Finnair hakee henkilökuntaa: Ei ikärajoja, mutta näkyviä tatuointeja ei saa olla
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai firma saa itse päättää minkälaista henkilökuntaa haluavat. Tatuoitu nainen antaa wt-vaikutelman ja Finnair tuskin sellaista haluaa. Ei saa olla myöskään lävistyksiä eikä hammaskoruja. Minimipituus pitää olla, jos aikoo saada laukut sinne yläkaappeihin.
Sinänsä mielenkiintoista, että miksi lävistys korvassa on ok, mutta lävistys nenässä ei ole ok ??
Korvassa lävistys on korvanlehdessä, nenästä tulee räkää, ja se lävitys on siellä rään ja muun eritteen keskellä. Erittävän paikan lävistäminen on oikein järjenvoitto!
Nää samat tatuointi-vihaajat on niitä jotka vastustaa kaikkea uutta ihan vain periaatteesta tai pelosta. Konservatiivisuus on pelkoa, voi jopa joutua miettimään vaihtoehtoja ahtaille sukupuoli- ulkonäkö jne rooleille..
Vierailija kirjoitti:
Miksi lentävällä tarjoilija siivoojalla on 160cm minimipituusraja?
Matkustamohenkilokunta on lennolla kylla ennen kaikkea turvallisuuden takia ja siina samalla huolehtivat matkustajista muuten. Kylla suurin osa tyosta on tarjoilua ja asiakaspalvelua koska onneksi hatatilanteita sattuu tosi harvoin.
Aloituksessa ei kerrota mihin työhön Finnair hakee henkilökuntaa. Vastauksista päätellen lentoemon työhön? Haetaanko muihin hommiin? Esim. vastaanittotiskille tai toimistotöihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai firma saa itse päättää minkälaista henkilökuntaa haluavat. Tatuoitu nainen antaa wt-vaikutelman ja Finnair tuskin sellaista haluaa. Ei saa olla myöskään lävistyksiä eikä hammaskoruja. Minimipituus pitää olla, jos aikoo saada laukut sinne yläkaappeihin.
Sinänsä mielenkiintoista, että miksi lävistys korvassa on ok, mutta lävistys nenässä ei ole ok ??
Korvassa lävistys on korvanlehdessä, nenästä tulee räkää, ja se lävitys on siellä rään ja muun eritteen keskellä. Erittävän paikan lävistäminen on oikein järjenvoitto!
Minulla on 20 vuotta vanha (ammuttu) peruskorvisreikä ja se muuten pukkaa vieläkin pahanhajuista eritettä, vaikka en ole vuosikausiin pitänyt koruja. Sen sijaan (lävistetty) rustokoruni ei haise miltään eikä eritä mitään möhnää. Uskoisin, että useimmilla muillakin, joilla on ammattimaisesti tehdyt lävistykset, olivat ne ne sitten naamassa, korvassa tai muualla kehossa, ovat paremmassa kunnossa, kun tuo vanha korvisreikäni.
Vierailija kirjoitti:
Nää samat tatuointi-vihaajat on niitä jotka vastustaa kaikkea uutta ihan vain periaatteesta tai pelosta. Konservatiivisuus on pelkoa, voi jopa joutua miettimään vaihtoehtoja ahtaille sukupuoli- ulkonäkö jne rooleille..
Mitkä tatuointivihaajat? Alatte muistuttamaan lapsellisuudessanne lapsivihakortin heiluttelijoita,
kun arvostellaan äityleitä joilla on vanhemmuus hukassa.
Pitääkö lentoemännän muuten olla hyvännäköinen? Pituutta riittäis reilusti eikä tatulointejakaan ole. Pitäiskö siis vaihtaa hoitsun töistä lentoemännäksi???
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö, En pidä tatuoinneista samasta syystä kun en pidä esimerkiksi sinisistä hiuksista, ne eivät pue ketään vaan ovat yleensä tosi rumia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuonne voi hakea?
Miten olisi vaikkapa Finnairin omat sivut av-palstan sijasta? Lentoemänniltä odotetaan ongelmanratkaisutaitoja, loogista päättelyä ja omatoimisuutta.
Yleisesti ottaen on niin, että tatuointeja on enemmän niillä, joilla on alempi koulutustaso tai ei ollenkaan koulutusta. Ja miksi sitä koulutusta ei ole, voi johtua esimerkiksi siitä ettei äly riitä tai ei vaan kiinnosta. Sivistyksen puutteen huomaa jo tässäkin ketjussa, kun jankataan ja jankataan omaa näkemystä, vaikka tuossa on jo moneen kertaan selitetty selkeästi miksi tässä Finnairin tapauksessa on tuo tatuointirajoitus. Hoetaan, että kyllä minä ainakin olen hyvä asiakaspalvelija vaikka on tatuointeja... no kun ei tässä olekaan siitä kyse! Joku ymmärrysrajoite näillä tatuoiduilla selvästi näyttää olevan kuitenkin.
Se että joku tuntee yhden lääketieteen tohtorin jolla on tatuointi, on poikkeus.
Tatuoinnin ottaminen ei ole mikään osoitus ei-konservatiivisuudesta, vaikka joku tuossa näytti niin luulevan. Ei sitten ole tullut mieleen, että moni ei ota niitä ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että ne ovat rumia?
Esim. lentoemäntänä joutuu elintarvikkeiden kanssa tekemisiin, joten tatuointikielto on sinänsä ymmärrettävä. Ainakin meillä koulutuksessa oli, että vielä parantuva tatuointi on iso hygieniariski, ja se pitää suojata todella hyvin pitkän aikaa...
Voiko hakea Finnairille, jos ei ole yltiöpositiivinen ja pirtsakka? Olen siis ihan normaali.
Ärsyttää työpaikkailmoitukset, joissa haetaan säkenöiviä positiivisuuden lähettiläitä, "hyviä tyyppejä".
Entä jos on asiallinen, mukava, ahkera, fiksu, muttei ole tarvetta olla jatkuvasti huomion keskipisteenä, eikä säteile jatkuvasti missihymyä? Silloinko ei saa töitä?
Vierailija kirjoitti:
Myös sun ylipaino, miesmaku ja huonosti istuvat housut, hiustenväri (värjätyt hiukset on wt!) viestittää meille kanssaihmisille että ihmisarvosi on heikentynyt huonon makusi takia :)
No saattaa olla niin, että Finnairin rekryssä et välttämättä kovin pitkälle pärjää oranssililakeltavihreällä tukalla. Tai henkilöhaastatteluissa sprurguvaatteissa, jos sinne asti pääsisit. Mies- tai naismakua ei Finnairin rekryssä tiedustella.
Vierailija kirjoitti:
Voiko hakea Finnairille, jos ei ole yltiöpositiivinen ja pirtsakka? Olen siis ihan normaali.
Ärsyttää työpaikkailmoitukset, joissa haetaan säkenöiviä positiivisuuden lähettiläitä, "hyviä tyyppejä".
Entä jos on asiallinen, mukava, ahkera, fiksu, muttei ole tarvetta olla jatkuvasti huomion keskipisteenä, eikä säteile jatkuvasti missihymyä? Silloinko ei saa töitä?
Ehkä asiakaspalvelu on sulle silloin väärä ala?
Vierailija kirjoitti:
Enneminkin sinne haetaan tasaisia luonteita ja jalat maassa-tyyppejä , ei missibimboja. Normaalia kohteliaammat käytöstavat ja positiivisuus sen sijaan ovat plussaa. Jos siis olet naama norsun toosalla aina, ei paikka ole välttämättä oikea osoite sinulle.
Tervetuloa 2016 mammat jotka vihaatte tautointeja, tiedoksenne että tatuoinnit ovat olleet muodissa jo jääkaudesta asti. Lähde wikipedia.
Vierailija kirjoitti:
Esim. lentoemäntänä joutuu elintarvikkeiden kanssa tekemisiin, joten tatuointikielto on sinänsä ymmärrettävä. Ainakin meillä koulutuksessa oli, että vielä parantuva tatuointi on iso hygieniariski, ja se pitää suojata todella hyvin pitkän aikaa...
:DDDDD oikeesti. Niin lue ''parantuva'', se on terveysriski siinä missä sekin että olisi paperihaava sormessa.
2cm takia en saa elää mun unelmia ja te alapeukutatte :D