Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan ahdistavia sosiaalisia tilanteita

Vierailija
03.10.2016 |

Se kun lenkkipolulla tulee joku vastaan. Pitääkö katsoa silmiin ja hymyillä, vai katsoako vain eteen tielle. Jos hymyilee, niin siinähän voi vaikka tahtomattaan näyttää siltä että flirttailee tai sitten toinen ihminen voi kokea sen ahdistavana. Jos taas ei tee niin, niin toinen voi pitää sinua tylynä. Kauhean vaikeaa.

Kommentit (400)

Vierailija
1/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hetki kun menet jonnekin tilaisuuteen missä on monia henkilöitä esim koululuokka, työryhmä tai auditorio ja opettaja tai esimies pyytää kaikkia yksitellen esittelemään itsensä..

Vierailija
2/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun pitää osallistua keskusteluun jossa on yli kolme henkilöä, ja puheenvuoro saadakseen on taisteltava äänekkäitä puhujia vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hississä vieraan kanssa. Tuntuu, että on töykeä, jos ei puhu mitään, mutta ei halua puhua mitään "kaunis ilma tänään".

Vierailija
4/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäkillä puolitutun (esim työtuttu/naapuri) kanssa - kun on vaihdettu pari sanaa tai vähän small talkia, pitääkö mennä bussiin istumaan vierekkäin (ja siis jatkaa sitä small talkia koko matka) vai voidaanko mennä  erikseen istumaan. Itse koitan aina mennä ekana bussiin niin se tuttu joutuu itse päättämään että tuleeko viereen.

Välillä ei jaksaisi kuin selata nettiä tai tuijottaa ulos (eikä ehkä se tuttukaan) mutta on vaan kohteliasta jutella - joten on "pakko". 

Mites muut tämän hoitaa?

Vierailija
5/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun lenkkipolulla tulee joku vastaan. Pitääkö katsoa silmiin ja hymyillä, vai katsoako vain eteen tielle. Jos hymyilee, niin siinähän voi vaikka tahtomattaan näyttää siltä että flirttailee tai sitten toinen ihminen voi kokea sen ahdistavana. Jos taas ei tee niin, niin toinen voi pitää sinua tylynä. Kauhean vaikeaa.

Meillä täälä maaseudulla tervehditään lyhyesti ja kohteliaasti kaikkia vastaantulijoita lenkkipolulla. Ei tarvi miettiä :)

Vierailija
6/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menee ainoana asiakkaana johonkin pieneen kauppaan js haluaisi vain katsella. Vaivaannuttavaa.

Vierailija
7/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelut ja esittäytymiset.

Vierailija
8/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuksen kanssa (kahdestaan) kahvi/ruokapöytään joutuminen

Vierailija
9/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmähaastattelut töitä hakiessa. Ahdistavaa muutenkin ja lisäksi koko ryhmä kääntyy tuijottamaan haastattelijoiden lisäksi.

Vierailija
10/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pitää astua ovesta ulos.

Vierailija
11/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jää etäiseksi koetun sukulaisen kanssa kahdestaan pöydän ääreen.

Vierailija
12/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun pitää tehdä aloitteita naisille, jos aikoo joskus viettää jonkinlaista sukupuolielämää eikä voi koskaan tietää millainen reaktio siltä vastapuolelta tulee, saako pissistyylin tylytystä vai osaako nainen olla ystävällinen, vaikka olenkin jo sadas mies joka häntä on lähestynyt tämän kuun aikana.

Vierailija
13/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysäkillä puolitutun (esim työtuttu/naapuri) kanssa - kun on vaihdettu pari sanaa tai vähän small talkia, pitääkö mennä bussiin istumaan vierekkäin (ja siis jatkaa sitä small talkia koko matka) vai voidaanko mennä  erikseen istumaan. Itse koitan aina mennä ekana bussiin niin se tuttu joutuu itse päättämään että tuleeko viereen.

Välillä ei jaksaisi kuin selata nettiä tai tuijottaa ulos (eikä ehkä se tuttukaan) mutta on vaan kohteliasta jutella - joten on "pakko". 

Mites muut tämän hoitaa?

No asun pikkukylässä bussipysäkillä monesti sama nainen vain minun lisäksi, sanotaan huomenta mutta ei olla muuta puhuttu. En osaa smalltalkkia. Hän pitää minua varmaan moukkana:/ mutta eipä ole itsekään alottanut. Ja minä taa olen aika sulkeutunut vieraille ihmisille.

Vierailija
14/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassaksi en suostuisi mistään hinnasta, koska ei voi poistua kun ahdistaa.

Vierailija
15/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jossain kutsuilla tai bileissä. Juttu luostaa muilla, mutta sulla on ulkopuolinen olo. Et tiedä/tunne tarpeeksi jutunaiheita joista puhutaan. Et tunne kovin hyvin suurinta osaa porukasta. Jutut eivät aidosti naurata sua, mutta yrität edes hymyillä. Tiedät ettet pääse tilanteesta ainakaan patiin tuntiin olematta epäkohtelias. Yrität olla edes vähän sosiaalinen, mutta kukaan ei huomaa sua tai yrityksiäsi. Sua väsyttää ja uuvuttaa. Haluaisit vain mennä kotiin.

Vierailija
16/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jää etäiseksi koetun sukulaisen kanssa kahdestaan pöydän ääreen.

Tämä. Ja kaikki sukujuhlat! Yhyyy

Vierailija
17/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Mistä lähtien on kuulunut johonkin sosiaaliseen koodiin, että lenkkipolulla pitäisi hymyillä ja vaihtaa katseita, jos joku menee ohi? Itse olen ainakin keskittynyt aina vain ihan omaan suoritukseeni. Muut lenkkeilijät ovat minulle vain välttämätön tientuke.

Vierailija
18/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun joku epämiellyttävä ihminen alkaa puhua (vaikka joku deeku), etkä tiedä ymmärtääkö se häipyä hyvällä vai ei..

Vierailija
19/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tapaa kaupassa tutun, moikkaa ja vaihtaa pari sanaa. Sitten törmää tähän uudestaan jossain toisessa hyllyvälissä. Pitääkö jotenkin huomioida tuttu uudestaan? 🤔 Yleensä yritän vältellä törmäämistä loppureissun.

Vierailija
20/400 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä jos on jossain bileissä ja on jotenkin epävarma olo siellä, joku juhlijoista huomaa sen ja kysyy "Mikä on? Etkö viihdykään täällä?".  Sekin on jotenkin niin ahdistavaa, kun ei viitsisi alkaa selittää mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi