Yle: Hei työtön, miksi et ota työtä vastaan?
http://yle.fi/uutiset/3-9208471
Ylen päivän syyllistämiskampanja.
"Miksi ihmisiä on niin vaikea saada töihin aloille, joilla on paljon sekä avoimia työpaikkoja että työttömiä työnhakijoita? Esimerkiksi myyntineuvottelijoita oli elokuussa 2016 työttömänä 1 111, ja avoimia paikkoja alalla oli 2 779 työpaikkaa, eli 2,5 jokaista työtöntä työnhakijaa kohden."
Eli suomeksi sanottuna, miksi et mene puhelinmyyjäksi ja jännityksellä odota saatko tässä kuussa palkkaa sen verran että sillä maksaa juuri ja juuri kusisen yksiön vuokran ja loppurahat saat sossusta?
Kommentit (72)
Erikoista, poistettu hoitoalan kysymykset ilmaistyövoimasta. Palstalla ilmeisesti yksityisten firmojen pomot, jotka eivät halua toimintaansa julkiseksi.
Vierailija kirjoitti:
"ompelijoita työllistävä Nokian Neulomo kertoivat keskiviikon A-studiossa, että töitä olisi heti tarjolla, jos tekijöitä löytyisi."
Mitähän vittua?? Minä en päässyt ompelijan koulutuksellani edes haastatteluun!
Mitä, oikeasti?
Mulla ois vaiheompelijan koulutus.
Pääsiskö?
Eka viikko työttömänä ja kurkkua kuristaa pahasti... Tajuan nyt oikeasti sen että mun työt tässä maassa taitaa olla taputeltu. Vähän yli 40v ikäisenä pitäisi tehdä vielä 20v töitä ja olen yli-ikäinen 😨 Kohta kolmekymmentä hakua tehtynä tänä vuonna ( vuoden alusta kun sain tietää että yksikkö ja työ loppuu ), 5 haastattelua sentään mutta työttömänä tässä ollaan 15v työkokemuksesta huolimatta ja koulutusta sekä kielitaitoa löytyy. Mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä? Jos ei olisi miestä ja lapsia lähtisin ulkomaille heti mutta nyt pitää vaan keksiä jotain muuta 😟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin ilomielin töihin jos jostain työpaikan saisi! Paljon hakenut ja kukaan ei viitsi edes vastata takaisin mitään. Alkaa usko loppua eikä edes huvita hakea töitä enää.
Vituttaa kun kuvitellaan, että työpaikka tulisi ovelle koputtelemaan ja kysymään mutta kun ei se ihan noin mene.
Höh ja meille siivousalalle ei saada tekijää millään ja tarve on suuri. Osa ei vastaa edes puhelimeen kun yrittää haastatteluun pyytää! Suurin osa hakijoista on työkkärin osoituksia tietty:/
Olen 54-vuotias työtön nainen. Eipä ole hakemuksiini vastattu koskaan, kun olen siivouspaikkoihin hakenut. Ikäsyrjintääkö?
En minäkään päässyt siivoojaksi ja ikää on 29. Nykyään vaaditaan koulutus hyvin monessa paikassa.
No ei sollilla ainakaan, siinä "kouluttaa"
Mutta niillä taisi olla oma auto -vaatimus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisin ilomielin töihin jos jostain työpaikan saisi! Paljon hakenut ja kukaan ei viitsi edes vastata takaisin mitään. Alkaa usko loppua eikä edes huvita hakea töitä enää.
Vituttaa kun kuvitellaan, että työpaikka tulisi ovelle koputtelemaan ja kysymään mutta kun ei se ihan noin mene.
Höh ja meille siivousalalle ei saada tekijää millään ja tarve on suuri. Osa ei vastaa edes puhelimeen kun yrittää haastatteluun pyytää! Suurin osa hakijoista on työkkärin osoituksia tietty:/
Olen 54-vuotias työtön nainen. Eipä ole hakemuksiini vastattu koskaan, kun olen siivouspaikkoihin hakenut. Ikäsyrjintääkö?
Milläs nämä nyt saisi yhdistettyä? Millä paikkakunnalla sijaitsee se "me", joka ei löydä siivoojia? Entä 54-vuotias ikäsyrjitty nainen?
Aina kun tehdään juttu työnantajasta, joka ei löydä etsimäänsä työvoimaa, pitäisi jutussa olla kommenttiosio, jossa saa ilmoittautua ko. työtä tekemään. Työnantaja velvoitettu joko ottamaan joku niistä työntekijöistä tai antamaan selitys, miksi ei kelpaa. Hupaisaa luettavaa taitaisimme saada.
Yrittänyttä ei laiteta. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun se onkin niinpäin, että sinun pitää mennmä koputtelemaan työpaikkojen oville.
Ja ihan vaikka firmalla ei olisi sillä hetkellä mitään ilmoitusta missään. Käyt kaikissa itseäsi kiinnostavissa paikoissa, esiinnyt eduksesi ja selvällä suomen kielellä kielellä esittelet itsesi, taitosi ja innokkuutesi tehdä työtä. Jossakin voi tärpätä ja ainakin jäät mieleen, toisin kuin joukkoon hukkuvilla paperi/digihakemuksilla.
Minun alani paikoissa on ovella vartija, eikä sisään ole menemistä, jollei pysty kertomaan, kenen kanssa on sopinut tapaamisen.
Kyllähän sitä työtä riittäisi, mutta jos palkkaa haluaa saada, kummasti karsiutuu avoinet TYÖpaikat.
En viiti , ja puhelinmyynti on hanurista ja samoin ajattelee myös ihmiset joille soitellaan ja koitetaan väkisin tyrkyttää jotain ylihintaista roskaa.
Eikä terve kroppa työtä kaipaa ja sairas ei pysty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ompelijoita työllistävä Nokian Neulomo kertoivat keskiviikon A-studiossa, että töitä olisi heti tarjolla, jos tekijöitä löytyisi."
Mitähän vittua?? Minä en päässyt ompelijan koulutuksellani edes haastatteluun!
Mitä, oikeasti?
Mulla ois vaiheompelijan koulutus.
Pääsiskö?
Kokeile laittaa hakemus :/ Sillähän se selviää. Katsoin tuon a-studion ja ongelma ilmeisesti ei olekaan hakijoiden määrässä vaan siinä, ettei haastatteluun päässeet selvinneet firman nopeus- ja laatuvaatimuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään päässyt siivoojaksi ja ikää on 29. Nykyään vaaditaan koulutus hyvin monessa paikassa.
Mutta niillä taisi olla oma auto -vaatimus?
Ei kerrossiivoojaksi hotelliin, paikkoja auki!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs nämä nyt saisi yhdistettyä? Millä paikkakunnalla sijaitsee se "me", joka ei löydä siivoojia? Entä 54-vuotias ikäsyrjitty nainen?
Aina kun tehdään juttu työnantajasta, joka ei löydä etsimäänsä työvoimaa, pitäisi jutussa olla kommenttiosio, jossa saa ilmoittautua ko. työtä tekemään. Työnantaja velvoitettu joko ottamaan joku niistä työntekijöistä tai antamaan selitys, miksi ei kelpaa. Hupaisaa luettavaa taitaisimme saada.
Etelä Suomea ylöspäin;)