Ensi- ja turvakodin asukkaat - Romanit
Olen muuttanut ensi- ja turvakodin naapuriin.
Siellä on todella paljon romaninaisia asukkaina, ja ensikodin puolella pariskuntia vastasyntyneiden vauvojen kanssa.
Ulkona istuu aina nuoria romaninaisia lastenvaunujen kanssa.
Onko romaniperheissä näin paljon lähisuhdeväkivaltaa, että naisia on jatkuvasti turvakodissa?
Ja sitten tuo ensikoti - Eikö nuorilla romaniperheillä ole todellakaan asuntoa siinä vaiheessa, kun saavat vauvan? Hyvänen aika. Missä se auttava iso suku ja yhteisöllisyys on tässä vaiheessa?
Toivoisin ihan asiallista keskustelua, koska olen nyt ihmetellyt muutaman viikon tätä asiaa.
Kommentit (14)
Liittyy jotenkin häveliäisyyssääntöihin tms, että raskaana olevat tai hiljattain synnyttäneet eivät voi olla omien vanhempiensa tai kenenkään vanhemman sukulaisen kanssa tekemisissä kuukausiin. Lapset saadaan usein nuorena. Tytöt ja miksei myös ne nuoret isät ovat hyvin yksin usein. Siinä taas yksi outo, ikiaikainen romanitapa, joka joutaisi roskakoriin.
Onko vantaan poliisit vai nasset kirjoittelemassa ap siellä?
Ja näitä tukemalla ja rajoittamalla hameita ym. vain ylläpidetään tuota kulttuuria ja niiden tapoja. Ei anneta luonnollisesti integroitua ympäröivään yhteiskuntaan.
Siis toissakeväänä kun olin itse turvakodissa niin siellä oli yksi romani mutta suurempi edustus oli maahanmuuttajan kanssa seurustelleilla minkä vuoksi itsekin siellä olin.
Vierailija kirjoitti:
Jälleen ketju, mistä sinä et ymmärrä mitään.
On myös väkivaltaakin. Rikoksesta kärähtänyt nainen hakataan. Ei siksi, että teki rikoksen, vaan siksi että kärähti.
Työni puolesta asioin usein paikallisessa turvakodissa. Ja kyllähän siellä romaninaisia lapsineen on jatkuvasti.
Osa oleskelee siellä haasteellista asuntotilannetta pakoillen. Osalla väkivaltainen puoliso joko oikeasti tai sitten sepitettynä. Asuminenhan turvakodissa on ilmaista ja palvelut pelaa.
Sinänsä minulla ei ole mitään romaneja vastaan, mutta onhan ne oma ihmislajinsa. Keskustellessa pitää asennoitua aina siihen että keskustelukumppanin johdonmukaisuus ja vastuu omista ratkaisuistaan on viisivuotiaan tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Nasse-fasse loruilija ripuloi jälleen.
Olisihan se tyhmää maksaa omasta kämpästä ja itse hoitaa lastaan, jos saa ilmaisen kämpän, ruuan ja lastenhoidon ihan vaan sanomalla et "raineri hakkaa ja uhkaa tappaa jos meen kotiin, kulttuurisyyt nääs"
Vierailija kirjoitti:
Liittyy jotenkin häveliäisyyssääntöihin tms, että raskaana olevat tai hiljattain synnyttäneet eivät voi olla omien vanhempiensa tai kenenkään vanhemman sukulaisen kanssa tekemisissä kuukausiin. Lapset saadaan usein nuorena. Tytöt ja miksei myös ne nuoret isät ovat hyvin yksin usein. Siinä taas yksi outo, ikiaikainen romanitapa, joka joutaisi roskakoriin.
Aina ihmetellyt näitä ihmisiä jotka pöksyt märkänä hehkuttavat näitä ikiaikaisia romanitapoja. Entä jos valtaväestökin noudattaisi jotain ikiaikaisia käyttäytymisnormeja? Tuohivirsuissa kuljettaisiin ja päreitä poltettaisiin tuvan seinällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla ahkeroi kumpikin ryhmä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsisti kyttä päivystää?
Nämä karkaavat kotoaan parisuhteeseen, niin salamyhkäiset tavat. Nämä akat ainakin auttavat sitten miehiään murhahommissa, esittävät ystävää.