Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!!!! Hassut amerikkalaiset - listataan amerikkalaisten outoja tapoja !!!! :D

Hate USA
12.10.2016 |

1. Amerikassa ampumisen ja kuolemisen saa näyttää televisiossa, mutta tissin vilahdus TV:ssä aiheuttaa ihmisille vakavia vahinkoja ja johtaa hirmuisiin oikeudenkäynteihin. Vaikka ihmisen kuolema onkin amerikkalaisille ok, syntymä on silti ylitsepääsemätön asia.
2. Amerikkalainen ei unelmoi lotto- vaan oikeusvoitosta.
3. Amerikkalaiset pitävät kenkiä sisällä.
4. Suomessa terveellinen ruoka on kalliimpaa kuin pikaruoka, Amerikassa terveellistä ruokaa ei joka kaupungissa saa rahallakaan.
5. Auto on amerikkalaisille turvapaikka. Sinne paetaan tilanteessa kuin tilanteessa.
6. Amerikassa saa yöllä lähteä baaristakin autolla ajaen, mutta kävely sen sijaan on kielletty sen vaarallisuuden takia.
7. Amerikassa lihapullat ovat suklaata.
8. Amerikkalaiset luulevat, että kaikki puhuvat englantia.
9. Amerikkalaisilla on maailman ylivoimaisesti suurin puolustusbudjetti, mutta silti amerikkalaiset pelkäävät eniten ja joutuvat kohtaamaan terrori-iskuja.
10. Amerikkalaiset pitävät jokaista ihmistä huijarina, siksi sanottuun ei luoteta yhtään, vaan kaikki pitää tehdä kirjallisena paperille - lakimiesarmeijan avustuksella.
11. Amerikkalaisten pitäisi olla suvaitsevaisuuden ja rotujen yhteensulautumisen perikuva, mutta väkivaltaiset ghetot ampumavälikohtauksineen kertovat jotain ihan muuta.
12. Amerikkalainen jaksaa nauraa 2 tuntia sille, että mies pukeutuu hameeseen.

Kommentit (433)

Vierailija
161/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieraillut useissa kouluissa USA:ssa.  Eivät oppilaat tiedä missä on Suomi.  Mutta he osaavat hyvin oman osavaltionsa historian ja maantiedon.  Nippanappa osaavat luetella USA:n osavaltiot.  Mutta ovat keskustelutaitoisia ja aktiivisia kyselemään.  Me Suomessa olemme hiljaa, jos emme löydä aitoa syytä kysyä.  Myös tuosta kävelemisestä....  minulla oli silkkinen violetti housupuku...ihan normaali vaikka väri ehkä epätavallinen, ei silti räikeä.  Kun Miamissa kävelin kadulla, minulle autot tööttäs ja minua luultiin prostituoiduksi.  Piti mennä sortsit ja t-paita päällä kävelemään rannalle.  

Olin myös Caribianmeren risteilyllä.  Oli kiva pukeutua illalliselle.  En pröystäile eikä ollut timantteja, mutta kaikki suomalaiset (meitä oli 8) pukeutuivat  vaan jenkit tulivat kulahtaneissa t-paidoissa ja shortseissa ja ahmivat minkä jaksoivat.  Tietysti noin suuresta väkimäärästä ei saa tehdä yleistystä mutta tämä pieni Suomen kansa sielläkin osasi käyttäytyä kivasti.  Olen asunut jenkeissä monessa paikassa.  Pienessä kaupungissa kukin asukas tuli omaan kirkkoonsa auttamaan osalleen sattuvana sunnuntaina ja vaikkapa kuten minä ystäväperheeni kanssa, järjestämään hautajaisia henkilölle , jota emme tunteneet.  Auttaminen on heillekin tärkeää.  Erilaisia ollaan ja moni asia jenkeissä on ärsyttänyt mutta moni asia on myös lämmittänyt mieltä.  Meillä molemmilla puolilla on oppimista toisiltamme.

ystävällisin terveisin nimimerkki USA-fani kohtuudella

Vierailija
162/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt ei tietenkään päde läheskään kaikkiin, mutta yllätyin miten moni amerikkalainen oikeasti on todella tyhmä :D Tottakai täälläkin on paljon tyhmiä ihmisiä, mutta jotenkin ihan eri tavalla.

Joo. Aikuinen mies on esim. kertonut minulle että HIVin voi saada vain homo. Ja naureskeli minulle toisen miehen kanssa kun olin eri mieltä. Ajattelin vaan päässäni että You are total idiots. He olivat kuorossa tätä mieltä. Siis nuoret aikuiset miehet 2000-luvun puolivälissä.

Hirveän huonoja ovat edes googlaamaan asioita. Ja uutisia ei lueta tai katota.

Muistan sen kun Britney Spearsista tuli suosittu ja hän sanoi jollekin eurooppalaiselle haastattelijalle puhelimessa että "Onko Eurooppa se maa meren takana?"

Nämä nyt on tyypillisiä nää maantietojutut.

Minulle Los Angelesissa bussipysäkillä yksi mies sanoi että minulla on cool bag. Siinä oli Wienin kartta ja luki Wien.. Sitten hän kysyi että mikä se on? En ollut varma mitä tarkoitti. Sanoin että se on Wienin kartta. (jos tässä kohtaa tuntui typerältä, kun laukussa on Wienin kartta ja lukee Wien.) Siten hän kysyi, että mikä se on?...

Hän siis ilmeisesti piti kuvaa coolina, vaikka ei edes tajunnut että se oli joku kartta. (en olettanutkaan että esim. tietäisi minkä maan pääkaupunki Wien on.)

Tuosta tuli taas mieleeni, että Euroopassa musabisneksessä tunnetaan aika hyvin se, että made in Austria laitetaan monesti Made in Australia. Itävallassa painetaan paljon cd:eitä.

Ai niin, minulle kerran ihmeteltiin, miten osaan syödä haarukalla ja veitsellä.

Wien on Amerikassa Vienna.

Britney Spears ei ole mikaan amerikkalaisen alyn "gold standard". :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mun au pair vuonna perheen äiti kysyi multa että olenko ennen nähnyt vesimelonia :D

Monikin asia oli kyllä outo, yksi juuri tuo ettei ymmärretä muita kulttuureita, oikeasti.

Vierailija
164/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan amerikkalainen tuttavani ei tiennyt minne roskat menevät. Tästä on toki jonkun verran aikaa.

En minäkään siellä asuessani tiennyt minne roskat menivät. Sitä ei mitenkään erityisesti mainostettu tai tiedotettu. Jostain dokumentistä näin, että kierrätys hoidetaan jätteenkäsittelylaitoksella käsin. Hihnalla olevat roskat käytiin läpi käsin siis. Varmaan osavaltiokohtaista tämäkin.

Vierailija
165/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, miten veroja ei ole lisätty hintalappuihin kaupassa vaan vasta kassalla, oli mielestäni outoa ja ärsyttävää.

Tämä on todellakan superoutoa ja ärsyttävää. Mikähän hemmetti se siinä on takana?

Ei koskaan tiedä paljonko tuote lopulta maksaa. Myös helkkari soikoon kirppiksella jossain San Fransiscossa.

Vierailija
166/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4868458698590 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tv-showt on aina kauheen dramaattisia, oli se sitten äänitehosteet, äänensävy tai muu. Mitä enemmän toista nöyryyttää sitä enemmän ilmeisesti myy(?) Ei pysty katsomaan.

Tää! Oikein järkytyin kun näin joskus amerikkalaiset uutiset. Katsokaas esimerkiksi tältä videolta ensin ranskalainen uutisten alku ja sitten heti perään amerikkalaisten uutisten alku:

Siis kuka ensinnäkin aloittaa jostain asiasta kertomisen "112! Kaaos ja hämmennys!!!"

Aina naurattaa nuo kamalat sinfoniat melkein joka ohjelmassa :D 

Vierailija
167/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yrittää olla aina optimistisia ja positiivisia ja sanoa mukavia asioita toisilleen. Ne siat. Kaikkihan tietävät, että ainoa oikea tapa on joko kyräillä tai vittuilla kaikille ja hirttää itsensä sitten ovenkahvaan.

Vierailija
168/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa Amerikassa saa terveellistä ruokaa halvemmalla, kuin suomessa. Ja on paljon paljon enemmän vaihtoehtoja.. Nykyään siellä on niin paljon kaikkea luomua, kasvisruokaa ja vaikka mitä!!! Ei maksa maltaita.

Hassua, siskoni on juuri opiskelemassa Kaliforniassa ja sanoi juuri päinvastaista kuin sinä. Voisko tämäkin riippua asuinpaikasta? Iso maa....

Vierailija
169/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, miten veroja ei ole lisätty hintalappuihin kaupassa vaan vasta kassalla, oli mielestäni outoa ja ärsyttävää.

Tämä on todellakan superoutoa ja ärsyttävää. Mikähän hemmetti se siinä on takana?

Ei koskaan tiedä paljonko tuote lopulta maksaa. Myös helkkari soikoon kirppiksella jossain San Fransiscossa.

Tassakin ketjussa on jo selitetty miksi nain tehdaan, onko lukutaidossasi jotain vikaa? Vai onko vain vaikea ymmartaa koska systeemi ei ole ihan sama kuin Suomessa?

Vierailija
170/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa Amerikassa saa terveellistä ruokaa halvemmalla, kuin suomessa. Ja on paljon paljon enemmän vaihtoehtoja.. Nykyään siellä on niin paljon kaikkea luomua, kasvisruokaa ja vaikka mitä!!! Ei maksa maltaita.

Hassua, siskoni on juuri opiskelemassa Kaliforniassa ja sanoi juuri päinvastaista kuin sinä. Voisko tämäkin riippua asuinpaikasta? Iso maa....

Amerikassa on toki 'oraganic' mutta ei se ole sama kuin luomu

Vierailija
171/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisena yltiömäinen kohteliaisuus ja tyhjät lupaukset tuntuivat hassuilta. Jos minua kehuttiin, tiesin ettei se ollut aitoa ja se harmitti. Mielestäni Euroopassa ihmiset ovat aidompia.

Jännä oli myös itsestään huomata miten omaksi ja henkilökohtaiseksi sitä alkoi kokea koko ei pelkästään Suomen ja Skandinavian, vaan koko Euroopan.

Ihmisten huono kirjoitustaito yllätti. Kirjoitin paikottain paremmin kukn amerikkalaiset, joskin heillä oli laajempi sanavarasto. Kovasti ihmeteltiin sitä, että puhun kolmea kieltä ja opiskelen neljättä. Amerikkalaiset puhuivat pääasiassa vain yhtä, vaikka olisivatkin opiskelleet toista. Yksi poika kysyi minulta olenko kuninkaallista sukua, hänen mukaansa se on Euroopassa yleistä. Suomesta ei tiedetty mitään ja se oli minusta ymmärrettävää. Tiesivät kuitenkin pitää minua sosialistina jota heihin verrattuna olinkin.

Auto oli oltava vaikka ei olisi rahaa edes ruokaan.

Annoskoot olivat käsittämättömiä, kaikki oli aivan yltiömakeaa. Limsassa oli ihan hulluna jäitä! Sitä sai juoda niin paljon kuin jaksoi.

mobiilinettiä ei ollut, ja wifi oli minusta hidas. Kukaan ei uskonut minua kun sanoin että Suomessa mobiilinetti toimii lähes joka paikassa.

Kenkiä pidettiin sisällä, jopa sängyssä. Tosin koska ulkona ei juuri kävellä, olivat kengät aika puhtaat. Myös kokolattiamattojen määrä oli päätähuimaava.

Tykkäsin kokemuksena, mutta en muuttaisi tai välttämättä menisi uudelleen.

Vierailija
172/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostavat seuraavat seikat, jotka olen pannut merkille amerikkalaisista tosi-tv-ohjelmista:

Joku saattaa hakea kaikki ruokansa aamukahvista alkaen kuppilasta. Jos käydään kaupassa, sieltäkin roudataan kärrykaupalla beigeä "moskaa" eli leivitettyjä kananpaloja, vaaleaa vuokaleipää, ranskalaisia perunoita, muroja, sipsejä, leivonnaisia jne.

Jätemylly (en tarkoita ihmistä)! Kertokaa, tungetaanko sinne biojätteet ja johtaako laitteesta joku rööri suoraan kunnalliseen jäteputkeen vai miten ko. laite toimii.

Onko sellainen massiivinen jättipussi-imuri kätevämpi kuin meikäläisittäin yleinen imurityyppi?

Miksi pyykinpesukone ja kuivausrumpu ovat yleensä kellarissa ja sielläkin lattiatasossa?

Vierailija
173/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tassakin ketjussa on jo selitetty miksi nain tehdaan, onko lukutaidossasi jotain vikaa? Vai onko vain vaikea ymmartaa koska systeemi ei ole ihan sama kuin Suomessa?

Luetko sinä aina kaikki ketjun viestit, ennen kuin laitat tänne yhtään omaa viestiäisi??

Ja jännä muuten, että muissa maissa ne alvit ovat useimmiten hinnoissa valmiina.

Vierailija
174/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetko sinä aina kaikki ketjun viestit, ennen kuin laitat tänne yhtään omaa viestiäisi??

Ja jännä muuten, että muissa maissa ne alvit ovat useimmiten hinnoissa valmiina.

USAssa vero vaihtelee osavaltiosta ja kaupungista toiseen, ei ole mitaan vakio alvia, monesti ei mitaan veroa. Revi siita.

Vierailija
175/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisena yltiömäinen kohteliaisuus ja tyhjät lupaukset tuntuivat hassuilta. Jos minua kehuttiin, tiesin ettei se ollut aitoa ja se harmitti. Mielestäni Euroopassa ihmiset ovat aidompia.
Jännä oli myös itsestään huomata miten omaksi ja henkilökohtaiseksi sitä alkoi kokea koko ei pelkästään Suomen ja Skandinavian, vaan koko Euroopan.
Ihmisten huono kirjoitustaito yllätti. Kirjoitin paikottain paremmin kukn amerikkalaiset, joskin heillä oli laajempi sanavarasto. Kovasti ihmeteltiin sitä, että puhun kolmea kieltä ja opiskelen neljättä. Amerikkalaiset puhuivat pääasiassa vain yhtä, vaikka olisivatkin opiskelleet toista. Yksi poika kysyi minulta olenko kuninkaallista sukua, hänen mukaansa se on Euroopassa yleistä. Suomesta ei tiedetty mitään ja se oli minusta ymmärrettävää. Tiesivät kuitenkin pitää minua sosialistina jota heihin verrattuna olinkin.
Auto oli oltava vaikka ei olisi rahaa edes ruokaan.
Annoskoot olivat käsittämättömiä, kaikki oli aivan yltiömakeaa. Limsassa oli ihan hulluna jäitä! Sitä sai juoda niin paljon kuin jaksoi.
mobiilinettiä ei ollut, ja wifi oli minusta hidas. Kukaan ei uskonut minua kun sanoin että Suomessa mobiilinetti toimii lähes joka paikassa.
Kenkiä pidettiin sisällä, jopa sängyssä. Tosin koska ulkona ei juuri kävellä, olivat kengät aika puhtaat. Myös kokolattiamattojen määrä oli päätähuimaava.

Tykkäsin kokemuksena, mutta en muuttaisi tai välttämättä menisi uudelleen.

Vuonna keppi ja kivi?

Vierailija
176/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnallisia outouksia:

- Vankilassa olleet eivät saa äänestää.

- Äänestäjäksi täytyy rekisteröityä. 

Kouluissa on opetussuunnitelmassa (tai joissain vastaavassa) se itsenäisyyden julistuksen opetus. Siis että ne penskat tekee sen näytelmän. Aina tv-sarjoissa tää. Se on siis vähä ku meidän joulujuhla. Vanhemmat tulee kattomaan että meidän Timothy on nyt Abraham Lincoln.

Vielä yks hassu kokemus: Taksikuski kysyi, tarviinko kuitin, joo, koska firman matka.

Hän antoi mulle paperilapun ja sain kirjoittaa siihen ihan mitä halusin :D Siinä oli firman nimi ja viivoja. Matka mistä mihin ja paljo maksoi. 

On tuo verojen maksu vähän niin ja näin siellä..

Ai niin julkinen rekisteri on se, (netistäkin löytyy) jolla on lunastamattomia veronpalautuksia. ?? 

Se asuntolainajuttu on kumma. Siis taloja uudelleen kiinnelainataan pankille ja omasta talosta saa rahat ja sitten maksetaan taas pankille takas. Ne puhelinmyy näitä "morgidgeja!

Vierailija
177/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva amerikkalainen osaa pitää viinilasin jalasta kiinni, vaan aina käsi on sen "kuppiosan" ympärillä.

Vierailija
178/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostavat seuraavat seikat, jotka olen pannut merkille amerikkalaisista tosi-tv-ohjelmista:

Joku saattaa hakea kaikki ruokansa aamukahvista alkaen kuppilasta. Jos käydään kaupassa, sieltäkin roudataan kärrykaupalla beigeä "moskaa" eli leivitettyjä kananpaloja, vaaleaa vuokaleipää, ranskalaisia perunoita, muroja, sipsejä, leivonnaisia jne.

Jätemylly (en tarkoita ihmistä)! Kertokaa, tungetaanko sinne biojätteet ja johtaako laitteesta joku rööri suoraan kunnalliseen jäteputkeen vai miten ko. laite toimii.

Onko sellainen massiivinen jättipussi-imuri kätevämpi kuin meikäläisittäin yleinen imurityyppi?

Miksi pyykinpesukone ja kuivausrumpu ovat yleensä kellarissa ja sielläkin lattiatasossa?

Tietääkseni se jätemylly murskaa ruoantähteet ja sen jälkeen se moska huuhtoutuu viemäriin veden mukana.

Sellainen pussi-imuri on mielestäni ehkä kätevämpi kokolattiamaton imurointiin. Niitä on paljon myös Briteissä. Kun niihin tottuu, niin ne tuntuvat yhtä käteviltä kuin ne pohjoiseurooppalaistyyppisetkin imurit.

Pyykinpesukoneessa ja kuivausrummussa on yleensä se rumpu vaakatasossa, joten ne ovat päältä täytettäviä ja jotenkin turvallisempia, sillä sinne väliin ei voi jäädä mitään toisin kuin suomalaistyyppisissä päältätäytettävissä pesukoneissa. Mutta ko. seikan vuoksi niistä ei voi tehdä pesutornia.

Vaalea leipä on suosittua lähes kaikkialla muualla maailmassa paitsi Suomessa ja ehkä Venäjällä, jossa myös ilmeisesti syödään esim. ruislimppuja.

T. USA:ssa vähän aikaa asunut

Vierailija
179/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, minulle kerran ihmeteltiin, miten osaan syödä haarukalla ja veitsellä.

Annoitko kysymykseen perusteellisen vastauksen: "1500-luvulla Suomeen tuli puolalainen prinsessa Katarina Jagellonica, joka toi mukanaan haarukoita ... siitä asti suomalaiset ovat sitä opetelleet - entäs te?"

Antaako joka ilta tv:ssa pyörivät sarjat muuten todellisen kuvan USA:sta, jos nyt ei huomioida sitä, että niissä esitetään yleensä joko rikoksia tai ökyrikkaitten elämää?

Vierailija
180/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu tekee kyllä mut ihan helvetin onnelliseks siitä että asun Suomessa =D Ei tarvi olla siellä niiden yksinkertaisten tollojen, joka paikkaan autolla menevien ja läskiperseiden keskellä, on ihanaa olla suomalainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän