Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sekasyöjät: mikä on parhaan makuinen vegaaniruoka?

Vierailija
06.10.2016 |

Tarjoiluja mietin. Vieraista valtaosa vegaaneja, joukossa sekasyöjiä. Itse olen sekasyöjä. Pitäisi keksiä vegaaniset ruoat jotka maistuvat sekasyöjillekin. Makeat jo hanskassa, lämmin ruoka ja suolaiset kahvitarjottavat hakusessa. Tarjoilen päivän /illan aikana päivällisen ja ilta/yönaposteltavaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis kahvitarjottavat vaan pikkusuolaiset. Yöpala? Miksi sitä kutsutaan? Ap

Vierailija
2/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nacholastut ja salsa-kastike. En kylläkään ole tutkinut tuoteselosteita että onko ne vegaanisia :D Mutta voisivat hyvinkin olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tyylistä ruokaa? Suomalaista, italialaista, meksikolaista.. intialaista? Jos jälkkäriksi on mustikkapiirakkaa ja marjapuuroa niin joku burrito tuskin on paras sen kanssa.

Vierailija
4/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei voi tehdä vaikka kahdenlaista suolaista piirakkaa, toinen vege ja toinen liha? Vai pitääkö olla hienompaa? Minkälainen tapahtuma?

Vierailija
5/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafel maistuu monelle ja siihen tzatziki kastike maustamattomaan soijajugurttiin. Mutta falafelien kanssa kannattaa vähän säästellä korianterin kanssa; ihan vähän riittää. Ja pitaleipää kaveriksi.

Toinen maistuva voisi olla paputortillat/tacot. Niihin voi sekasyöjille varata juustoraastetta sivuun, jonka vegaani vaan jättää väliin.

Vierailija
6/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkana

Vierailija
7/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilirullia

Vierailija
8/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

falafel-pyörykät. :D

Vierailija
9/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eniten vegeruuista, joissa on paahdettuja pähkinöitä/seesaminsiemeniä/auringonkukansiemeniä esim. salaateissa tai pyöryköiden päällysteenä.

Vierailija
10/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ruokaisa salaatti, jossa on esim. linssejä, kvinoaa, papuja, yrttejä, pähkinöitä, viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja... Mitä ikinä haluat ja hyvä kastike. Halukkaille voi laittaa lisäkkeeksi pöytään myös jotain, mikä ei ole vegaanista, esim. juustoa, mausteista makkaraa tms. Hyvä salaatti menee kyllä ilmankin!

Hummusta ja leipää ja kauden ihanneksia dipattavaksi.

Vierailija
11/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tyylistä ruokaa? Suomalaista, italialaista, meksikolaista.. intialaista? Jos jälkkäriksi on mustikkapiirakkaa ja marjapuuroa niin joku burrito tuskin on paras sen kanssa.

Jälkkärikahvin kanssa on oliiviöljyllä maustettu porkkanakakku. Ap

Vierailija
12/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oumph quesadillat (en tiiä miten kirjoitetaan)

Vierailija
13/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi tehdä vaikka kahdenlaista suolaista piirakkaa, toinen vege ja toinen liha? Vai pitääkö olla hienompaa? Minkälainen tapahtuma?

Vietetään porukalla iltaa iltapäivästä myöhään yöhön. Ei ole juhlavaa, tärkeintä olisi saada kaikille maistuvaa. Tein päätöksen valmistaa ruoat niin, että sopii kaikille. Vähentää mun työtaakkaa. Ap

Vierailija
14/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin kahdet ruoat. Toiset vegaaneille ja toiset sekasyöjille. Itse kun en syö mitään kasvisruokia.

Vierailija
15/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falalelit tai mieluummin jotain "luonnostaan" vegaanista ruokaa kuin ns. lihan korvikkeita.

Vierailija
16/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tekisin kahdet ruoat. Toiset vegaaneille ja toiset sekasyöjille. Itse kun en syö mitään kasvisruokia.

Miksi et? Mä rakastan lihaa, mikään ei ole parempaa kuin verinen pihvi, mutta silti syön paljon kasvisruokia. Ranskiksia, uunijuureksia, porkkanasosekeittoa (salainen pahe, syön kattilallisen yksin), tomaattikeitto, hernekeitto, salaatit, tomaatti-yrttikastike pastalle, pesto jne.

Vierailija
17/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaravinnosta löytyy pihvinsyöjälle kivaa vaihtelua. Esimerkiksi kesäkurpitsa-porkkana pasta pähkinöillä, öljyllä ja kastikkeella. Vuollaan pitkittäin suikaleita.

Vierailija
18/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasteijat lehtitaikinaan kasvistäytteellä.

Täytteeksi vaikka bataatti/inkivääri/ohra seos. Eli keitä inkiväärinen bataattikeitto ja keitä ohja siinä.

Toinen täyte voi olla vaikka tomaatti, basilika riisi. Eli keitä riisi paseeratussa tomaatissa ja lisää joukkoon lopussa basilikaa ja muita mausteita.

Quichen saa aikaiseksi tofusta ja cheesystä. Cheesy on sitä vegaanista juustoa. Tofun voi toki korvata vaikka tummalla soijarouheella. Mausat meksikolaisittäin eli runsaasti juustokuminaa ja chiliä.

Vierailija
19/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et? Mä rakastan lihaa, mikään ei ole parempaa kuin verinen pihvi, mutta silti syön paljon kasvisruokia. Ranskiksia, uunijuureksia, porkkanasosekeittoa (salainen pahe, syön kattilallisen yksin), tomaattikeitto, hernekeitto, salaatit, tomaatti-yrttikastike pastalle, pesto jne.

En voi sietää uunijuureksiä ja sosekeittoja ja ylipäänsä kasviksista tulee ällöttäviä, kun ne valmistaa jotenkin. Pasta ei hirveämmin täytä pelkällä kastikkeella, vaan tarvitsee äyriäisiä, kanaa tai lihaa. Ja salaatti on lisuke, ruokaisa salaatti taas tarvitsee rehujen lisäksi kinkkua, kanaa, katkarapuja tai juustoa ja kasvirasvajuustot ovat jotain hirveää.

Vierailija
20/24 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lidlistä pretzeleitä, ovat vegaanisia. Prismasta löytyy savstettuja kasvisleikkeleitä, ovat aivan järkyttävän hyviä, hinta alle 2e. Kasviskeitot ovat aina hyviä, soijasta saa hyvää jauhelihan vastiketta.

Tarviiko olla sellaista hienoa illallisruokaa, vaan jotain mitä yhdessä syödään?