Hiiva, ei varaa ostaa siihen lääkettä: oisko edullisia kotihoitovinkkejä
Viikon jo ollut, näitä olen kokeillut:
-sokeri jätetty pois kokonaan, samoin valkoiset jauhot, alkoholia en käytä. Hyvin kasvispainotteisesti olen syönyt
-etikkakylvyt
-piimä paikallisesti
Pls vinkkiä! Saan vasta ensi viikon pe rahaa: tällä hetkellä sitä on n. 5€.
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pulloja keräämällä saa näin sunnuntaina rahat kasaan. Ihmetyttää kyllä ihmiset, jotka päästävät rahatilanteensa tuohon malliin. Siihen ei voi löytyä mitään selityksiä...
kusipää
Ei vaan ihminen, joka on aina tehnyt töitä. Jakanut kouluaikana lehteä lähes nollapalkalla ja siivonnut koko opiskeluajan pienellä palkalla saadakseni opiskeluiden päätyttyä hyvän ammatin. Aina ei ole ollut helppoa ja voimat ovat olleet vähissä. Rahankäyttöni on aina ollut säästeliästä ja punalappuisia oon ostellu vaikka ei olisi ollut tarviskaan.
Moni ei tekisi noita töitä, mitä itse olen tehnyt. Kun ei jaksa, ei pysty.
Just joo. Mitö sinä tiedät apn työtilanteesta? Mitäs jos onkin pienipalkkainen?
Jos ihminen on pienipalkkainen, hän elää pienipalkkaisen menoilla. Rahankäyttö kuuluu suhteuttaa tuloihin nähden. Jos ei tee mitään muutoksia rahatilanteeseensa, tulee homma jatkumaan samanlaisena kuukaudesta toiseen. Tämän ymmärtäminen tuntuu olevan monille vaikeaa! Ei voi aina vaan elää yli varojensa ja kituuttaa loppukuuta euroilla. Jossain mättää ja asioihin on tehtävä muutoksia. Ihan vain oman mielenterveyden kannalta olisi suotavaa turvata hiukan sukanvarteen yllättävien menojen vuoksi. Käsi sydämellä, onko se aikuiselle ihmiselle mahdoton tehtävä. Siis siinä tapauksessa, että nyt ylipäätään on kykeneväinen huolehtimaan omista asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomaton ketju jälleen. Tarvitaan yksi hiivatulehdus, niin ihminen huomaa, ettei ole varaa ostaa lääkettä, ei ole yhtään kavereita, opiskelukavereita, työkavereita, sukulaisia, joilta saisi sen reilun kympin lääkkeeseen? Joo mä en usko tätä. Miten ylipäätään pärjäätte elämässä, huvittaisi tietää - tai sitten ei...
Eivätköhän ne ongelmat ole olleet tiedossa. Syyllistätkö nyt tosiaan ihmistä siitä että hänen vanhemmat ei halua auttaa? Tai että ei ole kavereita jotka voisi auttaa?
Mulla on niin paha mieli apn puolesta. Kusipäisiä ovat osa ihmisistä tässä ketjussa.
No on kyllä aika erikoinen tilanne, ettei ole edes yhtään kaveria, joka voisi auttaa. Ja vanhemmat täysin alkoholisoituneita tai muuten heidänkin elämä niin kuralla, ettei ole 10 euroa antaa?
Jos haukkuu ihmisiä kusipäiksi, niin on muuten turha odottaa apua. Kukaan ei ole tässä syyllistänyt, vaan oikeasti ihmetellyt, että miten ei ole ketään, joka voisi auttaa.
Minulle ainakin ystävyys on sitä, että ystävää autetaan hädässä. Kerätään vaikka kolehti porukassa. Ja jos ei pysty maksamaan lainaa takaisin, niin aina voi tarjoutua tekemään vaikka jotain työtä, esim. siivota, hoitaa lapsia tai ulkoiluttaa koiraa.
Facebookin ryhmiinkin voi laittaa ilmoituksen, että tulee tekemään töitä 20 euron edestä, että saa lääkkeitä. Jos minä näkisin tällaisen ilmoituksen meidän alueen ryhmässä, niin kutsuisin heti meille vaikka haravoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ab-piimää emättimeen, pintasively ei auta vaan laita lääkeruiskulla. Toimii.
Näin olen toki tehnytkin. Ei toiminut.
ApOk, sulla on joku hankalampi tulehdus sitten. Oiskohan bakteeritulehduskin mukana.
Ööh, vai oliskohan ihän vaan ärhäkkä tulehdus hiivatulehdus? 😃 Miksi läkärit ei määrää piimää sisäisesti jos se kerta satavarmasti tappaa hiivan kuin hiivan? Ääliö
Lääkärit edustavat LÄÄKEtiedettä, ei heidän ole tarkoitus sinua parantaa, vaan myydä lääkkeitä! Ääliö!
Sellaiset harhat sieltä.
Mikä Ylilaudan jantteri tänne pesiyty
Multa liikenisi fluconazol pilleri ap:lle. On avaamaton pakkaus, ostettu kaksi kuukautta sitten. Asun Jkl:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on ihan äärimmäisen etuoikeutettuja ihmisiä. Olette varmaan samoja tyyppejä jotka väittävät että kaikilla on samat mahdollisuudet, joten jos menee huonosti niin se on oma valinta?
En ole AP, mutta minä olin ap. Vanhemmat oli päihdeongelmaisia, asuin ongelmalähiössä koko alkuelämäni. Suurin osa vanhoista kavereista on joko kuolleita, vankilassa, moniongelmaisia ja/tai nuoria vanhempia, ei kellään jonka kanssa olin tekemisissä olisi ollut kykyä lainata näin loppukuusta. Vanhemmilla nyt viimeiseksi!
Kun eletään tukien varassa syystä tai toisesta, niin valitettavasti ihan kaikkeen vasn ei voi varautua. Yhteen yllättävään menoon kyllä, mutta jos kuussa näitä menoja tulee kolme niin joku jää pakosta hoitamatta. Ja jos olet yksin niin sitten olet yksin. Sossusta kyllä voi saada apua periaatteessa, mutta pääsääntöisesti lääkkeisiin pitää osata varautua. Lääkärin määräämät kyllä korvataan kuittia vastaan.
Jos hyvät ihmiset kysytään (edullisia) itsehoitovinkkejä ja kerrotaan että lainaa ei nyt saa niin olkaa ystävällisiä ja vastatkaa sen mukaan. Joskus tilanne voi todellakin olla sellainen että muuta vaihtoehtoa ei ole. Varsinkin kun julkinen terveydenhoito on mitä on.
Miten tuo julkinen terveydenhuolto liittyy nyt tähän tapaukseen? Ap tarvitsisi ilman reseptiä saatavaa lääkettä, ei lääkäriaikaa. Lääkärikäynti +reseptilääke olisi todnäk kalliimpi vaihtoehto kuin pelkkä lääke.
Näin "etuoikeutettuna" toivon todella, että verorahoja käytettäisiin juurikin sossun kautta tämänlaisissa tapauksissa, joissa henkilö tarvitsee lääketieteellistä apua vaivaan, joka on vaarattomuudestaan huolimatta huomattavan kiusallinen ja rasittava.Minsi laitoit etuoikeutetun lainausmerkkeihin? oletko itse koskaan ollut tilanteessa että ei ole rahaa, ei ketään keltä lainata ja sairaus hoidettavana?
Minä olin, ja monta vuotta olinkin. Suurimmalle osalle ei vaan mahtunut päähän että vanhempani ostavat mielummin pullon viinaa kuin mulle lääkkeen. Ei myöskään mahtunut päähän se että kukaan "normaali" vanhempi ei antanut lastensa leikkiä mun, alkoholistien lapsen kanssa. Käytännössä kaikki kaverini olivat samanlaisesta taustasta, yhtä lailla rahattomia. Minä olin ainoa joka siitä ponnisti.
Laitoin sen lainausmerkkeihin, koska käytin edellisen kirjoittajan käyttämää termiä. Ja kyllä, olen itsekin kerran opiskelijana ollut tilanteessa, että rahaa yllättäviin ja pakollisiin lääkemenoihin olisi tarvinnut olla n. 450 euroa samantien+ sairaalamaksut. Etuoikeutettuna ymmärsin hakea apua. Sossun luukulla ollaan kaikki pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan etuoikeutetut samalla viivalla, kun esität vain faktat pöytään esim. apteekkilaskelman ja tiliotteen muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on ihan äärimmäisen etuoikeutettuja ihmisiä. Olette varmaan samoja tyyppejä jotka väittävät että kaikilla on samat mahdollisuudet, joten jos menee huonosti niin se on oma valinta?
En ole AP, mutta minä olin ap. Vanhemmat oli päihdeongelmaisia, asuin ongelmalähiössä koko alkuelämäni. Suurin osa vanhoista kavereista on joko kuolleita, vankilassa, moniongelmaisia ja/tai nuoria vanhempia, ei kellään jonka kanssa olin tekemisissä olisi ollut kykyä lainata näin loppukuusta. Vanhemmilla nyt viimeiseksi!
Kun eletään tukien varassa syystä tai toisesta, niin valitettavasti ihan kaikkeen vasn ei voi varautua. Yhteen yllättävään menoon kyllä, mutta jos kuussa näitä menoja tulee kolme niin joku jää pakosta hoitamatta. Ja jos olet yksin niin sitten olet yksin. Sossusta kyllä voi saada apua periaatteessa, mutta pääsääntöisesti lääkkeisiin pitää osata varautua. Lääkärin määräämät kyllä korvataan kuittia vastaan.
Jos hyvät ihmiset kysytään (edullisia) itsehoitovinkkejä ja kerrotaan että lainaa ei nyt saa niin olkaa ystävällisiä ja vastatkaa sen mukaan. Joskus tilanne voi todellakin olla sellainen että muuta vaihtoehtoa ei ole. Varsinkin kun julkinen terveydenhoito on mitä on.
Tässä tulee myös esille pilleriuskovaisuus: ennen tällaiset ongelmat osattiin hoitaa ihan itse, nykyisin aivot riittävät vain pilleripurkin ajatteluun. Candidan saa takuuvarmasti hoidettua ilman pillereitä, mutta se, miten estää hiivatulehduksen toistuminen edellyttää elämäntapamuutoksia. Lähtien pikkuhousujen materiaalin valinnasta ja seksikumppaneista jne.
On tavallaan onni, että terveydenhoitojärjestelmä romahtaa. Ne ihmiset, jotka osaavat hoitaa itse itseänsä, tulevat menestymään ja pilleriuskovaiset kuolevat pois.
Ennen joo..... Käske nyt vielä hänen kärsiä taikauskon tähden. Ei niin taatusti osattu hoitaa, 60-luvulla vaan valitettiin jonkun haisemisesta.
Tyypillistä avta. Luuserit lynkkaamassa sitä jolla menee huonommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uskomaton ketju jälleen. Tarvitaan yksi hiivatulehdus, niin ihminen huomaa, ettei ole varaa ostaa lääkettä, ei ole yhtään kavereita, opiskelukavereita, työkavereita, sukulaisia, joilta saisi sen reilun kympin lääkkeeseen? Joo mä en usko tätä. Miten ylipäätään pärjäätte elämässä, huvittaisi tietää - tai sitten ei...
Eivätköhän ne ongelmat ole olleet tiedossa. Syyllistätkö nyt tosiaan ihmistä siitä että hänen vanhemmat ei halua auttaa? Tai että ei ole kavereita jotka voisi auttaa?
Mulla on niin paha mieli apn puolesta. Kusipäisiä ovat osa ihmisistä tässä ketjussa.
No on kyllä aika erikoinen tilanne, ettei ole edes yhtään kaveria, joka voisi auttaa. Ja vanhemmat täysin alkoholisoituneita tai muuten heidänkin elämä niin kuralla, ettei ole 10 euroa antaa?
Jos haukkuu ihmisiä kusipäiksi, niin on muuten turha odottaa apua. Kukaan ei ole tässä syyllistänyt, vaan oikeasti ihmetellyt, että miten ei ole ketään, joka voisi auttaa.
Minulle ainakin ystävyys on sitä, että ystävää autetaan hädässä. Kerätään vaikka kolehti porukassa. Ja jos ei pysty maksamaan lainaa takaisin, niin aina voi tarjoutua tekemään vaikka jotain työtä, esim. siivota, hoitaa lapsia tai ulkoiluttaa koiraa.
Facebookin ryhmiinkin voi laittaa ilmoituksen, että tulee tekemään töitä 20 euron edestä, että saa lääkkeitä. Jos minä näkisin tällaisen ilmoituksen meidän alueen ryhmässä, niin kutsuisin heti meille vaikka haravoimaan.
Ap ei edes ole ketään haukkunut, vaan ollut asiallinen. Kaikilla ri vaan ole kavereita: tässäkin sanottiin ettei ainejärjestöön kannata liittyä, ei kannata ostaa haalareita jne.. niin, että ihan vapaaehtoisesti pitäisi syrjäyttää itsensä sosiaalisista menoista ja sit ihmetellään kun ei ole kavereita. :D haalarit ja ainejärjestöön kuuluminen maksavat itsensä hyvin nopeasti takaisin.
Kyllä itsekin opiskellessa silloin tällöin jouduin kituuttamaan ku. En jaksanut käydä töissä koulun ohessa. Kävin töiden sijaan terapiassa, josta tulin kelan tuen jälkeen silti 60€ lasku/kk. Välillä syötiin puuroa viikon päivät, mutta siitä selvittiin. Jos pahimpana aikana olisi iskenyt hiiva niin olisin saattanut itsekin joutua vastaavaan tilanteeseen.
Kyllä mä näem tässä ketjussa huonompiosaisen syyllistämistä.
Nyt vielä apn pitäisi huono-osaisena häpäistä itsensä laittamalla faceryhmään ilmoitus että hiiva pimpissä, etsitään töitä jotta saan lääkkeen maksettua. Sitten sadistimamma katsoo kun ap haravoi lehtiä ja samalla miettii että miten voi olla mahdollista että on niin luuseri että rahat loppuu.
Haha vai haalarit! No kyllä siitä fuksivuodesta selviää ihan ilman ainejärjestöjä, haalareita ym. Minäkin selvisin. Eivät ne ole pakollisia.