Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja työsi?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Ehdotus tulevaisuuttaan pohtiville INFP:ille: olisiko kielenkääntäjä ammattina mitään? Voisitte olla melko itseksenne ja kuitenkin tekemisissä kielen kanssa ja ehkä taiteenkin kanssa. En suosittele hakeutumaan taidealalle korkean työttömyyden vuoksi. Valmistuttuanne olisitte taas samassa pisteessä kuin nyt.
Muuten hyvä, mutta alan työehdot ovat heikentyneet huomattavasti viimeisten 10 v. aikana ja palkka laskenut roimasti. Alalla on paljon epäpätevää halpatyövoimaa, jonka kanssa koulutettu kääntäjä joutuu kilpailemaan ja kohtuullisiin ansioihin pääsee vain lisäämällä työtunteja. Oma INFP-kääntäjätuttu on lisäksi kironnut työn mekaanista luonnetta. T. INFJ, jolla paljon kääntäjäkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotus tulevaisuuttaan pohtiville INFP:ille: olisiko kielenkääntäjä ammattina mitään? Voisitte olla melko itseksenne ja kuitenkin tekemisissä kielen kanssa ja ehkä taiteenkin kanssa. En suosittele hakeutumaan taidealalle korkean työttömyyden vuoksi. Valmistuttuanne olisitte taas samassa pisteessä kuin nyt.
Muuten hyvä, mutta alan työehdot ovat heikentyneet huomattavasti viimeisten 10 v. aikana ja palkka laskenut roimasti. Alalla on paljon epäpätevää halpatyövoimaa, jonka kanssa koulutettu kääntäjä joutuu kilpailemaan ja kohtuullisiin ansioihin pääsee vain lisäämällä työtunteja. Oma INFP-kääntäjätuttu on lisäksi kironnut työn mekaanista luonnetta. T. INFJ, jolla paljon kääntäjäkavereita.
No miten olisi epäpätevä kielenkääntäjän homma?
Ei voi olla totta. Minä myös olen INFP ja kulutan välivuosia kaupan kassalla yrittäessäni päättää mille alalle haluan! Olen käynyt ammatinvalintaohjauksessakin mutta se ei oikeastaan auttanut.
Olen tuo vastaaja 3 (INFP-sairaanhoitaja) ja kyllä, myönnän, että olen itsekin monien muiden INFP-tyyppien tapaan pitkään pähkäillyt alavalintaani. Päädyin sh:ksi varmojen työllistymisnäkymien takia, siis puhtaasti järkisyistä, mutta en ole vakuuttunut, että pysyn alalla tulevaisuudessa. Ihanaa tavata erilaisia ihmisiä ja auttaa heitä, mutta haluaisin tehdä jotain luovempaa. Media-ala, kirjoittaminen ja taide ovat aina olleet lähellä sydäntä, mutta kun se työllistyminen... No tulevaisuus näyttänee, mihin tästä vielä päätyy.. :)
ISFJ ja mietin, mikä ala minulle sopisi. En jaksa olla pitkään ihmisten parissa ja haluaisin vain taiteilla. Järjestelmällinen olen kuitenkin, eli en aivan taivaanrannanmaalarikaan.
INFP täälläkin (enneagram 4w5), joka tuskailee ammatinvalinnan kanssa. Tällä hetkellä työskentelen lakimiehenä (mikä lie aivopieru?) ja täysin väärällä alalla.
INFP ja olen TE-toimistossa asiantuntijana.
Miten on näin paljon INFP-tyyppejä?
Infp ja työskennellyt jo kauan tieteellisessä kirjastossa. Tosin oma I ei ole vahva, olen ihan siinä I:n ja E:n rajoilla. Oman alan löytäminen on ollut todella hankalaa, mutta olen ihan tyytyväinen tämänhetkiseen työhöni.
94 jatkaa, miten täällä tosiaan on näin paljon INFP:itä?
INFP ja olen TE-palveluissa asiantuntijana. Asiakkaitani eivät kuitenkaan ole työttömät.
ENFJ, asiantuntijatyössä, josa monta sidosryhmä ja yhteensovittamista, kokonaisuuksien hallintaa, mutta pitää olla kiinnostunut yksityiskohdistakin. Viihdyn erinomaisesti tässä korona-ajassa, kun saan tehdä töitä rauhassa. Nautin silti kontakteistakin, ja minusta ne sujuvat hyvin verkossakin.
INFP enkä tee mitään työtä. En jaksa enää toivoa, että löytäisin itselleni sopivan alan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen näitä kyselyitä yllätyn vastanneiden NT-tyyppien runsaudesta. Voisiko olla, että NT on Suomessa yleisempi kuin muualla maailmassa? Kunkin NT-tyypin kun sanotaan yleensä edustavan enintään ihan muutamaa prosenttia ihmisistä. Vai heijastuuko tässä vain se, että Suomessa arvostetaan NT-tyyppiin liittyviä arvoja enemmän kuin muualla, ja se heijastuu vastauksissa.
T. ENTP
Ei, vaan NT-tyypit ovat yliedustettuina nettikeskusteluissa. Myös muualla kuin suomalaisilla palstoilla.
Redditin mbti-yhteisössä on 200 000 jäsentä ja INTP, INFP, INTJ ja ENTP ovat yleisimmät. ESXX-tyypit ovat rajusti aliedustettuina.
täällä myös INFP, merkonomiksi opiskelin aikani mutta ei vaan ottanut onnistuakseen, samaan aikaan huvittavaa että vähän kummeksuttavaakin että lähestulkoon kaikki ketjusta löytyneet infp ihmiset kelluvat samassa veneessä! kyllästyn tajuttoman nopeasti ja tarvitsisin oikeasti intohimoa siihen mitä teen, tosin sitten kun se löytyy niin pystyn uppoutumaan ihan satasella. Kun löytyisi vaan se oma ala.