Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiratkaisu nykyisen ja hänen exän välille minun kustannuksella?

Vierailija
14.10.2016 |

Kuinka pitkälle olisit itse valmis menemään minun tilanteessani?

Nykyinen ja hänen ex eivät tunnu löytävän sopuratkaisua siitä kuinka molempien perheiden asiat järjestetään siten että heidän yhteisillä lapsilla on mahdollisimman hyvä olla.

Olen itse nyt aikani kuunnellut kuinka molemmat syyttää toinen toistaan, välillä löydetään ratkaisu joka tuntuu olevan kaikille hyväksi, sanat syödään ja taas syytetään toinen toisiaan.

Ja sitten minä joka ei liity tilanteeseen millään tavalla! Olen työssä käyvä mutta palkkani on erittäin huono ja tästä huolimatta rakastan työtäni ja paljon.

Kysymys kuuluukin, pitäisikö MINUN vaihtaa työ jotta kaikilla olisi edes vähän parempi olla? Eli siis jättää se oma "indentiteetti" työn muodossa ja siirtyä vaikkapa kaupan kassalle töihin, jotta kaikilla (nykyisellä ja hänen exällään ja heidän lapsillaan) olisi parempi olla?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinun työsi liittyy millään tavalla näiden riitelijöiden elämään?

Vierailija
2/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt sitten auttaisi, että sinä vaihtaisit työpaikkaa? Vai liittyykö tähän sitten se, että voisitte sitten muuttaa lähemmäs nykyisesi lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Vierailija
4/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi-ä si-nä y-ri-tät sa-no-a?

Vierailija
5/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä nyt oikein luin? Voisiko joku joka ymmärsi pointin kertoa sen minulle?

Vierailija
6/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä nyt oikein luin? Voisiko joku joka ymmärsi pointin kertoa sen minulle?

Veikkaukseni on se, että ap:n mies on ensihuumassa muuttanut kauemmas lastensa luota ja nyt sitten kaduttaa. Mies ja ex riitelevät siitä, että miehen pitäisi muuttaa takaisin ja mies haluaisikin, mutta sitten ap:n pitäisi jättää työpaikkansa ja mennä johonkin toiseen duuniin, mikäli haluaisi lähteä miehen matkaan. 

Vierailija
7/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärtänyt yhtään mitään tästä...

Vierailija
8/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos asuisit yksin? Saisit pitää työsi ja identiteettisi.

Vierailija
9/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaukseni on se, että ap:n mies on ensihuumassa muuttanut kauemmas lastensa luota ja nyt sitten kaduttaa. Mies ja ex riitelevät siitä, että miehen pitäisi muuttaa takaisin ja mies haluaisikin, mutta sitten ap:n pitäisi jättää työpaikkansa ja mennä johonkin toiseen duuniin, mikäli haluaisi lähteä miehen matkaan. 

Aaa, tää on tämmönen veikaten voittoon -keskustelu! Tämä vois hyvinkin pitää paikkansa! Muita ideoita?

Vierailija
10/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä miten sun työ vaikuttaa puolisosi ja hänen exän väleihin.

Vierailija
11/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että ap:lla on joku ongelma... voi kunpa vaan ap osaisi kirjoittaa sen suomeksi..

Vierailija
12/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikoluku tappaa luovuuden."

-Mungo Anna

Vierailija
13/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme kaikki samalla paikkakunnalla mutta tilanteessa josta mies ja hänen ex tappelee on kyse puhtaasti valuutasta.

Ainoa ratkaisu joka tässä tilanteessa auttaa "heti" molempia ja molempien taloutta (kasvaneiden kustannusten myötä) on se, että minä vaihtaisin työni parempi palkkaiseen.

Lasten isä on palvellut samaa työnantajaa pian 15-vuotta, joten hänellä irtisanomisaika on puoli vuotta, joten ei hyödytä. Lasten äiti voisi puolestaan joko

A)lopettaa itse työt kokonaan, taikka

B)harkita lasten kirjojen siirtoa isälle jolloin kustannukset tippuisivat lähes olemattomiin.

Kumpikaan näistä ratkaisusta ei lasten äitiä miellytä ja mies ei kykene muuttamaan tilannetta välittömästi siten että se jotain hyödyttäisi.

Ollaan miehen kanssa puitu asiaa läpi joka suunnalta. Asumme nyt kolmiossa jossa kk kustannukset 750€, halvempaa ei löydy, ellemme sitten muuta yksiöön, koska tällä suunnalla kaksiot ovat liki saman hintaisia mitä kolmiot. Mies alkaisi tekemään kahta työtä, mutta sitten loppuisi aika lapsille ja lapset ovat miehelle kaikki kaikessa, joten ei tahdo myöskään vierottaa itse itseään lapsistaan.

.ap

Vierailija
14/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun kannattaa mennä kaupan kassalle töihin.

Vierailija
15/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaa, tää on tämmönen veikaten voittoon -keskustelu! Tämä vois hyvinkin pitää paikkansa! Muita ideoita?

Ap nykyinen työ estää häntä hoitamasta miehen lapsia kokopäiväisesti ja vanhemmat tapettelevat kumpi joutuu heitä hoitamaan?

Vierailija
16/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme kaikki samalla paikkakunnalla mutta tilanteessa josta mies ja hänen ex tappelee on kyse puhtaasti valuutasta.

Ainoa ratkaisu joka tässä tilanteessa auttaa "heti" molempia ja molempien taloutta (kasvaneiden kustannusten myötä) on se, että minä vaihtaisin työni parempi palkkaiseen.

Lasten isä on palvellut samaa työnantajaa pian 15-vuotta, joten hänellä irtisanomisaika on puoli vuotta, joten ei hyödytä. Lasten äiti voisi puolestaan joko

A)lopettaa itse työt kokonaan, taikka

B)harkita lasten kirjojen siirtoa isälle jolloin kustannukset tippuisivat lähes olemattomiin.

Kumpikaan näistä ratkaisusta ei lasten äitiä miellytä ja mies ei kykene muuttamaan tilannetta välittömästi siten että se jotain hyödyttäisi.

Ollaan miehen kanssa puitu asiaa läpi joka suunnalta. Asumme nyt kolmiossa jossa kk kustannukset 750€, halvempaa ei löydy, ellemme sitten muuta yksiöön, koska tällä suunnalla kaksiot ovat liki saman hintaisia mitä kolmiot. Mies alkaisi tekemään kahta työtä, mutta sitten loppuisi aika lapsille ja lapset ovat miehelle kaikki kaikessa, joten ei tahdo myöskään vierottaa itse itseään lapsistaan.

.ap

Siis lasten äiti vaatii et vaan te teette muutoksia? Ei oo ite valmis tekemään mitään sen eteen et tilanne helpottais?

Vierailija
17/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sun velvollisuus alkaa muuttaa elämääs vaan siks et kaks ei löydä ratkasua koska et oo lasten huoltaja, ne ei oo ees samalla tavalla sun vastuulla mitä vanhempien.

Vierailija
18/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua.

Miehen ja exän ja heidän lasten asiat eivät kuulu sinun vaikutusvaltasi piiriin, vaikka ymmärrän että asia sinuunkin vaikuttaa. En suosittele puuttumaan tilanteeseen millään tavalla. Pysyttele erossa koko asiasta ja elä omaa elämääsi. Jos sinä alat tehdä siirtoja johonkin suuntaan, tulet vaan kiukkuiseksi.

Toki jos kyse siitä että mies joutuu elättämään sinua jotta voit tehdä sitä ihanaa pienipalkkaista työtäsi, eikä sen takia voi elättää lapsiaan, niin siinä tapauksessa suosittelen sinua menemään työhön josta saa palkkaakin. Koska aikuiset ihmiset elättää itse itsensä.

Vierailija
19/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan luovu työpaikastasi, se on miehesi ja hänen entisensä asia hoitaa OMAT lapsensa. Mieti nyt vähän, rakastat työtäsi, lopetat, menet kaupan kassalle etkä tykkääkään työstä ja kituuttelet silti -miehen mieliksi. Menee vuosi ja eroatte. Olet yhä inhoamassasi työssä, ja mahdollisuutta palata takaisin ei ole. Kyllä työ on sen verran tärkeä osa elämää, että kannattaa pitää kiinninsiitä mikä on mielekästä.

Vierailija
20/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nämä ole ihan sun omia vapaaehtoisia valintoja. Kuka nyt sitten onkaan oikeassa tai väärässä, mutta jos tohon kuvioon hyppää niin voi voi..... : )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi