Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain haukut tästä ruuasta

Vierailija
11.10.2016 |

Teen itse kotiruokaa ja kerroin eilen työkavereille, mitä meillä syötiin edellisenä iltana. Ruoka oli tämä:
Kinkkukiusaus
peruna-sipulisekoitusta
pizzasuikaleita
ruokakermaa 5%
tomaattia, kurkkua
rasvatonta maitoa

Kommentit (146)

Vierailija
21/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs muut tekee kinkkukiusauksen? Ja mitä lisäksi?

Voin käyttää peruna-sipulisekoitusta, jos en viitsi pilkkoa perunoita. Kinkkuna käytän oikeaa lihaa ja kermana oikeaa kermaa. Lisäksi kasviksia sen mukaan mitä on saatavilla.

Vierailija
22/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tuhdimman ja täyteläisemmänmakuista kiusausta kun laitat esim maalaispalvista leikattuja sipruja

perunasipulisekoituksen sekaan ja vähintään 10 %:sta ruokakermaa.  Varsinkin jos on lapsia syömässä on 5 %:n minusta einakin mautonta.   Suolaa eikä muita mausteita tarvitse laittaa koska  palvikinkussa on suolaa aivan riittämiin.  Sen vuoksi maalaispalvia koska se on pehmeämmänmakuista lapsen suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sanotaan kotiruuan olevan terveellistä. Ap

Ei valmistuspaikka sitä terveellisyyttä takaa :D

Vierailija
24/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaa kinkkua ja oikeaa kermaa, ei korvikkeita, ja hyvä tulee.

Vierailija
25/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sanotaan kotiruuan olevan terveellistä. Ap

Okei eli provohan tää siis oli.

Vierailija
26/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin kyllä syönyt ja kiittänyt ruoasta.

M

Vierailija
27/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs näin?

perunoita siivutettuna

sipuli

palvikinkku kuutioina

kuohukerma

onko parempi kuin aapeen ruoka?

Vierailija
28/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitetut ja uuniin työnnetyt puolivalmisteet eivät ole kotiruokaa!

Vierailija
29/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

POUTTU PIZZASUIKALE 250G

Lihapitoisuus 50%

AINEKSET

Sianliha, vesi, kamara,  perunatärkkelys, suola ( 1,8 %), glukoosi, lihaproteiinivalmiste, stabilointiaineet (E425, E450, karrageeni, ksantaanikumi),  hapettumisenestoaine ( E316), aromit , elintarvikeväri (E120), säilöntäaine( E250).

Ruokakerma Flora

Ainesosat

Vesi, kasviöljyt (rypsi ja palmu#), rasvaton MAITO, KIRNUMAITO, MAITOPROTEIINI, muunnettu tärkkelys, sokeri, emulgointiaine (rasvahappojen mono- ja diglyseridit (kasvirasvapohjainen)), happamuudensäätöaineet (natriumsitraatti, sitruunahappo), stabilointiaine (guarkumi), aromi (MAITO), väri (karotenoidit).

TAI

RASVATON PALVIKINKKU

LIHAPITOISUUS 95 %

Ainesosat: Suomalainen siankinkku, suola (2,0 %), stabilointiaineet (E450, E451, E452), glukoosi, hapettumisenestoaine (E316), säilöntäaine (E250). Rasvapitoisuus keskim. 2 %. 

Arla luomukerma

Ainesosat

kerma

Vierailija
30/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että pakastetuissa kasviksissa pysyy vitamiinit taallessa paremmin kuin tuoreissa. Eli miksi halveksitte pakasteita?

Vierailija
31/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en söisi!

Vierailija
32/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että pakastetuissa kasviksissa pysyy vitamiinit taallessa paremmin kuin tuoreissa. Eli miksi halveksitte pakasteita?

Olet "kuullut", mutta et itse tiedä?

Vierailija
33/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan perus, tosin itse olisin vaihtanut kinkun laadukkampaan ja käyttänyt lihalientä + oikeaa kermaa.

Mun mielestä kiireiseen arkeen perunasipulisekoitus on ihan passeli, säästää aikaa. Sit jos tekisin jostain syystä kiusauksia juhlapöytään tai illanistujaisiin pilkkoisin itse.

Meillä menee kolmen teinin perheessä ruokaa niin tajuttomia määriä, että kuorimisen ja pilkkomisen aika on ihan merkittävä lisä. Hyvin on kelvannut, vaikka tosi harvoin tulee kinkkukiusausta tehtyä - voisikin taas joskus tehdä, kiitos ideasta. Samalla lailla käytän kaupan valmiskastikkeita kun pitää vaikka saada spaghetti bolognese nopeasti pöytään. Viikonloppuna voin haudutella ja keittää kasaan ja maustaa tuoreilla yrteillä jne. Onhan se parempaa, mutta ei toinenkaan vaihtoehto pahaa ole.

Miten tää haukkuminen kävi noin niinkuin ilmi?

Vierailija
34/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet "kuullut", mutta et itse tiedä?

Juuri näin. Muistan kuulleeni. Äkkiäkös sen jostain tarkistaakin.

Vierailija
35/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole kotiruokaa. Kasasit vain yhteen puolivalmisteita.

Ai olisko apn pitäny ite lypsää se kerma ja kasvattaa tomaatit sekä kurkut parvekkeella? Mitä vikaa on peruna-sipuli pakasteessa? Kyllä mulle tollanen kelpaa kunhan laittaisi vähän mausteita ettei ihan mautonta ole

Vierailija
36/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ole kotiruokaa. Kasasit vain yhteen puolivalmisteita.

Ai olisko apn pitäny ite lypsää se kerma ja kasvattaa tomaatit sekä kurkut parvekkeella? Mitä vikaa on peruna-sipuli pakasteessa? Kyllä mulle tollanen kelpaa kunhan laittaisi vähän mausteita ettei ihan mautonta ole

Et siis ymmärtänyt siitä muuta kuin, että peruna-sipuli oli pakasteesta? Kaikki muut oli sun mielestä ok???

Vierailija
37/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ihmettele haukkuja. Kotiruokaa tuo ei ole, että jos ihan siitä lähdettäisiin ettet mainosta tekeväsi kotiruokaa.

Valmisaineita nakkelit vuokaa EI EI EI se ei ole ruuan valmistusta.

Kinkkukiusaus on kotiruoka, mutta ei tuollatavalla valmis pskasta valmistettuna kuin sinä teit. Sori vaan.

Otappa aikaskuluks selvää mistä ja miten ne pizzakinkku suikaleet on tehty. Suikaleet jotka on koneellisesti erotetusta porsaanruhosta sen jälkeen kaavitaan nämä suikaleet teurastamonlattialta. Oksennus että te ihmiset pystytte syömään tollasta mikä ei kelpaa sioillekkaan. 

Vierailija
38/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku edes käyttää näitä pizzasuikaleita?

Vierailija
39/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin mielelläni. :) Anna täydellisten kotihippiäitien mielipiteiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
40/146 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse tekisi ihan noin, perunasipulit vielä käytän, mutta muuten palvikinkkua ja kunnon kermaa. Ja jotain kasvista seuraan ja tai kunnon salaatti, mutta ehkä höyrytettyä kukka- ja parsakaalta ainakin.

Tarkoitit varmaan kukka- ja parsaKAALIA???

Opetelkaa nyt jumalauta av-eukot kirjoittamaan!!!! Ihan karseita kirjoitusvirheitä saa joka päivä lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme