Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 11kk aivastanut muutaman kerran

Vierailija
06.10.2016 |

Lähtisittekö reissuun?
Olisimme lähdössä yön yli reissuun sukulaisille, junaliput on ostettu eikä niitä voi peruuttaa.

Ja tiedän olevani uusavuton ja ties mitä mutta laitetaanhan ensimmäisen lapsen piikkiin. ;-) Lähinnä kysyn siis että mikä olisi se raja kun toteat että lapsi on selvästi kipeä, etkä lähtisi ulos tämän kanssa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et varmaan koskaan itse aivasta. Mitä jos sitä on vain kutittanut nenästä pölyn tms takia?

Vierailija
2/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivastelu on nenän tapa puhdistaa itsensä, se ei ole sairauden merkki. Toki sairaana ollessakin voi aivastella. Sen perusteella ei oikein voi sanoa, onko lapsi tulossa sairaaksi vai ei. Tuleeko aivastuksen mukana paljon räkää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et varmaan koskaan itse aivasta. Mitä jos sitä on vain kutittanut nenästä pölyn tms takia?

Jäi mainitsematta että meillä on joku nuha pöpö pyörinyt ja nyt kaikesta päätellen siirtynyt vauvaan.

Vierailija
4/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivastelu on nenän tapa puhdistaa itsensä, se ei ole sairauden merkki. Toki sairaana ollessakin voi aivastella. Sen perusteella ei oikein voi sanoa, onko lapsi tulossa sairaaksi vai ei. Tuleeko aivastuksen mukana paljon räkää?

Tulee räkää, äsken rohisi pitkään aivastuksen jälkeen. On pirteä oma itsensä.

Vierailija
5/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis ei ole sillä tavalla nuhainen, vaan välillä vain aivastaa ja räkää tulee silloin jne. Niin uskaltaako tässä yöksi lähteä vai pitäisikö linnoittautua kotiin? :D

Me ollaan aika herkästi jääty kotiin jos jotain on ollut ja minulle on siitä sitten sanottu että jos noin olet kotona saisit kaikki syksyt olla blaablaa, niin olen epävarma.

Ap

Vierailija
6/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin, meillä ainakin lapsilla on nuhaa syksyisin vähän koko ajan, mutta harvoin sairastavat ns. kunnolla (kuumetta). Varsinkin kuopuksella nenä valuu helposti ja nuha saattaa kestää tosi pitkään, mutta muuten on terve.

2

Vierailija
7/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11kk ei ole enää pikkuvauva, tuon ikäisen lapsen kanssa en linnoittautuisi kotiin pienen nuhan vuoksi. Varaa kuitenkin sopivat särkylääkkeet mukaan, jos lapselle nousee kuume. Joillekin lapsille kuumetta tulee tavallisen flunssa yhteydessä, toisille ei oikein koskaan.

Vierailija
8/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette mee mihinkään korpeen, josta ei pääse apteekkiin ja lääkäriin, tai kyläilypaikassanne pieni nuha ei haittaa (sydänsairaat vanhukset, muut lapset, alentunut vastustuskyky jollain) niin menisin. Saatte tosiaan perua ihan kaiken seuraavat pari vuotta, jos nuha on syy jäädä kotiin.

Tsemppiä, lapsen eka flunssa oli kurjin, sitten sitä jo paatuu.

Vierailija
9/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta ja neuvoista. :)

On tosiaan ensimmäinen lapsi niin olen jotenkin liian varovainen...

Ap

Vierailija
10/10 |
06.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy apteekista hakemassa nenäfriida ja lasten panadolia matkaan mukaan niin kyllä se siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä