Teinkö väärin vai ylireagoiko miesystävä?
Sanon jo tähän alkuun, että tämä riita on jo sovittu enkä aio tästä enää uutta sotkua kehitellä. Silti minua jäi vain hieman mietityttämään tämä asia.
Tilanne meni siis sillä tavalla, että annoin salilla tapaamalleni, mukavanoloiselle miehelle numeroni (jota hän siis pyysi). Minulla on paljon miespuolisia ystäviä, joten en ajatellut tekeväni mitään väärää antaessani numeroani - varsinkaan, kun en ollut ollenkaan kiinnostunut kyseisestä miehestä siinä mielessä.
Ajattelin kuitenkin samana päivänä kysyä miesystäväni mielipidettä tästä, koska mielestäni seurustelusuhteessa kuuluu olla avoin. Kuitenkin, ennen kuin olin edes ehtinyt mainita asiasta (puhumme siis WhatsAppissa, kyseessä kun ei ole avomies), miesystävä sanoo että hänellä on kiire eikä hän ehdi puhumaan nyt, johon vastaan että selvä, puhutaan myöhemmin.
Sinä päivänä emme enää puhuneet mitään, mutta seuraavana päivänä tämä salimies tulee juttelemaan minulle WhatsAppissa. Hän kysyi, haluanko tavata, ja sanoin ettei minulle käy (koska en siis ollut vielä puhunut miesystävälleni tästä). Emme puhuneet tuon jälkeen enää kauheasti, sillä minulla oli kiire enkä halunnut puhua pidempään kyseisen miehen kanssa ilman, että miesystäväni on tietoinen.
Samana päivänä aloimme jutella miesystäväni kanssa, ja kerroin hänelle, että joku mies oli pyytänyt numeroani ja olin sen hänelle antanut. No miesystävä suuttui sitten ihan täysin, syytti minua että miksi olin antanut numeroni, ja kysyi, että silloin kun annoin numeroni tälle toiselle miehelle, olinko unohtanut hänet (siis miesystäväni) kokonaan. Sanoin, että en tietenkään, ja että rakastan miesystävääni enkä todellakaan halua ketään muuta siinä mielessä. Hän kysyi, olinko puhunut tämän salimiehen kanssa, ja sanoin, että ihan todella vähän (mikä olikin totuus).
No miesystäväni silti jatkoi rageemista, ja lupasin, että olen todella pahoillani enkä anna enää numeroani miehille, jotka sitä pyytävät. Miesystävä käski minun estää tämä salimies ja poistaa hänen numeronsa, jonka teinkin vastaan sanomatta.
Sanoin miesystävälleni rakastavani häntä, johon hän vastasi vain että "tiedän". Kysyin sitten, että onko hän vielä vihainen minulle, johon hän vastasi myöntävästi. Sitten hän sanoi, että hänen pitää miettiä, antaako hän minulle anteeksi.
Tässä vaiheessa olin ihan kyynelissä, ja sanoin sen hänelle. Miesystävä oli vastaamatta n. 5 min, kunnes sanoo, että selvä, hän antaa anteeksi.
Seuraavana päivänä miesystävästä ei edes huomannut, että hän olisi ollut minulle vihainen, eli ilmeisesti hän oikeasti antoi minulle anteeksi.
Mutta teinkö siis väärin, vai ylireagoiko miesystävä?
Kommentit (51)
Olet selvästi vähän yksinkertainen tai muuten vaan vajaa.
Kuulut varmasti niihin vahinkohässijöihin siis naisiin joilla on avoin international luonne kaikille .
Ei yhtään pelisilmää tai tilanneälyä, ymmärrystä että yksi asia johtaa toiseen ja sitten on menoa.
Luonnollisesti mies suuttuu ja vielä erittäin hyvästä syystä kuten 99% miehistä
Kamila kirjoitti:
Toistan, en ollut MITENKÄÄN kiinnostunut tästä salimiehestä siinä mielessä. Olen edelleenkin päätä pahkaa ihastunut miesystävääni, ihan yhtä paljon kuin seurustelun alkuvaiheessakin.
Ei oikein siltä vaikuta.
En luottaisi sinun kaltaiseesi yhtään
Kamila kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan vaikka niin, että sä olit ehkä vähän hassu ja ajattelematon. :-) Et sä periaatteessa tehnyt väärin, kun ihan kaverimielessä annoit numeros etkä ees ajatellut muuta. Mutta tajusiko salimies sen? Tiesikö, että seurustelet? Jos ei, niin väärin salimiestä kohtaan sekä poikaystävääsi, joka toisaalta ymmärrettävästi loukkaantui.
Joo, toimin ajattelemattomasti ja heti kun mieheni sanoi, ettei hyväksy tätä, en väittänyt vastaan vaan poistin numeron ja estin salimiehen.
Ja siis olin jo sanonut salimiehelle, että haluan olla vain kavereita.
Niin varmaan 😀
24 ja 25, en kyllä ymmärrä miksi jaksaisin valehdella anonyymillä/nimimerkillisellä keskustelupalstalla.
Salilla tavattu mies jolle pyynnöstä annoit puhelinnumeron?!
Eipä kuntosaleilussa pitäisi olla mitään sellaista jossa toisen puhelinnumeron tietämisellä olisi käyttöä.
Pelkästään treffailu mielessä tuollaisessa paikassa puhelinnumeroita jaellaan ja kysytään.
Olet ilmeisen umpionneton ymmärtämään tälläisiä asioita?
Vierailija kirjoitti:
Salilla tavattu mies jolle pyynnöstä annoit puhelinnumeron?!
Eipä kuntosaleilussa pitäisi olla mitään sellaista jossa toisen puhelinnumeron tietämisellä olisi käyttöä.
Pelkästään treffailu mielessä tuollaisessa paikassa puhelinnumeroita jaellaan ja kysytään.
Olet ilmeisen umpionneton ymmärtämään tälläisiä asioita?
No olen varmaan, itse kun olen tottunut hankkimaan ihan vain ystäviä (sekä naisia että miehiä) tuolla tyylillä.
Itsehän tuosta sotkun aiheutit! Miksi mainitsit asiasta mitenkään miesystävällesi, jos salimies on vain "kaveri"? En tajua että tuollaisesta tilanteesta pitäisi mitään lupaa pyytää , eikö jokainen ihminen tapaa sattumalta ihmisiä, vai pitäisikö olla puhumatta kenellekään, ettei vaan miesystävä tule mustasukkaiseksi? Mä en olisi maininnut asiasta mitään, mutta en tietenkään myöskään menisi tapaamaan ketään ventovierasta.( Tosin mä en myöskään antaisi numeroani noin tuoreelle tutulle, vaan tutustuisin ensin vähän lisää). Jos ajatuksena oli että teistä tulee kavereita, niin so what? Onks tää samaa kuin jotkut jotka stalkkaa naisystävänsä/miesystävänsä fb-kavereita, ja sitä että ketä lisää kavereiksi? Naurettavaa. Jos suhde on noin hataralla pohjalla, niin ei se ole suhde ollenkaan. Eikö seurustelusuhteessa saa antaa uusille kavereille numeroita? Vai flirttailiko se salimies sulle selkeästi, ja siksi koit olosi syylliseksi ja halusit kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Itsehän tuosta sotkun aiheutit! Miksi mainitsit asiasta mitenkään miesystävällesi, jos salimies on vain "kaveri"? En tajua että tuollaisesta tilanteesta pitäisi mitään lupaa pyytää , eikö jokainen ihminen tapaa sattumalta ihmisiä, vai pitäisikö olla puhumatta kenellekään, ettei vaan miesystävä tule mustasukkaiseksi? Mä en olisi maininnut asiasta mitään, mutta en tietenkään myöskään menisi tapaamaan ketään ventovierasta.( Tosin mä en myöskään antaisi numeroani noin tuoreelle tutulle, vaan tutustuisin ensin vähän lisää). Jos ajatuksena oli että teistä tulee kavereita, niin so what? Onks tää samaa kuin jotkut jotka stalkkaa naisystävänsä/miesystävänsä fb-kavereita, ja sitä että ketä lisää kavereiksi? Naurettavaa. Jos suhde on noin hataralla pohjalla, niin ei se ole suhde ollenkaan. Eikö seurustelusuhteessa saa antaa uusille kavereille numeroita? Vai flirttailiko se salimies sulle selkeästi, ja siksi koit olosi syylliseksi ja halusit kertoa?
Yleensä minulla on tapana puhua mieheni kanssa kaikista ystävistäni ja ihmisistä, joihin tutustun.
Kamila kirjoitti:
24 ja 25, en kyllä ymmärrä miksi jaksaisin valehdella anonyymillä/nimimerkillisellä keskustelupalstalla.
Aivan. Kukaan ei koskaan tule anonyymeille nettipalstoille kertomaan keksittyjä tai väritettyjä juttuja.
Uskon, että salimies on liikkeellä treffimielellä. Pimitit häneltä tietoa, jos sanoit haluavasi olla vain kavereita, muttet puhunut poikaystävästä mitään. Salimies kuvittelee sinun haluavan edetä hitaasti ja ensin vähän tutustua paremmin, sitten vasta siirtyä seurusteluun.
Kamila kirjoitti:
Sanon jo tähän alkuun, että tämä riita on jo sovittu enkä aio tästä enää uutta sotkua kehitellä. Silti minua jäi vain hieman mietityttämään tämä asia.
Tilanne meni siis sillä tavalla, että annoin salilla tapaamalleni, mukavanoloiselle miehelle numeroni (jota hän siis pyysi). Minulla on paljon miespuolisia ystäviä, joten en ajatellut tekeväni mitään väärää antaessani numeroani - varsinkaan, kun en ollut ollenkaan kiinnostunut kyseisestä miehestä siinä mielessä.
Ajattelin kuitenkin samana päivänä kysyä miesystäväni mielipidettä tästä, koska mielestäni seurustelusuhteessa kuuluu olla avoin. Kuitenkin, ennen kuin olin edes ehtinyt mainita asiasta (puhumme siis WhatsAppissa, kyseessä kun ei ole avomies), miesystävä sanoo että hänellä on kiire eikä hän ehdi puhumaan nyt, johon vastaan että selvä, puhutaan myöhemmin.
Sinä päivänä emme enää puhuneet mitään, mutta seuraavana päivänä tämä salimies tulee juttelemaan minulle WhatsAppissa. Hän kysyi, haluanko tavata, ja sanoin ettei minulle käy (koska en siis ollut vielä puhunut miesystävälleni tästä). Emme puhuneet tuon jälkeen enää kauheasti, sillä minulla oli kiire enkä halunnut puhua pidempään kyseisen miehen kanssa ilman, että miesystäväni on tietoinen.
Samana päivänä aloimme jutella miesystäväni kanssa, ja kerroin hänelle, että joku mies oli pyytänyt numeroani ja olin sen hänelle antanut. No miesystävä suuttui sitten ihan täysin, syytti minua että miksi olin antanut numeroni, ja kysyi, että silloin kun annoin numeroni tälle toiselle miehelle, olinko unohtanut hänet (siis miesystäväni) kokonaan. Sanoin, että en tietenkään, ja että rakastan miesystävääni enkä todellakaan halua ketään muuta siinä mielessä. Hän kysyi, olinko puhunut tämän salimiehen kanssa, ja sanoin, että ihan todella vähän (mikä olikin totuus).
No miesystäväni silti jatkoi rageemista, ja lupasin, että olen todella pahoillani enkä anna enää numeroani miehille, jotka sitä pyytävät. Miesystävä käski minun estää tämä salimies ja poistaa hänen numeronsa, jonka teinkin vastaan sanomatta.
Sanoin miesystävälleni rakastavani häntä, johon hän vastasi vain että "tiedän". Kysyin sitten, että onko hän vielä vihainen minulle, johon hän vastasi myöntävästi. Sitten hän sanoi, että hänen pitää miettiä, antaako hän minulle anteeksi.
Tässä vaiheessa olin ihan kyynelissä, ja sanoin sen hänelle. Miesystävä oli vastaamatta n. 5 min, kunnes sanoo, että selvä, hän antaa anteeksi.
Seuraavana päivänä miesystävästä ei edes huomannut, että hän olisi ollut minulle vihainen, eli ilmeisesti hän oikeasti antoi minulle anteeksi.
Mutta teinkö siis väärin, vai ylireagoiko miesystävä?
Jos tullaan kysymään numeroa ihan noin vain, niin tottakai silloin ollaan treffimielessä liikkeellä. Jos numeron pyytämiselle on joku selkeä muu syy, niin silloin sen voi antaa vieraalle naiselle/miehelle. Kyllä mies mielestäni ihan aiheesta suuttui, koska toimit noin sinisilmäisesti. Toisaalta ei tuo nyt mikään mahdoton rikkomus ollut, joten ymmärrettävästi antoi anteeksi.
Minkä ikäinen teinix olet? Suosittelen kasvamista vielä vanhempien helmoissa.
Salimies oli kiinnostunut sinusta ja siksi pyysi numeron. Ja sinä annoit ymmärtää mutta et ymmärtänyt antaa.
Miesystävä on ollut jotenkin erikoisen kiltti ja mukava minulle tänään. Mistäköhän johtuu?
Pelkään sen suunnittelevan jotain kostoa, vai antoikohan se oikeasti anteeksi?
Minusta sinä "teit väärin".
Minua ei haittaa mieheni naispuoliset kaverit eikä häntä minun miespuoliset kaverit, mutta...!
Minä pidän puhelinnumeroa erittäin henkilökohtaisena asiana enkä tosiaankaan jakele sitä kaikille jotka sitä kysyvät, varsinkaan ensimmäisellä kerralla, kun tapaan jonkun riippumatta siitä onko kyseessä mies vai nainen.
Varsinkin miesten kohdalla olen nykyään varovainen. Olen ollut tilanteessa jossa mies jonka olin tuntenut jo varsin pitkään ja kuvittelin olevamme puhtaasti kavereita alkoikin lähettelemään vikittelyviestejä kaikkia mahdollisia kanavia pitkin eikä suostunut uskomaan, että en ole kiinnostunut. En edes vaikka olisin ollut sinkku (tai jos olisimme viimeiset ihmiset tällä pallolla ja ihmiskunnan kohtalo riippuisi meistä). Lopulta tilanne alkoi käydä niin kiusalliseksi, että oli pakko laittaa kaikki välit poikki kerrasta kyseiseen tyyppiin, kun kaiken maailman ehdotuksia alkoi syytämään joka tuutista. Viimeisin viesti puhelimeen tuli keskellä yötä kauan sen jälkeen, kun olin laittanut välit poikki. Sellainen epämääräinen muka hauska ja nerokas vittuilu viesti kuinka annan ymmärtää mutten ymmärrä antaa heko heko. Joo taisi olla kännissä, mutta silti... Mieheni oli jatkuvasti tietoinen kaikista viesteistä. Kerroin jos tuli viestejä ja välillä yhdessä luettiin ja ihmeteltiin, että mitä helvettiä tällä hepulla liikkuu päässä jos edes liikkui.
En sano, että numeron antaminen on väärin, mutta tahdikas saa olla sekä oman miehen, että uuden tuttavan puolesta.
No et tavallaan tehnyt mitään hirveän väärää; piristit sen salimiehen päivää jossakin mielessä ja hän varmaan sinun ja voi olla vaikeaa kieltäytyä numeron antamisesta jos toiselle siitä hyvä mieli tulee.
Toinen puoli asiassa on tietysti se, että 99% tapauksista se toinen ajattelee numeron antamisen olevan merkki kytevästä seksuaalisesta kiinnostuksesta. 'Seksuaalinen' on kai vahvan kuuloinen sana mutta mielestäni kuitenkin kuvaavin.
Eli siinä mielessä ymmärrän molempia osapuolia tässä asiassa. Tuollaista tilannetta varten kannattaisi kuitenkin ehkä olla mietittynä joku repliikki, jonka avulla voi jättää numeron antamatta ilman että pyytäjä menettää kasvojaan tai loukkaantuu.
Kamila kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos miesystäväsi jakelisi puhelinnumeroaan vieraille nsisille?
Ei se haittaisi kunhan hän ei olisi kiinnostunut heistä siinä mielessä.
Itse en tajua, että miksi niitä puhelinnumeroita pitää ottaa tuntemattomilta vastaan ja antaa niitä, jos ei ole kiin nostunut "siinä" mielessä..ei ymmärrä.
Mun mielestä toi on jo vähän tahallaan ongelmien hankkimista. Pitääkö oikeasti olla kaikkien tuntemattomien miesten tai naisten kanssa olla kaveri ????
Suhmu kirjoitti:
Minusta sinä "teit väärin".
Minua ei haittaa mieheni naispuoliset kaverit eikä häntä minun miespuoliset kaverit, mutta...!
Minä pidän puhelinnumeroa erittäin henkilökohtaisena asiana enkä tosiaankaan jakele sitä kaikille jotka sitä kysyvät, varsinkaan ensimmäisellä kerralla, kun tapaan jonkun riippumatta siitä onko kyseessä mies vai nainen.
Varsinkin miesten kohdalla olen nykyään varovainen. Olen ollut tilanteessa jossa mies jonka olin tuntenut jo varsin pitkään ja kuvittelin olevamme puhtaasti kavereita alkoikin lähettelemään vikittelyviestejä kaikkia mahdollisia kanavia pitkin eikä suostunut uskomaan, että en ole kiinnostunut. En edes vaikka olisin ollut sinkku (tai jos olisimme viimeiset ihmiset tällä pallolla ja ihmiskunnan kohtalo riippuisi meistä). Lopulta tilanne alkoi käydä niin kiusalliseksi, että oli pakko laittaa kaikki välit poikki kerrasta kyseiseen tyyppiin, kun kaiken maailman ehdotuksia alkoi syytämään joka tuutista. Viimeisin viesti puhelimeen tuli keskellä yötä kauan sen jälkeen, kun olin laittanut välit poikki. Sellainen epämääräinen muka hauska ja nerokas vittuilu viesti kuinka annan ymmärtää mutten ymmärrä antaa heko heko. Joo taisi olla kännissä, mutta silti... Mieheni oli jatkuvasti tietoinen kaikista viesteistä. Kerroin jos tuli viestejä ja välillä yhdessä luettiin ja ihmeteltiin, että mitä helvettiä tällä hepulla liikkuu päässä jos edes liikkui.En sano, että numeron antaminen on väärin, mutta tahdikas saa olla sekä oman miehen, että uuden tuttavan puolesta.
Ei se kovin henkilökohtainen asia ole, kun kuka tahansa voi sen saada.
Mun mielestä tosi outoa jaella puhelinnumeroaan ihan tuntemattomille. Jotain sellainen aina tarkoittaa, eli toivoit tyypin ottavan yhteyttä, mutta miksi ihmeessä?
Tuo on tosi falskia, että leikit ihan viatonta. Puhelinnumeron pyytäminen on ehkä kaikkein klassisin tapa ilmoittaa että olen kiinnostunut, ja kyllä, ihan siinä vanhanaikaisessa mielessä. Tätäkö et muka tiennyt?
Ehkä vinkkinä jatkossa niin ei kannata antaa numeroita millekään salimiehille ja sitten, kun he ottavat yhteyttä niin kertoa kuinka haluat olla vain kaveri ja estää heidät.
Jatkossa voit kieltäytyä antamasta numeroa vedoten poikaystävääsi. Ei ne miehetkään tuskin mitään varattuja halua liehitellä.