Burn out -opettajan haukkujat tuntuvat olevan näiden perseilijäteinien vanhempia
Sivistys- ja ÄO-taso sitä luokkaa argumenteissaan, että huh. Kuten joku fiksu jossain keskustelussa kommentoi, BURN OUT on nimenomaan LOPPUUNPALAMINEN! Totaalinen romahdus, jossa ei perkele toimi kuten normaalisti ja normaalilla arvostelukyvyllään.
Mulla vaan on niin paha mieli opettajan puolesta ja raivostuttaa nämä muka-kaikestakaiken tietävät besser wisserit, jotka on niin hyviä sanomaan tylyt tuomionsa, vaikka ei varmasti ole samanlaista helvettiä läpikäyneet kuin tämä opettaja.
Että päänpaijausta vaan näille teidän kullanmurupulleroisille, jotka haistattelee vittua ja käskee opettajan imeä munaa raukkaparkoina siellä aiphoniensa kanssa ihan v***n kärsivinä uhreina.
Kommentit (282)
Suhteellisuudentajua kirjoitti:
Just. Minusta opettajan epäammattimaista ja epäasiallista käyttäytymistä on ihan aiheellista kritisoida, vaikka sen taustalla on selvästi mielenterveydellisiä ongelmia. Äänekäs enemmistö tuntuu rummuttavan raivo-open puolesta, ja minua huolettaa se miten kommenteissa yritetään oikeuttaa ja normalisoida sellaista käytöstä. Ratkaisetteko te omat ongelmanne samalla tavalla perheen kesken ja työpaikalla, ettekä siksi näe siinä mitään väärää?
Olen myös huolissani siitä miten rumasti täällä ja muilla kommenttipalstoilla on näistä oppilaista ja nuorisosta yleensäkin kirjoitettu. Haukuttu ilkein sanankääntein, todettu että turpaan pitäisi vetää, ja että eivät muka ansaitse samoja ihmisoikeuksia. Siinäpä vasta hyvää esimerkkiä. Ei ihme että nuoriso voi huonosti, kun aikuisetkaan ei osaa käyttäytyä ihmisiksi.
Niin ja 1-vuotias tyttäreni ei ole tuolla luokalla. Obviously.
Et ymmärrä asiaa. Kukaan ei väitä että opettajan käytös on normaalia ja hyväksyttävää (opettele lukemaan!). Sen sijaan monet yrittävät ymmärtää mikä siihen on johtanut. Ja se on juuri se asia mihin tässä pitäisi kiinnittää huomio. Yksi syy on varmasti kurinpitokeinojen puuttuminen koulussa ja se että osalla nuorista puuttuu täydellisesti käytöstavat.
Kyllä sinäkin ehkä sitten ymmärrät paremmin kun lapsesi on vähän vanhempi kuin 1-v.
Mä olisin käskenyt Ime munaa -tytön luokan eteen esitelmöimään, mitä tarkoitti. Olis luokka hiljentynyt ainakin siksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin käskenyt Ime munaa -tytön luokan eteen esitelmöimään, mitä tarkoitti. Olis luokka hiljentynyt ainakin siksi aikaa.
Banaani vaan tytölle kouraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseisiä teinejä puolustavilla viiraa päästä. Pahasti. Ei voi olla ok ja sallittavaa, että kakarat huutelee aikuiselle "ime munaa" ynnä muuta sontaa. Ajatelkaas, näiden mölyapinoiden pitäisi muutaman vuoden päästä alkaa pyörittää omaa taloutta, kantaa vastuu omista opinnoista ja hankkia omaa rahaa. Ei tule onnistumaan.
Minusta on outoa että teineja syytellään huonosta käytöksesta ja heidän vaadittaisiin käyttäytyvän tuollaisessa tilanteessa asiallisesti kun opettaja kirkuu ja rääkyy kurkku suorana haukkuen oppilaat, oppilaiden vanhemmat ja muut opettajatkin. Oppilaiden tosiaan pitäisi muutaman vuoden päästä alkaa pyörittämään omaa taloutta, mutta tosiaan vasta muutaman vuoden päästä, ei siis vielä. Kuten ess:n jutussa kerrotiin, niin seuraava tunti ko. luokan kanssa oli sujunut oikein leppoisasti. En ole lainkaan huolissani nuorten tulevaisuudesta. Tämä opettaja sen siijaan on jo sen ikäinen että hänen olisi jo kauan sitten pitänyt osata pyrittää taloutta sekä kantaa vastuuta itsestään, muista ihmisistä ja omista tekemisistään. Jos tuossa tilanteessa joku on se mölyapina, niin tuo opettaja. Opettaja tuossa sairastaa jotain jumalsyndroomaa ja kuvittelee lisurintutkintoineen olevansa kaikkien muiden yläpuolella ja kaikki muut on vaan tomppeleita ja maistereita kun ei tajua mitään.
Se leppoisuus riippuu kovasti oppiaineesta. Itselläni on ruotsin open paperit ja ruotsi on monelle punainen vaate (sivistymätön koti...) Toinen ongelma on sijaisuus. Sijaisten kiusaaminen on perinne.
Ja ei, en ole opettajana, vaikka pätevyys löytyykin. Kotona on pari teiniä ja useampi vaihtari on meillä asunut. Heissä näkee myös ihan saman ilmiön - osa tulee kodeista, joissa ei käytöstä osata opettaa ollenkaan, meillä yksi avioerolapsi sekoili täysin. Näki kilsojen päähän ettei ollut ollut kunnollisra aikuista elämässä ikinä.
Höpöhöpö! Säälittävää uhriutumista tuollainen että jotkut aineet tai sijaiset vain automaattisesti syttytäisivät nuorissa huonon käytöksen ja asenneongelmat. Aineella tai työsuhteen muodolla ei todellakaan ole mitään väliä, ainoa mikä ratkaisee on se opettajan asenne ja työskentelyote. Olen lukemattomia kertoja kuullut myös oppilailta palautetta että jotain tiettyä sijaista toivotaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli lukion eka vuonna yksi opettaja, joka ei osannut kummoisesti opettaa. Totta kai se ärsytti ja turhautti. Mutta alettiinko häiriköimään? Ei. Miksiköhän ei? Ehkä siksi, että lukiossa porukka oli jo sen verran valikoitunutta, että tuo tyhmempi aines oli tipahtanut pois ja meillä oli ymmärrystä lähteä ratkaisemaan asiaan muilla keinoilla ja asiaan saatiinkin kaikkia osapuolia miellyttävä ratkaisu. Ikää oli kuitenkin vain 2 vuotta enemmän kuin noilla videon pissiksillä.
Kaksi vuotta on kyllä tuon ikäisinä todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseisiä teinejä puolustavilla viiraa päästä. Pahasti. Ei voi olla ok ja sallittavaa, että kakarat huutelee aikuiselle "ime munaa" ynnä muuta sontaa. Ajatelkaas, näiden mölyapinoiden pitäisi muutaman vuoden päästä alkaa pyörittää omaa taloutta, kantaa vastuu omista opinnoista ja hankkia omaa rahaa. Ei tule onnistumaan.
Minusta on outoa että teineja syytellään huonosta käytöksesta ja heidän vaadittaisiin käyttäytyvän tuollaisessa tilanteessa asiallisesti kun opettaja kirkuu ja rääkyy kurkku suorana haukkuen oppilaat, oppilaiden vanhemmat ja muut opettajatkin. Oppilaiden tosiaan pitäisi muutaman vuoden päästä alkaa pyörittämään omaa taloutta, mutta tosiaan vasta muutaman vuoden päästä, ei siis vielä. Kuten ess:n jutussa kerrotiin, niin seuraava tunti ko. luokan kanssa oli sujunut oikein leppoisasti. En ole lainkaan huolissani nuorten tulevaisuudesta. Tämä opettaja sen siijaan on jo sen ikäinen että hänen olisi jo kauan sitten pitänyt osata pyrittää taloutta sekä kantaa vastuuta itsestään, muista ihmisistä ja omista tekemisistään. Jos tuossa tilanteessa joku on se mölyapina, niin tuo opettaja. Opettaja tuossa sairastaa jotain jumalsyndroomaa ja kuvittelee lisurintutkintoineen olevansa kaikkien muiden yläpuolella ja kaikki muut on vaan tomppeleita ja maistereita kun ei tajua mitään.
Se leppoisuus riippuu kovasti oppiaineesta. Itselläni on ruotsin open paperit ja ruotsi on monelle punainen vaate (sivistymätön koti...) Toinen ongelma on sijaisuus. Sijaisten kiusaaminen on perinne.
Ja ei, en ole opettajana, vaikka pätevyys löytyykin. Kotona on pari teiniä ja useampi vaihtari on meillä asunut. Heissä näkee myös ihan saman ilmiön - osa tulee kodeista, joissa ei käytöstä osata opettaa ollenkaan, meillä yksi avioerolapsi sekoili täysin. Näki kilsojen päähän ettei ollut ollut kunnollisra aikuista elämässä ikinä.
Höpöhöpö! Säälittävää uhriutumista tuollainen että jotkut aineet tai sijaiset vain automaattisesti syttytäisivät nuorissa huonon käytöksen ja asenneongelmat. Aineella tai työsuhteen muodolla ei todellakaan ole mitään väliä, ainoa mikä ratkaisee on se opettajan asenne ja työskentelyote. Olen lukemattomia kertoja kuullut myös oppilailta palautetta että jotain tiettyä sijaista toivotaan takaisin.
Älä viitsi. Sen asenne-eron huomaa selkeästi esim ruotsissa siinä, opettaako vapaehtoista a-ruotsia vai pakollista b-ruotsia. Enkä minä uhriudu, en toimi opettajana.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan oikeasti kuvittele, että tuo opettajan räjähdys tapahtui ilman mitään syytä tai taustatekijöitä? Olen itsekin teinien äiti, mutta kyllä kauhistuin tuota videota. Otin asian puheeksi myös omien teinien kanssa, erityisesti siitä näkökulmasta, että jos ei ole tyytyväinen opetukseen niin mitä asialle voi tehdä muutakin kuin huutaa vittua ja munaa ja pelata kännykällä, sekä siitä - jälleen kerran - mitä voi julkaista netissä ja mitä ei.
Valitettavasti tuli ihan mieleen omat ahdistavat yläasteajat. Teinit osaavat olla julmia. Osalla ehkä on oman elämänhallinnan kanssa ongelmia ja kotona vaikeaa, mutta silti. Itse olin hyvä oppilas ja kärsin suunnattomasti koko yläasteen siitä, että luokallamme oli tuollaisia vitunhuutelijoita jo silloin. Minä ja muut kaltaiseni istuimme hiljaa ja odotimme että tunti loppuisi, kun nuo häiriköt pitivät omaa showtaan. Opetus kärsi ja sitä kautta nämä pikkuhitlerit saivat tilaisuuden vaikuttaa koko luokkaan. Eikä siihen pystytty puuttumaan eikä näköjään pystytä edelleenkään. Silloin vain ei tuutattu kaikkea nettiin. Ei tämä nykyajan ilmiö ole pelkästään, mutta selvästi on mennyt pahemmaksi.
Omalla yläasteella oli vielä pahempi luokka. Yksi oppilaista oli jo ihan valmis gangsteri, joka pyöritti pelolla omaa jengiään luokassa. Olivat kaupungin pahamaineisimmasta kaupunginosasta, minä olin maalta. Vaihdoin aika nopeasti luokkaa. Oppimistilanne oli ihan mahdoton. Sen pahimman gangstan olisin laittanut suoraan nuorisovankilaan, niin muut olisivat pelastuneet ja rauha palannut luokkaan. En usko että mikään olisi poikaa enää pelastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole yhtään paha mieli open takia. Aikuinen osaa, tai pitäisi osata hakea apua ennen kuin tilanne on noin tulehtunut ja paha. Onko hän kertaakaan ilmoittanut rehtorille mitä hänen tunneillaan tapahtuu. Lehden mukaan hän on ollut ko. koulussa töissä elokuusta saakka eli n. kaksi kuukautta. Ajatteliko hän jaksaa toukokuun loppuun asti samoilla opetusmetodeilla mitä videolla nähtiin? Kuten syyttämällä oppilasta valehtelijaksi tai kehitysvammaiseksi tai tolvanaksi?
Tiedätkö millaisen helvetin opettaja on käynyt läpi kun siitä puhut? Sitähän emme tiedä millasta helvettiä oppilailla on ollut elokuusta saakka, voimme vain arvailla.
p.s. teinini ei ole perseilijä
Jos meistä perkele jokainen olisi niin täydellinen, että osaa tunnistaa loppuunpalamisen merkit hyvissä ajoin niin EIHÄN SITÄ SITTEN TAPAHTUISI!!! Juuri sinun kaltaisten itseään ylentävien paremmin tietävien ääliöiden takia olen itse kohta burnoutissa.
Onkos sillain et sie et itse koskaan mitään mokaa ole tehnyt? Kun p.s. teinisikään ei ole perseilijä?
En ole ylempi mutta eiköhän noita burnoutteja tapahtuisi moninkertaisesti enemmän jos kukaan ei osaisi arvioida omaa jaksamistaan ja hakea apua ajoissa. Tuollaiset jotka eivät osaa, tekevät sitten työyhteisöissään hallaa kun olevinaan jaksavat ja antavat ymmärtää ettei ongelmia ole mutta sitten kilahtelevat esim. suljettujen ovien takana luokalleen. Ilman noita oppilaiden videoita kukaan ei olisi tuota uskonut ja opettaja olisi vaan jatkanut samaan malliin.
Höpö höpö, koko maa on täynnä ylitunnollisia ihmisiä, jotka raatavat päivästä toiseen epäkiitollisessa työssä pienellä palkalla niin kauan kunnes kamelin selkä katkeaa ja päädytään tällaiseen hermoromahdukseen kuten ko. opettaja. Voin kuvitella, että tämäkin ihminen on puurtanut koko ikänsä ensin maisterin paperit ja vielä lisensiaatin tutkinnon (samalla käyden määräaikaisissa pienipalkkaisissa töissä), päässyt lopulta opettamaan lukioon, josta jälleen määräaikaisuuden päätyttyä joutunut yläasteelle opettamaan. Ja mitä kaikesta tästä useiden kymmenien vuosien aherruksesta ja kouluttautumisesta saa palkaksi? Päivästä toiseen haistattelua ja arvostelua, opetus menee kuin kuuroille korville ja lopulta ei ole mikään ihme, että haluaa vain iskeä päätään seinään.
Jos itse hakeutuu väärälle alalle niin ei voi syyttää kuin itseään. Kun ottaa jonkun työ vastaan, niin se hoidetaan ammattimaisesti eikä purnata että vittu kun mä jouduin tänne.
Tuskin tämän opettajan unelmatyö on ollut yläasteella opettaminen. Harva meistä saa itse valita työpaikkansa vapaasti ja juuri tämä hammasta purren ammattimaisesti työnsä hoitaminen tilanteessa kuin tilanteessa johtaa näihin burn outteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Sen asenne-eron huomaa selkeästi esim ruotsissa siinä, opettaako vapaehtoista a-ruotsia vai pakollista b-ruotsia. Enkä minä uhriudu, en toimi opettajana.
Ja mihinkähän perustat tuon väitteesi jos et kerran tosiaan edes toimi opettajana? Minä toimin ja arjessani olen huomannut että se on ainoastaan se opettajan asenne ja työote, josta oppilaiden kiinnostus ja motivaatio riippuu. Ammattitaidoton opettaja saa suositun ja tykätynkin aineen maistumaan puulta ja toisin päin.
En jaksa lukea ketjua enkä katsoa ko. videota, mutta jos olisin tuo opettaja, haastaisin videon julkaisijan oikeuteen.
Suhteellisuudentajua kirjoitti:
Just. Minusta opettajan epäammattimaista ja epäasiallista käyttäytymistä on ihan aiheellista kritisoida, vaikka sen taustalla on selvästi mielenterveydellisiä ongelmia. Äänekäs enemmistö tuntuu rummuttavan raivo-open puolesta, ja minua huolettaa se miten kommenteissa yritetään oikeuttaa ja normalisoida sellaista käytöstä. Ratkaisetteko te omat ongelmanne samalla tavalla perheen kesken ja työpaikalla, ettekä siksi näe siinä mitään väärää?
Olen myös huolissani siitä miten rumasti täällä ja muilla kommenttipalstoilla on näistä oppilaista ja nuorisosta yleensäkin kirjoitettu. Haukuttu ilkein sanankääntein, todettu että turpaan pitäisi vetää, ja että eivät muka ansaitse samoja ihmisoikeuksia. Siinäpä vasta hyvää esimerkkiä. Ei ihme että nuoriso voi huonosti, kun aikuisetkaan ei osaa käyttäytyä ihmisiksi.
Niin ja 1-vuotias tyttäreni ei ole tuolla luokalla. Obviously.
Muistelepa omaa kahdeksatta luokkaasi, miten sujui? Tuliko arvosteltua opettajien ulkonäköä, liikkumista, puhetapaa, ääntä jne? Lensikö kirosanat siellä ja täällä? Olisitko itse valmis menemään kahdeksannen luokan eteen joka päivä kaikkine ulkoisine vikoinesi ja kuulemaan ne liioiteltuna haukkuina takaisin? Ja tätä vuodesta toiseen?
Tässä on nyt kyse pitkään opiskelleestä ja samalla pitkään pätkätöissä olleesta henkilöstä, joka on joutunut yläasteen opettajaksi olosuhteiden pakosta (kuka meistä ei olisi joutunut ottamaan epämiellyttävän työpaikan vastaan kun muutakaan ei ole tarjolla?) ja kaiken uurastuksensa ja valvottujen öiden jälkeen kiitoksena on huono palkka ja ime munaa-huutelut. Onko se nyt ihme, että tuli burn-out? Ja tuossakin tilanteessa, missä ilmiselvästi ihmisen viimeinen sietokyky on katkennut, mitä tekevät nämä reippaat nuoret? Poistuvat paikalta, hakevat apua, rauhoittelevat tilannetta, istuvat järkyttyneinä paikoillaan? Ei, kun kaivetaan kamerat esiin ja aletaan provosoida lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän olisi, kun näiden hemmoperseiden vanhemmat jotuisivat vetämään yhden päivän ajan oppitunnit sen luokan edessä. :D Voisi muuttua käsitys työstä ja saada miettimään omia vaatimuksia koulun suhteen.
Mä voisin vetääkin. Vedän samanikäisille nuorille urheilutreenejä.
Harrasteluontoinen treenien vetäminen on vapaaehtoista nuorille, jolloinka siellä penskat on liikenteessä himpan verran eri asenteella kun pakollisessa peruskoulussa... otappa tämä huomioon.
Itse asiassa sielläkin on juoruavia tyttöjä, uhoavia poikia ja pilallekasvatettuja lapsia, jotka pitää saada muutaman minsan välein tai tiuhempaankin tempaistua takaisin mukaan opetukseen. Ja kaikki lapset eivät treenaa vapaaehtoisesti, osa on vanhempien käskystä ja sen kyllä huomaa. Mutta urheilussa voi onneksi aina kiihdyttää tahtia, jolloin uhkaa tippua jengistä pois, jos sählää. Vaihtaa hiljaiset ja höpöttäjät sekaisin. Punnertamaankin saa laittaa oikein luvalla. Ja huumori auttaa myös, ja mielenkiintoisten asioiden kertominen tarpeeksi jännittävästi. Ja nuoret arvostivat myös sitä kun asiat käytiin huolella lävitse, koska monilla oli vaikea oppia "liian hyvällä opetuksella". Nuoria pitää lukea. Ja vierasta lasta on aina helpompi käskyttää kuin omaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mihinkähän perustat tuon väitteesi jos et kerran tosiaan edes toimi opettajana? Minä toimin ja arjessani olen huomannut että se on ainoastaan se opettajan asenne ja työote, josta oppilaiden kiinnostus ja motivaatio riippuu. Ammattitaidoton opettaja saa suositun ja tykätynkin aineen maistumaan puulta ja toisin päin.
Oletko ruotsin opettaja?
Perustan ihan jo opetusharjoitteluun, jonka tein kahdessa koulussa. Molemmissa näin sen ihan itse omilla tunneillani plus ohjaavat opettajat sanoivat niin. Sattuneesta syystä (ruotsi pääaine) tunnen myös kymmeniä ruotsin opettajia ja kaikki sanovat samaa. Että pakko-b-ruotsin opettaminen on erityisen haastavaa, usein ihan kotien asenteiden takia. Helsingissä ongelmia tulee mamuoppilaiden takia, koska heillä ei edes suomen kielen taito riitä. Ja tämän sanoi kuopuksen yläkoulun rehtori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole yhtään paha mieli open takia. Aikuinen osaa, tai pitäisi osata hakea apua ennen kuin tilanne on noin tulehtunut ja paha. Onko hän kertaakaan ilmoittanut rehtorille mitä hänen tunneillaan tapahtuu. Lehden mukaan hän on ollut ko. koulussa töissä elokuusta saakka eli n. kaksi kuukautta. Ajatteliko hän jaksaa toukokuun loppuun asti samoilla opetusmetodeilla mitä videolla nähtiin? Kuten syyttämällä oppilasta valehtelijaksi tai kehitysvammaiseksi tai tolvanaksi?
Tiedätkö millaisen helvetin opettaja on käynyt läpi kun siitä puhut? Sitähän emme tiedä millasta helvettiä oppilailla on ollut elokuusta saakka, voimme vain arvailla.
Jos meistä perkele jokainen olisi niin täydellinen, että osaa tunnistaa loppuunpalamisen merkit hyvissä ajoin niin EIHÄN SITÄ SITTEN TAPAHTUISI!!! Juuri sinun kaltaisten itseään ylentävien paremmin tietävien ääliöiden takia olen itse kohta burnoutissa.
Onkos sillain et sie et itse koskaan mitään mokaa ole tehnyt? Kun p.s. teinisikään ei ole perseilijä?
En ole ylempi mutta eiköhän noita burnoutteja tapahtuisi moninkertaisesti enemmän jos kukaan ei osaisi arvioida omaa jaksamistaan ja hakea apua ajoissa. Tuollaiset jotka eivät osaa, tekevät sitten työyhteisöissään hallaa kun olevinaan jaksavat ja antavat ymmärtää ettei ongelmia ole mutta sitten kilahtelevat esim. suljettujen ovien takana luokalleen. Ilman noita oppilaiden videoita kukaan ei olisi tuota uskonut ja opettaja olisi vaan jatkanut samaan malliin.
Höpö höpö, koko maa on täynnä ylitunnollisia ihmisiä, jotka raatavat päivästä toiseen epäkiitollisessa työssä pienellä palkalla niin kauan kunnes kamelin selkä katkeaa ja päädytään tällaiseen hermoromahdukseen kuten ko. opettaja. Voin kuvitella, että tämäkin ihminen on puurtanut koko ikänsä ensin maisterin paperit ja vielä lisensiaatin tutkinnon (samalla käyden määräaikaisissa pienipalkkaisissa töissä), päässyt lopulta opettamaan lukioon, josta jälleen määräaikaisuuden päätyttyä joutunut yläasteelle opettamaan. Ja mitä kaikesta tästä useiden kymmenien vuosien aherruksesta ja kouluttautumisesta saa palkaksi? Päivästä toiseen haistattelua ja arvostelua, opetus menee kuin kuuroille korville ja lopulta ei ole mikään ihme, että haluaa vain iskeä päätään seinään.
Jos itse hakeutuu väärälle alalle niin ei voi syyttää kuin itseään. Kun ottaa jonkun työ vastaan, niin se hoidetaan ammattimaisesti eikä purnata että vittu kun mä jouduin tänne.
Tuskin tämän opettajan unelmatyö on ollut yläasteella opettaminen. Harva meistä saa itse valita työpaikkansa vapaasti ja juuri tämä hammasta purren ammattimaisesti työnsä hoitaminen tilanteessa kuin tilanteessa johtaa näihin burn outteihin.
Harva saa itse valita työpaikkansa? En ole koskaan kuullut että joku tulisi rinnuksista raahaamaan jonnekin töihin? Eiköhän tuo ole ihan itse hakenut ko. paikkaa. Todella vastuutonta hakea opettajan paikkaa jos ei ole minkäänlaista ammattitaitoa tai motivaatiota hoitaa ko. tehtävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän olisi, kun näiden hemmoperseiden vanhemmat jotuisivat vetämään yhden päivän ajan oppitunnit sen luokan edessä. :D Voisi muuttua käsitys työstä ja saada miettimään omia vaatimuksia koulun suhteen.
Mä voisin vetääkin. Vedän samanikäisille nuorille urheilutreenejä.
Harrasteluontoinen treenien vetäminen on vapaaehtoista nuorille, jolloinka siellä penskat on liikenteessä himpan verran eri asenteella kun pakollisessa peruskoulussa... otappa tämä huomioon.
Otapa huomioon että siellä on myös vapaaehtoinen vetäjä, ei palkallinen ammattikasvattaja.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea ketjua enkä katsoa ko. videota, mutta jos olisin tuo opettaja, haastaisin videon julkaisijan oikeuteen.
Rikosoikeudellista vastuuta ei ole ja vahingonkorvausvaatimus 14-vuotiaille tuskin maksaa vaivaa. Saisivat parhaimmillaan muutaman satasen maksettavaksi ja opettajalle jäisi monta tonnia asianajokuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva saa itse valita työpaikkansa? En ole koskaan kuullut että joku tulisi rinnuksista raahaamaan jonnekin töihin? Eiköhän tuo ole ihan itse hakenut ko. paikkaa. Todella vastuutonta hakea opettajan paikkaa jos ei ole minkäänlaista ammattitaitoa tai motivaatiota hoitaa ko. tehtävää.
Et ole koskaan kuullut velvollisuudentuntoisista ihmisistä, jotka haluavat itse elättää itsensä työllä, eikä jäädä kotiin makaamaan toisten rahoilla heti kun ei löydy mieleistä työpaikkaa??
Nyt on aika avata silmät ja tutustua suurimpaan osaan suomalaisista, sillä me olemme tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ruotsin opettaja?
Perustan ihan jo opetusharjoitteluun, jonka tein kahdessa koulussa. Molemmissa näin sen ihan itse omilla tunneillani plus ohjaavat opettajat sanoivat niin. Sattuneesta syystä (ruotsi pääaine) tunnen myös kymmeniä ruotsin opettajia ja kaikki sanovat samaa. Että pakko-b-ruotsin opettaminen on erityisen haastavaa, usein ihan kotien asenteiden takia. Helsingissä ongelmia tulee mamuoppilaiden takia, koska heillä ei edes suomen kielen taito riitä. Ja tämän sanoi kuopuksen yläkoulun rehtori.
Eli toisen käden tietoon kuten arvelinkin. Tuskin ne ystäväsi sinulle tosiaan kertovat että itsellään on puutteita opetustyylissä ja eivätkä osaa motivoida kuin oppilaita, jotka ovat jo valmiiksi kiinnostuneita ko. aineesta. Ei tuo ole mitään uutta että vapaaehtoisesti jotain ainetta lukevilla on korkeampi opiskelumotivaatio ja kiinnostus valitsemaansa ainetta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin opettajaa. Onhan hän sentään lisensiaatti, että respect my authority. Miten voikin olla, että tuolla asenteella ei pärjää.
Minusta tuo oli hermoromahduksen yhteydessä sanottua. Varmaan miettinyt pitkään päänsä sisällä kaikkea sitä hukkaan heitettyä aikaa ja vaivaa, jonk atehnyt lisensiaatin tutkintoa varten ja kuitenkin päätyy pienellä palkalla kuuntelemaan keskenkasvuisten teiniangsteja kun osaisi opettaa vaikkapa lukiolaisille vaikka mitä.
Ja kun kaikki räjähtää käsiin, nousee esiin myös katkeruus siitä, ettei tee tuolla tutkinnollaan nyt reaalielämässä mitään.