Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi oli kaverisynttäreillä lauantaina. Mielipiteitä kaivataan.

Vierailija
06.10.2016 |

Lapsen kaverilla oli 7-vuotis synttärit ja omakin lapseni sinne kutsuttiin. Synttäreillä ohjelmana oli, että lapset saivat ampua ilmakiväärillä. Onko teidän mielestä soveliasta tekemistä lapsille?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat ipanat juoksee väriaseiden kanssa maksullisissa leikkitapahtumissa eikä kukaan pidä pahana, että siinä osutaan ihmisiin.

Vierailija
62/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo vähän kummissani, kun löysin oman lapseni kerran nerf-ase kädessä, kun hain häntä kaverisynttäreiltä. Enkä ole kukkahattutäti. Mut jotenkin tuntuu pahalta antaa aseita lapsille, vaikka ne olis leikkiaseita. Vähän sama kuin antaisi leikkikaljaa tai -huumeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin jo vähän kummissani, kun löysin oman lapseni kerran nerf-ase kädessä, kun hain häntä kaverisynttäreiltä. Enkä ole kukkahattutäti. Mut jotenkin tuntuu pahalta antaa aseita lapsille, vaikka ne olis leikkiaseita. Vähän sama kuin antaisi leikkikaljaa tai -huumeita.

Onhan se hyvä opetella jo tuossa vaiheessa, kun myöhemmin on vankilan uhalla pakko

Vierailija
64/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ok, etenkään noin nuorille. Jokainen voi opettaa itse lapsensa ampumaan, mutta on täysin ymmärrettävää, että kaikki eivät halua eikä silloin sitä tarvitse missään synttäreilläkään opettaa. 

Suoraan sanoen kuulostaa melko juntilta touhulta tuollainen... vanhemmat varmaan mukana jossain metsästysporukoissa, joissa ryypätään ja sitten krapulassa juostaan metsällä ampumassa milloin mitäkin liikkuvaa.

Vierailija
65/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika järjetöntä touhua. On ihan eri asia harrastaa ammuntaa jo pienestä pitäen tai aikuisen valvonnassa pienessä kaveriryhmässä kokeilla vanhempien luvalla / ollessa mukana, kuin järjestää ampumista 7-v kaverisynttäreiden ohjelmanumeroksi. Aikamoisen riskin ottivat synttäririehakkaiden vieraiden lasten kanssa. Onneksi ei mitään sattunut. Joku kun olisikin yhtäkkiä intoutunut toisia tähtäilemään, niin siinä olisi äkkiä ollut jolta kulta näkö pois. Tuon ikäiset ei välttämättä osaa vielä yhtään ajatella nokkaansa pidemmälle. Juhlan järjestäjät eivät myöskään voi tuntea joka ikistä lasta niin hyvin, että tietäisivät miten käyttäytyy. Hyvin vastuutonta touhua kaiken kaikkiaan.

Vierailija
66/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle tuli ekana mieleen miehen siskon poika, 7v, joka on adhd ja asperger diaknosoitu vauhtipää, joka ei aina sillepäälle sattuessaan halua kuunnella mitään neuvoja tai kieltoja. Oikeen nään mielessäni kuinka tämä poika innostuksissaan olis omalla vuorollaan lähteny tyyliin juokseen metsään pyssyn kanssa tai olis unohtanut sujuvasti juuri selitetyt säännöt ja ampunu kaveria salamannopeesti takalistoon tmv.

Eli en ymmärrä todellakaan miten jotku vanhemmat uskaltaa ottaa tollasen riskin kun kyseessä toisten muksut. Ei voi tietää kuinka kehittyneitä tai huurupäitä muiden kersat loppujenlopuksi on. Ja seitsemänvuotiaat on viel niin pieniäkin et voivat keksiä mitä vaan vaikka olisivat ns kehitykseltään normaaleja.

Tämä tuli itselläkin mieleen. En kyllä itse ottaisi ikinä tuollaista riskiä. Talo täynnä seitsemän vuotiaita, tuntemattomia tenavia, jotka juhlajännityksestä käyvät muutenkin ylikierroksilla. Ja sitten antaisin niille ilmakiväärin käteen. Joo, ei kyllä oikein täysipäiseltä ajatukselta vaikuta. Vaikka kuinka aikuinen olisi siinä opastamassa, niin ei voi koskaan tietää mitä joku tuon ikäinen saa päähänsä. Ihmettelen että tähän ketjuun vastanneet aseharrastajat eivät ajattele tätä. Joko tahallaan trollaavat tai sitten heillä ei ole mitään käsitystä tuon ikäisistä lapsista.