Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Burn out -opettajan haukkujat tuntuvat olevan näiden perseilijäteinien vanhempia

Vierailija
13.10.2016 |

Sivistys- ja ÄO-taso sitä luokkaa argumenteissaan, että huh. Kuten joku fiksu jossain keskustelussa kommentoi, BURN OUT on nimenomaan LOPPUUNPALAMINEN! Totaalinen romahdus, jossa ei perkele toimi kuten normaalisti ja normaalilla arvostelukyvyllään.

Mulla vaan on niin paha mieli opettajan puolesta ja raivostuttaa nämä muka-kaikestakaiken tietävät besser wisserit, jotka on niin hyviä sanomaan tylyt tuomionsa, vaikka ei varmasti ole samanlaista helvettiä läpikäyneet kuin tämä opettaja.

Että päänpaijausta vaan näille teidän kullanmurupulleroisille, jotka haistattelee vittua ja käskee opettajan imeä munaa raukkaparkoina siellä aiphoniensa kanssa ihan v***n kärsivinä uhreina.

Kommentit (282)

Vierailija
41/282 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutui meillä yliopistossa kerran proffa ärähtämään kahdelle nuorelle naiselle, jotka puhuivat keskenään omia juorujaan luennoitsijan päälle. Sanoi, ettei noin epäkunnioittavaa käytöstä ole nähnyt luennoilla ennen. Olivat hiljaa sen jälkeen, koko loppukurssin ajan. Hyvä niin. Kännykän käyttöön ei tosin puututtu, kun ei häirinnyt vain liikaa. Monella oli esim. töitä opintojen ohella ja piti poistua käytävään sopimaan työvuoroista.

Vierailija
42/282 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisiä teinejä puolustavilla viiraa päästä. Pahasti. Ei voi olla ok ja sallittavaa, että kakarat huutelee aikuiselle "ime munaa" ynnä muuta sontaa. Ajatelkaas, näiden mölyapinoiden pitäisi muutaman vuoden päästä alkaa pyörittää omaa taloutta, kantaa vastuu omista opinnoista ja hankkia omaa rahaa. Ei tule onnistumaan.

Tämä!!! Olen itse opettaja ja kun katsoo meidänkin koulun oppilaita, niin jo nyt voi nähdä, että varmasti 20% on sellaisia, ettei niistä tule koskaan työtä tekeviä veronmaksajia tähän yhteiskuntaan. Kotiasiat on niin rempallaan, monenlaista diagnoosia, "pelkotiloja" ja ahdistuneisuutta yms. yms...

Ja sun mielestä on ihan ok että opettajat sitten solvaa näitä nuoria kehitysvammaisiksi ym. Empatiaa teillä kyllä riittää aikuisen naisen lapselliselle itkupotkuraivarille, mutta ei nuorille, joilla on kotiasiat rempallaan, diagnooseja, pelkotiloja ja ahdistusta. Näiden pitää kestää vielä opettajan sekoilut omien ongelmiensa päälle. Kun aikuinen ei osaa eikä ymmärrä hakea apua vaan kaataa kaiken paskan teinien niskaan. Ei ihme että Suomi on tässä jamassa. Aikuisia paapotaan kuin pikkulapsia ja ne todelliset avuntarvitsijat unohdetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/282 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi palkalliselle virkavapaalle. Muut saa taas maksaa akateemisen töpeksijän lomat kun ei kykene hillitsemään hormoonejaan.

Vierailija
44/282 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lukiossa oli kaksikin ammattitaidoltaan kyseenalaista opettajaa, ja toinen oli ottanut erään oppilaan rinnuksista ja heittäny lattialle ja toinen tönässy oppilaan kumoon. Kuitenkin molemmat ilmoittivat lukion alussa, että heidän tunneillaan noudatetaan ohjeita tai voi poistua. 

Alussa tietysti kuumoteltiin, mutta huomattiin äkkiä, että jos jaksoi tehdä läksyt (joita ei ollut paljon) ja keskittyi siihen, mitä opettaja sanoi, oli molemmat tosi mukavia ja asiallisia. Palaute oli myös oikeasti hyödyllistä ja molempien pitämät aineet kirjoitin vaikka yläasteella vihasin molempia aineita. 

Asiat eivät siis ole aina niin mustavalkoisia, se teinin kertoma "yhtäkkii ilman syytä se vaan huusi meille" ei todennäköisesti pidä paikkaansa, ellei kyseessä oikeasti ole joku mt-ongelmainen. Ja kyllä, se on kasvatuksen vika jos opettajalle vittuillaan tosissaan. Ei se ole sosiaalisen median tai minkään muun vika, vaan sinun, kasvattajan.

Vierailija
45/282 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä pahin ongelma ole mitkään kännykät vaan opettaja. Hän on selvästi joutunut työhön, jota hän ei lainkaan arvosta. Hän halveksii oppilaitaan, heidän vanhempiaan ja kollegoitaan. Hän ei osoita kiinnostusta kasvattamiseen. Ope reagoi kuin häiriintynyt eläin, vaikka hänen pitäisi olla lauman johtaja! Tämä nainen on väärässä ammatissa, sillä opettajan pitää tykätä lapsista ja työstään. Jopa silloinkin kun oppilaat käyttäytyvät huonosti pitää olla heidän puolellaan ja auttaa heitä kasvamaan. t. Ope myös

Vierailija
46/282 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni vanhempi ulkoistaisi koko kasvatuksen koululle. Tarvitsevat vissiin lisää someaikaa, ettei jälkikasvu häiritse?

Vierailija
47/282 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan pidä epäkunnioittavista tai häiritsevistä oppilaista, vaikka lapset kivoja ovatkin. Joku raja. Myös teineillä. Käytöstavat opitaan myös kotona. Tai sitten ei.

T. Toinen ope.

Vierailija
48/282 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisiä teinejä puolustavilla viiraa päästä. Pahasti. Ei voi olla ok ja sallittavaa, että kakarat huutelee aikuiselle "ime munaa" ynnä muuta sontaa. Ajatelkaas, näiden mölyapinoiden pitäisi muutaman vuoden päästä alkaa pyörittää omaa taloutta, kantaa vastuu omista opinnoista ja hankkia omaa rahaa. Ei tule onnistumaan.

Tämä!!! Olen itse opettaja ja kun katsoo meidänkin koulun oppilaita, niin jo nyt voi nähdä, että varmasti 20% on sellaisia, ettei niistä tule koskaan työtä tekeviä veronmaksajia tähän yhteiskuntaan. Kotiasiat on niin rempallaan, monenlaista diagnoosia, "pelkotiloja" ja ahdistuneisuutta yms. yms...

Ja sun mielestä on ihan ok että opettajat sitten solvaa näitä nuoria kehitysvammaisiksi ym. Empatiaa teillä kyllä riittää aikuisen naisen lapselliselle itkupotkuraivarille, mutta ei nuorille, joilla on kotiasiat rempallaan, diagnooseja, pelkotiloja ja ahdistusta. Näiden pitää kestää vielä opettajan sekoilut omien ongelmiensa päälle. Kun aikuinen ei osaa eikä ymmärrä hakea apua vaan kaataa kaiken paskan teinien niskaan. Ei ihme että Suomi on tässä jamassa. Aikuisia paapotaan kuin pikkulapsia ja ne todelliset avuntarvitsijat unohdetaan.

Pointti onkin se, että nämä lapset eivät ole monesti koulukuntoisia tai eivät kuulu normaaliin koululuokkaan, vaan tarvitsisivat sellaista apua, jota opettaja ei pysty antamaan. Ja kun sitä tukea ei tule kotoakaan, kaatuu kaikki opettajan niskaan.

Vierailija
49/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittasin aloituksessa siis lähinnä tähän videoon. Ja naureskeleviin, videon kuvanneisiin ime munaa -tyttöihin. "Me ollaan neljätoista - herää!". Ainakin mun aikana meille sanottiin sama opettajan puolesta: olette jo neljätoista, herätkää jo siihen miten tulee käyttäytyä ja kunnioittaa ihmisiä. Aika kauheaa, että nykyään pitäisi olla aikuisen ja lapsen oikeudet, muttei kummankaan velvollisuuksia. Pelataan näillä videoilla kuinka karmeasti kohdellaan, mutta samalla kustaan omaan sukkaan kun huudellaan ala-arvoisia juttuja väliin. Hyi helkkari, hyvä jos näyttikin äidilleen, kuten kuvaaja "uhkasi".

T: AP (+2,6,7)

Vierailija
50/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUMMITUSELÄIN kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, käy kyllä opettajaa sääliksi. Ja aatelkaa, ei mee kuin muutama hassu vuosi ja joku näistä perseilijäteineistä on jonkun meistä työkaveri. Eikä ne kaikki tuosta mihinkään aikuistu. 

Ja muutaman vuoden päästä nämä kyseiset kasvatuksen kukkaset ovat arvostelemassa sen ajan teinien käytöstä.

Luin juuri facebookissa kun vanha koulukaveri oli viemässä kyseisiä oppilaita saunan taakse ja kauhisteli näiden käytöstä. Ennen vanhaan kun nuoret osasivat käyttäytyä.. Hyvin on vain aika kullannut muistot, sillä 10v. sitten hän oli itse juurikin se häirikkö, joka aukoi päätään sekä opettajille että muille oppilaille.

Näinhän se on. Jokaisen vanhemman sukupolven mielestä juuri se nuoriso on pilalle lellitty ja kurikin höltynyt sitten oman nuoruuden.

Minulla itselläni on vissiin käynyt tuuri kun vastaan ei kauheasti ole tullut huonokäytöksiä nuoria vaan päinvastoin. Siksi aina ihmettelen että miksi nuorisoa niin kovasti haukutaan.  Totta kai joka ikäluokasta löytyy niitä juntteja joilla ei ole hajuakaan käytöstavoista mutta oman empiirisen havaintoni mukaan nykynuoriso osaa kyllä käyttäytyä. Pahiten ovat käyttäytyneet 50v -> naiset.

Ja mitä tulee kännykieltoon koulussa. Oman lapseni koulussa kuudesluokkalaisista eteenpäin saavat käyttää kännykkää koulussa välituntisin. Juuri oli vanhempaillassa juttua asiasta ja rehtorikin sanoi että homma on toiminut tosi hyvin. Toki oppilaille kuulemma joudutaan välillä huomauttamaan asiasta mutta silti. Ja nyt puhutaan sentään erityiskoulusta jossa on lapsia erilaisilla diagnooseilla.

Itse videosta olen sitä mieltä, että vikaa on niin opettajassa kuin oppilaissakin.

Vierailija
51/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tässä kyseessä joku apukoulu vain miksi nuo oppilaat käyttäytyivät tuolla tavalla? Tietääkö joku?

Vierailija
52/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi asiaa: Pakkoruotsi pois! (Vaikka tämä olikin enkun tunti). Ja kännykkäkielto kouluihin!

Turha kiusata oppilaita aineilla, jotka ei kiinnosta. Ja nuoret on koukussa kännyköihinsä, se on todellinen ongelma.

Suomi nousuun! Amen.

Vierailija
53/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset oppilaat kuin videolla on eivät kuulu normaaliin luokkaan. Osa kuuluisi tarkkikselle, osa sairaalakouluun. Ope on myös väärällä alalla mutta ei se poista itse ongelmaa. Hyvin usein noille luokille alkaa kasaantua myös ne huonoimmat opet koska hyvät voi valita.

Se että on 14, ei oikeuta huonoon käytökseen.

T. 14-vuotiaan äiti ja ope

Vierailija
54/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei edes ole teiniä, vaan pieni koululainen, ja olen ollut itse aikoinani kiltti kympin tyttö. Silti mielestäni koko tapaus oli täysin epäammattimaista. Olisin ymmärtänyt vielä lyhyen kilahduksen ja luokasta poistumisen, mutta tuo opettajahan jäi vaikka kuinka pitkäksi ajaksi luokkaan huutamaan ja vinkumaan oppilaille.

Tiedostan omankin ammattini kautta että nykynuoret voivat olla äärimmäisen vaikeita ja epäkunnioittavia mutta kun tuollainen ei vaan voi tapahtua oppilaiden/asiakkaiden/potilaiden edessä. Totaalinen hajoaminenhan se selvästi oli ja toivottavasti ei enää ikinä opettajan hommiin palaa, mutta olisi pitänyt osata lähteä luokasta pois viimeistään ensimmäisen parkaisun jälkeen. 

Vierailija
55/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen kaikki sympatia opettajille, vaikea työ johon en ikinä alkaisi.

MUTTA. Tämä kyseinen opettaja sekoaa totaalisesti ja jatkaa sitä ties kuinka kauan! Hän saa totaalisen hermoromahduksen mutta jää luokkaan huutamaan ja sekoilemaan, halveeraamaan jopa työkavereitaan ja käyttäytymään kun kolme vuotias! Pitäisi osata poistua luokasta. 

Vierailija
56/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä yhtään ymmärrä noiden lasten haukkumista täällä, varmasti olivat hämmentyneitä ja turvaton olo kuin "luotettava" aikuinen tuollalailla sekoaa. Ei ole kyllä mitään asiaa opettajaksi noin epätasapainoisella henkilöllä, hui. Toivottavasti tajuaa hävetä.

Vierailija
57/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

p.s. teinini ei ole perseilijä

Kuuluu taas niihin vanhempiin, joilla ei ole haisuakaan, mitä se nuori oikeasti touhuaa ja käyttäytyy muualla ollessaan. Itse olin niitä kympin oppilaita. Silti sujuvasti narutettiin vanhempia, kun oli tarve. Meni läpi enemmän kuin helposti.ei 

Toisin sanoen sinäkin olit perseilijä.  Itse varmaan väität, ettet ollut ja vanhempasi väittävät myös samaa, mutta koska teini osaa aina valehdella, olit perseilijä. 

Vierailija
58/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nuo videolla huudelleet oppilaat ovat kyllä yksiä kusipäitä, mutta ei tuo opettaja vaikuta auktoriteetilta. Itse olin kiltti yläasteella, mutta muistan että oli maikkoja joille oli helppo nauraa. Epävarmuus, tehottomuus ja sellainen yleinen häslääminen oli joillekin ihan ominaispiirre. Helposti kiihtyminen on pahinta mitä opettaja voi tehdä.

Olen sitä ikävuotta, joilla oli 3510-mustavalkonokiat. Ne oli kaikkilla luokassa esillä, varsinkin ruotsin tunnilla. Opettaja oli täysin tehoton, saattoi keskittyä yhden oppilaan tenttaamiseen ja muut alkoi puhumaan keskenään. Ei auktoriteettia, nariseva ääni eikä osannut improvisoida tehtäviä. Kasilla tuli uusi ruotsinmaikka: kuin yötä ja päivää olisi verrannut. Kappaleet käsiteltiin nopeammin, ihan erilaisia tehtäviä, enemmän mielenkiintoisia aihealueita, ei hermostunut ja osasi virittää porkkanoita opiskeluun. Puhui myös muuten opiskeluun kuulumatonta, osasi oikeasti "kasvattaa" ja sai syömään kädestä. Ja ihan tosi, meillä oli luokassa ihan hirveitä tappelijoita ja pissiksiä jotka rikkoi koulun tavaroita. Pointti on se, että pitää osata tulla vastaan ja oikeasti ymmärtää niitä teinejä. Saattaa käydä paska mäihä ja mikään ei auta, mutta se on jo puoli matkaa.

Yläastelaisen pitäisi alkaa jo osata tai viimeistään opetella kuuntelemaan erilaisia ihmisiä. Miten luulet näiden oppilaiden pärjäävän työelämässä, jos koko kouluaika pidetään sotilaskuria ja ensimmäinen työpaikka onkin täynnä lempeitä ja hiljaisia tyyppejä?

Olin itse onnekas, kun minulla oli monenlaisia opettajia ja hyvinKASVATETTU luokka. Nuoret tarvitsevat myös muunlaisia aikuisen malleja kuin aina 100 % tehokkaita, tilanteen kuihn tilanteen täydellisesti hallitsevia opettajia. Huonosta käytöksestä katseen voi kääntää suoraan kotipuoleen.

Vierailija
59/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset oppilaat kuin videolla on eivät kuulu normaaliin luokkaan. Osa kuuluisi tarkkikselle, osa sairaalakouluun. Ope on myös väärällä alalla mutta ei se poista itse ongelmaa. Hyvin usein noille luokille alkaa kasaantua myös ne huonoimmat opet koska hyvät voi valita.

Se että on 14, ei oikeuta huonoon käytökseen.

T. 14-vuotiaan äiti ja ope

Sairaalakouluun? :D Sinähän se varsinainen ope oletkin. 

Suomessa muuten saa maailman nopeiten opettajan ammattipätevyyden. Riittää, kun kirjoittaa av:lle olevansa ope.

T. ope

Vierailija
60/282 |
14.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä juttu, että oppilaat nauttivat tänäpäivänä koskemattomuuden osaa. Mitään ei sais sanoa, mitään ei sais aikuinen ihminen tehdä. Mitä hittoa tekee koululla, jos sillä ei ole mitään asetta tai oikeutta puuttua huonoon käytökseen? Eihän se pysty takaamaan millään tavalla opiskelurauhaa niille jotka haluavat oppia. Vai saako meidän aikuisten maailmassa työpaikoilla häiriköidä ja huudella ilman seurauksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi