Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäni haluaa maksaa lasteni harrastuskuluja ja matkustella kerran vuodessa heidän kanssaan

Vierailija
07.10.2016 |

Itse en ole juurikaan osallisena mistään, vaan annan isäni hoitaa asiat lastenlastensa kanssa. Jos lähden heidän mukana reissuun, maksan luonnollisesti itseni. Lapseni ovat jo teinejä. Nyt veli soitti ja kysyi miten kehtaan taas maksattaa isällämme syyslomareissun kylpylään, kun hän ja hänen avovaimonsa eivät ikinä ole päässeet mihinkään. (Itse olen töissä, isäni ja teinit lähtevät keskenään)
He ovat molemmat töissäkäyviä lapsettomia ihmisiä ja minä pienipalkkainen yksinhuoltaja.
Suutuin todella puhelusta!
Onko suuttumukseni teistä oikeutettu?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö. Tota noin. Keskustele isän ja veljen kanssa.

Vierailija
2/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien pitäisi kohdella lapsiaan tasa-arvoisesti. Toki lapsenlapsiaan saa hemmotella minkä kerkiää ja jos kuten sanoit maksat itse matkasi ei pitäisi veljelläsi olla mtn nokan koputtamista.

Isäsi toki voisi joskus veljeäsi viedä vaikka syömään etc mutta se ei ole sinun murheesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista. Veljesi on idiootti.

Vierailija
4/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Isäsi käytös on törkeää.

Vierailija
5/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta suuttumuksesi oli kummallista: noinko pienestä ihmiset suuttuvat? Siitä, että veli soittaa.

Onneksi minulla suuttumiseen tarvitaan paljon enemmän. Jos jokaisesta pikkuasiasta suuttuu, elämä menee hukkaan kiukutellessa. Tuon puhelun vuoksi mikään ei muuttunut, mitään ei tarvinnut perua, ketään ei satutettu. Ja sinä suutut silti!

Vierailija
6/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhuiko hän nimenomaan hänestä ja avovaimosta vai onko heilläkin lapsia?

Vaikka heillä olisikin lapsia mutta, jos on kaksi työssäkäyvää aikuista niin en ihan ymmärrä tollasta kateellisuutta. Mutta toisaalta miksi veljesi edes tietää isänne maksavan teille asioita? Vaikka on nairettavaa olla kateellinen niin en kuitenkaan tollasilla asioilla leveilisi, jos olet niistä itse kertonut?

Se on ihan isänne oma asia mihin rahansa laittaa ja veljelläsi ei ole mitään sanavaltaa tähän.

Vierailija
7/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hups, en huomannut että kyseessä oli lapsettomat työssäkäyvät ihmiset. Yksinkertaisesti veljesi on kateellinen alaikäsille lapsillesi, en tiedä kuinka normaalia se sitten on. T: 6

Vierailija
8/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutuin ehkä eniten siitä, että veli väitti minun käyttävän rahallisesti isääni hyväksi.

Ap

Vierailija
9/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika outoa tuollainen lastenlasten suosiminen.

Vierailija
10/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi isän käytös on törkeää? Isä maksaa hyvää hyvyyttään lapsille harrastuksia niin aikuiset työssäkäyvät suuttuvat tästä ja ilmeisesti olettavat, että isän pitäsi maksaa heillekin? Mielestäni aika hyvä esimerkki siitä kuinka sairasta kateus voi olla. Kuka ylipäätään kehtaa sanoa tollasta ääneen, että ärsyttää kuinka siskon lapsille maksetaan asioita. Ilmeisesti, jos lapsilla ei olisi varaa harrastaa tai matkustaa niin veli olisi tyytyväinen. Todella sairasta.

Vierailija
11/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun veljelläsi on lapsia, isäsi kustantanee heillekin matkoja jne.

Vierailija
12/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi isän käytös on törkeää? Isä maksaa hyvää hyvyyttään lapsille harrastuksia niin aikuiset työssäkäyvät suuttuvat tästä ja ilmeisesti olettavat, että isän pitäsi maksaa heillekin? Mielestäni aika hyvä esimerkki siitä kuinka sairasta kateus voi olla. Kuka ylipäätään kehtaa sanoa tollasta ääneen, että ärsyttää kuinka siskon lapsille maksetaan asioita. Ilmeisesti, jos lapsilla ei olisi varaa harrastaa tai matkustaa niin veli olisi tyytyväinen. Todella sairasta.

Siskon lapsiin tuhlatut rahat ovat omasta perinnöstä pois.

Vierailija
13/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli on yli 40 ja avokkikin jo 38 eikä lapsia kuulu.

Ap

Vierailija
14/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teinit tyttöjä vai poikia?

Vierailija
15/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaankaan olisi jaksanut suuttua, enemmänkin olisin hämmästynyt veljen kateellisuudesta. Ilmoittaisin vaan veljelle, että isä maksaa omasta halustaan lapsenlapsilleen juttuja, eikä minulla ole asian kanssa mitään tekemistä. Isä saa rahoillaan tehdä mitä tahtoo, ja jos veljellä on ongelma asian kanssa niin selvittää sen isän kanssa.

Vierailija
16/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että veljesi kadehtii isoisän lapsenlapsilleen osoittamasta huomiosta. Isäsi haluaa nauttia lapsenlapsistaan ja se mihin hän omat rahansa käyttää, ei kuulu veljellesi ollenkaan.

Itselläni on hieman vastaava tilanne. Isoäitinä kustannan pikku reissuja ja muutakin lapsenlapsilleni. Toinen tyttäreni on lapseton, hyvin toimeentuleva. Hänkin osaltaan kustantaa noille lapsille yhtä sun toista. Ei hänen mieleensäkään kyllä tulisi alkaa kadehtimaan minun lapsille antamiani lahjoja.  Kaikkihan me noita lapsia rakastamme.

Vierailija
17/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot veljellesi että kannattaa varmaankin hankkia lapsia.

Dorka veli sinulla. Koeta jaksaa.

Vierailija
18/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana isoisä! Nuo on varmasti tärkeitä reissuja sekä isoisälle että lapsille. Pääsee välillä menemään jonnekin mihin äidillä ei olisi varaa ja onhan tuollainen isoisän kanssa vietetty aika ihan ainutlaatuista. Ihan mahtavaa, että teineillä on noin hyvät välit isoisään.

Meillä isovanhemmat ovat kyllä pitäneet tarkkaa huolta siitä, että ovat tasapuolisia lapsenlapsiaan kohtaan. Oman lapsemme serkut ovat jo opiskeluiässä ja saavat jonkinlaista pientä ruokarahaa kuukausittain. Anoppi ehti jo jossain välissä murehtimaan, ettei ehkä elä niin pitkään että ehtii meidän lasta opiskeluissa avustamaan, niin antoi vähän rahaa jo etukäteen. Meidän lapsi ei ole koskaan ollut mitään vailla, mutta isovanhemmille on ollut tärkeää että ovat tasapuolisia.

Vierailija
19/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suutuin ehkä eniten siitä, että veli väitti minun käyttävän rahallisesti isääni hyväksi.

Ap

No mutta niinhän sinä teet. Isäsi kustantaa jatkuvaluonteisesti sinun perheesi elämää, vapaa-aikaa ja huvituksia. Mikset maksa itse lastesi kuluja? Mietipä tulevaisuutta, tunkisitko sinä yhden lapsesi taskut täyteen rahaa mutta jättäisit toisen ilman? Ei sillä ole merkitystä, onko veljelläsi lapsia vai ei.

Vierailija
20/63 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa isä on jo niin vanha ja raihnas, ettei ole hänestä enää lasten perään katsomaan, saati reissailemaan. Rahatkin menevät hoitokotiin ja lääkkeisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi