Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinkö väärin vai ylireagoiko miesystävä?

09.10.2016 |

Sanon jo tähän alkuun, että tämä riita on jo sovittu enkä aio tästä enää uutta sotkua kehitellä. Silti minua jäi vain hieman mietityttämään tämä asia.

Tilanne meni siis sillä tavalla, että annoin salilla tapaamalleni, mukavanoloiselle miehelle numeroni (jota hän siis pyysi). Minulla on paljon miespuolisia ystäviä, joten en ajatellut tekeväni mitään väärää antaessani numeroani - varsinkaan, kun en ollut ollenkaan kiinnostunut kyseisestä miehestä siinä mielessä.

Ajattelin kuitenkin samana päivänä kysyä miesystäväni mielipidettä tästä, koska mielestäni seurustelusuhteessa kuuluu olla avoin. Kuitenkin, ennen kuin olin edes ehtinyt mainita asiasta (puhumme siis WhatsAppissa, kyseessä kun ei ole avomies), miesystävä sanoo että hänellä on kiire eikä hän ehdi puhumaan nyt, johon vastaan että selvä, puhutaan myöhemmin.

Sinä päivänä emme enää puhuneet mitään, mutta seuraavana päivänä tämä salimies tulee juttelemaan minulle WhatsAppissa. Hän kysyi, haluanko tavata, ja sanoin ettei minulle käy (koska en siis ollut vielä puhunut miesystävälleni tästä). Emme puhuneet tuon jälkeen enää kauheasti, sillä minulla oli kiire enkä halunnut puhua pidempään kyseisen miehen kanssa ilman, että miesystäväni on tietoinen.

Samana päivänä aloimme jutella miesystäväni kanssa, ja kerroin hänelle, että joku mies oli pyytänyt numeroani ja olin sen hänelle antanut. No miesystävä suuttui sitten ihan täysin, syytti minua että miksi olin antanut numeroni, ja kysyi, että silloin kun annoin numeroni tälle toiselle miehelle, olinko unohtanut hänet (siis miesystäväni) kokonaan. Sanoin, että en tietenkään, ja että rakastan miesystävääni enkä todellakaan halua ketään muuta siinä mielessä. Hän kysyi, olinko puhunut tämän salimiehen kanssa, ja sanoin, että ihan todella vähän (mikä olikin totuus).

No miesystäväni silti jatkoi rageemista, ja lupasin, että olen todella pahoillani enkä anna enää numeroani miehille, jotka sitä pyytävät. Miesystävä käski minun estää tämä salimies ja poistaa hänen numeronsa, jonka teinkin vastaan sanomatta.

Sanoin miesystävälleni rakastavani häntä, johon hän vastasi vain että "tiedän". Kysyin sitten, että onko hän vielä vihainen minulle, johon hän vastasi myöntävästi. Sitten hän sanoi, että hänen pitää miettiä, antaako hän minulle anteeksi.

Tässä vaiheessa olin ihan kyynelissä, ja sanoin sen hänelle. Miesystävä oli vastaamatta n. 5 min, kunnes sanoo, että selvä, hän antaa anteeksi.

Seuraavana päivänä miesystävästä ei edes huomannut, että hän olisi ollut minulle vihainen, eli ilmeisesti hän oikeasti antoi minulle anteeksi.

Mutta teinkö siis väärin, vai ylireagoiko miesystävä?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhmu kirjoitti:

Minusta sinä "teit väärin".

Minua ei haittaa mieheni naispuoliset kaverit eikä häntä minun miespuoliset kaverit, mutta...!

Minä pidän puhelinnumeroa erittäin henkilökohtaisena asiana enkä tosiaankaan jakele sitä kaikille jotka sitä kysyvät, varsinkaan ensimmäisellä kerralla, kun tapaan jonkun riippumatta siitä onko kyseessä mies vai nainen.

Varsinkin miesten kohdalla olen nykyään varovainen. Olen ollut tilanteessa jossa mies jonka olin tuntenut jo varsin pitkään ja kuvittelin olevamme puhtaasti kavereita alkoikin lähettelemään vikittelyviestejä kaikkia mahdollisia kanavia pitkin eikä suostunut uskomaan, että en ole kiinnostunut. En edes vaikka olisin ollut sinkku (tai jos olisimme viimeiset ihmiset tällä pallolla ja ihmiskunnan kohtalo riippuisi meistä). Lopulta tilanne alkoi käydä niin kiusalliseksi, että oli pakko laittaa kaikki välit poikki kerrasta kyseiseen tyyppiin, kun kaiken maailman ehdotuksia alkoi syytämään joka tuutista. Viimeisin viesti puhelimeen tuli keskellä yötä kauan sen jälkeen, kun olin laittanut välit poikki. Sellainen epämääräinen muka hauska ja nerokas vittuilu viesti kuinka annan ymmärtää mutten ymmärrä antaa heko heko. Joo taisi olla kännissä, mutta silti... Mieheni oli jatkuvasti tietoinen kaikista viesteistä. Kerroin jos tuli viestejä ja välillä yhdessä luettiin ja ihmeteltiin, että mitä helvettiä tällä hepulla liikkuu päässä jos edes liikkui.

En sano, että numeron antaminen on väärin, mutta tahdikas saa olla sekä oman miehen, että uuden tuttavan puolesta.

Ei se kovin henkilökohtainen asia ole, kun kuka tahansa voi sen saada.

Joo, mutta sen antaminen varta vasten sisältää aina viestin.

Vierailija
42/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kavereina sekä miehiä että naisia ja yksikään ystävyys ei ole alkanut satunnaisella puhelinnumeron pyytämisellä. Todellako tuntemattomat naiset pyytävät sinulta numeroa ja mieleesi ei tässäkään tilanteessa eksy, että kysyjä toivoo treffejä?

Eli kavereitahan saa olla, mutta tuossa ei mitään kaveruutta ollut vaan selvä treffi/tutustumispyyntö perustuen ulkonäköösi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää paljon nämä punahilkka ja liisa ihmemaassa -tyypit. Ollaan niin saatanan luonnonlapsia ja viattomia, lue umpityhmiä. Selityksenä usein tämä, kun minä tahdon uskoa kaikista vain hyvää. Kyllä se on niin, että normaaliälyiselle ihmiselle kehittyy ns. katuviisaus, joka ennalta ehkäisee paljon. Tämäkin esimerkki just tässä jutussa, että mun täytyy kysyä mun poikaystävältä, onko OK, että jakelen puhelinnumeroani miehille. Ihan huippua!

Vierailija
44/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä miesystävä miesystävä miesystävä miesystävä....

ok sulla on miesystävä. aaltoja!

Vierailija
45/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika sinisilmäinen olet, jos et ymmärtänyt, miksi salimies pyysi puh.numeroa! Ja miesystäväsi suuttui aiheesta. Mulla on myös miehiäkin kavereina, ja mun miehellä naisia, mutta ne kaikki on tulleet kavereiksi jotain muuta kautta, esim. työ tai opiskelu tai joku harrastus, jossa ollaan tunnettu monta vuotta. Tuollainen että käy salilla ja siellä tuntematon mies pyytää numeroa, on vain ja ainoastaan siksi, että mies toivoo jotain muutakin kuin kaveruutta. Olisit voinut sanoa, että sori, mä seurustelen, enkä anna numeroani tuntemattomille. Vai toivoitko itse jotain enemmän?

Vierailija
46/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko susta ok jos miehesi jakelisi numeroaan joillekin kuumille salitypyille? Ei varmaankaan, tai ei ainakaan normaalissa parisuhteessa ole tapana antaa numeronsa jokaiselle sitä kysyvälle. Eikä sun mies tietenkään halua, että se mies on suhun missään yhteydessä, koska tajuaa kyllä ettei tää salimies lähestynyt sua missään kaverimielessä, vaan on viemässä hänen naisensa. Eli ihan normaali reaktio tuo oli hänen puoleltaan. Ei sun mies voi ikinä varmaksi tietää, oletko antamassa numeroasi ihan vaan kaverina vai onko taustalla joku muu ajatus, vai kehittyykö siitä kaverisuhteesta kenties jotain syvempää ajan kuluessa. Järki käteen nyt.

Pidä ne vanhat miespuoliset kaverisi, mutta älä nyt ihmeessä kulje ympäri kyliä tekemässä uusia miestuttavuuksia olettaen että tämä olisi miesystävällesi ihan ok, kun ei se kerran selkeästi ole. Saat kyllä varmasti aika äkkiä korvaajan tilallesi, jos näin toimit vastaisuudessa.  

Vierailija
47/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vihervasuri, vaikutat vähän sellaiselta. Oletko aiemminkin jaellut numbaa tuntemattomalle miehelle. Tosiasiassa unohdit miesystäväsi siinä tilanteessa ja halusit kokea olevasi haluttu sen miehen taholta. Muka viattomasti toimit. Haahahhaa.

Vierailija
48/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että haluat olla vain kaveri, mutta mainitsitko seurustelustasi yhtään mitään? Kaverikorttihan tarkoittaa tai monesti ainakin tulkitaan hitaaksi etenemäksi, että ei syöksytä heti itse asiaan. Olit tyhmä ja ajattelematon, sinisilmäinen.

Vierailija
49/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen saanut paljon paskaa niskaani, ihan ymmärrettävästikin. Jostain syystä, kertoessani muutamalle ystävälleni tästä riidasta, he ovat olleet minun puolellani ja haukkuneet miesystävääni lapselliseksi. Eräskin kaverini totesi, että mies käytäyttyi kuin teinityttö, ja toinen kaveri käski minun jättää hänet.

Enemmän kyllä olen näiden av-palstalaisten kommenttien puolella itsekkin.

Vierailija
50/51 |
10.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

47, en aiokaan hankkia enää uusia miespuolisia kavereita, sillä tietenkin kunnioitan miesystäväni tahtoa sillä minä rakastan häntä.

48, tahallani en tätä kehitellyt, vaan toimin hyvin sinisilmäisesti.

Vierailija
51/51 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille: Älkää missään nimessä ainakaan kuusamolaisille antako numeroanne, siitä ei tule kuin ongelmia, erittäin paljon ko. paikkakunnalla on skitsofreniaa ja kuusamolaiset ovat muutenkin kieroilevia paskahousuja..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi