Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni haluaa maksaa lasteni harrastuskuluja ja matkustella kerran vuodessa heidän kanssaan

Vierailija
07.10.2016 |

Itse en ole juurikaan osallisena mistään, vaan annan isäni hoitaa asiat lastenlastensa kanssa. Jos lähden heidän mukana reissuun, maksan luonnollisesti itseni. Lapseni ovat jo teinejä. Nyt veli soitti ja kysyi miten kehtaan taas maksattaa isällämme syyslomareissun kylpylään, kun hän ja hänen avovaimonsa eivät ikinä ole päässeet mihinkään. (Itse olen töissä, isäni ja teinit lähtevät keskenään)
He ovat molemmat töissäkäyviä lapsettomia ihmisiä ja minä pienipalkkainen yksinhuoltaja.
Suutuin todella puhelusta!
Onko suuttumukseni teistä oikeutettu?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne panee

Vierailija
22/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n on paras varautua siihen, että jahka isästä tulee tyystin ikäloppu, ap on se, joka häntä hoitaa vastineeksi tämän hetken iloista. Veli tuskin sormeaan nostaa, ja se on ihan oikein se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne panee

Jos kyse olisi isoäidistä, kenellekkään ei tulisi mieleenkään väittää mitään tuollaista!

Vierailija
24/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Isäsi käytös on törkeää.

Miksi isän käytös on törkeää? Isä maksaa hyvää hyvyyttään lapsille harrastuksia niin aikuiset työssäkäyvät suuttuvat tästä ja ilmeisesti olettavat, että isän pitäsi maksaa heillekin? Mielestäni aika hyvä esimerkki siitä kuinka sairasta kateus voi olla. Kuka ylipäätään kehtaa sanoa tollasta ääneen, että ärsyttää kuinka siskon lapsille maksetaan asioita. Ilmeisesti, jos lapsilla ei olisi varaa harrastaa tai matkustaa niin veli olisi tyytyväinen. Todella sairasta.

Siskon lapsiin tuhlatut rahat ovat omasta perinnöstä pois.

No eikö muka ole??

Muuten menisi puoliksi perintö, nyt sisko niistää förskottia lastensa kautta!

Vierailija
25/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n on paras varautua siihen, että jahka isästä tulee tyystin ikäloppu, ap on se, joka häntä hoitaa vastineeksi tämän hetken iloista. Veli tuskin sormeaan nostaa, ja se on ihan oikein se.

Kyllä rakasta isäänsä tulisi lasten hoitaa, olipa siitä korvaukset maksettu tahi ei

Vierailija
26/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä rakasta isäänsä tulisi lasten hoitaa, olipa siitä korvaukset maksettu tahi ei

Epäreilua isää ei tarvitse hoitaa. Hoitakoon se, joka on ollut isin suosikki.

Vierailija
27/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kohta löytyy aloitus:

Tauski haluaa maksaa lasteni harrastuskuluja ja matkustella kerran vuodessa heidän kanssaan.

Vierailija
28/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäreilua isää ei tarvitse hoitaa. Hoitakoon se, joka on ollut isin suosikki.

Lapsenlapset vai?

Vierailija
29/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi isän käytös on törkeää? Isä maksaa hyvää hyvyyttään lapsille harrastuksia niin aikuiset työssäkäyvät suuttuvat tästä ja ilmeisesti olettavat, että isän pitäsi maksaa heillekin? Mielestäni aika hyvä esimerkki siitä kuinka sairasta kateus voi olla. Kuka ylipäätään kehtaa sanoa tollasta ääneen, että ärsyttää kuinka siskon lapsille maksetaan asioita. Ilmeisesti, jos lapsilla ei olisi varaa harrastaa tai matkustaa niin veli olisi tyytyväinen. Todella sairasta.

No eikö muka ole??

Minä saisin kyllä valtavan raivarin, jos lapseni kyttäisivät rahankäyttöäni, että miten muka tuhlaan heidän perintöään.. Elinaikanaan ihminen omistaa omat rahansa ja käyttää niitä, miten parhaaksi näkee. Onneksi lapseni eivät ole tuollaisia ahneita idiootteja.

Vierailija
30/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mummo ja minulla on kolme aikuista lasta ja heillä vain yhdellä lapsia. Eli minulla on kaksi lastenlasta joita käytän lomalla, maksan harrastuksia, käymme elokuvissa ym.  Aikuisille työssäkäyville lapsilleni ostan joululahjat mutten mitään muuta.

Hittoako se kelleen kuuluu mihin OMAT rahani laitan.

Vierailija
31/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot veljellesi että kannattaa varmaankin hankkia lapsia.

Dorka veli sinulla. Koeta jaksaa.

Mistä kaupasta lapsia ostetaan?

En ymmärrä, miten tuollaistakin kommenttia yläpeukutetaan. Eivät kaikki saa lapsia. En tiedä onko ap:n veli koskaan halunnutkaan, mutta silti on ylimielistä ehdottaa kellekään "senkus hankit lapsia". Ja ei, lapsettomuus ei koske minua, mutta osaan ajatella muidenkin tunteita.

Vierailija
32/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap soita sille veljelle ja kerro miettineeksi asiaa. Kysy miten asia hänen mielestään pitäisi hoitaa jos isä vaikka kysyy lapsiasi kanssaan kylpylään. Tulisiko sinun maksaa lasten osuus vaikka isä kutsuu ja jos et siihen pysty niin pitäisikö lasten jäädä kotiin ja isän mennä yksin kylpylään.

Kerro veljelleni että jos on kateellinen tilanteesta niin juttelisi asiasta suoraan isällenne koska sinä et päätä isän rahankäytöstä vaan ihan aikuinen ihminen itse.

Tsemppiä ap. Minusta kuulostaa vaan että veljesi on sinulle kateellinen lapsista ja isäsi huomiosta ja rahasta.

Vierailija
33/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö muka ole??

Ahneudella ei näytä olevan mitään rajaa. Myös meillä vanhuksilla on oikeus pistää rahansa vaikka taivaan tuuliin. Ai, että se on jonkun perinnöstä pois, kun pappa haluaa matkustella teinien kanssa, eikä venytä jokaista senttiä, vaan haluaa nauttia elämästä.

Mummona teen juuri samalla tavalla kuin ap. isä, yksin en edes pystyisi matkustelemaan turvallisesti. Lapsenlapseni auttavat kaikessa, etsivät mieleiset nähtävyydet, opastavat, kantavat matkatavarat, avustavat kielitaidossa jne. Ja kaikesta siitä hyvästä maksan matkat ja ylläpidon.

Olisiko se jotenkin hyväksyttävää, jos palkkaisin avustajia, omien lastenlapsien sijaan.

Vierailija
34/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummo ja omat rahat. kirjoitti:

Minä olen mummo ja minulla on kolme aikuista lasta ja heillä vain yhdellä lapsia. Eli minulla on kaksi lastenlasta joita käytän lomalla, maksan harrastuksia, käymme elokuvissa ym.  Aikuisille työssäkäyville lapsilleni ostan joululahjat mutten mitään muuta.

Hittoako se kelleen kuuluu mihin OMAT rahani laitan.

Kuka tahansa tolkullinen aikuinen ihminen ymmärtää, että isovanhempi mielellään hemmottelee lapsenlapsiaan. Ne joilla ei lapsia ole, elävät sellaisessa yltäkylläisyydessä dinkkuina ettei heiltä mitään puutu. Ei kaikki lapsiperheetkään köyhiä ole, mutta kuka kehtaa valittaa jos isoäiti haluaa tarjota lapsenlapsilleen jotain kivaa? Itseäänhän hän siinä eniten ilahduttaa!

Vierailija
35/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä ketjun aloittajana tiedät missä rajat kulkee. Tuskin sinun tarvitsee tältä palstalta apua hakea.

Haet selvästi jotain ihan muuta !

Olisiko se huomiota, jota haet ?

Vierailija
36/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap soita sille veljelle ja kerro miettineeksi asiaa. Kysy miten asia hänen mielestään pitäisi hoitaa jos isä vaikka kysyy lapsiasi kanssaan kylpylään. Tulisiko sinun maksaa lasten osuus vaikka isä kutsuu ja jos et siihen pysty niin pitäisikö lasten jäädä kotiin ja isän mennä yksin kylpylään.

Minä itse asiassa olen sitä mieltä, ap:n pitäisi maksaa omien lastensa menot. Yhden tai pari reissua vielä ymmärtää, mutta ap sanoo isänsä maksavan hänen lastensa harrastuksensa sekä useamman reissun joka vuosi. Jos ap ei pysty kustantamaan omaa perhettään, silloin lapset eivät reissaa.

Vierailija
37/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla ei lapsia ole, elävät sellaisessa yltäkylläisyydessä dinkkuina ettei heiltä mitään puutu. Ei kaikki lapsiperheetkään köyhiä ole

En kyllä tiedä, mitä dinkku tarkoittaa, mutta miksi kuvittelet, että lapsettomat ihmiset ovat automaattisesti rikkaita tai elävät yltäkylläisyydessä? Ja toisaalta, jos ei ole varaa elättää tarpeeksi tasokkaasti lapsia, miksi niitä pitää tehdä ja ajaa saman tien sekä itsensä että jälkeläisensä köyhyyteen?

Vierailija
38/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä itse asiassa olen sitä mieltä, ap:n pitäisi maksaa omien lastensa menot. Yhden tai pari reissua vielä ymmärtää, mutta ap sanoo isänsä maksavan hänen lastensa harrastuksensa sekä useamman reissun joka vuosi. Jos ap ei pysty kustantamaan omaa perhettään, silloin lapset eivät reissaa.

Höpönhöö.

Vierailija
39/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla ei lapsia ole, elävät sellaisessa yltäkylläisyydessä dinkkuina ettei heiltä mitään puutu. Ei kaikki lapsiperheetkään köyhiä ole

En kyllä tiedä, mitä dinkku tarkoittaa, mutta miksi kuvittelet, että lapsettomat ihmiset ovat automaattisesti rikkaita tai elävät yltäkylläisyydessä? Ja toisaalta, jos ei ole varaa elättää tarpeeksi tasokkaasti lapsia, miksi niitä pitää tehdä ja ajaa saman tien sekä itsensä että jälkeläisensä köyhyyteen?

Kyllä minä elätän lapseni omalla työlläni. Ei meiltä oikeesti mitään olennaista puutu.

ap

Vierailija
40/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoisä saa tehdä omilla rahoillaan ihan mitä haluaa, vaikka sitten maksaa lastenlasten matkoja ja harrastuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän