Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

!!!! Hassut amerikkalaiset - listataan amerikkalaisten outoja tapoja !!!! :D

Hate USA
12.10.2016 |

1. Amerikassa ampumisen ja kuolemisen saa näyttää televisiossa, mutta tissin vilahdus TV:ssä aiheuttaa ihmisille vakavia vahinkoja ja johtaa hirmuisiin oikeudenkäynteihin. Vaikka ihmisen kuolema onkin amerikkalaisille ok, syntymä on silti ylitsepääsemätön asia.
2. Amerikkalainen ei unelmoi lotto- vaan oikeusvoitosta.
3. Amerikkalaiset pitävät kenkiä sisällä.
4. Suomessa terveellinen ruoka on kalliimpaa kuin pikaruoka, Amerikassa terveellistä ruokaa ei joka kaupungissa saa rahallakaan.
5. Auto on amerikkalaisille turvapaikka. Sinne paetaan tilanteessa kuin tilanteessa.
6. Amerikassa saa yöllä lähteä baaristakin autolla ajaen, mutta kävely sen sijaan on kielletty sen vaarallisuuden takia.
7. Amerikassa lihapullat ovat suklaata.
8. Amerikkalaiset luulevat, että kaikki puhuvat englantia.
9. Amerikkalaisilla on maailman ylivoimaisesti suurin puolustusbudjetti, mutta silti amerikkalaiset pelkäävät eniten ja joutuvat kohtaamaan terrori-iskuja.
10. Amerikkalaiset pitävät jokaista ihmistä huijarina, siksi sanottuun ei luoteta yhtään, vaan kaikki pitää tehdä kirjallisena paperille - lakimiesarmeijan avustuksella.
11. Amerikkalaisten pitäisi olla suvaitsevaisuuden ja rotujen yhteensulautumisen perikuva, mutta väkivaltaiset ghetot ampumavälikohtauksineen kertovat jotain ihan muuta.
12. Amerikkalainen jaksaa nauraa 2 tuntia sille, että mies pukeutuu hameeseen.

Kommentit (433)

Vierailija
141/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4868458698590 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2741 kirjoitti:

Minulla on ystäväperhe jenkeissä, ja siellä on aivan kauheaa jos lapsi joutuu olemaan yksin kotona (näin ei siis koskaan ole.) He olivat aivan pöyristyneitä kun meidän 13 - vuotias on joskus päivisin muutamia tunteja yksin! :D

Siellä pitää myös saattaa lapsi koulubussin pysäkille ja olla vastassa, kun lapsi tulee, vaikka pysäkki näkyisi keittiö ikkunasta.

Siihen on syynsä. Se ei ole mitään turhaa hysteriaa. Suuressa maassa on hulluja, ja lapsia kaapataan juuri koulubussien pysäkeiltä tai kotimatkalta, jos jostain syystä liikkuvat yksin.

Tilastollisesti Yhdysvalloissa, Euroopassa ja Suomessa on tasan yhtä paljon pedofiliaa kaikissa. Olisin myös aika yllättynyt, jos muunlaista hulluutta olisi enemmän Yhdysvalloissa, mikä sen voisi muka aiheuttaa?

En nyt maininnut kyllä pedofiliaa missään erityisesti. Siellä todella on vaarallista liikkua yksin kävellen, niin oudolta kuin se kuulostaakin.  Kun olin 18-vuotias ja lähdin kävelylle naapurustossamme, keskiluokkaisella alueella, pysäytti eräs tuttavaperhe autonsa ja tarjosi heti kyytiä. tämä oli ihan tavallista, ettei tarvitsisi kävellä yksinään.

Vierailija
142/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitävätkö jenkit kävelyä vaarallisena vai onko se vain tehty niin hankalaksi etteivät viitsi? Vaarallisella tarkoitan siis että pelkäävät esim. ryöstetyksi tulemista.

Meitä oli useampi vaihtari työharjoittelussa ja duunin hr-tädit kielsivät kauhistuneena töistä kotiin hölkkäämisen, koska se on liian vaarallista. Samoin kuin 1km matka kauppaan oli liian vaarallinen, vain autolla saa mennä. Kadulla ei missään nimessä saa kävellä pimeän jälkeen ja omaa kieltä ei saa puhua muiden kuullen. Lenkillä ollessa autot tööttäilevät ja pysähtyvät kysymään, onko joku hätänä. Jos satoi lunta, piti pomolle laittaa kotiin päästyään tekstiviesti, että pääsin hengissä kotiin. Ihmiset saattoivat nukkua työpaikalla toimistoissaan tai "snow day" oli ihan validi syy jäädä töistä kotiin, mutta kipeänä poissaolosta saa potkut jos ne 3 sairaspäivää vuodessa on käytetty.

Ihmiset kyselivät, onko meillä jo demokratia siellä Suomessa. Joku random jäbä taas piti minulle 10 min monologin Mannerheimista kuullessaan mistä olen. Että kaikenlaista tuli tuolla reissulla vastaan. Kaikki pyysivät treffeille jatkuvasti ihan vaan ohimennen, se treffeille pyytäminen oli yhtä normaalia kanssakäymistä kuin tervehtiminen. Kerran yksi poika halusi "hang out" ja tajusin olevani treffeillä vasta siinä vaiheessa, kun kaveri vetäisi kitaran esiin, polvistui eteeni ja alkoi vetää jotain serenadia.

No selvisinpä tuostakin koettelemuksesta. Ei ole tuon jälkeen tehnyt mieli palata.

t: eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt outo tapa, mutta yleistiedon puutetta. Meidän lukiossa noin 20 vuotta sitten oli amerikkalainen vaihtari. Itse olin juuri ollut edellisen kouluvuoden USA:ssa vaihdossa, joten ihan mielelläni hengailin tämän tytön kanssa saadakseni puhua englantia. Hän oli todella, todella pettynyt jouduttuaan Suomeen vaihtoon. Oli toivonut pääsevänsä jonnekin Keski-Euroopan maahan, eikä suomalaiselle pikkupaikkakunnalle (hän asui noin 20 km päässä lukiokaupungista, oikeasti aika korvessa). Ihan ymmärrettävää sinänsä, vaikka vaihtohommiinhan kuuluu se, että sopeutua pitää kaikkeen. Oltiin kerran hyppytunnilla kaupungilla hengaamassa ja käytiin ruokakaupasta jotain syötävää. Hän totesi siellä, että ei heillä USA:ssa ole tällaisia varashälyttimiä kassalta poistuttaessa, koska jos ihminen siellä olisi köyhä, ei hänen tarvitsisi varastaa. Heillä siellä köyhät saa valtiolta rahaa, jolla tulla toimeen.

Mä mietin, että onpas paljon tietoutta vaihtomaastaan hänellä. Koitin selittää, että joo, ei Suomessakaan kyllä tartte varastaa sen takia, ettei muita vaihtoehtoja olisi ja tiesitkö, että meillä täällä on itse asiassa keskimäärin paremmin nämä sosiaaliturva-asiat hoidettu. Hän ei oikein tuntunut uskovan.

Vierailija
144/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito tuodaan pullossa kotiovelle =D

Vierailija
145/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt outo tapa, mutta yleistiedon puutetta. Meidän lukiossa noin 20 vuotta sitten oli amerikkalainen vaihtari. Itse olin juuri ollut edellisen kouluvuoden USA:ssa vaihdossa, joten ihan mielelläni hengailin tämän tytön kanssa saadakseni puhua englantia. Hän oli todella, todella pettynyt jouduttuaan Suomeen vaihtoon. Oli toivonut pääsevänsä jonnekin Keski-Euroopan maahan, eikä suomalaiselle pikkupaikkakunnalle (hän asui noin 20 km päässä lukiokaupungista, oikeasti aika korvessa). Ihan ymmärrettävää sinänsä, vaikka vaihtohommiinhan kuuluu se, että sopeutua pitää kaikkeen. Oltiin kerran hyppytunnilla kaupungilla hengaamassa ja käytiin ruokakaupasta jotain syötävää. Hän totesi siellä, että ei heillä USA:ssa ole tällaisia varashälyttimiä kassalta poistuttaessa, koska jos ihminen siellä olisi köyhä, ei hänen tarvitsisi varastaa. Heillä siellä köyhät saa valtiolta rahaa, jolla tulla toimeen.

Mä mietin, että onpas paljon tietoutta vaihtomaastaan hänellä. Koitin selittää, että joo, ei Suomessakaan kyllä tartte varastaa sen takia, ettei muita vaihtoehtoja olisi ja tiesitkö, että meillä täällä on itse asiassa keskimäärin paremmin nämä sosiaaliturva-asiat hoidettu. Hän ei oikein tuntunut uskovan.

Yhdysvalloissa äidinmaidonkorvikkeet ovat yleensä apteekkitavaraa ja lukkojen takana, koska niitä varastettaisiin niin yleisesti. Ovat aika kalliita. On myös lapsikuolemia ihan tästä syystä, että se siitä.

Vierailija
146/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4868458698590 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miten Suomessa juhlitaan 4th of julyta?"

"Miten Suomessa juhlitaan kiitospäivää?"

Siis tietääkö amerikkalaiset, miksi 4th of Julyta ja kiitospäivää juhlitaan, vai onko ne niin ignorantteja että juhlivat niitä muuten vaan syytä tietämättä? Aika oudolta tuntuu, että luulee eurooppalaisen valtion mahdollisesti juhlivan Yhdysvaltain itsenäisyyspäivää ja intiaanien kolonialisteille tekemiä palveluksia.

No mutta kun se on 4th of July, eikä independence day. Ja nenäliina on Kleenex. Oikeasti tuntuu, että osa ei tunnu tajuavan, miten se 4th of July on itsenäisyyspäivä, eikä vaan joku random 4.7. tai tietty 7/4.

Vierailija
147/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa voi joutua kadulle asumaan perheensä kanssa jossei jaksaviitsieipysty hakea töitä. Kumma maa....

Vaikka Yhdysvalloissa ei olo sosiaaliturvaa, sen asukkaat fantasioi sillä miten kaikki värivirheelliset elää sosiaaliturvalla. Minusta tuo "jaksaviitsieipysty" on vähän inhottavasti sanottu, sillä siellähän elää sitten oikeasti kadulla ihmisiä jotka eivät saa töitä...

Niin, ja vaikka olisi töitäkin. Palkat voi olla niin mitättömät ja sosiaaliturvaa ei juuri ole. Mitenköhän pienipalkkaiset järjestää päivähoidon siellä?

Pienipalkkaiset vievät lapsen yksityiselle lastenhoitalle päiväksi ja Aasiasta tulleilla asuu usein kolme sukupolvea samassa asunnossa eli lastenhoito järjestyy siten. Osa-aikatyö on usein se pienipalkkaisten työ.

Vierailija
148/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4868458698590 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tietääkö amerikkalaiset, miksi 4th of Julyta ja kiitospäivää juhlitaan, vai onko ne niin ignorantteja että juhlivat niitä muuten vaan syytä tietämättä? Aika oudolta tuntuu, että luulee eurooppalaisen valtion mahdollisesti juhlivan Yhdysvaltain itsenäisyyspäivää ja intiaanien kolonialisteille tekemiä palveluksia.

No mutta kun se on 4th of July, eikä independence day. Ja nenäliina on Kleenex. Oikeasti tuntuu, että osa ei tunnu tajuavan, miten se 4th of July on itsenäisyyspäivä, eikä vaan joku random 4.7. tai tietty 7/4.

En kyllä itse kokenut, että se 4th of July olisi mikään random juhla. Katsopa juhlapäivän väritys, se on lipun värien mukaan. Kyllä patrioottikansa itsenäisyyspäivän tunnistaa. Veteraanikulkueet jne.

Vierailija
149/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa äidinmaidonkorvikkeet ovat yleensä apteekkitavaraa ja lukkojen takana, koska niitä varastettaisiin niin yleisesti. Ovat aika kalliita. On myös lapsikuolemia ihan tästä syystä, että se siitä.

Apteekkitavaraa? Kyllä ne vastikkeet ihan kaupan hyllyssä on. Mutta apteekkiketjut ovat usein marketmaisia ja siellä marketin takapäädyssä on se suomalaiselle tuttu apteekin tiski.

Vierailija
150/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että pitää joka puolella maailmaa sotia öljyn takia, jos 200 miljoonaa (vai paljonko heitä on) ei voi kävellä. Lääketehtaat kiittää ja kumartaa. 

Vierailija
151/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

4868458698590 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, ei se kysymys sitä tarkoita miten Suomessa amerikkalaisten itsenäisyyspäivää juhlitaan. Jos Usassa asunut tai ollut vaihtarina pitäis ymmärtää.

Vierailija
152/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missa nain? Ehka 40-50 luvuilla.

Vierailija
153/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missa nain? Ehka 40-50 luvuilla.

Tosin Irlannissa tota tehtiin ainakin viel 2000-luvun alkupuolella. Ihan Dublinissa.

Vierailija
154/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, miten veroja ei ole lisätty hintalappuihin kaupassa vaan vasta kassalla, oli mielestäni outoa ja ärsyttävää.

Rasittavinta minusta oli alkuun se, että ruokakaupoista ostetusta ruoasta ei tarvitse maksaa veroa, mutta muista kuin elintarvikkeista tarvitsee (ja nekin ilmoitetaan vasta kassalla). Ja tämä tietysti vaihtelee osavaltiokohtaisesti...

Jenkkiystäväni selitti tämän niin, että hintavertailu on helpompaa (ilmeisesti kai osavaltioiden välillä?), kun verot ovat hintalapusta poissa. Eri osavaltioissa (ja osavaltioiden sisälläkin) on siis eri vero%.

Juu, minähän haluankin pennsylvaniassa tietää paljonko leipä maksaa myös arkansasissa... :D

Olet ymmartanyt vaarin. Kyse on kauppaketjujen kirjanpidosta. Eihan siita mitaan tulisi jos pitaisi myyntia laskea ja poistaa ensin jokaisen liikkeen vero loppusummasta.

Vierailija
155/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdat 2 ja 10 ovat ihan perusteltuja. Lottovoiton todennäköisyys on luokkaa 1 : 1000 000, vaikea kuvitella että amerikkalaisen oikeusvoiton todennäköisyys olisi yhtä pieni. Ja kirjallisten sopimusten vaatiminenhan on erittäin fiksua jos kyse on vähänkään suuremmista projekteista. Oudompaa on suomalaisten sinisilmäisyys.

Vierailija
156/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsisoikioo sanotaan jalkapalloksi

Vierailija
157/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikka on maailman medikalisoitunein maa. Siellä todella uskotaan lääkkeiden ihanuuteen ja voimaan eikä paljon ajatella sivuvaikutuksia tms. Popsitaan kuin karkkeja. Viimeisimpänä tästä on nyt HIVin estolääkitys, jota varsinkin homopopulaatio syö kuin viimeistä päivää. Mitään kyseenalaistamatta.

Amerikka onkin yhtiö pamppujen taivas :D

Vierailija
158/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alastomuus on tosiaan ihan kauhea asia :D olin ihan järkyttynyt kun kaveri sanoi että hän ei mene enää 4-vuotiaan poikansa kanssa suihkuun koska hän voi saada traumoja...

Tämä. Juteltiin kavereiden kanssa omeglessa jenkkipojan kanssa ja se oli järkyttynyt, kun totuutta ja tehtävää pelatessamme sai tietää, että me ollaan nähty toisemme alasti ilman minkäänlaista lesbosuhdetta taustalla.

Amerikasta vuosia sitten Suomeen muuttanut kaverini taas ihmetteli, että Enkö minä ja muut hänen suomalaisystävänsä välitä hänestä juurikaan, kun emme koskaan sano rakastavamme häntä. Hän itse "rakastaa" kaikkea, mikä on hänestä vähänkin jees.

Vierailija
159/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt ei tietenkään päde läheskään kaikkiin, mutta yllätyin miten moni amerikkalainen oikeasti on todella tyhmä :D Tottakai täälläkin on paljon tyhmiä ihmisiä, mutta jotenkin ihan eri tavalla.

Joo. Aikuinen mies on esim. kertonut minulle että HIVin voi saada vain homo. Ja naureskeli minulle toisen miehen kanssa kun olin eri mieltä. Ajattelin vaan päässäni että You are total idiots. He olivat kuorossa tätä mieltä. Siis nuoret aikuiset miehet 2000-luvun puolivälissä.

Hirveän huonoja ovat edes googlaamaan asioita. Ja uutisia ei lueta tai katota.

Muistan sen kun Britney Spearsista tuli suosittu ja hän sanoi jollekin eurooppalaiselle haastattelijalle puhelimessa että "Onko Eurooppa se maa meren takana?"

Nämä nyt on tyypillisiä nää maantietojutut.

Minulle Los Angelesissa bussipysäkillä yksi mies sanoi että minulla on cool bag. Siinä oli Wienin kartta ja luki Wien.. Sitten hän kysyi että mikä se on? En ollut varma mitä tarkoitti. Sanoin että se on Wienin kartta. (jos tässä kohtaa tuntui typerältä, kun laukussa on Wienin kartta ja lukee Wien.) Siten hän kysyi, että mikä se on?...

Hän siis ilmeisesti piti kuvaa coolina, vaikka ei edes tajunnut että se oli joku kartta. (en olettanutkaan että esim. tietäisi minkä maan pääkaupunki Wien on.)

Tuosta tuli taas mieleeni, että Euroopassa musabisneksessä tunnetaan aika hyvin se, että made in Austria laitetaan monesti Made in Australia. Itävallassa painetaan paljon cd:eitä.

Ai niin, minulle kerran ihmeteltiin, miten osaan syödä haarukalla ja veitsellä.

Vierailija
160/433 |
13.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta lääkkeiden käytöstä. En jaksa nyt alkaa linkkiä etsimään, joten en laita prosentteja. Mutta esim. lapsia diagnostioidaan aika reippaalla kädellä ADHD-lapsiksi ja aloitetaan myös reippaalla kädellä lääkitykset "käytöshäiriöihin".  Ihan eri määriä, mitä Suomessa.

Koulusysteemi on niin erilainen. Pidempi break on lounasbreak. Sen lisäksi alakoulussa 6 h päivässä 1-2 lyhyttä taukoa. Lasten todella pitää keskittyä koulussa. Olisiko osasyynä herkempään lääkitykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi