Keskenmenon jälkeiset kuukautiset?
Mulla alko km-vuoto 6.8. jota kesti tasan kaks viikkoa eli aikaa reilu kuukausi. Kuukautisia ei vielä kuulu (mulla kierto melko tarkka) ja testiä en tohi tehä jos taas joutuu pettyyn. Rintoja ja alavatsaa nippailee niinku edellisillä kerroilla alkuraskaudessa ja hajuaistiki muka tuntuu herkemmältä. Luin jostain että km:n jälkeen kuukautiset tulee n. 4-8vk:n päästä minkä vuoksi en myöskään testiä tee. Oireetki varmaan vaan kuviteltuja. Tosin siinä luki myös että keskenmenon jälkeen raskaaksi tulo olisi melko helppoa, mutta sen etenemisestä ei ole varmuutta, jos kohdulimakalvo ei ole vielä täysin palautunut.
Joten kysyisinki miten teillä muilla on alkanu kuukautiset keskenmenon jälkeen?
Kommentit (12)
Mulla tosiaan ei ole aijempaa keskenmenoja, joten olen iloinen että joku vastasi ja kertoi omista kokemuksista. Eikä täällä oireiden vuoksi riemusta hypellä, ku voihan ne johtua jostain aivan muustaki vaikka ehkä sisimmässä toivotaanki esikoiselle kaveria :)
minulla luonnollinen tyhjentyminen tapahtui 20.7. Sitä ennen pientä km-vuotoa tuli parin viikon ajan. Olen kuullut, että uusi kierto lasketaan siitä päivästä, kun sikiö tulee ulos (korjatkaa, mikäli olen väärässä). Tästä laskin päivät seuraaviin kuukautisiin. Minulla on ollut aina todella säännöllinen kierto ja niinpä ensimmäiset kuukautiset km:n jälkeen alkoivatkin kp 29. Toivottavasti tästä oli jotain apua! :) Lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa, että toisen keskenmenon riski on sama kuin heillä, joilla ei ole takana keskenmenoa.. itsellä myös siis ensimmäinen km. Pidetään peukkuja tuleviin raskauksiin! Itsellänikin jos jonkin asteisia raskausoireita kp 23 kohdalla (kuviteltuja tai ei) ;)
Eli mulla alko km 25.5 eli 3,5kk sitten ja edelleenkin odottelen niitä menkkoja alkavaksi...Viime perjantaina kävin gynellä ja mitä ilmeisemmin niiden pitäs kohta puolin alkaa oli kuulemma sen verta paksut limakalvot kohdulla...
Hirvittää itteäni kyllä että kuinka kivat menkat sieltä nyt sitte tulee ku väliä on näin paljon ja ku tuo gyne noin sanoi, ja mahakin on kyllä niiiiiin turvoksissa...
Edellisissä km:ssa mulla on kyllä menkat alkaneet aika säännöllisesti 4vkoa km:n jälkeen tosin edellisessä km:ssa (07/2006) väliä oli vain 22pv ku menkat alko ku "normi" kierto mulla on se 28-30pv... Nyt on tosin eri juttu ku imetän vielä tätä kuopusta (0807) ja ennen tätä raskautta kierto oli mitä sattuu (22-100pv) eli en oikein osaa odottaakaan milloin ne tulis...testit näyttää mulla ainaki negaa vaikka oireita voisin luettella kuinka paljon!
Tuskastunu nani
Gynekologi enteili pitkää kiertoa, mutta ei se loppujen lopuksi niin hirveästi normaalista kierrostani (30 päivää) poikennut.
Mulla keskenmeno alkoi itsestään erittäin runsaalla vuodolla 6.6. ja rv oli 11.
Keskenmeno vuotoa kesti 2 viikkoa ja 1 viikko oli välissä tyhjää sekä jälkitarkastus 24.9., jossa todettiin kohdun olevan tyhjä ja kaiken ok. Uuden yrityksenkin saisi jo alkaa.
Nyt tulee kuitenkin toistapäivää hyvin kirkasveristä vuotoa ja tuntemukset aivan kuin tavallisesti kuukautisissa. Lääkäri sanoi ettei kuukautiset varmaankaan ala aivan vielä (limakalvo ohut), mutta nyt ihmettelen voisikohan hän olla väärässä... Tavallisesti kierto 26-29 pv.
Jos nämä jo kuukautiset, niin minulla ne alkoivat vain 3 viikkoa keskemenosta. Pelottaa kuitenkin voiko siellä ollu joku muu haavauma tms. joka vuotaa?! Kaavintaa minulle ei tehty.
Vaan keskenmenohan se jatkuu vielä ja yllättävän runsaana. Vaikka ensimmäinen 2 vkoa kestänyt vuoto oli alussa hirmu runsasta ja kaiken piti olla jo ok, niin nyt taas vuodetaan kuin seula. Saas nähdä kauan kestää ja milloin ne kuukautiset lopulta alkavat - taitaa olla se etappi mulla vielä kaukana kaukana :(
No, ei auta kuin häntä pystyyn ja eteenpäin!
heip!
en tiedä miten km:ssa missä on alkio et miten niissä menee vuodot jne, mutta mulla ekassa tuulimunaraskaudessa (12+jotain) vuosi pari viikkoa ja sit loppu.. menkat alko siitä viikon päästä, ihmettelin että miten niin aikaisin mutta ihan hyvä että alkoi.. sai mielenrauhan.
nyt toinen tuulimunaraskaus (9+jotain) ja vuotoa on koska lääkkeellinen tehtiin viime viikolla.. saas nähdä kauan joutuu menkkoja tässä odottamaan.
Haavaumiin ym en oikein usko lääkkeellisessä tyhjennyksessä, mutta voihan sitä aina soittaa polille ja kysyä sieltä!
itsellä KM todettiin ekassa ultrassa noin vkolla 10, kehitys oli pysähtynyt noin vkolle 7-8. Lääkkeellisen tyhjennyksen aloitin seuraavana päivänä, jonka jälkeen suhteellisen runsasta vuotoa kesti noin 2,5 vkoa. Noin 4,5 viikkoa keskenmenon jälkeen alkoivat kuukautiset, toisena päivänä vuoto oli erittäin runsasta..
Jos jotain positiivista niin kierto näyttäisi palautuvan ennalleen suht nopeasti, toivon mukaan uusi yritys toisi tulosta mahdollisimman pian!
Odottelen että nää menkat loppuis (nyt kolmas vuotopäivä) ja pääsis taas yrittämään.
Uusi raskaus alkoi n. 2viikkoa myöhemmin, eli menkkoja ei ehtinyt välissä olemaan. Tämä raskaus on mennyt tähän saakka hyvin, vauvaa odotellaan syntyväksi helmikuussa.
Lääkäri sanoi mulle, että uusi raskaus alkaa helposti alkuraskaudenkeskenmenon jälkeen eikä välissä tarvitse välttämättä tarkoituksella pitää taukoa yrittämisessä.
Toivotan kaikille oikein aurinkoista syksyä! Ja voimia!
kirkasta vuotoa, minua ainakin käskivät ottamaan yhteyttä polille. Mulla oli runsasta, mut ruskeaa vuotoa ja sen sanottiin olevan vanhaa vuotoa!
Mulla oli eka km joulukuussa-07 ja menkat alkoivat helmikuussa. Tulin uudelleen raskaaksi huhtikuussa, ja sekin raskaus meni kesken. Vika km oli toukokuussa ja ekat menkat alkoi heinäkuun lopussa eli melkein 2,5 kk km:sta.
Vuoto oli ihan kamalaa noissa heinäkuun menkoissa. Kivut oli myös melkoiset.
Aika yksilöllistähän toikin asia on. Odottelisin sinuna jonkin aikaa ihan rauhassa ja tee sitten testi, jos menkkoja ei kuulu. Raskaaksi tulo on helpompaa km:n jälkeen. Siihen yritän itsekin tuudittautua! Tsemppiä!