Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja työsi?
Kommentit (147)
INFP ja merkonomi. Kamala työ, olen täysin väärällä alalla. Onko muilla saman tyypin omaavilla ollut hankaluuksia löytää sopivaa alaa? Haluaisin olla kirjailija mutta sillä ei itseään elätä.
Vierailija kirjoitti:
INTJ, aineenopettaja. Saan työskennellä tiedon ja oppimisen parissa ja olla luvalla pedantti. Mahtavaa.
Mä oon jotain INFJ:n ja INTJ:n välillä ja opetan matikkaa - tää on monessakin suhteessa unelma-ala :)
Vierailija kirjoitti:
INFP ja merkonomi. Kamala työ, olen täysin väärällä alalla. Onko muilla saman tyypin omaavilla ollut hankaluuksia löytää sopivaa alaa? Haluaisin olla kirjailija mutta sillä ei itseään elätä.
Suuri osa kaveristani on INFP-tyyppejä. Työhönsä tyytyväisiä ovat biologi (tutkija) ja puheterapeutti. Molemmilla kyseessä unelma-ammatti. Tyytymättömiä ovat olleet ne, jotka ovat yrittäneet tehdä ns. järkevän kompromissin. Kaveri halusi kirjailijaksi ja kouluttautui kääntäjäksi vain huomatakseen, että työ ei sopinut hänelle lainkaan (ja työehdotkin ovat kiristyneet lähes kestämättömiksi, palkka on huono jne.). Suosittelen vaihtamaan reippaasti alalle, joka tuntuu oikealta.
t. INFJ
Mitä persoonallisuushäiriöitä kullakin tyypeillä todennäköisimmin diagnosoidaan.
ENTP = antisosiaalinen, huomionhakuinen, riippuvainen
ENTJ = obsessiivis-kompulsiivinen, sadistinen
ENFP = huomionhakuinen, narsistinen, rajatila
ENFJ = huomionhakuinen, narsistinen, välttelevä
ESTJ = obsessiivis-kompulsiivinen, sadistinen
ESFJ = obsessiivis-kompulsiivinen, narsistinen, riippuvainen
ESTP = antisosiaalinen, narsistinen
ESFP = huomionhakuinen
INTP = skitsotypaalinen, skitsoidinen
INTJ = skitsotypaalinen, narsistinen
INFP = välttelevä, riippuvainen, huomionhakuinen
INFJ = riippuvainen, narsistinen, depressiivinen
ISTJ = skitsoidinen, obsessiivis-kompulsiivinen
ISFJ = riippuvainen, obsessiivis-kompulsiivinen
ISTP = antisosiaalinen, passiivis-aggressiivinen
ISFP = riippuvainen, huomionhakuinen, välttelevä
Vierailija kirjoitti:
Mikä ammatti on merkonomi? Sehän on koulutustutkinto, ei ammatti.
Vierailija kirjoitti:
INFJ ja diplomi-insinööri. Väärälla alalla, joku ihmisläheisempi tieteellinen ala olisi sopinut paremmin.
INFJ ja opettaja. Väärällä alalla, joku ihmiskaukaisempi tieteellinen ala olisi sopinut paremmin.
Mut jotenkin tuo sun kirjoittamasi lohduttaa. Jos sitä vain nyt sit olis tässä missä on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä persoonallisuushäiriöitä kullakin tyypeillä todennäköisimmin diagnosoidaan.
ENTP = antisosiaalinen, huomionhakuinen, riippuvainen
ENTJ = obsessiivis-kompulsiivinen, sadistinen
ENFP = huomionhakuinen, narsistinen, rajatila
ENFJ = huomionhakuinen, narsistinen, välttelevä
ESTJ = obsessiivis-kompulsiivinen, sadistinen
ESFJ = obsessiivis-kompulsiivinen, narsistinen, riippuvainen
ESTP = antisosiaalinen, narsistinen
ESFP = huomionhakuinenINTP = skitsotypaalinen, skitsoidinen
INTJ = skitsotypaalinen, narsistinen
INFP = välttelevä, riippuvainen, huomionhakuinen
INFJ = riippuvainen, narsistinen, depressiivinen
ISTJ = skitsoidinen, obsessiivis-kompulsiivinen
ISFJ = riippuvainen, obsessiivis-kompulsiivinen
ISTP = antisosiaalinen, passiivis-aggressiivinen
ISFP = riippuvainen, huomionhakuinen, välttelevä
Omalta osaltani sopii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ammatti on merkonomi? Sehän on koulutustutkinto, ei ammatti.
Mikä sinun persoonallisuustyyppisi on ? Kysyy ENTP.
ISFP tai INFP. Tulokset vaihtelevat noiden välillä joka kerta. Persoonani määrittävin tekijä on voimakas introverttius.
Viimeksi työskentelin kirjanpitäjänä ja tykkäsin, koin olevani elementissäni. Mutta mun ei tarvinnut olla yhteydessä asiakkaisiin, vain kansioihin...
Aina kun näen näitä kyselyitä yllätyn vastanneiden NT-tyyppien runsaudesta. Voisiko olla, että NT on Suomessa yleisempi kuin muualla maailmassa? Kunkin NT-tyypin kun sanotaan yleensä edustavan enintään ihan muutamaa prosenttia ihmisistä. Vai heijastuuko tässä vain se, että Suomessa arvostetaan NT-tyyppiin liittyviä arvoja enemmän kuin muualla, ja se heijastuu vastauksissa.
T. ENTP
Vierailija kirjoitti:
ISFP tai INFP. Tulokset vaihtelevat noiden välillä joka kerta. Persoonani määrittävin tekijä on voimakas introverttius.
Viimeksi työskentelin kirjanpitäjänä ja tykkäsin, koin olevani elementissäni. Mutta mun ei tarvinnut olla yhteydessä asiakkaisiin, vain kansioihin...
Minulla sama, tällä kertaa olin ISFP, toimin ilmailualalla toimihenkilönä.
INTP leikkaussalihoitaja. Täydellinen työ minulle. Saan tehdä merkityksellistä työtä, keskitytään vain yhteen potilaaseen kerrallaan, joka vaihtuu pian uuteen, joten ei tarvitse tutustua kovin syvällisesti. Leikkaussalissa saa usein olla hiljaa ja keskittyä vain työhönsä. Tiimityöstä saan kuitenkin tunteen että olen tekemisissä ihmisten kanssa, joten vapaa-ajalla voin hyvällä omallatunnolla möllöttää kotona ja vältellä ihmiskontakteja.
Ei ole työtä, INFP. Ja sille toiselle INFP:lle, joka mietti, onko muilla ollut vaikeuksia löytää alaa, oi kyllä. Tämä tyyppi loistaa muutenkin työttömyysluvuissa tutkimusten mukaan. Itsekin tahtoisin olla kirjailija :D
ISTP, viestintätehtävissä ja ikuisuusopiskelija -sivuaineita on lukematon määrä.