Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poimi köyhä puolukoita – etuoikeutettujen neuvot satuttavat

Kommentit (326)

Vierailija
21/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on useinkin niin, että ne ihmiset jotka ovat etuoikeutettuja(ei käsitystä köyhyydestä) antavat niitä "hyviä" neuvoja, joita eivät itse koskaan kuitenkaan tekisi!

Mitenhän tuossakin kävisi, jos sen 4000 e saisi yhtäkkiä ylimääräistä rahaa? Asumistuet perittäisiin takaisin, mahdollinen toimeentulotukikin, kuten siis kaikki muutkin tuet mitä pienituloiset yleensä saavat. Eli tulos olisi pahimmillaan 0 E. Vai eikö tuota tarvitse ilmoittaa minnekään? Eikö joskus ollut juttua siitäkin, että pullojen keräilystä alettaisiin kerätä veroja..?

Ei köyhä voi saada mitään ylimääräistä ilman että siihen puututaan kovalla kädellä, vain rikkaat voivat!

Kyllä. Kerätyistä pulloista saatu tulo tulee ilmoittaa verottajalle ja se on veronalaista tuloa.

Vierailija
22/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt viritelkö taas sitä saatanan marjastuskeskustelua. Eikö se ole jo viiteenkymmeneen kertaan käyty. Aloituksessa oli kyse ihmisistä, jotka satuttavat toisia typerillä neuvoillaan, joita ei ole pyydetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitto teki 4000 euron tilin keräämällä sieniä

http://www.taloussanomat.fi/raha/2016/10/02/sienestaja-voitto-teki-4500…

Kuka tahansa ei voi mennä metsään  pomimaan herkkutatteja koska niitä ei ole. 

Kuten Voitto jutussa mainitsee niin pitää olla tietyntyyppinen metsä että niitä tatteja kasvaisi. Esim. täällä kasvaa herkkutatteja sen verran että oma minimitarve tulee täyttettyä, myyntiin ei puhettakaan. 

En nyt viitsi klikata ja lukea missä Voitto tattinsa keräsi....mutta herkkutatteja on esim Turun Varissuota ympäröivät metsät pullollaan. Luulisi, että sinne muutama köyhä voisi sen 50 metriä lähimmästä vuokrakasarmista kävellä ja noukkia ne pullotkin siitä matkalta, mutta ei. Innokas lausteelainenkin köyhä kävelisi sinne alle puolessa tunnissa. Mutta sienimuovikasseja (ei edes sienikoreja) olen nähnyt vain kahdella keski-ikäisellä venäläistaustaisella naisella.... joilla kummallakin on muuten myös palkkatyö. Mikähän tässä nyt korreloi ja minkä kanssa?

No eikä ole :D Hetken oli kohtalaisesti tatteja mutta syyskuun kuivuus pilasi sadon.

Lähistöllä asuva sieniharrastaja.

Vierailija
24/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki heti luulevat, että köyhä asuu Helsingin keskustassa, jos sanoo, ettei marjapaikkoja ole lähellä? Ei niitä marjastuspaikkoja ihan joka nurkissa ja metsissä ole.

Vierailija
25/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä vasta olisikin vitsikästä, jos sieniä kehnosti tunteva alkaisi kerätä sieniä ja myydä niitä ihmisille, jotka eivät myöskään tunne sieniä hyvin.

Mutta tarkastellaanpa valoisaa puolta: kun jengi joutuu sairaalaan vatsahuuhteluun, ainakin hoitajilla, lääkäreillä ja ambulanssinkuljettajilla on riittävästi hommia!

Vierailija
26/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on useinkin niin, että ne ihmiset jotka ovat etuoikeutettuja(ei käsitystä köyhyydestä) antavat niitä "hyviä" neuvoja, joita eivät itse koskaan kuitenkaan tekisi!

Mitenhän tuossakin kävisi, jos sen 4000 e saisi yhtäkkiä ylimääräistä rahaa? Asumistuet perittäisiin takaisin, mahdollinen toimeentulotukikin, kuten siis kaikki muutkin tuet mitä pienituloiset yleensä saavat. Eli tulos olisi pahimmillaan 0 E. Vai eikö tuota tarvitse ilmoittaa minnekään? Eikö joskus ollut juttua siitäkin, että pullojen keräilystä alettaisiin kerätä veroja..?

Ei köyhä voi saada mitään ylimääräistä ilman että siihen puututaan kovalla kädellä, vain rikkaat voivat!

Mmhhh... eli rahaa ei voi tienata koska muuten tukia ei maksettaisi.

Nyt vituttaa lähteä töihin tienaamaan teille niitä tukia.

Vierailija
27/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki heti luulevat, että köyhä asuu Helsingin keskustassa, jos sanoo, ettei marjapaikkoja ole lähellä? Ei niitä marjastuspaikkoja ihan joka nurkissa ja metsissä ole.

Jos nyt hetken mietit Suomen muita kaupunkeja, niin Helsingin kantakaupunki lienee ainoa josta oikeasti on pitkä ja hankala matka lähimpään metsään. Muualla pääsee bussin kk-lipulla laitakaupungille, helsinkiläiselle sekin tarkoittaisi vyöhykkeen ylitystä ja lisämaksua.

Vierailija
28/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin poimimaan marjoja ja sieniä, jos olisi auto, että pääsisi alueille, missä niitä kasvaa.. Mutta kun todella köyhillä ihmisillä ei ole edes varaa autoon.

Eli asut Helsingissä kantakaupungissa?

Polkupyörä ei ole vaihtoehto?

Jos olisin köyhä, niin en asuisi Helsingissä. Mikä ihmeen pakko siellä on asua ja maksaa hirveitä ylihintoja asunnoista? Johan siinä kuka tahansa jo köyhtyisi.

Muuttaisit pois ystävien, sukulaisten ja siis turvaverkkojen luota? Veisit lapset pois kaveripiireistään ja vaihtaisit heidän kouluaan? Oikeastiko tekisit näin?

Vierailija
29/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen minäkin yrittänyt metsään mennä suuhuni syötävää hakemaan, mutta sinne jäivät marjat ja  sienet jatkamaan kasvuaan eräänkin järkyttävän hirvikärpäshyökkäyksen takia. Kokeiltu on useasti.

Ja ihan turha meitä työttömiä on syyllistää kokeilematta itse ensin mitä tämä oikeasti on. Kiva te-virkailija kauhisteli kai ihan tosissaan, kun haastattelussa tietojen päivityksen yhteydessä ilmoitin, ettei ole puhelinta, kun just hajosi (enkä edes huolimattomuuttani rikkonut, vaan lopetti toimintansa). Ja ihan hurjin yllätys hänelle oli, kun mulla ei ollut varaa tietokoneeseen.

Kerroin myös tyhmyyttäni, että viimeisimpään työpaikkaani (sijaisuus) pääsin autolla menemään, kun bussit ei vielä kulkeneet. Virkailija näpytteli koneelleen "hakijalla on auto käytössään", johon ilmoitin, että on kumppanin auto, mitä sain lainata. Ja siihen vastasi "No mutta onhan se silloin sun käytettävissä, eiks niin"? No ei se mun mielestä ole, jos omistaja vaikka itse ottaakin sen halutessaan käyttöönsä, eiks niin?

En voi tehdä esim. siivoustyötä ollenkaan, mutta silti näitä on mulle vuosia tarjottu, samoin hoitotöitä. Lääkärien lausuntoja asiasta on iso nivaska. Ne sivuutetaan tuosta noin vain. Sama kuin allergikolle tarjottaisiin kissojen hoitoa tai keliaakikolle vehnäleivän maistelua.

Lukeminen ei ole maistunut, että olisi jonkun kunnon ammatin pystynyt hankkimaan - eikä kiinnosta vieläkään. MItä muuta kouluttamattomalle on tarjota kuin fyysisiä töitä? Ja kyllä sieltä Kelasta joka kuu rahaa saa - eri asia mihin sen laittaa. PS Hirvikärpäset ei tapa, niiden puremakaan ei juuri satu, minä kerään sieniä ja marjoja niistä huolimatta vaikka rahaa olisi ostaakin torilta.

Vierailija
30/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Kerätyistä pulloista saatu tulo tulee ilmoittaa verottajalle ja se on veronalaista tuloa.

Mutta omaan käyttöön kerätyt sienet ja marjat on silkkaa säästöä. Älkää kerätkö myyntiin jos niin hankalaa on, syökää itse.

Vierailija
31/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mmhhh... eli rahaa ei voi tienata koska muuten tukia ei maksettaisi.

Nyt vituttaa lähteä töihin tienaamaan teille niitä tukia.

Vaihdatko mun kanssa osia?

Vierailija
32/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin poimimaan marjoja ja sieniä, jos olisi auto, että pääsisi alueille, missä niitä kasvaa.. Mutta kun todella köyhillä ihmisillä ei ole edes varaa autoon.

En asu lähelläkään helsinkiä ja omassa polkupyörässä on kummatkin renkaat hajalla, eikä varaa hankkia uusia. Kaikki marjastuspaikat taitavat olla ainakin 10-20km päässä.

Köyhiä ja laiskoja yhdistää yksi asia, tekoselitykset ja valheet.

Suomessa on mahdoton asua 10km päässä metsästä.

Sun pitää nyt tienata rahat uusiin renkaisiin. Sisäkumeja voi myös paikata.

Vierailija
33/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mun mielestä köyhän ei pitäisi asua niin keskustassa, ettei kävellen/pyörällä pääse luontoon. Keskustoissahan on kaikista kalleimmat kämpätkin.

Mutta niihin saa parhaat asumistuetkin, siksi vähävaraiset asuvat niissä ja siksi niiden hinta nousee entisestään. 

Tyttären ystävä haki asuntoa pääasiassa sillä perusteella mihin saa parhaat tuet. Miksi asumistuki ei voi olla kiinteä, jolloin tuen saajan kannattaisi hakea edullisinta vaihtoehtoa. 

Vierailija
34/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei varmaan ole varaa kuules siihen bussin kk-lippuunkaan

Vierailija
35/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt viritelkö taas sitä saatanan marjastuskeskustelua. Eikö se ole jo viiteenkymmeneen kertaan käyty. Aloituksessa oli kyse ihmisistä, jotka satuttavat toisia typerillä neuvoillaan, joita ei ole pyydetty.

Eli jatkossa kun puolituttu valittaa että rahat ei riitä, olen kun en kuulisikaan ja alan puhua säästä. Ei pidä marista ja valittaa, jos ei mitään halua asialle tehdäkään.

Vierailija
36/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Tampereellakin tulee vyöhykkeen ylitys ja lisämaksu metsämatkoille usein.

Mutta ei kyllä bussin avulla oysty kuljettamaan juuri kummoiatakaan marjasatsia.

Vierailija
37/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt hetken mietit Suomen muita kaupunkeja, niin Helsingin kantakaupunki lienee ainoa josta oikeasti on pitkä ja hankala matka lähimpään metsään. Muualla pääsee bussin kk-lipulla laitakaupungille, helsinkiläiselle sekin tarkoittaisi vyöhykkeen ylitystä ja lisämaksua.

Bussilippu maksaa omassa kaupungissani 3e lähiauleille ja enemmän kauemmaksi, missä todennäköisesti on marjapaikkoja. Kyllä se 6e on paljon, varsinkin kun ei edes tiedä, löytääkö  / saako marjoja tai sieniä. Ehkä niille, joilla on rahaa se 6e+ ei ole paljoa, mutta köyhälle se on.

Vierailija
38/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä juuri tuloa tai syötävää saa, jos bussilla tai pyörällä alkaa marjoja kaukaa rahdata.

Vierailija
39/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu lähelläkään helsinkiä ja omassa polkupyörässä on kummatkin renkaat hajalla, eikä varaa hankkia uusia. Kaikki marjastuspaikat taitavat olla ainakin 10-20km päässä.

Köyhiä ja laiskoja yhdistää yksi asia, tekoselitykset ja valheet.

Suomessa on mahdoton asua 10km päässä metsästä.

Sun pitää nyt tienata rahat uusiin renkaisiin. Sisäkumeja voi myös paikata.

En sanonut, että metsät on 10km päässä. Täällä on metsiä, mutta siellä ei kasva marjoja enkä sieniäkään ole löytänyt. Kun olen yrittänyt löytää läheltä jo muutaman vuoden ajalta. Lue uudestaan, mitä sanoin. Puhuin marjastuspaikoista, en metsistä.

Vierailija
40/326 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jatkossa kun puolituttu valittaa että rahat ei riitä, olen kun en kuulisikaan ja alan puhua säästä. Ei pidä marista ja valittaa, jos ei mitään halua asialle tehdäkään.

No niin, jos toisen ihmisen asemaan asettuminen tuntuu hankalalta niin silloin kannattaa olla ihan vaan hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä