Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei Huhtikuiset!=)

07.03.2006 |

Moi =) Niin, että kertokaahan missä lukemissa teillä on verenpaineet ollu?Mulla ollu koko raskauden ajan neuvolassa aina korkeella, mutta kotona sit näyttäny ihan hyvät arvot. Tänään oli sit vika lääkärinneuvola, ja verenpaineet oli aivan taivaissa!!! Nyt oon kotona huilinu yli 4 tuntia, ja äsken mittasin ja korkeimmillaan mittari näytti jopa 140/112... Huomenna terkkarille mittauttamaan ja kattoo pissanäyte, että onko siinä mitään.. tänään ei ainakaan ollu valkuaista, eikä oo koko raskauden aikana ollu edes... Niin, että kertokaahan millä lukemilla te ootte joutunu äitipolille tarkkailtavaks?? Muuten raskaus menny tosi hyvin, ei väsymystä, ei pahoinvointia eikä mitään.. Ainoostaan nyt on alkanu kädet puutumaan, mistä lie se johtuu?!? Jeps, ja hyvää loppuodotusta kaikille!:)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolmessa edellisessä raskaudessa verenpaineet noussu loppua kohden. Kaks ekaa raskautta käynnistettiin sairaalassa makaamisen jälkeen ja silloin paineet oli noin 150/100 (ekassa oli myös raskausmyrkytys). Kolmannessa myös nousi paineet, mutta ne laski jotenkuten levolla. Synnytys käynnistyi sitten itsestään 38+2, joten ei tarvinnut käynnistellä. Lähtöpaineet mulla on neuvolassa alkuraskaudessa olleet noin 120/60.

Tässä raskaudessa (36+2) paineet ei oo vielä noussu pahasti. Tänään lääkärikäynnillä ne oli 134/60, yllättävän alhaiset mulle tässä vaiheessa. Saa nähdä pysyvätkö alhaisina, toivottavasti, niin tulisi koettua semmoinenkin raskaus ettei tarvis ravata sairaalassa verenpaineen takia....

Onko sulla eka raskaus? Entä mitkä paineet on olleet aluksi?

Vierailija
2/3 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla mitattiin toissapäivänä kätilökäynnillä 130/77, sanottiin että on ihan hyvät arvot. Lähtöarvot ovat kyllä jotain 50-(korkeintaa) 60/90 eli siiihen nähden kyllä nousseet. Viikkoja tällä hetkellä kertynyt 34. Lisäksi pulssi oli aivan kamalan korkea, siis lepopulssi samassa mittauksessa 106 - kysyin että onko se " normaali" ja sanoi, että jos aina on tämmönen, niin ei. Veikkasi, että pulssi noussut kun riisuin kengät....käski sitten tarkkailemaan kuitenkin sitä pulssia kotonakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
08.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ekalla neuvolakäynnillä oli 100/60 ja tänään oli 116/71, et eipä paljoo oo noussu, korkeimmillaan yläpaine on ollu 121 ja alapaine 77. Nyt siis mennään viikkoa 34+3..