Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiratkaisu nykyisen ja hänen exän välille minun kustannuksella?

Vierailija
14.10.2016 |

Kuinka pitkälle olisit itse valmis menemään minun tilanteessani?

Nykyinen ja hänen ex eivät tunnu löytävän sopuratkaisua siitä kuinka molempien perheiden asiat järjestetään siten että heidän yhteisillä lapsilla on mahdollisimman hyvä olla.

Olen itse nyt aikani kuunnellut kuinka molemmat syyttää toinen toistaan, välillä löydetään ratkaisu joka tuntuu olevan kaikille hyväksi, sanat syödään ja taas syytetään toinen toisiaan.

Ja sitten minä joka ei liity tilanteeseen millään tavalla! Olen työssä käyvä mutta palkkani on erittäin huono ja tästä huolimatta rakastan työtäni ja paljon.

Kysymys kuuluukin, pitäisikö MINUN vaihtaa työ jotta kaikilla olisi edes vähän parempi olla? Eli siis jättää se oma "indentiteetti" työn muodossa ja siirtyä vaikkapa kaupan kassalle töihin, jotta kaikilla (nykyisellä ja hänen exällään ja heidän lapsillaan) olisi parempi olla?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme kaikki samalla paikkakunnalla mutta tilanteessa josta mies ja hänen ex tappelee on kyse puhtaasti valuutasta.

Ainoa ratkaisu joka tässä tilanteessa auttaa "heti" molempia ja molempien taloutta (kasvaneiden kustannusten myötä) on se, että minä vaihtaisin työni parempi palkkaiseen.

Lasten isä on palvellut samaa työnantajaa pian 15-vuotta, joten hänellä irtisanomisaika on puoli vuotta, joten ei hyödytä. Lasten äiti voisi puolestaan joko

A)lopettaa itse työt kokonaan, taikka

B)harkita lasten kirjojen siirtoa isälle jolloin kustannukset tippuisivat lähes olemattomiin.

Kumpikaan näistä ratkaisusta ei lasten äitiä miellytä ja mies ei kykene muuttamaan tilannetta välittömästi siten että se jotain hyödyttäisi.

Ollaan miehen kanssa puitu asiaa läpi joka suunnalta. Asumme nyt kolmiossa jossa kk kustannukset 750€, halvempaa ei löydy, ellemme sitten muuta yksiöön, koska tällä suunnalla kaksiot ovat liki saman hintaisia mitä kolmiot. Mies alkaisi tekemään kahta työtä, mutta sitten loppuisi aika lapsille ja lapset ovat miehelle kaikki kaikessa, joten ei tahdo myöskään vierottaa itse itseään lapsistaan.

.ap

Minkä ihmeen kasvaneiden kustannusten takia? Ei erossa kustannukset kasva, ellei tee vääriä valintoja. Ennen eroa asutaan jossain ja maksetaan siitä, sama eron jälkeen. Joku asuu nyt turhan hintavasti, jos rahat ei riitä.

Vierailija
22/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua.

Miehen ja exän ja heidän lasten asiat eivät kuulu sinun vaikutusvaltasi piiriin, vaikka ymmärrän että asia sinuunkin vaikuttaa. En suosittele puuttumaan tilanteeseen millään tavalla. Pysyttele erossa koko asiasta ja elä omaa elämääsi. Jos sinä alat tehdä siirtoja johonkin suuntaan, tulet vaan kiukkuiseksi.

Toki jos kyse siitä että mies joutuu elättämään sinua jotta voit tehdä sitä ihanaa pienipalkkaista työtäsi, eikä sen takia voi elättää lapsiaan, niin siinä tapauksessa suosittelen sinua menemään työhön josta saa palkkaakin. Koska aikuiset ihmiset elättää itse itsensä.

Vähän vaikea pysyä erossa asiasta koska miehen ex veti minut tähän mukaan.

Ei ole kyse siitä, että mies minut elättäisi, kaikki se mitä molemmille jää käteen menee yhteisesti elin kustannuksiin ja elatusmaksuihin. Meille jää parhaimpana kuukautena elämiseen (kun ei tule vakuutus ja sähkölaskua) noin 600€ ja tästä menee ruoan lisäksi vielä bensoihin. Huonompana kuukautena tiputaan (kun tulee vakuutukset ja sähkölasku) käteen jää noin 400€.

Ei minua tämä tiukkuus haittaa, olen tähän tottunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua.

Miehen ja exän ja heidän lasten asiat eivät kuulu sinun vaikutusvaltasi piiriin, vaikka ymmärrän että asia sinuunkin vaikuttaa. En suosittele puuttumaan tilanteeseen millään tavalla. Pysyttele erossa koko asiasta ja elä omaa elämääsi. Jos sinä alat tehdä siirtoja johonkin suuntaan, tulet vaan kiukkuiseksi.

Toki jos kyse siitä että mies joutuu elättämään sinua jotta voit tehdä sitä ihanaa pienipalkkaista työtäsi, eikä sen takia voi elättää lapsiaan, niin siinä tapauksessa suosittelen sinua menemään työhön josta saa palkkaakin. Koska aikuiset ihmiset elättää itse itsensä.

Vähän vaikea pysyä erossa asiasta koska miehen ex veti minut tähän mukaan.

Ei ole kyse siitä, että mies minut elättäisi, kaikki se mitä molemmille jää käteen menee yhteisesti elin kustannuksiin ja elatusmaksuihin. Meille jää parhaimpana kuukautena elämiseen (kun ei tule vakuutus ja sähkölaskua) noin 600€ ja tästä menee ruoan lisäksi vielä bensoihin. Huonompana kuukautena tiputaan (kun tulee vakuutukset ja sähkölasku) käteen jää noin 400€.

Ei minua tämä tiukkuus haittaa, olen tähän tottunut.

Hoh hoh hoijaa. Elin kustannuksiinpa tietysti. Mutta jos sinulle jää käteen 50 e ja miehelle se 550 e niin vähän on epätasaista. Ja silloin mies käytännössä elättää sinua. Tajusiks?

Vierailija
24/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisellä puolisollasi ja hänen exällään on velvollisuutensa elättää lapsensa. Ei sinua. Miten elätät itsesi ja asumisesi ilman nykyistäsi? Aikuiset on vastuussa omasta elämästään ja elämisestään. Miksi sinun palkkasi vaikuttaa mitenkään heidän lapsiinsa tai maksukykyyn?

Vierailija
25/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme kaikki samalla paikkakunnalla mutta tilanteessa josta mies ja hänen ex tappelee on kyse puhtaasti valuutasta.

Ainoa ratkaisu joka tässä tilanteessa auttaa "heti" molempia ja molempien taloutta (kasvaneiden kustannusten myötä) on se, että minä vaihtaisin työni parempi palkkaiseen.

Lasten isä on palvellut samaa työnantajaa pian 15-vuotta, joten hänellä irtisanomisaika on puoli vuotta, joten ei hyödytä. Lasten äiti voisi puolestaan joko

A)lopettaa itse työt kokonaan, taikka

B)harkita lasten kirjojen siirtoa isälle jolloin kustannukset tippuisivat lähes olemattomiin.

Kumpikaan näistä ratkaisusta ei lasten äitiä miellytä ja mies ei kykene muuttamaan tilannetta välittömästi siten että se jotain hyödyttäisi.

Ollaan miehen kanssa puitu asiaa läpi joka suunnalta. Asumme nyt kolmiossa jossa kk kustannukset 750€, halvempaa ei löydy, ellemme sitten muuta yksiöön, koska tällä suunnalla kaksiot ovat liki saman hintaisia mitä kolmiot. Mies alkaisi tekemään kahta työtä, mutta sitten loppuisi aika lapsille ja lapset ovat miehelle kaikki kaikessa, joten ei tahdo myöskään vierottaa itse itseään lapsistaan.

.ap

En mä tajunnut vieläkään muuta kuin sen, että TYÖNTEKIJÄN puolelta irtisanoutumisaika on aina maksimissaan 1kuukausi, riippumatta siitä, miten pitkä työsuhde on. Vaikka työsopimuksessa lukisikin jotain muuta...

Vierailija
26/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Et selkeästikään halua luopua työstäsi, et muuten kirjoittaisi tänne. Älä luovu. Miehen ex saa mäkättää sinusta niin paljon kuin tykkää, et silti liity kuvioon mitenkään. Miten se exä edes on tietoinen tuloistasi?

Vierailija
27/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äiti on velkainen. Vaihtoi työtä siksi, että olisi paremmat maksu edellytykset ja nyt paukkuukin täydet päivähoitomaksut. Ja lasten äidin tulot eivät enään riitä kustantamaan hänen menojaan.

Tää tilanne on niin sekava, että en itsekkään enään pysy kärryillä. Sen vain tiedän, että lasten äiti nyt veti minut tähän raha sotaan mukaan ja odottaa että vain me (ja etenkin minä) teen muutoksia jotka helpottavat. Jos minä vaihdan työtä on meillä mahdollisuus maksaa enemmän elatusmaksuja jotka helpottaa äidin elämää, ilman että hänen tarvitsee tehdä mitään muutoksia.

Lasten isä taas kokee että minä olen se vihoviimeinen joka alkaa muuttamaan elämäänsä vain hänen exänsä vuoksi.

Ja lapset tulee kuvioihin väkisinkin mukaan (ainakin minun puolelta) siten, että molempien kotien pitäisi pystyy tarjoamaan hyvät elinolot ja valitettavasti valuutta on se joka aika pitkälle määrää näistä asioista.

.ap

Vierailija
28/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä tekis tuossa tilanteessa mitään muutoksia. Jos lapsen isä on niin persaukinen että päivähoitomaksut olis pienemmät jos lapset asuis teillä niin se kai sitten vois olla ratkaisu...

Mutta joo, asia ei kuulu sulle. Paitsi tietty jos ne lapset muuttaa teille.

Vierailija
29/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et todellakaan luovu työpaikastasi, se on miehesi ja hänen entisensä asia hoitaa OMAT lapsensa. Mieti nyt vähän, rakastat työtäsi, lopetat, menet kaupan kassalle etkä tykkääkään työstä ja kituuttelet silti -miehen mieliksi. Menee vuosi ja eroatte. Olet yhä inhoamassasi työssä, ja mahdollisuutta palata takaisin ei ole. Kyllä työ on sen verran tärkeä osa elämää, että kannattaa pitää kiinninsiitä mikä on mielekästä.

Eikä tuo kiukuttelu kohdistu pelkästään mieheen vaan myös lapsiin.

Pidän mieheni lapsista aivan älyttömästi ja haluan itsekkin tarjota heille parasta. Oon miettiny just tätä, että pitäisikö minun tehdä muutoksia jotka saattaa vaikuttaa kaikkiin ja kaikkeen ja lopputuloksena katkera ero vain siksi että miehen ex ei joutuisi itse tekemään kompromisseja.

.ap

Vierailija
30/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissas.... Olen sanaton. Sinulle ei millään lailla kuulu exän elintason nostaminen, ei kertakaikkiaan MILLÄÄN lailla. Pese kätesi koko sopasta ja anna vanhempien suoriutua lastensa elättämisestä ihan keskenään. Toivottavasti tässä ei ole klassiseen tapaan jo uusi rakkaudenhedelmä tulossa lisämaksuja tuottamaan...

Kuinka sekaisin ihmiset voivatkaan olla näissä exänyxäuusperhekuvioissa.

Vierailija
31/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten äiti on velkainen. Vaihtoi työtä siksi, että olisi paremmat maksu edellytykset ja nyt paukkuukin täydet päivähoitomaksut. Ja lasten äidin tulot eivät enään riitä kustantamaan hänen menojaan.

Tää tilanne on niin sekava, että en itsekkään enään pysy kärryillä. Sen vain tiedän, että lasten äiti nyt veti minut tähän raha sotaan mukaan ja odottaa että vain me (ja etenkin minä) teen muutoksia jotka helpottavat. Jos minä vaihdan työtä on meillä mahdollisuus maksaa enemmän elatusmaksuja jotka helpottaa äidin elämää, ilman että hänen tarvitsee tehdä mitään muutoksia.

Lasten isä taas kokee että minä olen se vihoviimeinen joka alkaa muuttamaan elämäänsä vain hänen exänsä vuoksi.

Ja lapset tulee kuvioihin väkisinkin mukaan (ainakin minun puolelta) siten, että molempien kotien pitäisi pystyy tarjoamaan hyvät elinolot ja valitettavasti valuutta on se joka aika pitkälle määrää näistä asioista.

.ap

Edelleenkin, lasten vanhemmat on velvollisia elättämään lapsensa. Jos kyse on siitä, ettet pysty palkallasi elättämään itseäsi, niin kyllä sinun pitäisi vaihtaa työtä. Niinhän lasten äitikin teki. Lasten päivähoitomaksut vaikuttaa myös lasten isän maksamiin elatusmaksuihin luonnollisesti. Miksi lasten äidin pitäisi pysyä pienempi palkkaisessa työssä tai jättäytyä työttömäksi vain sen takia että sinä et pysty elättämään itseäsi? Suosittelen, että jatkossa maksatte elämisenne tasan puoliksi miehesi kanssa ja pidätte omat rahanne, niin ehkä miehelläsi jää enemmän rahaa elämiseensä elatusmaksujen jälkeen. Turha sinun on alkaa marttyyriksi, kun kyse on kuitenkin omista valinnoista.

Vierailija
32/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki äiti voi pyytää elatusmaksujen tarkistusta, kun päivähoitomaksut ovat nousseet. Toisaalta ei ne elarit ehkä silti miksikään muuttuisi, koska äidin omat tulot on nousseet.

Vierailija
33/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi olla tosissas.... Olen sanaton. Sinulle ei millään lailla kuulu exän elintason nostaminen, ei kertakaikkiaan MILLÄÄN lailla. Pese kätesi koko sopasta ja anna vanhempien suoriutua lastensa elättämisestä ihan keskenään. Toivottavasti tässä ei ole klassiseen tapaan jo uusi rakkaudenhedelmä tulossa lisämaksuja tuottamaan...

Kuinka sekaisin ihmiset voivatkaan olla näissä exänyxäuusperhekuvioissa.

Ei kuulukkaan, mutta silti mut on vedetty mukaan tähän exän alotteesta ja mä en pääse sitä karkuun ellen heitä lusikoita pahvilaatikkoon. Mutta miksi mä jättäisin miehen vaan exän takia? Ei oo tulossa perheenlisäystä ainakaan tähän suuntaan.

Vierailija
34/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan voi olla vastaamatta exälle mitään? Ja antaa miehen hoitaa soppansa.

Vierailija
35/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Miksi kuuntelet tätä exää ennemmin kuin omaa miestäsi? Miehesi on oikeassa, sinun ei tarvitse alkaa muuttamaan mitään.

Ehkä exä on väkisin sinut vetänyt tähän mukaan. Mutta asia ei kuulu sinulle pätkääkään, joten pysy erossa! Ei tämä exä voi sinua pakottaa, joten anna olla. Kun tuota tilannettasi kuuntelee niin teillä ei ole mitään ongelmia, muita kun tuo rahanahne exä. Nythän hän vain haluaa että sinä tulisit maksajaksi hänen velallensa.

Eikä tarvitse alkaa eroamaan. Antakaa sen exän nyt vaan riehua rauhassa, yksin. Jos käyttää lapsia aseena, niin yrittäkää te tehdä heille mahdollisimman hyvät oltavat. Selittäkää että tilanne ei ole lasten syy, älkää puhuko exästä pahaa vaan selittäkää että äidillä on paljon stressiä nyt jne.

Vierailija
36/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siia mitä helvettiä? Meinaat oikeasti vaihtaa työpaikkaa että voit antaa miehen exälle rahaa velkojen maksuun. Mitä luulet oppiiko tuo exä yhtään mitään elämästä kun löytyy aina veloille joku muu maksaja? Aikuinen ihminen ei hanki velkaa niin paljoa, ettei saa sitä itse maksettua. Jos hankkii niin kärsii sitten seuraukset kantapään kautta. Ja jos nyt alkaisitte maksamaan exän velkoja, hän varmasti ottaisi sitä lisää.

Vierailija
37/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.ap

Edelleenkin, lasten vanhemmat on velvollisia elättämään lapsensa. Jos kyse on siitä, ettet pysty palkallasi elättämään itseäsi, niin kyllä sinun pitäisi vaihtaa työtä. Niinhän lasten äitikin teki. Lasten päivähoitomaksut vaikuttaa myös lasten isän maksamiin elatusmaksuihin luonnollisesti. Miksi lasten äidin pitäisi pysyä pienempi palkkaisessa työssä tai jättäytyä työttömäksi vain sen takia että sinä et pysty elättämään itseäsi? Suosittelen, että jatkossa maksatte elämisenne tasan puoliksi miehesi kanssa ja pidätte omat rahanne, niin ehkä miehelläsi jää enemmän rahaa elämiseensä elatusmaksujen jälkeen. Turha sinun on alkaa marttyyriksi, kun kyse on kuitenkin omista valinnoista.

Kun ei ole kyse siitä ettenkö kykenisi elättämään itse itseäni palkallani. Kyllä kykenen, tiukasti mutta kykenen silti!

Kuten aikasemmin sanoin niin meidän tulot menee yhteisiin kustannuksiin, eli perus elämän menoihin ja nyt myös minun tulot vaikuttavat elatusmaksujen määrään, joten osallistun myös omistani lasten elatukseen.

Ex teki valinnan vaihtaa töitä mutta karuna totuutena hänen menonsa nousivat ja nyt vaatii meitä, eli minua tekemään muutoksia jottei hänen tarvitse tehdä kompromisseja.

.ap

Vierailija
38/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se exä voi vetää ketään muuta mukaan elatukseen kuin lastensa isän. Te olette keskenänne vastuussa omasta taloudestanne ja miehesi lastensa elatuksesta. Eihän miehesi maksa exäsi velkoja, vaan lastensa elämistä. Jos tilanne olisi toisin päin, ja lapset asuisivat luonanne, niin silloinhan lasten äiti joutuisi elättämään sinua, jos miehesi rahat menevät kaikki teidän kahden elättämiseen. Miksi otat asian näin henkilökohtaisesti, kun sinulla ei kuitenkaan ole elatusvelvollisuutta kenenkään toisen lapsiin? Kai kuitenkin pystyt elättämää itsesi? Vuokranne jaettuna kahdelle ihmiselle ei kuitenkaan ole mikään iso.

Vierailija
39/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tottakai avopuoliso otetaan huomioon elatusmaksuissa, sehän on ihan loogista. Ehkä teidän kannattaa tästä lähtien pitää omat rahanne erikseen, niin että mies kustantaa oman ja lastensa elämisen ja sinä kustannat oman elämisen. Ja kerta näin on, että sinut lasketaan avopuolisona miehen asumiskustannusten puolittajaksi (miten se varmasti onkin), niin kannattaa vaihtaa työpaikkaa, tai sitten muuttaa eri osoitteisiin. En kuitenkaan nyt ymmärrä, miten sinä et ymmärrä sitä, että et sinä niitä elatusmaksuja joudu maksamaan? Sinä maksat vain ja ainoastaan teidän asumismenoista ja omasta elämisestä. Miksi sinun pitäisi maksaa miehesi elämisestä? Sinä et liity lasten elatusmaksuihin mitenkään muuten kuin olemalla miehen avopuoliso, jolloin lasketaan, että sinä maksat puolet miehen asumiskustannuksista.

Vierailija
40/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun velvollisuus ei ole maksaa miehen lapsien elatusmaksuja. Mies voi ottaa yhteyttä sosiaalitoimistoon ja siellä tarkastetaan tulot. Jos mies ei pysty tulojensa perusteella elatusmaksuja maksamaan, niin ne maksaa Kela kokonaan tai osittain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan