Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä näitä valopäävanhempia sikiää? Taas parin päivän sisällä näin kaksi tapausta, joissa

Vierailija
06.03.2006 |

pieniä lapsia kuljetettiin auton etupenkillä ilman turvaistuinta!! Ensimmäinen oli noin 1-vuotias poika aikuisen miehen sylissä pelkääjän paikalla. En nähnyt oliko mies vöissä, mutta poika ei ainakaan. Toinen oli kolmihenkinen perhe pakettiautossa. Vanhempiensa välissä istuva tyttö oli ehkä 5-6-vuotias, eikä kenelläkään ollut turvavöitä.

Miksi te teette näin? Tajuatteko riskeeraavanne lapsenne hengen???

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihme porukkaa... Meillä on lapset istunut aina istuimissa. Siinä niitä viihdytetään ja kuunnellaan itkuakin. Mutta olen ehkä 2-3 kertaa ottanut lapsen syliin autossa kun mikään ei auta. Ei ne tilanteet aina ole sellaisia että voi esim jäädä matkalle yöpymään. Jos yhden tai kaksi kertaa tekee poikkeuksen, niin ei se lapsi luule että aina sylissä matkustetaan.

Vierailija
42/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

on ihme porukkaa... Meillä on lapset istunut aina istuimissa. Siinä niitä viihdytetään ja kuunnellaan itkuakin. Mutta olen ehkä 2-3 kertaa ottanut lapsen syliin autossa kun mikään ei auta. Ei ne tilanteet aina ole sellaisia että voi esim jäädä matkalle yöpymään. Jos yhden tai kaksi kertaa tekee poikkeuksen, niin ei se lapsi luule että aina sylissä matkustetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noiden muutaman ajokerran aikana olisi sattunut jotain, et olisi täällä selittämässä sylissä matkustamisen hyvyyttä. Toivon lapsesi takia, ettette koskaan aja kolaria.

Vierailija:

Mutta olen ehkä 2-3 kertaa ottanut lapsen syliin autossa kun mikään ei auta.

Vierailija
44/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen ollut itse kolarissa jossa poliisit mainitsivat, että mikäli lapset olisivat olleet mukana heille ei olisi käynyt kuinkaan kun olisivat olleet asianmukaisesti kiinnitettyinä. ( Itkin ja tärisin tien laidalla, että kamalaa jos lapset olisivat olleet mukana...)

Ja kolari ei ollut matkasuunnitelmissa, vastapuoli ei vain muistanut kaikkia väistämissääntöjä.... Niin, vaikka itse olisit kuinka varovainen, et voi tietää niistä muista....

Vierailija
45/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on harhaluulo. Mitä tahansa voi tapahtua milloin tahansa, kenelle tahansa.

Jos lapsi elämänsä aikana on istunut pari kertaa lyhyen ajan sylissä, siinä on riski, mutta riski että just silloin sattuisi jotain on aika pieni.

Miten yleensäkään uskallat ottaa kolaririskin ja lähteä lasten kanssa autoilemaan?

Vierailija
46/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi pitää ottaa syliin. Itkeminen on siis pahempaa kuin onnettomuusriski.

Saavat reppanat kai traumoja, jos itkevät autossa - vai oliko jollain joku muu selitys, itse en huomannut?

Vierailija
47/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko joku selittänyt sylissä matkustamisen hyvyyttä? En ole huomannut.

Vierailija
48/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin hallitsen elämääni - ja lasteni elämää - näemmä paremmin kuin sinä.

Miksi ottaisin TURHIA riskejä, kun niitä riskejä siis muutenkin on jo olemassa yllin kyllin.

Vierailija
49/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten yleensäkään uskallat ottaa kolaririskin ja lähteä lasten kanssa autoilemaan?

Vierailija
50/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sanon kuitenkin. Omathan ovat lapsensa. Jos nämä valopäät eivät lapsistaan ja heidän turvallisuudestaan välitä, ei voi mitään. Itse kärsivät seuraukset, mikäli jotain sattuu.

Vierailija
51/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta sanon kuitenkin. Omathan ovat lapsensa. Jos nämä valopäät eivät lapsistaan ja heidän turvallisuudestaan välitä, ei voi mitään. Itse kärsivät seuraukset, mikäli jotain sattuu.

Vierailija
52/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on herttaisen yhdentekevää, miten toimitte. En minä tai kukaan muukaan voi olla vahtimassa, että lapsenne ovat asianmukaisesti turvaistuimiin kiinnitettyinä.

Saatte myös ihan vapaasti selittää/perustella/puolustella toimintaanne täällä palstalla. Voitte yrittää vakuuttaa itsellenne ja muille riskien pienuutta ja toimintanne oikeutusta.

Mutta minua ette saa autoilemaan lapsi sylissäni.

Toivon totisesti, ettei teidän riskinottonne vielä jonain päivänä tule kalliiksi.

Vierailija
53/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Miten yleensäkään uskallat ottaa kolaririskin ja lähteä lasten kanssa autoilemaan? "

Siksi uskallan, että lapseni on ja pysyy ajomatkan ajan asianmukaisesti auton turvaistuimessa.

Mitä mahtoi kysyjä oikein tarkoittaa tällä kysymyksellään...??

Vierailija
54/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä suosittele ketään pitämään lasta sylissä autoilun aikana, sehän on vaarallista. Kerroinpahan vain että tein niin sunnuntaina ja kerroin että miksi tein niin. Tarkoitus ei ollut puolustella eikä missään nimessä suositella tuota. Tarkoitus oli lähinnä todeta asia, mutta siitähän kauhea haloo nousi.

Vierailija:

Mutta minua ette saa autoilemaan lapsi sylissäni.

Vierailija
55/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikissa tapauksissa. Oliko tämä sinulle uutta?

Vierailija:

" Miten yleensäkään uskallat ottaa kolaririskin ja lähteä lasten kanssa autoilemaan? "

Siksi uskallan, että lapseni on ja pysyy ajomatkan ajan asianmukaisesti auton turvaistuimessa.

Mitä mahtoi kysyjä oikein tarkoittaa tällä kysymyksellään...??

Vierailija
56/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nimenomaan. Jos minun lapselleni sattuu jotain, en syytä sinua.

Ilmeisesti lapsen turvallisuus ei todellakaan kiinnosta.

Vierailija
57/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Trakoitin kysymyksellä sitä, että kuinka uskallat ottaa riskin että lapsesi mahdollisesti kuolee/vammautuu mahdollisesti sattuvassa kolarissa. Turvaistuinhan ei sitä estä läheskään

kaikissa tapauksissa. Oliko tämä sinulle uutta?"

Kuljeta lapsiasi ihan kuten lystäät - kaikkihan me kuollaan jossain vaiheessa kuitenkin, eikö niin!?

Vierailija
58/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Trakoitin kysymyksellä sitä, että kuinka uskallat ottaa riskin että lapsesi mahdollisesti kuolee/vammautuu mahdollisesti sattuvassa kolarissa. Turvaistuinhan ei sitä estä läheskään

kaikissa tapauksissa. Oliko tämä sinulle uutta?"

Kuljeta lapsiasi ihan kuten lystäät - kaikkihan me kuollaan jossain vaiheessa kuitenkin, eikö niin!?

Vierailija
59/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilmeisesti lapsen turvallisuus ei todellakaan kiinnosta.

Vierailija
60/120 |
07.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksen tekijä tässä oli typerä ja käänsi asian aivan järjettömäksi jaaritteluksi. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin kyllähän IHAN KAIKEN tässä elämässä voi kyseenalaistaa!

Tämän keskustelun pointti oman käsitykseni mukaan oli se, että miksi kuljettaa lapsia sylissä, kun siinä - kaikki kai sen sentään myöntää - on suurempi loukkaantumisriski kuin asianmukaisessa istuimessa kuljetettaessa.

Mielestäni siihen haetaan nyt argumentteja - ei jonninjoutavaan jaaritteluun siitä, kuinka autoilu ylipäätään on vaarallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi