Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö teidän miehet näitä kotitöitä?

Vierailija
07.10.2016 |

Eli mieheni tuli raivonpuuskassa eilen illalla kertomaan minulle, kuinka YKSIKÄÄN hänen miespuolinen kaverinsa ei tee seuraavia asioita: tiskaa, pese pyykkiä, luuttua lattioita, pese ikkunoita... Ollaan oltu 2v. yhdessä ja asuttu saman katon alla noin puoli vuotta. Asumme kerrostalokaksiossa. Meillä on ollut 50/50 kotityöt, olemme molemmat työssäkäyviä. Meillä on yleensä se järjestely, että molemmat viikkaa omat vaatteet kaappeihinsa, pesukoneen pistää päälle se kumpi nyt ehtii, toinen imuroi ja toinen luuttuaa, toinen pyyhii pölyt ja toinen tiskaa. Ihan normaali työnjako, eikö!? Kaikki alkoi siitä, kun kyllästyin katsomaan mieheni noin viikon vanhaa vaatekasaa, jotka olivat siis puhtaita pyykkejä ja odottivat kaappiin menoa. Mieheni ei niitä ollut laittanut. Sanoin, että aikooko laittaa vai laitanko minä, kun ei puhtaiden vaatteiden kuulu olla sohvan selkänojalla viikkotolkulla. Suuttui, että YKSIKÄÄN hänen kaverinsa ei niin tee, muijat tekee! Muijat kuulemma hoitaa nuo asiat, että hän on ainoa(?), joka joutuu tuollaista tekemään ja otti samaan huutoon mukaan myös tiskaamiset ja lattian luuttuamiset ja ikkunoiden pesun (sisäpuolelta muutama hassu ikkuna). Jäin suu auki katsomaan ja oikeasti aloin jo pohtimaan oman asunnon hankintaa. Ja ennen, kun joku ehtii lässyttämään jotain "miesten töistä", niin ei meillä ole edes autoa tällä hetkellä.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee ihan kaikki nuo.

Vierailija
2/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, todellakin tekee. Minä en mitään lusmua katselisi päivääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mies luuttua lattioita. Toisaalta minä en meillä imuroi ollenkaan, vaan mies imuroi. Pyykit hoitaa koneeseen joko minä tai tytär, mies useimmiten ripustaa. Tiskit tiskaa tiskikone, ja ne, mitä koneeseen ei voi laittaa, tiskaan useimmiten minä. Ikkunoita ei pese oikein kukaan (vaikka aina kyllä aiotaan).

Vierailija
4/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies suunnilleen kaikkia, tosin astiat pesee tiskikone ja ikkunat ostopalvelu.  Mutta muuten siivous, vaatehuolto, ruuanlaitto ja lastenhoito menee aika lailla tasan.

Vierailija
5/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan,ksoka olen 10kk kanssa päivät kotona. Kun palaan töhin,niin meillä alkaa taas käymään siivooja. Toki silti pestään pyykkiä ja tyhjennellään astianpesukonetta,ne tekee kumpi ehtii.

Vierailija
6/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää käytöstä. Tosin, vähemmän minunkaan mieheni noita tekee. Joskus laittaa tiskikoneen päälle, kun se on täynnä. Tekee kyllä sitten hyvin paljon muuta ihan hyödyllistä.

Ei minusta toisia perheitä voi verrata. Jos toisen perheen mies esim yksin vastaa taloudesta, ja teillä 50/50, ei ne kotityötkään jakaannu samalla tavalla. Ja toisessa perheessä voi olla kotitöitä, vaikka remonttia ym, jota mies tekee enemmän.

Vierailija
7/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään. Etkö rakasta miestäsi vai miksi laitat hänet tekemään naisten töitä?

Vierailija
8/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kaikkia ja huomattavasti enemmän kuin minä.

Vierailija
9/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies kerrankin edes käyttäisi sanonta "muijien työt", saati alkaisi mulkkunsa varjolla kieltäytyä hoitamasta omaa huusholliaan, niin se olisi soromnoo saman tien. Ei puhettakaan että alkaisin toisen pyykkejä pesemään pelkästään sen takia, että olen nainen. Enkä myöskään ottaisi sellaista ukkoa, jonka kaveripiiri koostuisi pelkästään aivottomista sovinisteista.

Vierailija
10/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hoitaa tiskit ja pyykit, imuroi ja pesee ikkunat. Minä pesen vessan, luuttuan lattian ja pyyhin pölyt. Jako tehty sen mukaan mikä kotityö ärsyttää toista eniten, niin sitä ei tarvitse tehdä, jos toiselle ei ole niin inhotus.

Vierailija
11/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaan olen ihmeissäni. Tiedän kyllä, että hänen kaverinsa varmasti hoitaa samoja kotihommia, mutta mietin vaan, että mitä mieheni sitten tekisi, jos ei noita!? Ei mitään kotitöitä siis :D minusta ihan lapsellista edes ottaa tuollaisia asioita esille. Eri juttu, jos hän kokisi tekevänsä enemmän, kuin minä, mutta ei tee. Ja oli ihan silmitöntä raivoa koko juttu... Ap

Vierailija
12/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies telee kaikkia noita ja ihan oma-aloitteisesti.

Minun kokemukseni mukaan ne, joilla on kotona opetettu pienestä pitäen tarttumaan kaikkiin töihin, tekevät kotityöt tasavertaisesti. Eksää ei ollut äiti tai isä koskaan komentanut, olikin tosi laiska lusmu asenteella: "se tekee, jota haittaa eniten". Eli hän itse ei tehnyt koskaan mitään ilman riitelyä.

Nykyinen on maatilan kasvatti, tottui lapsena jo kaikkeen työntekoon. Hän on puolisona ihana: siivoaa, täyttää tiskikoneen, pesee pyykit, käy kaupassa. Tekisi mielellään kaiken mukisematta, mutta minusta se ei olisi reilua. :)

Vierailija
13/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiä laittaa usein ja joskus tyhjää tiskikoneen. Ikkunoita ei ole koskaan pessyt eikä luutunnut lattioita. Mä hoidan 95% siivouksen, sopii mulle hyvin

Vierailija
14/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies kerrankin edes käyttäisi sanonta "muijien työt", saati alkaisi mulkkunsa varjolla kieltäytyä hoitamasta omaa huusholliaan, niin se olisi soromnoo saman tien. Ei puhettakaan että alkaisin toisen pyykkejä pesemään pelkästään sen takia, että olen nainen. Enkä myöskään ottaisi sellaista ukkoa, jonka kaveripiiri koostuisi pelkästään aivottomista sovinisteista.

Samaa mieltä! On se kumma juttu se penis kun ei luuttu pysy kädessä eikä tiskit mene koneeseen.

Vierailija
15/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D :D tämä oli mahtava, kiitos. Noinhan se menee.

Vierailija
16/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Etkö rakasta miestäsi vai miksi laitat hänet tekemään naisten töitä?

Etkö osaa lukea, vai oletko muuten vaan vajaa?

Ja kyllä, meillä mies tekee kaikkia noita töitä. Kerropa ap miehellesi, että haluat faktat pöytään niiltä kavereiden "muijilta" myös, että tekevätkö he todella kaikki kotityöt itse.

Vierailija
17/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista jutuista mies ei tee mitään,mutta tyhjää ja täyttää tiskikonetta,pesee ja ripustaa pyykkiä,sekä laittaa aina silloin tällöin ruokaa.Asumme maatilalla jossa miehen osuus töistä on joka tapauksessa suurempi.

Vierailija
18/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi provovovovo.

Vierailija
19/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen noita asioita. Ja esimerkiksi omien vaatteiden lisäksi pesen pääosin lastenkin vaatteet. Siivoamiseen yms. osallistun kyllä. Ehkä en tarpeeksi omatoimisesti vaimon mielestä, mutta teen kyllä. 

Väittäisin, että kestää vielä muutaman sukupolven, ennen kuin asenteet muuttuvat. Kyllähän tuo kuvaamasi tilanne oli meillä kotona kun olin lapsi. En ikinä nähnyt isäni käyttävän pyykkikonetta saati siivoavan. Ruoatkin teki lähes aina äitini. Ja kun tuo malli on opetettu lapsesta asti, niin kyllähän siinä joutuu kasvamaan uuteen tapaan.

Vierailija
20/82 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaan olen ihmeissäni. Tiedän kyllä, että hänen kaverinsa varmasti hoitaa samoja kotihommia, mutta mietin vaan, että mitä mieheni sitten tekisi, jos ei noita!? Ei mitään kotitöitä siis :D minusta ihan lapsellista edes ottaa tuollaisia asioita esille. Eri juttu, jos hän kokisi tekevänsä enemmän, kuin minä, mutta ei tee. Ja oli ihan silmitöntä raivoa koko juttu... Ap

Istutte nyt sinne pöydän ääreen ja sovitte kuka hoitaa mitkäkin kotityöt, mutta niin että molemmat hoitaa saman verran.  Ymmärtääkö miehesi, että sinullekin kelpaisi täysihoito, kukapa nyt ei haluaisi laistaa kotitöistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi