Kerro MBTI-persoonallisuutesi ja työsi?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen näitä kyselyitä yllätyn vastanneiden NT-tyyppien runsaudesta. Voisiko olla, että NT on Suomessa yleisempi kuin muualla maailmassa? Kunkin NT-tyypin kun sanotaan yleensä edustavan enintään ihan muutamaa prosenttia ihmisistä. Vai heijastuuko tässä vain se, että Suomessa arvostetaan NT-tyyppiin liittyviä arvoja enemmän kuin muualla, ja se heijastuu vastauksissa.
T. ENTP
Ei, vaan NT-tyypit ovat yliedustettuina nettikeskusteluissa. Myös muualla kuin suomalaisilla palstoilla.
...ja INT*:t toki erityisesti.
t. INTP
Ei ole koskaan kiinnostanut moiset testit, itse väsyn nopeasti muiden seurassa. Konttorirotta.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näen näitä kyselyitä yllätyn vastanneiden NT-tyyppien runsaudesta. Voisiko olla, että NT on Suomessa yleisempi kuin muualla maailmassa? Kunkin NT-tyypin kun sanotaan yleensä edustavan enintään ihan muutamaa prosenttia ihmisistä. Vai heijastuuko tässä vain se, että Suomessa arvostetaan NT-tyyppiin liittyviä arvoja enemmän kuin muualla, ja se heijastuu vastauksissa.
T. ENTP
No esim. 100 ihmistä on vielä aika pieni otos koko Suomen populaatiosta. Lisäksi tänne eivät välttämättä ota osaa kaikki ihmiset --> voi aiheuttaa vääristymää. Lisäksi taustoja ei pysty mitenkään tarkistamaan. Joku oikeasti ABCD voi vastata samaan ketjuun vaikkapa monta kertaa ja vetää hatusta olevansa AAAD ja tuulimyllyn rakentaja tai CCAB lääkäri tai BBAD lastenpsykiatri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
INFP ja merkonomi. Kamala työ, olen täysin väärällä alalla. Onko muilla saman tyypin omaavilla ollut hankaluuksia löytää sopivaa alaa? Haluaisin olla kirjailija mutta sillä ei itseään elätä.
Mikä ammatti on merkonomi? Sehän on koulutustutkinto, ei ammatti.
Mikä sinun persoonallisuustyyppisi on ? Kysyy ENTP.
Olen sen jo kertonut tässä ketjussa. Mikä luulet sen olevan ja miksi?
Infp täälläkin ja pohdin, mikä haluan olla. :D Vaikeaa on!
Siis niiin kovin lohduttavaa kuulla että muillakin INFPeillä on vaikeuksia alanvalinnassa. Toisaalta haluaisi tehdä luovaa työtä, toisaalta olla realistinen ja opiskella joku menestyvämpi ala. Kuka tietää mihin tässä vielä päätyy. Onneks on vasta 24 :D
Mietin että mitä alapeukutettavaa näissä vastauksissa on.
ISFP (yleensä), lehdenjakaja.
oho, onpas monta samanhenkistä infp:tä :D täällä kans yks! parhaillaan teen koulusijaisen hommia ja yritän päättää mille alalle hakis opiskelee
ENTP, Henkilöstön kehittämispäällikkö. Mistä muuten johtuu lukuisat alapeukut joka kommentissa, siitäkö että MBTI-tyyppi ei mielestänne sovi kyseiseen ammattiin?
Vierailija kirjoitti:
ENTP, psykologi.
Hyvä ammatinvalinta! Varmasti saat olla elementissäsi tuossa työssä ☺ . T. ENTP kirjailija
INTJ, lähinnä syrjäytynyt pitkäaikaistyötön, nyt määräaikaisessa osa-aikatyössä koulusihteerinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
INFP ja merkonomi. Kamala työ, olen täysin väärällä alalla. Onko muilla saman tyypin omaavilla ollut hankaluuksia löytää sopivaa alaa? Haluaisin olla kirjailija mutta sillä ei itseään elätä.
Mikä ammatti on merkonomi? Sehän on koulutustutkinto, ei ammatti.
Mikä sinun persoonallisuustyyppisi on ? Kysyy ENTP.
Olen sen jo kertonut tässä ketjussa. Mikä luulet sen olevan ja miksi?
Veikkaan että se on ISTJ koska
- ISTJ on yleisin (vaikka ei kovin yleinen sekään, osuus 13%) joten todennäköisyys on suurin
- pyydät faktaa pöytään, etkä ole halukas olettamaan (kuten minä) että jos henkilö kertoo olevansa merkonomi, hän on harkinnut, että se kuvaa tarpeeksi hyvin merkonomeille tyypillistä avustavaa kaupallista tai hallinnollista paljon rutiinitöitä sisältävää tehtävää
Osuiko?
Ei, vaan NT-tyypit ovat yliedustettuina nettikeskusteluissa. Myös muualla kuin suomalaisilla palstoilla.