Finnair hakee henkilökuntaa: Ei ikärajoja, mutta näkyviä tatuointeja ei saa olla
Kommentit (202)
Ennen lopullista valintaa jokainen kokelas käy läpi terveystarkastuksen jossa ollaan alusvaatteillaan eli huijata ei kannata. Sama koskee muuten näköä ja pituutta.
T. Lentoemo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. lentoemäntänä joutuu elintarvikkeiden kanssa tekemisiin, joten tatuointikielto on sinänsä ymmärrettävä. Ainakin meillä koulutuksessa oli, että vielä parantuva tatuointi on iso hygieniariski, ja se pitää suojata todella hyvin pitkän aikaa...
:DDDDD oikeesti. Niin lue ''parantuva'', se on terveysriski siinä missä sekin että olisi paperihaava sormessa.
No, haluaisitko sinä, että sormihaavansa ruskealla tekstiililaastarilla peittänyt näpelöisi ruokiasi?
Itse sain erään kaupan kalatiskin kalasta juuri em. syistä ruokamyrkytyksen. Oispa se ollu yhtä hauskaa ku sulla nyt.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa 2016 mammat jotka vihaatte tautointeja, tiedoksenne että tatuoinnit ovat olleet muodissa jo jääkaudesta asti. Lähde wikipedia.
Aika yksioikoinen ajatuskulku. Ei se, että itsellä ei ole tatuointeja eikä pidä kauniina yltympäri tatuoituja ihmisiä tarkoita sitä, että vihaisin tatuointeja tai tatuoituja ihmisiä. Ja firmat palkkaavat sellaista porukkaa kuin haluavat. Hyvä, että Finnair kertoo asiasta, niin näkyvästi tatuoitujen ei tarvitse hakea eikä pettyä kun ei pääse lentoemoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Tatuoidut antavatkin ainan hyvän epäsiistin ja epämääärisen kuvan itsestään. En haluaisi, että sellainen vastaisi matkustamosta.
Näyttävät sitä paitsi niin rumilta, en ymmärrä, kuinka joku järkevä ihminen antaa pilata ihonsa kaiken maailman töherryksillä.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuonne voi hakea?
Miten olisi vaikkapa Finnairin omat sivut av-palstan sijasta? Lentoemänniltä odotetaan ongelmanratkaisutaitoja, loogista päättelyä ja omatoimisuutta.
Yhtä hyvin hakemuksen voi tehdä myös tänne av-palstalle. "Voit halutessasi jättää hakemuksesi myös Vauva.fi Aihe vapaa keskustelufoorumille." www.finnair. fi/rekry
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai firma saa itse päättää minkälaista henkilökuntaa haluavat. Tatuoitu nainen antaa wt-vaikutelman ja Finnair tuskin sellaista haluaa. Ei saa olla myöskään lävistyksiä eikä hammaskoruja. Minimipituus pitää olla, jos aikoo saada laukut sinne yläkaappeihin.
Sinänsä mielenkiintoista, että miksi lävistys korvassa on ok, mutta lävistys nenässä ei ole ok ??
Korvassa lävistys on korvanlehdessä, nenästä tulee räkää, ja se lävitys on siellä rään ja muun eritteen keskellä. Erittävän paikan lävistäminen on oikein järjenvoitto!
Minulla on 20 vuotta vanha (ammuttu) peruskorvisreikä ja se muuten pukkaa vieläkin pahanhajuista eritettä, vaikka en ole vuosikausiin pitänyt koruja. Sen sijaan (lävistetty) rustokoruni ei haise miltään eikä eritä mitään möhnää. Uskoisin, että useimmilla muillakin, joilla on ammattimaisesti tehdyt lävistykset, olivat ne ne sitten naamassa, korvassa tai muualla kehossa, ovat paremmassa kunnossa, kun tuo vanha korvisreikäni.
No, en tiiä sun ammutuista paikoistasi, mutta kaikilla ihmisillä NENÄSTÄ TULEE RÄKÄÄ! Tai on jo aika outoa, jos räkä valuu vain alaspäin nieluun.
Voisin hakea Finnairille. Kielitaitoa on, ei tatuointeja, kokemusta asiakaspalvelutyöstä, pituus 178, näkö hyvä. Mutta, mutta. Enpä oikein usko tuohon ikärajattomuuteen. Olen 100 % varma siitä, että en pääsisi edes haastatteluun, sillä ikää on 47.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai firma saa itse päättää minkälaista henkilökuntaa haluavat. Tatuoitu nainen antaa wt-vaikutelman ja Finnair tuskin sellaista haluaa. Ei saa olla myöskään lävistyksiä eikä hammaskoruja. Minimipituus pitää olla, jos aikoo saada laukut sinne yläkaappeihin.
Sinänsä mielenkiintoista, että miksi lävistys korvassa on ok, mutta lävistys nenässä ei ole ok ??
Lävistykset eivät ole tasa-arvoisia. Nenälävistys on tyhmän näköinen, ihan kuten silmälävistyskin. Korvakoru ei ole tyhmä.
Minulla ei ole reikiä korvissani eikä tyttärellänikään joka on jo kolmekymppinen, minusta kaikki lävistykset on epämielyttäviä sukupuolesta riippumatta. Olen sitä ikäluokkaa, jolloin korvakoru miehellä oli kauhistus ja sitten tulikin punk ja nuorilla oli naama täynnä hakaneuloja.
Tatuointeja oli vain merimiehillä ja vankilassa istuneilla. Lävärit siis löivät Suomessa punkin vuoksi läpi ennen tatuointeja. Tatuointiliikkeet olivat Suomessa kiellettyjä lähes EU-aikaan asti.
En itse tajua, miksi korvakoru lävistys olisi jotain muuta läväriä parempi, no tokihan niihin on jo tottunut, ettei niihin kiinitä huomiota, ellei kyseessä ole ihan pikkulapsi tai vauva.
Vierailija kirjoitti:
Voisin hakea Finnairille. Kielitaitoa on, ei tatuointeja, kokemusta asiakaspalvelutyöstä, pituus 178, näkö hyvä. Mutta, mutta. Enpä oikein usko tuohon ikärajattomuuteen. Olen 100 % varma siitä, että en pääsisi edes haastatteluun, sillä ikää on 47.
Ainakin edellisessa suuressa rekryssä kursseille pääsi ainakin useita yli 40-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako oikeasti olla noin järjettömiä, työn laatuun mitenkään liittymättömiä vaatimuksia?
Miksei saisi? Koettakaa nyt jo tajuta että esim. Aasiassa jonne Finski lentää paljon, tatuointeja on edelleen lähinnä rikollisilla.
Nimenomaan, Finnairin tuottavimmat lentoreitit on Aasiaan (Kiina, Japani, Korea) jossa lähinnä rikollisilla tatuointeja ja Koreassa tatuointiliikkeet laittomia (joskin undergroundina löytyy paljon paikkoja ja tatuoinnit yleistyy) Itse ymmärrä tuon näkökannan kyseisellä firmalla ja alalla, vaikka muuten tälläsenä globaalina milleniaalina nään tatuoinnit itseilmaisun keinona ja taiteena kun hienosti tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lävistys korvassa ei aina ole ok. Mm. Japanissa korvakoruja yhä karsastetaan vaikka nuoremmilla niitä enenevässä määrin näkeekin.
Lentoemänniltä nyt muutenkin edellytetään hillittyä ja konservatiivista ulkoasua: Pitkät hiukset siististi kiinni, yksinkertaiset tummat avokkaat, hillitty meikki ja korut. Ihan linjassa, ettei näkyviä tatuointeja saa olla (käsivarret, kaula, hameen kanssa jalat polvista alaspäin). Mikä tässä on niin vaikeaa? Kai jokainen näkyville paikoille tatuointeja ottava tajuaa, että se estää pääsyn tiettyihin työpaikkoihin. Harva joutuu duunissa vatsanahkaansa esittelemään, joten 99 % porukasta voi tatuoida mahaansa just niin paljon kuin huvittaa ja on todennäköistä ettei se estä työllistymistä esim. asiakaspalveluun.
Hakemus lähetetty!! :) nyt jäädään odottamaan ja jännittämään...
Vierailija kirjoitti:
No huivit päähän sitten myös, niin miellyttää arabejakin. Jos täytyy japanilaisten ennakkoluulojen vuoksi vaatia asioita, jotka eivät vaikuta lainkaan työn laatuun.
Suomalainen tahtoo arabeilta hunnut ja huivit pois. Se on monen mielestä hyvä ajatus, jopa isänmaallinen.
Kun japanilainen tahtoo tatuoimattomia ihmisiä, se onkin järkytys?
Hakemuksen lähettämisen jälkeen ei tullut s-postia...?
Vierailija kirjoitti:
Hakemuksen lähettämisen jälkeen ei tullut s-postia...?
Pitäisi tulla kuittaus hakemuksen vastaanottamisesta. Sitten joskus hakuajan päättymisen jälkeen tieto jatkosta tai ei-jatkosta.
Vierailija kirjoitti:
Ennen lopullista valintaa jokainen kokelas käy läpi terveystarkastuksen jossa ollaan alusvaatteillaan eli huijata ei kannata. Sama koskee muuten näköä ja pituutta.
T. Lentoemo
Niin? Tatuointeja ei saa olla näkyvillä paikoilla eli miten ne alusvaatteet asiaan liittyvät. Ei lentoemännän työtä tehdä alusvaatteisillaan.
Voisin lukion jälkeen tuonne hakea, mutta enpä usko, että tuo 160cm on se minimi.. olen itse 162cm, en varmasti pääsisi.
Psssst, lentoemo-tuttuni Pirkko kuuluu Japanin Yakuzaan eikä hänellä ole yhtään tatuointia! Mites nyt suu pannaan? Ps älkää kertoko Finnairille.
Hauskaa miten jaksetaan perustaa näitä tatuoinnit on ällöttäviä ketjuja. Kertoo paljon millaisia av-mammoja täälläkin pyörii.