Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enkö muka saa mennä ex-mieheni perheen mökille?

Vierailija
07.10.2016 |

Homma on tämä: erosimme mieheni kanssa alkuvuonna, lapsia on kolme. Olemme aina viettäneet aikaa miehen perheen mökillä, jolla käy vain meidän perhe ja miehen vanhemmat. Nyt syksyllä lapset kinusivat multa että lähdetään mökille vielä kerran ennen lunta. Ajattelin että mikä ettei, lapset pääsee mökille leikkimään ja haravoidakin pitäisi. Kysyin ex-mieheltäni (olemme hyvissä väleissä) että lähdetäänkö, hän sanoi ettei ehdi töiden takia, menkää te vain. Soitin miehen äidille (olen hänenkin kanssaan hyvissä väleissä) että haluaako hän tulla mukaan, kun miehensä on matkoilla. Hän suuttui minulle kamalasti ja sanoi, ettei mulla ole enää mitään oikeutta mennä perheen mökille, olen ulkopuolinen.

En ymmärrä? Olemme juu eronneet miehen kanssa, mutta olen silti lasten äiti. Omassa suvussa on näitä erotapauksia, ja kyllä se toinenkin vanhempi on läheinen vaikka verisidettä ei ole, koska on kumminkin lasten toinen vanhempi. Tiedän ettei mulla ole oikeutta mökkiin, mutta yksinkö lapset pitäisi sinne jättää? Olisin menossa sinne juurikin lasten takia, ne tykkää mökistä, en omaa etuani ajaen. Tullaan miehen vanhempien kanssa juttuun, vieläkin käyn kylässä ja he mun luonani.

En ymmärrä mikä siinä olisi niin pahaa, jos lapsenlapset ja niiden äiti menee mökille.

Kommentit (281)

Vierailija
1/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mökki? jos lasten isän, hän päättää, jos isovanhempien he päättävät.

Vierailija
2/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, näyttipähän ex anoppi mitä mieltä oikeasti on sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökki on miehesi omistuksessa ja hänelle siellä käynti sopii, niin voit mennä. Jos taas mökki on ex-appivanhempien, eivätkä he halua, että käyt siellä, niin silloin et voi käydä siellä.

Mun mielestä on ihan päivänselvää, ettei sinulla ole enää mökin käyttöoikeutta.

Vierailija
4/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan anopille olisi ok, jos lapset menevät isänsä kanssa.Etkö voi pyytää, että ex-mies veisi.En minäkään mökilleni päästäisi poikani entistä vaimoa, tulevan kyllä.

Vierailija
5/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen moni asia on toisin. Ei kannata tuuppautua ellei ole tervetullut.

Vierailija
6/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni omistaa osan, ja vanhempansa osan.

Onko oma sukuni sitten outo, kun esim. veljeni ex-vaimo tulee vieläkin kyläilemään lasten kanssa, vaikka ovat jo eronneet? Ovat vanhempieni mökilläkin olleet eron jälkeen :D Onko se niin että eron jälkeen toinen vanhempi kuin tuntematon?

-AP

Vierailija
7/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti ihmisistä ja heidän väleistään. Ero on kuitenkin muutos, jossa suhteet ja rajat määritellään uudelleen. SE ikä enne oli ok, ei tietekään itsestäänselvästi ole eron jälkeen.  Lapsesi kuuluvat sukuun, sinä et. JOten vähintä mitä olisit voinut tehdä, on kysyä miehen vanhemmilta jotka mökin omistavat, onko ok, jos menet sinne lasten kanssa.  MInä tiedän olevani tervetullut exän mökille, mutta eron tullen aika luonnollista oli, ettei se enää ole mökkini. Nykyään exällä on uusi kumppani ja on selvää, että hän on sen mökin "emäntä". Jos haluaisin siellä käydä, kysyisin, sopiiko se heille, ja nimenomaan sille uudelle puolisolle. Kyseessä on kunnioitus. Eihän se mökki tosiaan ole sinun.  Vaan heidän.  Ero tarkoittaa kaikin tavoin sitä, että entiset sopimukset ja käytännön raukeavat, ja on etsittävä uusia muotoja. Sillä että kunnioittaa toisia ja heidän rajojaan pääsee hyvään alkuun. Siinä vaiheessa kun miehellä on uus kumppani, nuo asiat kannattaa hallita aika hyvin.

Vierailija
8/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksänä toisen mökille vain kutsusta. Näin se vain menee.

Vierailija
9/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot lapsille, ettei äiti ole enää tervetullut mummun ja vaarin mökille ja sanot, että saavat kinuta isältään mökkireissua. Muistat kertoa lapsille myös, että tämä on mummun tahto ja olet kovin pahoillasi, että kiva reissu jää nyt tekemättä.

Sitten jäät odottamaan.

Jos ex miehessäsi on yhtään munaa niin tuo mökkeily kielto on pian kumottu ja mummu soittaa anteeksipyynnön.

Vierailija
10/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko oma sukuni sitten outo, kun esim. veljeni ex-vaimo tulee vieläkin kyläilemään lasten kanssa, vaikka ovat jo eronneet? Ovat vanhempieni mökilläkin olleet eron jälkeen :D Onko se niin että eron jälkeen toinen vanhempi kuin tuntematon?

-AP

Oma sukusi on vieraanvarainen ja hyvissä väleissä veljesi ex-vaimon kanssa. Tämä on harvinaisempaa kuin tuo sinun kokemasi tapaus.

Vierailija
11/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uusi puoliso on rakkaampi.Mennään oman lapsen tahdon mukaan.Tietysti on lasten kanssa tervetullut, ei muuten.

Vierailija
12/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot lapsille, ettei äiti ole enää tervetullut mummun ja vaarin mökille ja sanot, että saavat kinuta isältään mökkireissua. Muistat kertoa lapsille myös, että tämä on mummun tahto ja olet kovin pahoillasi, että kiva reissu jää nyt tekemättä.

Sitten jäät odottamaan.

Jos ex miehessäsi on yhtään munaa niin tuo mökkeily kielto on pian kumottu ja mummu soittaa anteeksipyynnön.

Ei missään tapauksessa näin!

Vierailija
13/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Tämä on sellainen asia, joka on ex-miehesi hoidettava eli hän ilmoittaa mökin osaomistajana, että on sallinut mökkivierailut ja neuvottelee muiden omistajien kanssa.

Vierailija
14/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ex-miehesi omistaa osan ja hänelle käyttö ok niin pyydäpä häntä keskustelemaan pelisäännöt selviksi vanhempiensa kanssa. Lapsille ei kyllä kannata isovanhempia morkata (joku tällaista ehdotti).

Vierailija
15/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideaali tilannehan olisi se, että erosta huolimatta lasten ja isovanhempien ja myös sinun ja entisten appivanhempien suhde säilyisi ennallaan. Aina se ei onnistu.

Avainkysymys on, kuka mökin omistaa. Jos isovanhemmat, niin he päättävät, kuka siellä voi käydä ja siihen on tyydyttävä, vaikka olisi eri mieltä. Ehkä he miettivät sitäkin, että jos sinulla tulevaisuudessa on uusi mies, niin välttämättä enää tämä uusperhe ei ole tervetullut samalla tavalla koska vaan heidän mökilleen. Itse en ehkä automaationa ajattelisi, että voisin vastaavassa tilanteessa käyttää edelleen vapaasti entisten appivanhempien mökkiä. Varmaan lapset on sinne miehen kanssa tai isovanhempien kanssa tervetulleita ja ehkä sinäkin vieraana isovanhempien ollessa paikalla, mutta et enää ole oikeutettu omin päin käyttämään mökkiä miten vaan.

Vierailija
16/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Kyllä perheesi on outo viisaudessaan ja fiksuudessaan. Nyt lähetät kohteliaan viestin ex-miehellesi, jossa sanot, että lapset eivät valitettavasti pääsekään mökille, koska ex-anoppisi ei halua sinun sinne menevän. Vihjaat, että ethän sinä sinne halunnutkaan, vaan elokuviin teatteriin yms. mutta lasten surua on ikävä katsoa.

Vierailija
17/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jäät odottamaan.

Manipuloivat marttyyri-exät. Näitä on nähty. . Ex-miehen muna kohdistuu jatkossa ihan muihin kuin sinun tarpeisiin, jos hänellä tosiaan sitä munaa on.  Mummun käytöksestä päätellen ap ei ole kovin rakas miniä ollut. 

Vierailija
18/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia tulla kylään omistajien ollessa paikalla kuin antaa avain ja sanoa, että käytä vapaasti koska haluat.

Vierailija
19/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homma on tämä: erosimme mieheni kanssa alkuvuonna, lapsia on kolme. Olemme aina viettäneet aikaa miehen perheen mökillä, jolla käy vain meidän perhe ja miehen vanhemmat. Nyt syksyllä lapset kinusivat multa että lähdetään mökille vielä kerran ennen lunta. Ajattelin että mikä ettei, lapset pääsee mökille leikkimään ja haravoidakin pitäisi. Kysyin ex-mieheltäni (olemme hyvissä väleissä) että lähdetäänkö, hän sanoi ettei ehdi töiden takia, menkää te vain. Soitin miehen äidille (olen hänenkin kanssaan hyvissä väleissä) että haluaako hän tulla mukaan, kun miehensä on matkoilla. Hän suuttui minulle kamalasti ja sanoi, ettei mulla ole enää mitään oikeutta mennä perheen mökille, olen ulkopuolinen.

En ymmärrä? Olemme juu eronneet miehen kanssa, mutta olen silti lasten äiti. Omassa suvussa on näitä erotapauksia, ja kyllä se toinenkin vanhempi on läheinen vaikka verisidettä ei ole, koska on kumminkin lasten toinen vanhempi. Tiedän ettei mulla ole oikeutta mökkiin, mutta yksinkö lapset pitäisi sinne jättää? Olisin menossa sinne juurikin lasten takia, ne tykkää mökistä, en omaa etuani ajaen. Tullaan miehen vanhempien kanssa juttuun, vieläkin käyn kylässä ja he mun luonani.

En ymmärrä mikä siinä olisi niin pahaa, jos lapsenlapset ja niiden äiti menee mökille.

Ihanko tosissasi täällä moista kyselet? En voi uskoa että joku on niin tyhmä. Sun käyttöoikeutesi paikkaan loppui sillä hetkellä kun erosi lastesi isästä. Tajuatko?

Vierailija
20/281 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten jäät odottamaan.

Kirjoituksesi perusteella en missään nimessä haluaisi tutustua sinuun. Ihanko oikeasti olet noin ilkeä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän