Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetteko enää kirjoja siis oikeeta painettuja vielä.?

Vierailija
18.06.2025 |

Mä luen paljonkin ihan fyysisiä kirjoja. En jaksa näitä äänikirjoja tai jotai näytöltä luettavia. Koska muutenkin puhelinta käyttää liikaa. Oon ostanu niitä alesta netistä tai Kaupoista eri osa-alueiden kirjoja. Kaapit täynnä ja muuallakin. Kirjaston poistoja hyödynnän.

Aika paljon on kirjoja mystisistä asioista kuten paranormaalit ilmiöt. Ja sit jotain eläin kirjoja. Monenlaista. 

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luen. Kirppiksiltä paljon ostelen. Ei oikea kirja korvaa äänikirjaa.

Vierailija
2/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luen niin oikeita kirjoja mutta odotan että joku taas tekisi sellaisia. Paskaa ei jaksa lukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on kirjoja mystisistä asioista kuten paranormaalit ilmiöt. Ja sit jotain eläin kirjoja. Monenlaista. 

Tää on hyvä, sama juttu, kaikkea pitää tutkia ja kaikesta oppii. Tieto on aina tietoa.

Vierailija
4/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä luen. Lukeminen on hyvä harrastus!

Vierailija
5/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen paljon tietokirjoja. Itselläni on kirjastohuone enkä luopuisi yhdestäkään niteestä. Työurani tein yliopiston kirjastossa.

Vierailija
6/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen. Minulla on pieni kotikirjasto.

Käytän kunnankirjastoa tietysti myös.

Vierailija
7/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen paljon tietokirjoja. Itselläni on kirjastohuone enkä luopuisi yhdestäkään niteestä. Työurani tein yliopiston kirjastossa.

Palsalle voisi tuoda erilaisista mielenkiintoisista aiheista keskustelua. Ottakaa kirjoistanne hyviä kohtia.

Vierailija
8/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue oikeita kirjoja juurikaan. Joitakin olen ostanut fyysisinä kun ei muuten ole saanut niitä. Helppo kuljettaa mukana ja lukea tai kuunnella kun aikaa on.

Vierailija
9/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausittain luen paljon ja sitten nyt on jostain syystä hiljaisempi kausi.

Nelisen vuotta sitten en lukenut juuri ollenkaan, mutten jostain syystä tajunnut yhdistää sitä lähinäön heikkenemiseen, vaikka muistan hyvin miltä kirjan sivut näyttivät sivun täydeltä harmaita sumeita rivejä. Tuttu patisti lääkärin pakeille ja sitä kautta hommaamaan lukulasit.

Vierailija
10/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen luin kolmisen tuntia

Vierailija
11/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjani nykyään Kindlellä. Fyysinen kirja on kauniimpi, mutta lukulaite peittoaa käytännöllisyydellä: painaa vähemmän, voi lukea pimeässäkin ja mukana kulkee helposti kymmeniä kirjoja. Äänikirjojakin on kiva kuunnella lenkkeillessä tai kotitöitä tehdessä.

Vierailija
12/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen joka päivä useamman tunnin, sekä painettuja että e-kirjoja lukulaitteelta.

Vierailija
13/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, dekkareita.

Joskus menee kirja päivässä..

Vierailija
14/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen lehdetkin mieluummin paperisina, niitä on mukavampi pitää käsissä, eikä ole niin väliä lukuasennosta yms. Kun makuulla ollessa kädet vähän yläasennossa tiiraa tablettia, vähänkin huono liikahtaminen, niin se tabletti lipeää käsistä. Mulla se osui silmäkulmaan ja taas sai työkavereille todistella, että en ole taaskaan saanut turpiini:) Onhan se lukukokemus itsessään moninkertaisesti miellyttävämpi sekä kirjoissa että lehdissä paperisena.

Vierailija
15/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lue oikeita kirjoja juurikaan. Joitakin olen ostanut fyysisinä kun ei muuten ole saanut niitä. Helppo kuljettaa mukana ja lukea tai kuunnella kun aikaa on.

Mikä, itse kirja vai mikä muu? Jos väität, että sähköinen, on se systeemi onnistunut rapauttamaan sinun kielentajusi, viestissäsi ei nyt ole päätä eikä häntää. Ja kyllä, oikeatkin kirjat ovat helppoja mukana kuljetettavia, helposti yksi kirja mahtuu vaikka peruskäsilaukkuun.

Vierailija
16/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ja kuuntelen äänikirjoja. Laitteilta en tykkää lukea. 

Vierailija
17/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lukee koko perhe paljon ja kaikki lapset lukevat päivittäin ihan omatoimisesti ja vapaaehtoisesti, myös teinit. Nuorinkin oppi juuri lukemaan ja on 3,5v. Kirjoja on kertynyt paljon, kirjahyllyäkin on yli 10m kun laskee kaikkien huoneiden kirjahyllyt yhteen :D 

Vierailija
18/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai, en ns osta mitän nettikirjoja yms. Normaalit paperiset on aina parasta !!! 

Vierailija
19/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjojen lukeminen kertoo paljon mm. lasten keskittymiskyvystä. Nykylapset ovat aika onnettomia lukijoita. Koulussa huomaa huiman eron lukijoiden ja muiden välillä. 

Vierailija
20/82 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen kirjani nykyään Kindlellä. Fyysinen kirja on kauniimpi, mutta lukulaite peittoaa käytännöllisyydellä: painaa vähemmän, voi lukea pimeässäkin ja mukana kulkee helposti kymmeniä kirjoja. Äänikirjojakin on kiva kuunnella lenkkeillessä tai kotitöitä tehdessä.

Kuinka usein olet tilanteessa, että kaipaat kymmeniä kirjoja matkaseuraksi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän