Annoin omat vanhat little pet shop-hahmoni kaverin lapselle lahjaksi, kiitos oli "en mä tällaisia toivonut"
Tykkäsin hänen ikäisenään (5v) hirveästi noista hahmoista. Annoin pussillisen siisteimpiä hahmoja kaverin tytölle. Kiitosta en saanut vaan tuon kommentin. Ensi synttärinään taitaa saada pelkän kortin.
Kommentit (29)
Ja noista kun jotkut on tosi arvokkaista, keräilykamaa. Kortti on hyvä oivallus.
Lasten kohdalla pitää aina muistaa, että lapset eivät vielä välttämättä osaa olla kohteliaita. Kohteliaisuudella tässä tarkoitan sitä, että lapsi kiittää kauniisti, vaikka saa jotain sellaista, mistä ei tykkääkään. Tämä on taito, joka opetellaan. Lapsen päättely- ja empatiakyky ei vielä riitä siihen, että hän pystyisi ajattelemaan lahjan antajan loukkaantuvan tästä. Meillä näitä tapauksia on just ollut 5-vuotiaan kohdalla muutamia, ja nyt synttäreillä puhuin asiasta erikseen lapselle. Ole sinä kuitenkin nyt aikuinen ja ymmärrä se, että lapsi ei kykene vielä kovin monimutkaiseen ajatteluun, eikä hän ymmärtänyt loukkaavansa sinua.
Huhhuh, miksi annoit, niistä monista vanhoista (etenkin koirista ja kissoista) saa jopa useita kymppejä per kpl. Ne on arvokasta keräilytavaraa.
Se että on itse tykännyt jostain tosi paljon ei tarkoita joku toinen tykkää niistä samoista 30 vuotta myöhemmin.
Kurja kun lahja 🎁 meni tavallaan hukkaan, mutta parhaimmat pikkutyttöjen lahjat on kiiltäviä ja kimalteleviä krääsiä. Hetken suuri ilo ja parin viikon päästä roskiin.
Vaikka sinä olet niistä pitänyt, ei se tarkoita että tämä lapsi niistä tykkäisi tai leikkisi niillä.. Voisi kysyä vanhemmilta mistä lapsi tykkää eikä olettaa, että on kiitollinen jonkun vanhoista romuista.
Vierailija kirjoitti:
No miksi annoit sille tuollaista romua?
Niinpä, itselläni on noita vinot pinot mutta ei tulisi mieleenkään antaa niitä jollekin tutulle lapselle. Muistan itse miten inhaa oli saada pussillisia muiden "hyväkuntoisia" leluja lahjaksi. Varsinkin jos oli toivonut jotain aivan muuta.
Huonosti kasvatettu tai hitaasti kypsyvä lapsi. Yleensä 5-vuotiaat hallitsevat peruskohteliaisuuden.
Petshopit on arvokkaita, pyydä ne takaisin sillä verukkeella että tuot tilalle jotain mieluisampaa. Voita parhaimmillaan netota satasia tuolla kokoelmallasi.
Vierailija kirjoitti:
Se että on itse tykännyt jostain tosi paljon ei tarkoita joku toinen tykkää niistä samoista 30 vuotta myöhemmin.
Kurja kun lahja 🎁 meni tavallaan hukkaan, mutta parhaimmat pikkutyttöjen lahjat on kiiltäviä ja kimalteleviä krääsiä. Hetken suuri ilo ja parin viikon päästä roskiin.
Petshopit on kylläkin hirmu suosittuja edelleen ja niitähän tuli markkinoille vasta 90-luvulla. Nuo 90-luvun hahmot on erityisen himottuja. Ehkä ap:lla oli juuri niitä?
Tervemenoa johonkin kirjoitusvammaisten opetuslaitokseen!
En voisi kuvitellakaan että meidän 5v sanoisi noin :O 3-vuotiaalta ymmärtäisin vielä...
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitusvirheisiin puuttuu vain ne joilla ei ole mielipidettä ja ne joilla ei ole mielipidettä ovat tyhjinä kumisevia tynnyreitä.
Ööh, odotitko siis kiitosta siitä, että sait siivottua omia kaappejasi? Lapselta epäkohtelias kommentti, mutta ei tuo nyt sinultakaan ollut kivasti tehty. Eihän aikuisillekaan roudata omia vanhoja kamoja lahjaksi (jollei ole sovittu, että ok.)
Minäkin annoin tyttäremme entiset "petsit" kaverin lapselle, niin kaverini myi ne huutonetissä isolla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitusvirheisiin puuttuu vain ne joilla ei ole mielipidettä ja ne joilla ei ole mielipidettä ovat tyhjinä kumisevia tynnyreitä.
Kirjoitusvirheisiin puuttumisesta valittavat ihmiset ovat itse luku- ja kirjoitustaidottomia ääliöitä.
Mieti jos itse keräilisitkin tiettyä astiastoa, ja saat lahjaksi saman valmistajan 20 vuotta vanhoja "hyväkuntoisia" mukeja. Kiljuisitko riemusta?
Tän takia en itse toivo lahjaksi mitään tietyiltä henkilöiltä vaikka kysyisivätkin, kyllä se turhauttaa kun saa jotain sinne päin ja pitäis vielä kiittää ja ottaa käyttöön.
Minä olisin ottanu ne samantien takas itelle tuon lauseen jälkeen ja sanonu vaan että ei väkisin jos ei kelpaa:)
Vierailija kirjoitti:
Ja noista kun jotkut on tosi arvokkaista, keräilykamaa. Kortti on hyvä oivallus.
5 v. ei ymärrä keräilykamasta yhtään mitään.
Toisen romu voi olla toisen aarre. Mutta ihan yhtä hyvin toisen aarre voi olla toisen romu...
No miksi annoit sille tuollaista romua?