Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja työsi?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
INFP ja merkonomi. Kamala työ, olen täysin väärällä alalla. Onko muilla saman tyypin omaavilla ollut hankaluuksia löytää sopivaa alaa? Haluaisin olla kirjailija mutta sillä ei itseään elätä.
Mikä ammatti on merkonomi? Sehän on koulutustutkinto, ei ammatti.
Mikä sinun persoonallisuustyyppisi on ? Kysyy ENTP.
Olen sen jo kertonut tässä ketjussa. Mikä luulet sen olevan ja miksi?
Veikkaan että se on ISTJ koska
- ISTJ on yleisin (vaikka ei kovin yleinen sekään, osuus 13%) joten todennäköisyys on suurin
- pyydät faktaa pöytään, etkä ole halukas olettamaan (kuten minä) että jos henkilö kertoo olevansa merkonomi, hän on harkinnut, että se kuvaa tarpeeksi hyvin merkonomeille tyypillistä avustavaa kaupallista tai hallinnollista paljon rutiinitöitä sisältävää tehtävää
Osuiko?
En ole ISTJ. Merkonomi voi olla esim. kaupan kassalla, arkistoijana, aktiivimyyjänä tms. Minusta jo nuo kolme edellistä ovat keskenään niin erilaisia ammatteja, että täsmennys olisi suotavaa. Otsikossa kysytään ammattia, ei koulutusta. Tässä yhteydessä henkilön tunnistamisriskin voi olettaa olevan varsin pieni. Nykyään merkonomeja voi olla myös työttömänä tai koulutusta vastaamattomissa hommissa.
Olet varmasti oikeassa. Olettaminen usein johtaa huonompaan lopputulokseen kuin tarkastettujen faktojen käyttäminen. Olin kiinnostunut kuulemaan persoonallisuustyyppisi, mutta et jostakin syystä näin anonyymissäkään tilanteessa ole halukas kertomaan, joten antaa sitten olla :)
ESFJ koulutukseltani sairaanhoitaja, nykyään (14 v jo) työssä vakuutusalalla asiantuntijatehtävissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
INFP ja merkonomi. Kamala työ, olen täysin väärällä alalla. Onko muilla saman tyypin omaavilla ollut hankaluuksia löytää sopivaa alaa? Haluaisin olla kirjailija mutta sillä ei itseään elätä.
Mikä ammatti on merkonomi? Sehän on koulutustutkinto, ei ammatti.
Mikä sinun persoonallisuustyyppisi on ? Kysyy ENTP.
Olen sen jo kertonut tässä ketjussa. Mikä luulet sen olevan ja miksi?
Veikkaan että se on ISTJ koska
- ISTJ on yleisin (vaikka ei kovin yleinen sekään, osuus 13%) joten todennäköisyys on suurin
- pyydät faktaa pöytään, etkä ole halukas olettamaan (kuten minä) että jos henkilö kertoo olevansa merkonomi, hän on harkinnut, että se kuvaa tarpeeksi hyvin merkonomeille tyypillistä avustavaa kaupallista tai hallinnollista paljon rutiinitöitä sisältävää tehtävää
Osuiko?
En ole ISTJ. Merkonomi voi olla esim. kaupan kassalla, arkistoijana, aktiivimyyjänä tms. Minusta jo nuo kolme edellistä ovat keskenään niin erilaisia ammatteja, että täsmennys olisi suotavaa. Otsikossa kysytään ammattia, ei koulutusta. Tässä yhteydessä henkilön tunnistamisriskin voi olettaa olevan varsin pieni. Nykyään merkonomeja voi olla myös työttömänä tai koulutusta vastaamattomissa hommissa.
Olet varmasti oikeassa. Olettaminen usein johtaa huonompaan lopputulokseen kuin tarkastettujen faktojen käyttäminen. Olin kiinnostunut kuulemaan persoonallisuustyyppisi, mutta et jostakin syystä näin anonyymissäkään tilanteessa ole halukas kertomaan, joten antaa sitten olla :)
No oikeastaan odotin uusia arvauksia tai uutta kysymystä, mutta tämä näköjään tyrehtyi. Mutta jätän tämän nyt sitten itsekin tähän, koska
1) olen kertonut aiemmin persoonatyyppini sekä ammattini, mutta varsinkin koska
2) en pidä siitä ajatuksesta, että joku mahdollisesti tekee tietystä persoonallisuustyypistä suppeita oletuksia tai päätelmiä vain sen perusteella, että kysyin tuon merkonomin ammattia. Ajattelisin, että oikeasti hyvinkin moni eri persoonallisuustyyppi voi olla kiinnostunut tuosta merkonomin ammatista, mutta minä vain kysyin asiaa ensimmäisenä.
3) assosioin koko viimeisen virkkeesi erittäin negatiivisesti lapsuuteeni, jossa varsinkin sanat "antaa sitten olla" merkitsivät äidin aggressiivista turhautumista ja/tai syytöksiä minua kohtaan
Täällä myös infp joka ei tiedä mille alalle haluaa! Minustakin on lohduttavaa kuulla että teitä on muitakin. :D Ihan yllätyin!
INFP ja kulttuurialan tuotantotehtävät. Jossain vaiheessa lähdin käytännölliselle ja varmalle alalle koska ajattelin sen olevan viisaampaa mutta kaipasin aina jotain enemmän ja ymmärsin että en tule siellä menestymään. Se hyöty siitä oli että kertyi kokemusta jonka avulla olen päässyt nykyiseen työhön jossa on varmempi leipä kuin monilla taiteilijoilla itsellään ja saan olla lähellä taidetta ja kokea olevani osa merkityksellisiä kokemuksia. INFP:lle tuo varmempi leipä kuitenkin sopii yllättävän hyvin, tarjoaa kuitenkin mahdollisuuksia kokea uusia asioita, olisin varmasti vain itseni haamu jos olisin jäänyt pyrkimään taiteilijaksi tai jäänyt jonnekin sihteeriksi.
ENFJ antaja. Myyntijohtaja, asiantuntija. Ehkä vähän liian kiltti
Voi apua, täälläkin ammatinvalintaongelmainen INFP. Aiemmin työskentelin assistenttitehtävissä toimistossa, mutta ei sopinut minulle lainkaan. Nyt opiskelen henkilöstöalaa. Toivoisin tulevaisuudessa työskenteleväni tehtävissä, jossa saa olla suht rauhassa ja tehdä itsenäistä työtä. En tiedä olenko siltikään opiskelemassa oikeaa alaa.. Minä haluaisin elättää itseni runoilijana, mutta ei taida tulla tapahtumaan 😃
ISFJ-T (puolustaja), assistentti
INFP täälläkin eikä lohduta yhtään ettei muutkaan tunnu löytävän sitä omaa alaansa. . En kertakaikkiaan osaa päättää mitä haluan tehdä. Mikään ammatti ei tunnu oikein omalta.
Mielestäni on myös hyvä tietää enneagrammi.Itse olen ENFP ja enneagrammi on 4w3. On iso ero onko esim enfp jonka enneagrammi on 7,kuin 4.
Ja joo. Opiskelen taidealaa.
ISTJ tai INTJ testistä riippuen. Olen lakimies.
INTP ja suurtalouskokki eli ihan koulun keittäjä vaan. Myönnän, etten ole näissä hommissa ihan elementissäni, mutta toteutan itseäni vapaalla sitten senkin edestä. Hassusti niin päin, että työni on minulle sitä aivojen nollausta ja vapaat itseni haastamista eikä päinvastoin... Ihan tyytyväinen kuitenkin olen elämääni näinkin.
Ehdotus tulevaisuuttaan pohtiville INFP:ille: olisiko kielenkääntäjä ammattina mitään? Voisitte olla melko itseksenne ja kuitenkin tekemisissä kielen kanssa ja ehkä taiteenkin kanssa. En suosittele hakeutumaan taidealalle korkean työttömyyden vuoksi. Valmistuttuanne olisitte taas samassa pisteessä kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
INTP ja suurtalouskokki eli ihan koulun keittäjä vaan. Myönnän, etten ole näissä hommissa ihan elementissäni, mutta toteutan itseäni vapaalla sitten senkin edestä. Hassusti niin päin, että työni on minulle sitä aivojen nollausta ja vapaat itseni haastamista eikä päinvastoin... Ihan tyytyväinen kuitenkin olen elämääni näinkin.
Hienoa, mulla ihan samat kuviot. Vapaalla aivot saavat työtä ja työssä (ja AV:llä) ne nollataan . T. INTP pph.