Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys aseistakieltäytyjille

Vierailija
08.10.2016 |

Miten te olette ajatelleet, että Suomea puolustetaan hyökkääjältä, jos kukaan ei menisi armeijaan? Silläkö se uhka poistuu, että heitetään aseet roskiin?

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Si vis pacem, para bellum

Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan. Tuo on kirjoitettu jo vuonna 390 ja pitää edelleen paikkaansa. Parhaiten varmistetaan rauha sillä, että tehdään toisen osapuolen hyökkääminen mahdollisimman vaikeaksi tai kannattamattomaksi.

On utopiaa kuvitella, että sodat loppuvat, jos vain kaikki luopuvat aseista. Kaikki eivät koskaan luvu. Vähintään aina löytyy se, joka nostaa maasta kepin tai lyö kovempaa.

Vierailija
82/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NATO. Ja rehellisesti ei mua kiinnosta mikään Suomen puolustaminen, jos täällä sellaista tarviin niin lähden anoppilaan pakoon Keski-Eurooppaan.

Sinähän et lähde yhtään mihinkään kun kriisitilanteessa rajat menevät kiinni.

Eivät mene sekunnissa.

Euroopasta myös palautetaan takaisin kun Suomi laittaa etsinnän päälle. Tästä oli ihan juttukin joku aika sitten. Et sinä niin vain lähde pakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi pitänyt valita, ettei Talvisotaa olisi syttynyt? 

Viro kokeili aseetonta vastarintaa.

Viidennes kansasta päätyi karjavaunuilla siperiaan Stalinin keskitysleireille..

Stalinin kuolemastakin on jo yli 60 vuotta.

Kerro se ukrainalaisille.

Ukrainassa on kauniita blondeja.

Vierailija
84/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei armeija yhtä miestä kaipaa ja maailman olisi jo aika lopettaa toisten ihmisten tappaminen.

Mutta kun ei se vihollinen laske asettaan sillä, että sinä lasket! Kuinka yksinkertainen pitää olla, ettei tätä tajua?

Mistä vihollisesta sinä puhut?

Venäjä on ystävä ja se tunnustaa edelleen Suomen suvereeniteetin. Pidetään siis huolta toisistamme. Ei niitä venäläisiä pidä pelätä. Ne on ok kansaa. Jos siellä jokin asia kusee, niin se on kehitys ja perässä laahaava lainsäädäntö sekä hieman hälläväliä-kulttuuri. Venäjä pistää vielä paikat kuntoon kun on sen aika.

Tarkoititko paikkojen kuntoon laittamisella tätä:

https://northcaucasusland.files.wordpress.com/2014/02/chechnya-russia-w…

On se kiva että ystävä tunnustaa toistaiseksi Suomen suvereniteetin..

Vierailija
85/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NATO. Ja rehellisesti ei mua kiinnosta mikään Suomen puolustaminen, jos täällä sellaista tarviin niin lähden anoppilaan pakoon Keski-Eurooppaan.

Eivät mene sekunnissa.

Euroopasta myös palautetaan takaisin kun Suomi laittaa etsinnän päälle. Tästä oli ihan juttukin joku aika sitten. Et sinä niin vain lähde pakoon.

Niin kannatta mennä muualle kuin Eurooppaan. ;)

Vierailija
86/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei armeija yhtä miestä kaipaa ja maailman olisi jo aika lopettaa toisten ihmisten tappaminen.

Mutta kun ei se vihollinen laske asettaan sillä, että sinä lasket! Kuinka yksinkertainen pitää olla, ettei tätä tajua?

Mistä vihollisesta sinä puhut?

Venäjä on ystävä ja se tunnustaa edelleen Suomen suvereeniteetin. Pidetään siis huolta toisistamme. Ei niitä venäläisiä pidä pelätä. Ne on ok kansaa. Jos siellä jokin asia kusee, niin se on kehitys ja perässä laahaava lainsäädäntö sekä hieman hälläväliä-kulttuuri. Venäjä pistää vielä paikat kuntoon kun on sen aika.

Tarkoititko paikkojen kuntoon laittamisella tätä:

https://northcaucasusland.files.wordpress.com/2014/02/chechnya-russia-w…

On se kiva että ystävä tunnustaa toistaiseksi Suomen suvereniteetin..

No istu sinä vain paska housussa jo siellä poterossa valmiiksi, jos noin paljon Venäjä pelottaa.

Vierailija
87/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene, missä niin sanotaan? Mä meen jostain Vaasan huudeilta veneellä yli Ruotsiin.

Sielläkö on puolustusvoimat mua estämässä? Eikö niillä ole parempaa tekemistä?! 😂😂

Vierailija
88/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aseeton vastarinta ja joukkovoima ovat ainoa oikea keino sortajaa vastaan.

Tarkoittaako tuo sitten sitä että lähetetään porukalla esim. paheksuvia Twitter viestejä?

Vierailija
89/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät mene sekunnissa.

Vitut laittaa, olen eurooppalainen nainen, joka ei ole asevelvollinen ja vapaa liikkuvuus koskee minua.

Ei valtio mua kaipaisi. 😂😂

Vierailija
90/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene, missä niin sanotaan? Mä meen jostain Vaasan huudeilta veneellä yli Ruotsiin.

Sielläkö on puolustusvoimat mua estämässä? Eikö niillä ole parempaa tekemistä?! 😂😂

Kyllä täältä pääsee laivalla ja lentokoneella pois jos tuohta löytyy. Ei lentokenttiä suljeta. Vitun ääliöt.

Vierailija
91/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi pitänyt valita, ettei Talvisotaa olisi syttynyt? 

Onko nyt 30-luku?

Ahaa...eli silloin ei voinut valita, mutta jostain ihmeen syystä nyt ja tulevaisuudessa voi?

Niin no voit hiukan miettiä mikä kaikki maailmassa on nykyään toisin kuin silloin ja ennen kaikkea mikä oli ihmisten käsitys heitä ympäröivästä maailmasta.

Kannattaa edes silloin tällöin seurata uutisia maailmalta..

No kerro nyt jo vihdoin mitä sieltä maailmalta kuuluu ja mikä uhkaa? Kuulostat lähinnä hysteerisen venäjänpelkoiselta kun et edes osaa pukea sanoiksi noita ajatuksiasi.

No kerro nyt vihdoin pitäisikö Suomen mielestäsi lakkauttaa Puolustusvoimat jos kerran mitään uhkia ei ole eikä koskaan tule olemaan? Kerro myös, mistä ihmeestä sinä tiedät tulevaisuudesta!

Ammattimainen palkka-armeija sen tilalle ja liitytään NATOon, sieltä saa paaaaaaaaaljon sotilaita tarvittaessa.

Miksi? Äsken olit sitä mieltä ettei mitään uhkia voi olla. Eli miksei sitten lopeteta koko armeijaa? Vai ymmärtääkö jopa aseistakieltäytyjäpasifistihippi ettei Suomi voi olla ilman armeijaa?

Eri tyyppi kirjoitti tuon vastauksen. Tämä siinä käy kun kaikki on vierailijoita.

Vierailija
92/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täältä pääsee laivalla ja lentokoneella pois jos tuohta löytyy. Ei lentokenttiä suljeta. Vitun ääliöt.

Sitä vähän minäki!

Ikinä en koskaan ole kuullut, että missään sodan jne. takia laitettais rajat kiinni.

Mutta ei ole eka kerta kun tota tällä palstalla mulle lässytetään. 😁

Vierailija
93/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöljälän Iisakki kirjoitti:

Oi kuinka sormeni syyhyävätkään päästä sotaan,tappamaan niinkuin miesten kuuluu. Mies joka ei tunteetta pysty tappamaan on nössö. Miehen kuuuu tappaa, vasta kun on tappanut on tosi mies. Näin minä uskon Sodat on hienoja. Enemmän vaan niitä ,että päästäisiin pian sotimaan.

Tässä ollaan puolustamassa eikä hyökkäämässä, pöljä!

Pääasia kun pääsee sijoittamaan luodin päin vihollisen,tuon epäihmisen pläsiä. Olen Sven Dufvan henkinen perillinen.

Vierailija
94/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sodathan tunnetusti loppuvat sotimalla.

Eli siis pitäisikö poliisikin lakkauttaa? Loppuvatko rikokset rikollisia pidättämällä?

Yksittäinen sekopää ja kohtalaisen suuret ryhmät on ihan eri asia kuin valtiovetoinen sotien järjestäminen. Sodat ovat vähentyneet läpi maailman historian ja sama suunta tulee jatkumaan. Keskustelemalla ja kompromisseilla päästään erittäin pitkälle. Valtaosa konflikteista johtuu väärinymmärryksistä, tietämättömyydestä ja suvaitsemattomuudesta. Kun ihmiset voivat avoimemmin olla tekemisessä toistensa kanssa, niin näitä konflikteja ei pääse niin helposti muodostumaan.

On olennaisen tärkeää, että maiden kansat pääsevät itse valitsemaan edustajansa ja kansalla on mahdollisuus etsiä ja saada tietoa, jota ei ole ensin suodatettu valtion tai muiden tahojen toimesta. Sodat syntyvät nimenomaan siitä, että propagandakoneisto lietsoo vihaa jotain tiettyä ryhmää tai maata kohtaan. Esimerkiksi Yhdysvaltojen järjestelmällinen Venäjän ja muslimimaiden mustamaalaaminen on saanut aikaan voimakkaita reaktioita kyseisten maiden kansalaisissa. Isisiä ei olisi edes olemassa jos Yhdysvallat eivät olisi vuosikausia pyrkinyt hyötymään muslimimaiden rikkauksista.

Olen pettynyt siihen kuinka Venäjä on reagoinut näihin provosointiyrityksiin ja huonontanut lyhyessä ajassa paljon mainettaan, jota se oli onnistunut merkittävästi parantamaan paineesta huolimatta.

Tapa yksi, niin saat kymmenen uutta vihamiestä.

Vierailija
95/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sivarin ja siellä oli aseistakieltäytyjäliitto esittäytymässä yhtenä päivänä. Vaikka olenkin asevelvollisuutta vastaan ja mielestäni asepalveluksessa olisi parantamisen varaa ja ylipäänsä koko puolustusvoimista tulisi luopua pitkällä aikavälillä (ei omana elinaikanani), niin tuo sakki oli mielestäni myötähäpeää aiheuttavaa. Jakoivat jotain lapsellisia armeijan vastaisia tarroja, joiden tarkoitus on pelkästään loukata, eikä se siten edistä mitenkään rakentavaa keskustelua aiheesta.

Vierailija
96/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko, että täältä menee jotain reittilentoja Pariisiin kesken taistelun? :D

Ei huhhuh näitä nykyajan kakaroita..

Vierailija
97/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi kuinka sormeni syyhyävätkään päästä sotaan,tappamaan niinkuin miesten kuuluu. Mies joka ei tunteetta pysty tappamaan on nössö. Miehen kuuuu tappaa, vasta kun on tappanut on tosi mies. Näin minä uskon Sodat on hienoja. Enemmän vaan niitä ,että päästäisiin pian sotimaan.

Tässä ollaan puolustamassa eikä hyökkäämässä, pöljä!

Pääasia kun pääsee sijoittamaan luodin päin vihollisen,tuon epäihmisen pläsiä. Olen Sven Dufvan henkinen perillinen.

No kuolet sitten ensimmäisenä. Kepeät mullat sulle vaan.

Vierailija
98/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä vähän minäki!

Ikinä en koskaan ole kuullut, että missään sodan jne. takia laitettais rajat kiinni.

Mutta ei ole eka kerta kun tota tällä palstalla mulle lässytetään. 😁

1) Kentät menevät kiinni

2) Jos eivät mene niin vihollinen on pommittanut ne paskaksi

3) Satamista ei todellakaan mikään Silja Europa silloin kulkisi

Luulevatko palstan räkänokat tosiaan että myös koko armeija vaan voisi lähteä menemään jos ei huvita? :D

Vierailija
100/121 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aseistakieltäytyjät ovat kuin somalipakolaiset, jotka jättävät perheensä sinne kriisin keskelle kitumaan ja lähtevät itse pakoon.