Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä koulussa oppimaasi et ole ikinä tarvinnut elämässäsi?

Vierailija
06.10.2016 |

Omalla kohdallani monet matemaattiset kaaviot/asiat, kuten pythagoraan lause. Kemian ja fysiikan asioita en ole tarvinnut pahemmin lukion jälkeen. (Toki silti hyviä asioita opettaa)

Suomen kieliopin sijamuotojen nimet järjestyksessä. Ei mitään hajua mikä on esim. allatiivi ilman googletusta.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikasta mitään muuta kun perus plus, miinus, kerto ja jakolaskut. Kemiaa tai fysiikkaa. Kaunokirjoitusta. Pilkun tarkkaa suomea.

Vierailija
2/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla mammoista ilmeisesti jäänyt teiniangsti päälle. Yritin hetken miettiä, ja kattavasti olen tarvinnut opittuja taitoja. Matematiikasta olisin tarvinnut ehkä laajempaakin tietämystä, mutta valitettavasti opiskelu ei maistunut silloin.

Vierailija
4/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minä olen matikkaa ja fysiikkaa tarvinnut, kuin jotain mäyrien pesimisaikoja ja vesistöjä.

Vierailija
5/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologiaa tai maantiedettä. Toki molemmissa on tärkeitä perus asioita jotka pitää oppia mutta suurin osa ihan turhaa tietoa. Esim lajitunnustaminen tai se missä on mikäkin järvi ja joki.

Vierailija
6/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä kaikkia olen tavalla tai toisella ehtinyt tarvita. Nykyisessä ammatissani (kääntäjä) laajasta yleissivistyksestä on suuri apu. Tekstien joukossa voi tulla esiin mitä vain, vaikkapa fysiikan suureita tai  matemaattisia käsitteitä, eikä niitä mitenkään pystyisi kääntämään, jollei olisi mitään hajua, mistä on kyse.

Vierailija
7/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikelle on ollut käyttöä. Matematiikan kaavoja olen tarvinnut esim. käsityöharrastuksessa. Monia asioita olen tarvinnut niin sanoakseni välillisesti eli en ole ajatellut, että aha, tämän opin kieliopista, tämän biologiasta jne.

Vierailija
8/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt lapset ollut toista vuotta kotikoulussa, kun kierrämme maailmaan. Paljon on noita asioita nyt palautettu mieleen. Jopa sitä pakkoruotsia :D

Vierailija
9/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäsaaren rauhan vuosilukua.

Vierailija
10/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän minä olen matikkaa ja fysiikkaa tarvinnut, kuin jotain mäyrien pesimisaikoja ja vesistöjä.

Samat täällä, samoin ruotsia olen tarvinnut yllättävän paljon: Briteistä sain yhden työnkin koska osasin puhua sujuvasti sekä ruotsia että suomea. 

Vierailija
11/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa kemiasta, niitä alkuainemerkkejä olen jonkin verran tarvinnut, mutta unohtanut ne kyllä olin siihen mennessä kun tarvin, joten uudelleen opettelin ne sitten. Matikasta en ole tarvinnut yhtälöitä ja mitä niitä nyt olikaan, plus-miinus-jako-kerto-prosenttilaskuja olen tarvinnut, fysiikasta en ole tainnut tarvita mitään. En ole tarvinnut myöskään kielioppia, siis just näitä pluskvamperfektejä sun muita. Koskaan en ole tarvinnut ruotsia, enkä biologiasta näitä ötökkä-lintu-kasvijuttuja, ihmisen biologiaa jonkin verran. Liikunnasta nyt ei kyllä ollut mitään hyötyä eikä iloa, pelkästään päinvastoin. Uskonnosta en myöskään ole tarvinnut mitään. Käsityötaitoja olen tarvinnut, mutta nekin olivat jo unohtuneet, joten ihan alusta oli opeteltava esim. sukan kutominen.

Ehkä joku 20 % on ollut hyödyllistä oppia. En ole kouluvastainen, mutta kyllä sitä aika paljon pitäisi kehittää, varsinkin jos halutaan tämä maa saada jaloilleen.

Vierailija
12/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAP/WML on jäänyt aika vähälle käytölle.

Vierailija
13/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvinttiympyrää. Lukion virolainen musiikiniopettajamme tiuskaisi minulle, että "miten sinä pärjäät elämässä jollet osaa kvinttiympyrää!" Hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
14/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on ollut kaikki koulun opinnot tarpeen.

Liikun paljon luonnossa, tarvitsen sekä biologian, että maantiedon oppeja

Työssäni lasketaan paljon, matematiikka

Asiakaspalvelua, kielitaito tarpeen (suomi, ruotsi, saksa, englanti)

Tehdään paljon käsillä, käsityöt

Kemiantuntemustakin tarvitsen, käsittelen erilaisia aineita

Köksä, no haloo, kaikki laittavat ruokia ja tekevät kotitöitä (vaatehuolto, siivous)!!! Ellei ole joku vitun avuton dorka ukko, joka teettää vaimolla kaikki kotityöt!!!!!

Nyt kun mietin, niin ainoastaan musiikintunnit ovat olleet joutavia. EN harrasta karaokelaulantaa, enkä soita soittimia. Minua ei kiinnosta, mikä ero esim. jazzilla tai bluesilla on. Kuuntelen sitä, mikä kuulostaa korvaani hyvältä. Esim. sinfoninen metallimusiikki, jossa oopperalaulantaa. Kielioppikin on vähän niin ja näin, mut näillä mennään :)  

Vierailija
15/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkielessä kaikki allatiivi , lällätiivi-jutut olleet täysin turhia. (Opiskelin yhtenä sivuaineena yleistä kirjallisuustiedettä, eikä siinäkään ollut tarpeen tietää noita). Joku kielitieteijä sitten tarvinnee ...

Vierailija
16/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fotosynteesiä.

Pakkoruotsia olen tarvinnut useasti. Tai ei se minulle ollut mikään pakko, tykkäsin siitä enkä pelkää käyttää sitä.

Vierailija
17/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joosefin unta, jossa ensin oli seitsemän lihavaa vuotta ja sitten seitsemän laihaa vuotta, en ole missään tarvinnut. :) Vai olivatko vuodet noin päin, en enää muista.

Vierailija
18/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani kun mietin, keksin yhden: miten tehdään kantapää villasukkaan. En sen jälkeen ole villasukkia kutonut kun koulussa sen yhden parin tein. Muuta olen kyllä kutonut, mutta en villasukkia.

Vierailija
19/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkin musiikin teoriat. Olen maailman epämusikaalisin ihminen niin niille ei ole ihan tullut käyttöä.

Sitten lisäksi useat historiankurssit. Se yleistieto mitä historiasta normaali kansalainen tarvitsee voitaisiin tiivistää yhteen kirjaan.

Vierailija
20/52 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Funktiolaskentaa.