Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi oli kaverisynttäreillä lauantaina. Mielipiteitä kaivataan.

Vierailija
06.10.2016 |

Lapsen kaverilla oli 7-vuotis synttärit ja omakin lapseni sinne kutsuttiin. Synttäreillä ohjelmana oli, että lapset saivat ampua ilmakiväärillä. Onko teidän mielestä soveliasta tekemistä lapsille?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei, jos on aikuinen valvomassa. Lapset ainakin tykkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
4/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos/kun siinä on aikuinen vahtimassa niin ok. Kukkahattutädit saa olla eri mieltä. Meillä on lapset saaneet ampua ilkulla isänsä kanssa.

Vierailija
5/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei oo sopivaa. Olen itse asevastainen, en halua aseita meille kotiin enkä halua että lapseni vietäisiin ampumaan jonnekin minulta kysymättä.

Vierailija
6/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. kyllä niille nyt tuli pakottava tarve ampua kitalakilaukaus. Joko varasit ajan terapiaan, psykologille, lääkäriin, terveydenhoitajalle, kuraattorille ja ties mille tuliryhmän vetejälle?!

Vierailija
7/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli annatte lapsenne käyttää aseita. Miksi? Minun mielestä lapsen ei ole mitenkään tarpeellista opetella aseen käyttöä.

Vierailija
8/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli annatte lapsenne käyttää aseita. Miksi? Minun mielestä lapsen ei ole mitenkään tarpeellista opetella aseen käyttöä.

Niin. Meillä ei lapselle anneta edes veistä, lusikalla pitää pärjätä. Veitsellä viiltely on sairasta!

Vierailija
9/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. kyllä niille nyt tuli pakottava tarve ampua kitalakilaukaus. Joko varasit ajan terapiaan, psykologille, lääkäriin, terveydenhoitajalle, kuraattorille ja ties mille tuliryhmän vetejälle?!

En, mutta ei itselleni tulisi mieleenkään antaa vieraalle lapselle asetta käteen. Koskaan ei voi tietää mitä lapsen vanhemmat ovat siitä mieltä. Ap

Vierailija
10/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän haittaa siitä on jos lapset ampuu ilkulla maalitauluun? Ampumahiihto pitäisi ilmeisesti kieltää laissa samoin kuin jousiammunta.. Kyllä on tekopyhää.

Vierailija
11/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kunhan paikalla on aikuinen huolehtimassa turvallisuudesta.

Vierailija
12/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Meillä ei lapselle anneta edes veistä, lusikalla pitää pärjätä. Veitsellä viiltely on sairasta!

En anna puukkoakaan lapselle käteen, ei lapsi tarvitse puukkoa mihinkään ja vielä vähemmän asetta.

Vierailija
13/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan pahasti ole väärässä kun lapsemme on meidän iässä jokaiselta löytyy ase ja sen käyttö on iham arkipäivää.

Vierailija
14/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä punaniskakylässä tuollaisia synttäreitä pidetään?? Ei kyllä tulisi pieneen mieleenkään opettaa (vieraita) lapsia käyttämään minkäänlaisia aseita.

Vierailija
15/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä punaniskakylässä tuollaisia synttäreitä pidetään?? Ei kyllä tulisi pieneen mieleenkään opettaa (vieraita) lapsia käyttämään minkäänlaisia aseita.

Palstan mukaan normimeininkiä lapsille.

Vierailija
16/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän haittaa siitä on jos lapset ampuu ilkulla maalitauluun? Ampumahiihto pitäisi ilmeisesti kieltää laissa samoin kuin jousiammunta.. Kyllä on tekopyhää.

Perustele nyt ihmeessä miksi se on "tekopyhää"?

Vierailija
17/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ok. 7-veet ei vielä ole niin näppäriä ja varovaisia kuin pitäis tommosessa, ilmakivärilläkin voi käydä ikävä vahinko jos osuu toisen silmään esim....

Minä sain lapsena serkkujen kanssa mökillä ampua koska meidät oli siihen hyvin opetettu. Mutta ei tulis mieleenkään ryhtyä puuhaan jonkun villin ekaluokkalaisporukan kanssa, sen verran itsesuojeluvaisto pelaa.

Vierailija
18/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähän erikoinen synttärileikki minusta. Periaatteessa ihan ok jos vanhemmat tietävät mitä tekevät ja voivat varmasti pitää tilanteen hallinnassa, mutta silti pitäisi mielestäni kysyä lupa vieraiden vanhemmilta onko tämä heille ok. Potentiaalinen vaara on aina olemassa kun aseita käsitellään. Ilmakkokaan ei ole vaaraton jos sitä käytetään väärin. Enpä tiedä päästäisinkö omaa lasta kovin helposti uudelleen kylään jos tuosta ei oltu etukäteen mitään kerrottu.

Vierailija
19/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään järkeä 7-v pyssynpaukuttelussa. Turhaa, älytöntä ja turha riski. Jos metsästää haluaa, kortin saa suorittaa sitten teininä. Jos haluaa tappaa ihmisiä, saa mennä armeijaan. Jos haluaa harrastaa ampumahiihtoa, saa mennä seuraan opettelemaan.

Eli en tykkäisi.

Vierailija
20/66 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ampuminen on täyspäisempi harrastus, kuin esim. baletti. Josssa keho rääkätään anoreksia yms syömishäiriön partaalle.