Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkö muka saa mennä ex-mieheni perheen mökille?

Vierailija
07.10.2016 |

Homma on tämä: erosimme mieheni kanssa alkuvuonna, lapsia on kolme. Olemme aina viettäneet aikaa miehen perheen mökillä, jolla käy vain meidän perhe ja miehen vanhemmat. Nyt syksyllä lapset kinusivat multa että lähdetään mökille vielä kerran ennen lunta. Ajattelin että mikä ettei, lapset pääsee mökille leikkimään ja haravoidakin pitäisi. Kysyin ex-mieheltäni (olemme hyvissä väleissä) että lähdetäänkö, hän sanoi ettei ehdi töiden takia, menkää te vain. Soitin miehen äidille (olen hänenkin kanssaan hyvissä väleissä) että haluaako hän tulla mukaan, kun miehensä on matkoilla. Hän suuttui minulle kamalasti ja sanoi, ettei mulla ole enää mitään oikeutta mennä perheen mökille, olen ulkopuolinen.

En ymmärrä? Olemme juu eronneet miehen kanssa, mutta olen silti lasten äiti. Omassa suvussa on näitä erotapauksia, ja kyllä se toinenkin vanhempi on läheinen vaikka verisidettä ei ole, koska on kumminkin lasten toinen vanhempi. Tiedän ettei mulla ole oikeutta mökkiin, mutta yksinkö lapset pitäisi sinne jättää? Olisin menossa sinne juurikin lasten takia, ne tykkää mökistä, en omaa etuani ajaen. Tullaan miehen vanhempien kanssa juttuun, vieläkin käyn kylässä ja he mun luonani.

En ymmärrä mikä siinä olisi niin pahaa, jos lapsenlapset ja niiden äiti menee mökille.

Kommentit (281)

Vierailija
21/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen mökki? jos lasten isän, hän päättää, jos isovanhempien he päättävät.

Ex-mieheni omistaa osan, ja vanhempansa osan.

Onko oma sukuni sitten outo, kun esim. veljeni ex-vaimo tulee vieläkin kyläilemään lasten kanssa, vaikka ovat jo eronneet? Ovat vanhempieni mökilläkin olleet eron jälkeen :D Onko se niin että eron jälkeen toinen vanhempi kuin tuntematon?

-AP

Siinä on eroa, mennäänkö kylään kun isäntäväki on itse paikalla, vai mennäänkö omatoimisesti silloin kun isäntäväki ei ole paikalla.

Vierailija
22/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi täällä moista kyselet? En voi uskoa että joku on niin tyhmä. Sun käyttöoikeutesi paikkaan loppui sillä hetkellä kun erosi lastesi isästä. Tajuatko?

Aloittaja kyllä on mielestäni tajunnut, kuten uskoisin jokaisen järkevän ihmisen, ettei mökille ole asiaa vain hänen huvinsa tähden. Lapset sinne halusivat, ja käsitin että tämä myös mummille sanottiin. Miksi kieltää lapsilta mökkeilyn ilo luotettavan aikuisen kanssa, kun lapset ovat vielä siinä iässä, että keskenään eivät pärjää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kfdklf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissasi täällä moista kyselet? En voi uskoa että joku on niin tyhmä. Sun käyttöoikeutesi paikkaan loppui sillä hetkellä kun erosi lastesi isästä. Tajuatko?

Aloittaja kyllä on mielestäni tajunnut, kuten uskoisin jokaisen järkevän ihmisen, ettei mökille ole asiaa vain hänen huvinsa tähden. Lapset sinne halusivat, ja käsitin että tämä myös mummille sanottiin. Miksi kieltää lapsilta mökkeilyn ilo luotettavan aikuisen kanssa, kun lapset ovat vielä siinä iässä, että keskenään eivät pärjää?

Ensisijaisesti voisi ehdottaa, että isä tai isovanhemmat mökkeilisivät lasten kanssa, ja itse suostuisi mukaan sitten jos kutsutaan.

Vierailija
24/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kfdklf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juuri näin se meni.

ps. mulla on edelleen mökin avaimet kaapissa :D

-AP

Vierailija
25/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en käsitä useimpia kommentteja tässä ketjussa. Ap:n ex-mies omistaa osansa mökistä, ja ap olisi kyseisen ex-miehen luvalla viemässä heidän yhteiset lapsensa mökille. Ap on myös luullut olevansa entisten appivanhempien kanssa hyvissä väleissä, ja siksi kysynyt ex-anoppia mukaan reissuun. Nyt hän saa yhtäkkiä kakkaa niskaan ilman mitään järjellistä syytä.

Kyllä minäkin ihmettelisin.

PS: Ap:n exän muna ei liity tilanteeseen, joten siihen liittyvät kommentit voisi jatkossa jättää kirjoittamatta.

Vierailija
26/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kfdklf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juuri näin se meni.

-AP

Anna ne avaimet takaisin miehelle. Sinulla ei ihan oikeasti ole enää mitään oikeutta mökkiin, ei edes lasten kautta. Vieraaksi voit mennä, jos miehesi tai appivanhempasi kutsuvat, mutta itsenäisesti sinne ei enää ole asiaa. Hyväksy se.

Vierailija
27/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo outoa, että exminiä kutsuu omalle mökille kuin omistaisi paikan.

Ehkä exanoppi sen takia suuttui. Rohmuat heidän omaa, muka.

Sun olisi pitänyt esittää asia toisin.

Mikäs sen parempi, että ihmiset tulevan keskenään toimeen ja ovat ystäviä, kuten exkälysi kanssa.

Liian monen ero on ruma ja siksi siinä siipan ohella menettää paljon hyviä tyyppejä.

Vierailija
28/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen mökki? jos lasten isän, hän päättää, jos isovanhempien he päättävät.

Ex-mieheni omistaa osan, ja vanhempansa osan.

Onko oma sukuni sitten outo, kun esim. veljeni ex-vaimo tulee vieläkin kyläilemään lasten kanssa, vaikka ovat jo eronneet? Ovat vanhempieni mökilläkin olleet eron jälkeen :D Onko se niin että eron jälkeen toinen vanhempi kuin tuntematon?

-AP

Kun katsoo näitä tämän palstan aloituksia, niin joo, on outo. Täällä kun niitä eksiä ja nyksän eksiä jne. vihataan henkeen ja vereen. Etävanhemman elämästä tehdään helvettiä lasten suhteen ja muutenkin kaikki välit katkaistaan.

Vierailija
29/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot lapsille, ettei äiti ole enää tervetullut mummun ja vaarin mökille ja sanot, että saavat kinuta isältään mökkireissua. Muistat kertoa lapsille myös, että tämä on mummun tahto ja olet kovin pahoillasi, että kiva reissu jää nyt tekemättä.

Sitten jäät odottamaan.

Jos ex miehessäsi on yhtään munaa niin tuo mökkeily kielto on pian kumottu ja mummu soittaa anteeksipyynnön.

Kirjoituksesi perusteella en missään nimessä haluaisi tutustua sinuun. Ihanko oikeasti olet noin ilkeä?

Kun vitsi menee ohi, tulee tuommoisia vastauksia.

Ohis

Vierailija
30/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen äitini pyytää ex-mieheni harva se vkl mökilleen. Minä taas en ole tervetullut. Että voi se näinkin mennä... kun on suvun eronnut mustalammas ja exä viaton uhri.

Ja välit olivat ennen erittäin lämpimät :-(

Näin meillä.

Vierailija
31/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökki on puoliksi exän ja tämä on luvannut, ei ex-anopille asia oikeastaan kuulu. Olettaen nyt, että tasavertaisesti mökkiä käyttävät, huoltavat ja vieraita pyytävät. Tai ainakin hänen pitäisi jutella asiasta poikansa kanssa, ei kiukutella ap:lle.

Vierailija
32/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mielestäni ole sopivaa, koin itseni ulkopuoliseksi jopa avioliiton kestäessä.   Nämä ovat asioita jotka on itse oivallettava.   En nolaisi itseäni.

Vierailija
33/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kfdklf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juuri näin se meni.

-AP

Anna ne avaimet takaisin miehelle. Sinulla ei ihan oikeasti ole enää mitään oikeutta mökkiin, ei edes lasten kautta. Vieraaksi voit mennä, jos miehesi tai appivanhempasi kutsuvat, mutta itsenäisesti sinne ei enää ole asiaa. Hyväksy se.

Ei oo mun avaimet vaan miehen, ne unohtui siltä kun muutti pois. Tuli vasta äsken mieleen.

-AP

Vierailija
34/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin mökiellä pitäisi olla monta haravaa odottamassa, jos kaikki exät voisivat käydä lapsineen mökillä.

Vierailija
35/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aloittaja kyllä on mielestäni tajunnut, kuten uskoisin jokaisen järkevän ihmisen, ettei mökille ole asiaa vain hänen huvinsa tähden. Lapset sinne halusivat, ja käsitin että tämä myös mummille sanottiin. Miksi kieltää lapsilta mökkeilyn ilo luotettavan aikuisen kanssa, kun lapset ovat vielä siinä iässä, että keskenään eivät pärjää?"

- Niin. Lapset mikä ihana ja suuremmoinen tekosyy... Mutta oikeasti on hyvin yksilöllistä kuinka ihmiset eroaa ja päättävät parisuhteensa. Olen esimerkiksi aina ihaillut vanhan ystäväni vanhempia jotka erosivat "jo" aikaan jolloin eroaminen oli paljon harvinaisempaa kuin nyt; nykyäänhän sanotaan, että joka toine pari eroaa...  Mutta silti vaikka perheen isä muutti perheen yhteisestä kodista pois, niin hä on  aina kuitekin tarvittaessa jeesannut es-puolisoaan ja myöhemmin olivat jokaisessa lapsen juhlissa mukana, koulun vuosijuhlia (kevät juhlia ja joulujuhlia) myöten. Paikalla oli, tai on ollut myös molempien elossa olevat iso- vanhemmat, kun ystävälläni on ollut "omia juhlia"kuten viimeisimpänä lakkiaisert . Pari kesää sitten  ex-kumppanukset olivat paikalla yhdessä toisen vanhemman e. ystäväni isovanhemman hautajaisissa;  molemmat vieläpä nykyisine kumppaneineen...

Sitten on toinen on ääripää, jossa lapsi on saanut tavata toista vanhempaansa vain valvotusti määräaikoina , muutaman tunnin kerrallaan, julkisella paikalla, eivätkä ex-puolisot ainakaan virallisesti tiedä missä toinen asuu ja elää; ainakin toisella vanhemmista virallsiesti turvakielto. Ja en oikein usko, että toisen vanhemmista mielessäkään pitäytyä entisellä yhteisellä mökillä, jonka aikanaan omistivat yhdessä toisen vanhemman vanhempien kanssa.  - jos toisesta vanhemmasta riippuisi yhtään, niin hän ei antaisi itseasiassa lastensa tavata toista vanhempaa lainkaan. - Toisaalta hienoa, että toinenkin vanhempi on ollut kiinnostunut näkemään lapsiaan ja lapset hänet, vaikka toinen vanhempi kyllä muistaa säännöllisesti mustamaalata ex-kumppaniaan.      

Vierailija
36/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kfdklf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juuri näin se meni.

-AP

Ei oo mun avaimet vaan miehen, ne unohtui siltä kun muutti pois. Tuli vasta äsken mieleen.

-AP

No sitä suuremmalla syyllä voisit antaa avaimet takaisin miehelle.

Vierailija
37/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kfdklf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juuri näin se meni.

-AP

Miksi ap:n mies ei saa antaa ap:n säilyttää mökin avaimia? Saanhan minäkin antaa vara-avaimet asuntooni kenelle haluan.

Vierailija
38/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat ja suhteet mm. isovanhempiin muuttuvat usein eron myötä. Minä en voi käydä ex-appivanhemmilla lasten kanssa kylässä vaikka olen nuo ex-appivanhemmat tuntenut lähes puolet elämästäni. Ex on ilmoittanut heille että joko hän tai minä. Lapset jo teinejä ja ex-appivanhemmat asuvat maalla joten kovin usein en sinne lapsia edes saisi.

Vierailija
39/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kfdklf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, juuri näin se meni.

-AP

Miksi ap:n mies ei saa antaa ap:n säilyttää mökin avaimia? Saanhan minäkin antaa vara-avaimet asuntooni kenelle haluan.

Jos mökki olisikin vain miehen omistuksessa, asia olisi noin yksinkertainen. Mutta kun kyse on useamman ihmisen yhteisestä omaisuudesta, kaikilla on sananvaltaa. Itse esimerkiksi en tykkäisi, jos siskoni ex-miehellä olisi edelleen avain perheemme mökille, vaikka ihan luotettava ja mukava mies onkin kyseessä, enkä usko että vanhempammekaan tykkäisivät.

Vierailija
40/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin käytöstapoihin olisi kyllä kuulunut kysyä lupa anopilta, voitko vierailla heidän mökillään lasten kanssa.

Eikä tosiaan noin, että pyydät anoppia mukaan omalle mökilleen.

Vieraskutsu tulee mökin omistajalta, ei vieraalta.

Luulen tästä anopin ottaneen pulttia.

ihan sama kuin anoppi kutsuisi omaa sukua , sinun kotiisi kylään.

Sinuna en menisi edes vaikka olisin miehen kanssa yhdessä, sillä todennäköisesti anoppi ja miehesi isä on mökin alkuperäinen omistaja ja miehesi osuss on tullut perinnön kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme