Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä TIESIT olevasi raskaana alkuraskaudessa?

Vierailija
12.10.2016 |

Tai tunsitko jotenkin erityisesti olevasi raskaana, kun viikkoja oli/on kasassa ihan muutamia? Itselläni on nyt kuudes raskausviikko menossa ja tiedän olevani raskaana, koska menkat jätti tulematta ja tein positiivisen raskaustestin. Mutta nyt kun ei muuten tunnu, että vauva olisi tulossa... mietin jo, että pitäisikö taas tehdä yksi raskaustesti ihan vaan vakuuttaakseni itselleni tilanteen :D menkkojen poisjääännin lisäksi muita oireita ollut sen verran, että alavatsa ollut kipeä muutamana iltana ja nännit arat. Ensimmäinen neuvola ois vasta parin viikon päästä...

Kohtalotovereita? :D

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 päivää ennenkuin menkkojen piti alkaa niin olin bussissa ja häivähti sellainen pieni pahan olon tunne. Lasta oli tekemällä tehty ja yhtäkkiä vaan olin varma että olen raskaana. Pari päivää myöhemmin tein testin ja oli +.

Toisella kerralla olin hississä ja sama pieni huonon olo häivähdys tuli ja arvasin että raskaana olen :)

Aika hassua että kummassakin raskaudessa nämä häivähdykset oli ainoat pahan olon tunteet eli olo oli hyvä ja vain menkat jäi pois.

Vierailija
22/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin jo ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa rintojen äkillisestä kasvuspurtista. Samoin pahoinvointi ja etova olo alkoivat paria päivää ennen menkkojen aloituspäivää. Ei tarvinnut arvailla tuleeko testi näyttämään positiivista vai ei :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensimmäisinä kuukausina raskaudesta kertoivat ainoastaan positiivinen testi ja varhaisultra. Raskauteen liittyviä oireita tuli vasta myöhemmin :)

Vierailija
24/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummallakaan kerralla yhtään mistään (paitsi sitten raskaustestistä).

...eikun. tokasta oksensin kerran veneessä, vaikka normaalisti en ole lainkaan merisairas. Tämä oli ennen kuin menkat edes myöhässä.

Vierailija
25/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi kuukautisten puutteesta ja positiivisesta testistä. Sitten oli muutama viikko pahoinvointia, nyt taas ei tunnu miltään (viikko 11). En oikein osaa vieläkään ajatella olevani raskaana. Ensi maanantaina on ultra, eiköhän se sitten ala tuntua todelliselta.

Vierailija
26/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksetti koko ajan ja vatsa oli kipeä. Ennen kuin menkat olivat edes myöhässä.

Vierailija
27/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huojentavaa kuulla että muillakin raskausoireiden määrä vaihtelee. Itseä välillä pelottaa kun on yhtäkkiä oireettomampi olo.

Vierailija
28/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen menkkojen jäämistä pois alkoi ilmetä outoja oireita, joista mieskin kyseli ihmeissään. Hajuaisti herkistyi ja haistoin mitä alakerran naapurissa kokattiin. Lähes kaikki hajut myös aiheuttivat huonoa oloa. Rinnat kipeytyivät myös niin paljon, että pääsin hädin tuskin portaissa alas. En ole tavallisesti ollenkaan tunteellinen ihminen, mutta raskaana mua itketti ihan kaikki, siis aivan mitättömät pikkujutut, kuten vihnneslatikkoon jäänyt yksinäinen porkkana. Menkat jäivät pois ja siitä alkoi 24/7 krapula. Huhhuh eipä ole noita aikoja ikävä!

Vierailija
29/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei kyllä kannata sukulaisille heti raskaudesta huudella.

Itsellä 4 raskautta ja vain 2 lasta.

Yksi alkuraskauden keskenmeno rv 7 ja yksi tuulimunaraskaus paljastui rv 9 ultrassa.

Sukulaisille ja ystäville on kerrottu vasta rv 12.

Vierailija
30/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

menkkojen poisjääännin lisäksi muita oireita ollut sen verran, että alavatsa ollut kipeä muutamana iltana ja nännit arat.

Kohtalotovereita? :D

Mitä nämä sitten ovat ellei oireita?

No siis nuo tuntemukset ovat olleet sen verran minimaalisia: vain muutamana iltana ja just sellaisia, että pitänyt kuulostelemalla kuulostella omaa kehoa, että tuntuuko nyt jotain. Eli ei välttämättä mitään erityisen erilaista normaaliin olotilaan verrattuna.

Ja me nyt tehtiin se päätös, että kerrottiin molempien vanhemmille, muttei siis todellakaan muille sukulaisille. Onpahan sitten tukiverkkoa olemassa, meni asiat hyvin tai huonosti.

Ao

Vierailija
31/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuaistin herkistymisestä. Kahvi haisi todella voimakkaasti ja pahalta jo ennen plussaa, jonka tein samana päivänä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Vierailija
32/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä aamuna herätessä olin kuin horroksessa ja tiesin, että tämän vahvuinen väsymys viittaa raskauteen. Haalea plussa tuli samana iltana.

Vierailija
33/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan TIESIN. Kuulostaa tyhmältä, mutta olen elämäni aikana tehnyt raskaustestin kaksi kertaa. Molemmat olen tehnyt samana päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Olen ollut raskaana molemmilla kerroilla.

En siis osaa selittää, sen vain tietää.

Siksi mä ihmettelen niitä yllätyssynnytyksiä. Miten voi olla raskaana tietämättään?

Vierailija
34/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menkkakivut" iski viikkoa ennen kuin menkkojen piti alkaa. Samaan aikaan tissit turposivat ennennäkemättömiksi. Tiesin, että nyt on tärpännyt. Testejä tein useana päivänä, mutta plussaa näytti vasta sinä päivänä kun menkkojen oli määrä alkaa. Eivät alkaneet.

Vierailija
35/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsaa nipisteli ja oma rakas mies ällötti. Siis ihan oikeasti ällötti! Oksensin, kun yritimme harrastaa seksiä. Läheisyys oli ihan kamalaa.

Koirakin alkoi käyttäytymään eri tavalla. Oli paljon enemmän perskärpäsenä ja piti päätään vatsan päällä.

Raskaus meni kesken.

Vierailija
36/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että tein testin mielenrauhani vuoksi, oli valitettavasti positiivinen.

Vierailija
37/37 |
12.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään. Itse asiassa vauhkoilin oireettomuutta tai jonkin (kuvitellun?) oireen häipymistä, kun oli siellä ja täällä sellaista tietoa, että se voi viitata raskauden keskeytymiseen. Ja sitten kävi vielä niin, että muutama viikko aivan selvästi positiivisen testin jälkeen tuli iso lorahdus aivan silkkaa verta, ei siis mitään "rusehtavaa vuotoa". Silloin olin suht varma, että tämä oli tässä. Mutta verinen vuoto loppui siihen yhteen lorahdukseen ja kun onneksi pääsin ultraan jo seuraavana päivänä, niin siellä todettiin vauvanalun voivan hyvin ja lorahduksen syyksi todennäköisesti hematooma (tummentuma ultranäkymissä). Pikkuista töhryä tuli sitten vielä pari viikkoa, mutta en ollut enää oikeastaan huolissani. Ja tuollahan tuo terve 10 kk vanha touhupetteri nyt nukkuu :) :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi