Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sopiratkaisu nykyisen ja hänen exän välille minun kustannuksella?

Vierailija
14.10.2016 |

Kuinka pitkälle olisit itse valmis menemään minun tilanteessani?

Nykyinen ja hänen ex eivät tunnu löytävän sopuratkaisua siitä kuinka molempien perheiden asiat järjestetään siten että heidän yhteisillä lapsilla on mahdollisimman hyvä olla.

Olen itse nyt aikani kuunnellut kuinka molemmat syyttää toinen toistaan, välillä löydetään ratkaisu joka tuntuu olevan kaikille hyväksi, sanat syödään ja taas syytetään toinen toisiaan.

Ja sitten minä joka ei liity tilanteeseen millään tavalla! Olen työssä käyvä mutta palkkani on erittäin huono ja tästä huolimatta rakastan työtäni ja paljon.

Kysymys kuuluukin, pitäisikö MINUN vaihtaa työ jotta kaikilla olisi edes vähän parempi olla? Eli siis jättää se oma "indentiteetti" työn muodossa ja siirtyä vaikkapa kaupan kassalle töihin, jotta kaikilla (nykyisellä ja hänen exällään ja heidän lapsillaan) olisi parempi olla?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se exä voi vetää ketään muuta mukaan elatukseen kuin lastensa isän. Te olette keskenänne vastuussa omasta taloudestanne ja miehesi lastensa elatuksesta. Eihän miehesi maksa exäsi velkoja, vaan lastensa elämistä. Jos tilanne olisi toisin päin, ja lapset asuisivat luonanne, niin silloinhan lasten äiti joutuisi elättämään sinua, jos miehesi rahat menevät kaikki teidän kahden elättämiseen. Miksi otat asian näin henkilökohtaisesti, kun sinulla ei kuitenkaan ole elatusvelvollisuutta kenenkään toisen lapsiin? Kai kuitenkin pystyt elättämää itsesi? Vuokranne jaettuna kahdelle ihmiselle ei kuitenkaan ole mikään iso.

Kyllä uuden puolison tulot otetaan huomioon elatusmaksuja laskiessa.

Jos olisin itse ap:n asemassa niin todellakin ottaisin asian henkilökohtaisesti. Jos ex on velkanen ja vaihtaa työtä sellaiseen josta paukkuu suuremmat päivähoitomaksut ja käytännössä vaatii nyt ap:ta tekemään muutoksia jotta itse ei tarvisi tehdä joustoja/kompromisseja niin miten voi olla ottamatta henkilökohtaisesti?

Ja ap osallistuu omilla tuloillaan lasten elatukseen rahana joka valuu suoraan exän lompakkoon.

Tää on jotenkin niin uskomatonta että ap asetetaan tilanteeseen jossa ei käytännössä voi itse vaikuttaa omaan elämäänsä, muuta kuin lähtemällä menemään.

Vierailija
42/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin niin uskomatonta että ap asetetaan tilanteeseen jossa ei käytännössä voi itse vaikuttaa omaan elämäänsä, muuta kuin lähtemällä menemään.

Öö. Kai sitä voi vaan sulkea suunsa ja elää omaa elämäänsä? Käydä töissä missä on ennenkin käynyt ja antaa miehen hoitaa eksänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tottakai avopuoliso otetaan huomioon elatusmaksuissa, sehän on ihan loogista. Ehkä teidän kannattaa tästä lähtien pitää omat rahanne erikseen, niin että mies kustantaa oman ja lastensa elämisen ja sinä kustannat oman elämisen. Ja kerta näin on, että sinut lasketaan avopuolisona miehen asumiskustannusten puolittajaksi (miten se varmasti onkin), niin kannattaa vaihtaa työpaikkaa, tai sitten muuttaa eri osoitteisiin. En kuitenkaan nyt ymmärrä, miten sinä et ymmärrä sitä, että et sinä niitä elatusmaksuja joudu maksamaan? Sinä maksat vain ja ainoastaan teidän asumismenoista ja omasta elämisestä. Miksi sinun pitäisi maksaa miehesi elämisestä? Sinä et liity lasten elatusmaksuihin mitenkään muuten kuin olemalla miehen avopuoliso, jolloin lasketaan, että sinä maksat puolet miehen asumiskustannuksista.

Meillä on omat tilit ja omat rahat. Ja minä osallistun elatusmaksuihin siksi, että miehelle jäisi enemmän rahaa menojen jälkeen.

Käytännössä se on aivan sama, että maksetaanko kaikki tasan puoliksi omilta tileiltä vai olisiko yhteinen tili mistä menot maksetaan kun kumpikaan ratkasu ei lopullista meno summaa mihinkään muuta.

Vierailija
44/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET todellakaan ap elätä miehen exää, se ei ole sun velvollisuus mitenkään päin. Ei ei eiei. Vaikka miehesi elättäisi sinua se on sinun ja kiehesi välinen asia, eikä kuulu exälle mitenkään!

Ex on hyvä ja järjestää itse asiansa. Jos ei onnistu, lasten paikka ei ole hänen luona.

Vierailija
45/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä, et millaisesta työstä maksetaan huonommin kuin kaupan kassalla olemisesta? Oman kokemukseni mukaan kaupoista on hyvin vaikea saada täysiä tunteja, ja lauantai- ja sunnuntaivuoroja on hyvin harvoin tarjolla. En tainnut itse aikanaan päästä ikinä yli tonnin bruttopalkkaan, vaikka olisin ollut valmis ottamaan kaikki vuorot vastaan.

Vierailija
46/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ottakaa ne muksut teille asumaan, äiti makselemaan elareita.

Vierailija
47/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla joku jo aiemmin kirjoittikin, työntekijän oikeuksia ei voi työsopimuksella heikentää. Miehen irtisanoutumisaika on siis joko kaksi viikkoa tai kuukausi riippuen työsuhteen kestosta. Mies voi siis aivan hyvin mennä ja ottaa sen parempipalkkaisen työn, joka ilmeisesti on tuosta vaan saatavilla.

Vierailija
48/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö. Kai sitä voi vaan sulkea suunsa ja elää omaa elämäänsä? Käydä töissä missä on ennenkin käynyt ja antaa miehen hoitaa eksänsä.

Ja se hyödyttää tilannetta miten?

Vierailija
49/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se exä voi vetää ketään muuta mukaan elatukseen kuin lastensa isän. Te olette keskenänne vastuussa omasta taloudestanne ja miehesi lastensa elatuksesta. Eihän miehesi maksa exäsi velkoja, vaan lastensa elämistä. Jos tilanne olisi toisin päin, ja lapset asuisivat luonanne, niin silloinhan lasten äiti joutuisi elättämään sinua, jos miehesi rahat menevät kaikki teidän kahden elättämiseen. Miksi otat asian näin henkilökohtaisesti, kun sinulla ei kuitenkaan ole elatusvelvollisuutta kenenkään toisen lapsiin? Kai kuitenkin pystyt elättämää itsesi? Vuokranne jaettuna kahdelle ihmiselle ei kuitenkaan ole mikään iso.

Kyllä uuden puolison tulot otetaan huomioon elatusmaksuja laskiessa.

Jos olisin itse ap:n asemassa niin todellakin ottaisin asian henkilökohtaisesti. Jos ex on velkanen ja vaihtaa työtä sellaiseen josta paukkuu suuremmat päivähoitomaksut ja käytännössä vaatii nyt ap:ta tekemään muutoksia jotta itse ei tarvisi tehdä joustoja/kompromisseja niin miten voi olla ottamatta henkilökohtaisesti?

Ja ap osallistuu omilla tuloillaan lasten elatukseen rahana joka valuu suoraan exän lompakkoon.

Uuden puolison tuloja ei oteta laskuissa huomioon, vaan avopuolison oletetaan osallistuvan puoliksi asumiskustannuksiin. Jos tulot otettaisiin huomioon, niin ap.n pienillä tuloilla laskettaisiin varmasti, että hän ei kykene osallistumaan asumiskustanniksiin. Ja jos taas ap.lla olisi todella suuret tulot, niin elatusmaksuthan olisi korkeammat. Eli toisin sanottuna ap maksaa vain ja ainoastaan hänen ja avopuolisonsa elämisestä. Ja jos hänen pieni palkkansa ei siihen riitä, niin sitten kannattaa miettiä miten itse asiaan voi vaikuttaa. Elatusmaksut ei todennäköisesti nouse kovinkaan paljon lastenvalvojan luona laskettaessa, vaan siinä lasketaan vanhempien maksukyvyn mukaisesti. Eli vielä kerran dinulle ap sanon, että et sinä niitä elatusmaksuja maksa. Vaikka se saattaakin tuntua siltä.

Vierailija
50/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tän aloittajan pitäisi yleensäkään tilannetta hyödyttää? Ainakin oman linjansa pitäminen hyödyttää ihmistä joka ei nähtävästi ymmärrä omia rajojaan. Asiahan kuuluu näiden lasten vanhemmille, ei aloittajalle, sanoi lasten äiti mitä hyvänsä.

Vierailija
51/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysyä, et millaisesta työstä maksetaan huonommin kuin kaupan kassalla olemisesta? Oman kokemukseni mukaan kaupoista on hyvin vaikea saada täysiä tunteja, ja lauantai- ja sunnuntaivuoroja on hyvin harvoin tarjolla. En tainnut itse aikanaan päästä ikinä yli tonnin bruttopalkkaan, vaikka olisin ollut valmis ottamaan kaikki vuorot vastaan.

Olen henkilökohtainen avustaja ja vähennysten jälkeen (opinto laina mukaan otettuna) mulle jää käteen vähän päälle 900€/kk.

Vierailija
52/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme kaikki samalla paikkakunnalla mutta tilanteessa josta mies ja hänen ex tappelee on kyse puhtaasti valuutasta.

Ainoa ratkaisu joka tässä tilanteessa auttaa "heti" molempia ja molempien taloutta (kasvaneiden kustannusten myötä) on se, että minä vaihtaisin työni parempi palkkaiseen.

Lasten isä on palvellut samaa työnantajaa pian 15-vuotta, joten hänellä irtisanomisaika on puoli vuotta, joten ei hyödytä. Lasten äiti voisi puolestaan joko

A)lopettaa itse työt kokonaan, taikka

B)harkita lasten kirjojen siirtoa isälle jolloin kustannukset tippuisivat lähes olemattomiin.

Kumpikaan näistä ratkaisusta ei lasten äitiä miellytä ja mies ei kykene muuttamaan tilannetta välittömästi siten että se jotain hyödyttäisi.

Ollaan miehen kanssa puitu asiaa läpi joka suunnalta. Asumme nyt kolmiossa jossa kk kustannukset 750€, halvempaa ei löydy, ellemme sitten muuta yksiöön, koska tällä suunnalla kaksiot ovat liki saman hintaisia mitä kolmiot. Mies alkaisi tekemään kahta työtä, mutta sitten loppuisi aika lapsille ja lapset ovat miehelle kaikki kaikessa, joten ei tahdo myöskään vierottaa itse itseään lapsistaan.

.ap

Eli sun pitäis antaa rahaa näille sankareille?

Mieti nyt hyvä ihminen muutaman kerran mihin suohon olet itseäsi upottamassa.

Vierailija
53/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tän aloittajan pitäisi yleensäkään tilannetta hyödyttää? Ainakin oman linjansa pitäminen hyödyttää ihmistä joka ei nähtävästi ymmärrä omia rajojaan. Asiahan kuuluu näiden lasten vanhemmille, ei aloittajalle, sanoi lasten äiti mitä hyvänsä.

Ei sen velvollisuus olekkaan hyödyntää lasten äidin elämää mut jos ap vedetään tilanteeseen mukaan exän puolelta rahalähteenä ja syynä kaikkien huonoon elin oloon niin kyllä se vaikuttaa myös ap:n elämään ihan joka suunnalta.

Vierailija
54/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ottakaa ne muksut teille asumaan, äiti makselemaan elareita.

Kiitos mutta ei kiitos. Lapset voidaan ottaa meille asumaan mutta rahaa ei ole tarvis lähteä keneltäkään kiskomaan.

Mä vaan haluan että tää tilanne helpottaa ja kaikilla olis hyvä ja helppo olla ilman mitään jatkuvaa typerää tappelua.

.ap

Vierailija
55/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tossukka sä ap olet, jos pompit miehen ENTISEN NAISYSTÄVÄN pillin mukaan. Et edes miehen, vaan tämän exän. Ei ole sun tehtävä vaihtaa työpaikkaa, jotta tällä exällä on helpompi olla. Hei haloo, järki käteen nyt.

Vierailija
56/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti, että ne exän vaatimukset loppuvat sen työpaikan vaihdon jälkeen..? Seuraavaksi sinun pitää osallistua lasten harrastuksiin ja päivähoitomaksuihin ja ja ja...

Vierailija
57/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten tuolla joku jo aiemmin kirjoittikin, työntekijän oikeuksia ei voi työsopimuksella heikentää. Miehen irtisanoutumisaika on siis joko kaksi viikkoa tai kuukausi riippuen työsuhteen kestosta. Mies voi siis aivan hyvin mennä ja ottaa sen parempipalkkaisen työn, joka ilmeisesti on tuosta vaan saatavilla.

Ellei ole käytössä poikkeavaa irtisanomisaikaa joka muuten on lain silmissä pätevä.

Itse olen ollut 20-vuotta saman firman leivissä ja jos irtisanon itse itseni on minulla irtisanomisaika 6kk ja mikäli tätä rikon olen velvollinen maksamaan työnantajalle irtisanomisajan mukaisen palkan.

Vierailija
58/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tossukka sä ap olet, jos pompit miehen ENTISEN NAISYSTÄVÄN pillin mukaan. Et edes miehen, vaan tämän exän. Ei ole sun tehtävä vaihtaa työpaikkaa, jotta tällä exällä on helpompi olla. Hei haloo, järki käteen nyt.

Mitä mun pitäisi tehdä?!

.ap

Vierailija
59/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin en varmaan päässy tilanteeseen kärryille mut eiks tässä tilanteessa helpoin ja paras ratkasu oo se et lapset muuttaa teijän luo?

Jos tää kerta vois hyödyntää molempia osotteita?

Jäis äitillekkin enemmän rahaa maksella elämäänsä ja velkojansa. Ellette sit meinaa pyytää elatusmaksuja.

Vierailija
60/79 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan ala vaihtamaan työtä! Miehes ja exän on vaan sovittava keskenään ja tehtävä keskenään kompromisseja ja sopimuksia joilla tilanne saadaan handlaamaan.

On ihan hienoa et oot ottanu miehes lapset noin hyvin vastaan et jollain tavalla ajattelet niittenkin kannalta asioita ja olisit valmis tekemään muutoksia niitten kannalta mut tässä on kummiskin kyse sun elämästä ja se on semmonen mihin yhelläkään exällä ei ole oikeutta vaikuttaa.

Miehes ex ei siis todellakaan ole kukaan päättämään sun puolesta mitä sä teet ja mitä sä et tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän