Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiratkaisu nykyisen ja hänen exän välille minun kustannuksella?

Vierailija
14.10.2016 |

Kuinka pitkälle olisit itse valmis menemään minun tilanteessani?

Nykyinen ja hänen ex eivät tunnu löytävän sopuratkaisua siitä kuinka molempien perheiden asiat järjestetään siten että heidän yhteisillä lapsilla on mahdollisimman hyvä olla.

Olen itse nyt aikani kuunnellut kuinka molemmat syyttää toinen toistaan, välillä löydetään ratkaisu joka tuntuu olevan kaikille hyväksi, sanat syödään ja taas syytetään toinen toisiaan.

Ja sitten minä joka ei liity tilanteeseen millään tavalla! Olen työssä käyvä mutta palkkani on erittäin huono ja tästä huolimatta rakastan työtäni ja paljon.

Kysymys kuuluukin, pitäisikö MINUN vaihtaa työ jotta kaikilla olisi edes vähän parempi olla? Eli siis jättää se oma "indentiteetti" työn muodossa ja siirtyä vaikkapa kaupan kassalle töihin, jotta kaikilla (nykyisellä ja hänen exällään ja heidän lapsillaan) olisi parempi olla?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tossukka sä ap olet, jos pompit miehen ENTISEN NAISYSTÄVÄN pillin mukaan. Et edes miehen, vaan tämän exän. Ei ole sun tehtävä vaihtaa työpaikkaa, jotta tällä exällä on helpompi olla. Hei haloo, järki käteen nyt.

Mitä mun pitäisi tehdä?!

.ap

Täällä on jo useaan otteeseen sanottu, että jatka nykyisessä työssäsi ja pese kätesi eksän rahasotkuista. Olet tälle ihmiselle periaatteessa täysin vieras, et sukulainen tai edes kaveri. Tilanteen ratkaiseminen on täysin miehesi ja tämän eksän harteilla, älä ota kantaa, älä vaihda työpaikkaa, elä elämääsi kuten tähänkin asti. Jos eksä ei halua lasten muuttavan teille, hän varmaan itse keksii jonkun muun ratkaisun.

Vierailija
62/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hölmö ja vaihdat duunia exän pyynnöstä, et ole kyllä oikeutettu sitten myöhemmin valittamaan (erimieltä olevalle miehellesi tai av:lla), kuinka olet tyytymätön uudessa työssäsi tai haluat takaisin vanhaan. Eli anna mennä, etsi uusi työ, mutta älä kitise jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tavallaan ymmärrän sua ap. Oot vissiin vähän puun ja kuoren välissä koska sut on sotkettu riitaan mukaan.

Jotenki tulee olo et se on ihan sama mitä teet niin lopulta menee kupit ja kipot jakoon. Jos tilanne jatkuu noin niin se ajaa jo eroon ja jos vaihdat töitä vaan siks et tilanne raukeis niin menee kipot ja kupit jakoon.

Mä ymmärrän ton et miehes ei kykene tällä sekunnilla vaikuttamaan tilanteeseen jos kerta on tosissaan 6kk:n irtisanomisaika, ja kahen työn välillä taiteilu polttaa äkkii loppuun. Miehen voi irtisanoo ittensä mut mitäs sit tehdään jos ei löydykkään työtä? Sillon se elämä vasta vaikenee ja vaikuttaa suoraa exän lompakkoon.

Mä ymmärrän myös se et osallistut elatusmaksuihin jos se tasapainottaa teijän elämää rahallisesti.

Mä ymmärrän myös sen et ex ei halua vaihtaa työtä jos on hyvä palkka mut sitä sit en ymmärrä et miksi se ex ei ole valmis tekemään esim sitä et lapset muuttaa teille jos se kerta helpottais exänkin taloutta jos ette elareita vaadi.

Vierailija
64/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tossukka sä ap olet, jos pompit miehen ENTISEN NAISYSTÄVÄN pillin mukaan. Et edes miehen, vaan tämän exän. Ei ole sun tehtävä vaihtaa työpaikkaa, jotta tällä exällä on helpompi olla. Hei haloo, järki käteen nyt.

Mitä mun pitäisi tehdä?!

.ap

Täällä on jo useaan otteeseen sanottu, että jatka nykyisessä työssäsi ja pese kätesi eksän rahasotkuista. Olet tälle ihmiselle periaatteessa täysin vieras, et sukulainen tai edes kaveri. Tilanteen ratkaiseminen on täysin miehesi ja tämän eksän harteilla, älä ota kantaa, älä vaihda työpaikkaa, elä elämääsi kuten tähänkin asti. Jos eksä ei halua lasten muuttavan teille, hän varmaan itse keksii jonkun muun ratkaisun.

Johan se ex keksi ratkasun asiaan, muut tekee muutoksia mutta hän ei tee mitään sen eteen että tilanne helpottais. Exälle paras ratkasu et ap vaihtaa töitä niin tulvii lisää rahaa exän talouteen koska sillon taas katsotaan että isä kykenee maksamaan enemmän elatusmaksuja.

Vierailija
65/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä?!

No et todellakaan vaihda työpaikkaa exän mieliks. Jos vaihdat niin sit sen pitää tapahtuu ihan siitä syystä et ite haluut ja tuskin haluut kun töitäs kerta rakastat.

Vierailija
66/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ottakaa ne muksut teille asumaan, äiti makselemaan elareita.

Kiitos mutta ei kiitos. Lapset voidaan ottaa meille asumaan mutta rahaa ei ole tarvis lähteä keneltäkään kiskomaan.

Mä vaan haluan että tää tilanne helpottaa ja kaikilla olis hyvä ja helppo olla ilman mitään jatkuvaa typerää tappelua.

.ap

No yllättävää kyllä ehkä sulle, mutta lapsiin menee jonkin verran rahaa. Elatusmaksut eivät ole mitään rahankiskontaa etävanhemmalta, vaan lapselle kuuluva oikeus. Eli kun lapset äidillä, kuuluu isän maksaa niitä elatusmaksuja, ja kun ne ovat isällä, kuuluu äidin maksaa.

Vierailija
67/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos mutta ei kiitos. Lapset voidaan ottaa meille asumaan mutta rahaa ei ole tarvis lähteä keneltäkään kiskomaan.

Mä vaan haluan että tää tilanne helpottaa ja kaikilla olis hyvä ja helppo olla ilman mitään jatkuvaa typerää tappelua.

.ap

No yllättävää kyllä ehkä sulle, mutta lapsiin menee jonkin verran rahaa. Elatusmaksut eivät ole mitään rahankiskontaa etävanhemmalta, vaan lapselle kuuluva oikeus. Eli kun lapset äidillä, kuuluu isän maksaa niitä elatusmaksuja, ja kun ne ovat isällä, kuuluu äidin maksaa.

No yllättävää kyllä sulle mut eiköhän ap oo jo huomannu sen et lapsiin menee rahaa. Mä veikkaan et koko lapset muuttais isälleen idea on heitetty ilmoille just siks et se auttais lasten äitiä eikä siks et ap;n mies pyytäisi lapsille kuuluvat elatusmaksut ja et samalla kaikilla olis mahdollisuus pitää elämänsä sellasena mitä se nyt on.

Vierailija
68/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole minkäänlaista velvollisuutta osallistua elatusmaksuihin. Itseasiassa sun ei tarttis edes maksaa vuokrastanne noin isoa siivua, koska tarviitte ton kokoisen kämpän MIEHEN LASTEN takia. Kahdestaan voisitte asua vaikka yksiössä. Jos se miehes wt-exä ei pärjää tuloillaan, niin hän voi hakea asumistukea tai toimeentulotukea. Mies maksaa vain sen mitä pystyy, sillä mies ei ole elatuksen takia oikeutettu tukiin. Vain lähivanhempi on. Kuulostaa myös siltä että teidän tilanteessa mies voitais vapauttaa elareista, jolloin Kela maksaa elarit. Tai te kaksi voisitte hakea asumistukea.

Vierailija
69/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.ap

No yllättävää kyllä sulle mut eiköhän ap oo jo huomannu sen et lapsiin menee rahaa. Mä veikkaan et koko lapset muuttais isälleen idea on heitetty ilmoille just siks et se auttais lasten äitiä eikä siks et ap;n mies pyytäisi lapsille kuuluvat elatusmaksut ja et samalla kaikilla olis mahdollisuus pitää elämänsä sellasena mitä se nyt on.

Ja mun käsittääkseni se et lapset muuttais isälle kirjoille ei muuta lasten elämää mitenkään jos kerta samalla paikkakunnalla asuvat. Äitin elämää siten et lapsilisät menee isälle mut näistäki voidaan sopia keskenään jos ap;lla ja miehellä ei ole tarvetta näille. Mä tulin siihen käsitykseen et äiti joutuu nyt maksamaan täysiä pv maksuja ja jos ne asuis isällään niin ei tulis paskaakaan kustannuksia näitten osalta. Ja koska lapsia on enemmänkin ku yks niin veikkaan et elarit + lapsilisät kuittaa pv maksut mut se ei taas auta velkasta äitiä millään tavalla.

Vierailija
70/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle jostain nyt ilmenee työtä josta maksetaan enemmän kun se 900 e netto niin ota ihmeessä! Sulla on tosi pieni palkka tällä hetkellä ja kituutat jos ruokaan ym jää tosiaan Sulla ja miehellä se 400 kk. Mutta pidä lisääntyneet rahat itsellesi!! Vaihda mies myös paremmin tienaavaan jolla on varaa hemmotella sua. Taidat olla aika nuori ja hyväuskoinen.

Vierailija
71/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle jostain nyt ilmenee työtä josta maksetaan enemmän kun se 900 e netto niin ota ihmeessä! Sulla on tosi pieni palkka tällä hetkellä ja kituutat jos ruokaan ym jää tosiaan Sulla ja miehellä se 400 kk. Mutta pidä lisääntyneet rahat itsellesi!! Vaihda mies myös paremmin tienaavaan jolla on varaa hemmotella sua. Taidat olla aika nuori ja hyväuskoinen.

Niin onkin koska lyhennän opintolainaa 219€/kk.

Huonoimpana kuukautena tuo noin 400€, eli sillon kun tulee autojen vakuutukset.

Ei ole syy vaihtaa miestä koska tällä ei ole hyvä palkka ja tällä on vittumainen ex. Olen ehkä nuori mutten niin naiivi että valitsisin miehen kukkaron paksuuden mukaan.

.ap

Vierailija
72/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sun velvollisuus vaihtaa työpaikkaa exän takia.

Lapset muuttakoon teille asumaan ilman elatusmaksuja niin tilanne ratkennut, saa ex hoidettuu velkansa pois ja sun ja miehes ei tarvii murehtii kahen työn paineita tai että saako irtisanottuaan itelleen sitä exän vaatimaa hyvä palkkasta työtä.

Jos sopuu ei ilman sun kustannusta löydy lähe menee. Hittoako sä alat pilaa elämääs exän ja nykyisen väännän takia.

Vierailija
73/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten äiti on velkainen. Vaihtoi työtä siksi, että olisi paremmat maksu edellytykset ja nyt paukkuukin täydet päivähoitomaksut. Ja lasten äidin tulot eivät enään riitä kustantamaan hänen menojaan.

Tää tilanne on niin sekava, että en itsekkään enään pysy kärryillä. Sen vain tiedän, että lasten äiti nyt veti minut tähän raha sotaan mukaan ja odottaa että vain me (ja etenkin minä) teen muutoksia jotka helpottavat. Jos minä vaihdan työtä on meillä mahdollisuus maksaa enemmän elatusmaksuja jotka helpottaa äidin elämää, ilman että hänen tarvitsee tehdä mitään muutoksia.

Lasten isä taas kokee että minä olen se vihoviimeinen joka alkaa muuttamaan elämäänsä vain hänen exänsä vuoksi.

Ja lapset tulee kuvioihin väkisinkin mukaan (ainakin minun puolelta) siten, että molempien kotien pitäisi pystyy tarjoamaan hyvät elinolot ja valitettavasti valuutta on se joka aika pitkälle määrää näistä asioista.

.ap

kirjoituksistasi huomaa, ettet todellakaan ole edes ihan kärryillä koko tilanteessa.

Ihan ensimmäiseksi kannattaa varmaan hyväksyä ja ymmärtää se, että työtä ei noin vain vaihdeta parempipalkkaiseen, ellei sitten sinulla ole jo valmiiksi se parempipalkkainem työ jossain odottamassa, että tulet ja aloitat.

Toiseksi kannattaa myös hyväksyä, että sinä,et ole millään tavalla vastuussa miehen exän elämän rahoittamisesta. Elarit on puhtaasti miehen asia, ei sinun.

Parasta olisi miettiä miehen kanssa kahdestaan, mikä on teille se paras ratkaisu ja sitten mies hoitaa neuvottelut exänsä kanssa siitä, käykö tämä teille paras ratkaisu hänellekin.

Ex ei voi vetää sinua mitenkään mukaan tahtomattasi, koska voit aina sanoa, että asia ei kuulu sinulle vaan miehellesi ja entisellw vaimolle.

Vierailija
74/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan vaihda työtä tai osallistu lasten elatusmaksuihin. Miksi edes kysyt tällaista? Ei sinun tarvitse olla missään tekemisissä sen entisen kanssa, joten mikä on ongelma?!

Vierailija
75/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mun pitäisi tehdä?!

.ap

sehän on tässä jo moneen kertaan sanottu mitä pitäisi tehdä. Jos pidät työstäso ja haluat jatkaa siinä, niin jatkat siinä.

Ja kestät sen, että miehen ex kohdistaa sinuun vaatimuksia, joihin et voi vastata etkä reagoida. Voit sanoa hänelle, että asia ei kuulu sinulle.

Miehesi pitää selvittää lasten elatukseen liittyvät asiat exänsä kanssa. Siihen ei sinun tarvitse osallistua.

Toivot, että kaikilla olisi hyvä olla. Se tuskin on tuossa tilanteessa mahdollista vaikka tekisit mitä.

Et ole vastuussa siitä, että kaikilla on mukava olla.

Vierailija
76/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä miksi teidän pitäisi maksaa enemmän elareita sen vuoksi, että äidillä on velkaa ja ilmeisesti ongelmia taloudenhoidossa. Miksei äiti myy autoa, merkkilaukkujaan, muuta halvempaan tms.? Eiväthän hänen velat ole teidän asia. Auttakaa lapsia suoraan ostamalla jotain tarpeellista jos haluatte, mutta ei rahaa äidille.

Äläkä sinä vaihda työpaikkaa jos rakastat nykyistä työtäsi!

Vierailija
77/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmin jankkausketju aikoihin. Ap, olet selkeästi tämän exän puolella tässä kun väität vastaan kokoajan. Ole hyvä ja vaihda työpaikkaa. Muistathan myös olla ruikuttamatta myöhemmin. :-)

Vierailija
78/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkkaa tää keskustelu sille exälle, jos se vielä vikisee.

Vierailija
79/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi