Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiiva, ei varaa ostaa siihen lääkettä: oisko edullisia kotihoitovinkkejä

Vierailija
02.10.2016 |

Viikon jo ollut, näitä olen kokeillut:
-sokeri jätetty pois kokonaan, samoin valkoiset jauhot, alkoholia en käytä. Hyvin kasvispainotteisesti olen syönyt
-etikkakylvyt
-piimä paikallisesti

Pls vinkkiä! Saan vasta ensi viikon pe rahaa: tällä hetkellä sitä on n. 5€.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ab-piimää emättimeen, pintasively ei auta vaan laita lääkeruiskulla. Toimii.

Näin olen toki tehnytkin. Ei toiminut.

Ap

Ok, sulla on joku hankalampi tulehdus sitten. Oiskohan bakteeritulehduskin mukana.

Ööh, vai oliskohan ihän vaan ärhäkkä tulehdus hiivatulehdus? 😃 Miksi läkärit ei määrää piimää sisäisesti jos se kerta satavarmasti tappaa hiivan kuin hiivan? Ääliö

Lääkärit edustavat LÄÄKEtiedettä, ei heidän ole tarkoitus sinua parantaa, vaan myydä lääkkeitä! Ääliö!

Olipas typerä näkemyst taas. Jos uskomushoidot tutkitusti toimivat, niin nekin ovat tietysti sitä lääketiedettä, jolloin lääketiedevihasi on typerää. Jos uskomushoidot tutkitusti eivät toimi, ei niitä ole mitään järkeä käyttää eikä niitä lääketieteeksi hyväksytäkään.

Jos lääkäri ei paranna sinua, ei kukaan mene hänen luokseen parannettavaksi koska parannettavan intressissä ei ole ostaa vain lääkkeitä vaan parantua. Koska parannettavat kuitenkin ilmiselvästi menevät lääkäreiden luo, niin parantuvathan he siitä. Muuten eivät menisi. Eivät ihmiset ääliöitä ole, paitsi nimittelyintoinen sinä.

Mikäli näin on, niin on täysin mahdotonta, että ihmiset olisivat evoluutiossa tähän hetkeen päässeet! Hiiva on osattu hoitaa ennen "uskomushoidoilla" ja hoidetaan edelleen lähes 90%:sti koko maailmassa! Mietippäp sitä.

Voi vittu sun kanssas. Afrikassa on uskomus että vauvan raiskaaminen parantaa HIVin. Pitäiskö myös Suomessa alkaa hoitaa Hiviä uskomushoidoin?

'

Nyt ei taida olla kaikki mamut vokissa? Miten HIV ja hiiva liittyvät toisiinsa? Oletko sellainen valopää, joka kuvittelee hiivalääkkeitä olleen ihmisen alkuajoista saakka? Oletko uskovainen, joka kuvittelee, että ihminen on Jumalan luoma ... ja Jumala loi hiivalääkkeetkin? Haloo daijju!

Vierailija
62/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ok, sulla on joku hankalampi tulehdus sitten. Oiskohan bakteeritulehduskin mukana.

Ööh, vai oliskohan ihän vaan ärhäkkä tulehdus hiivatulehdus? 😃 Miksi läkärit ei määrää piimää sisäisesti jos se kerta satavarmasti tappaa hiivan kuin hiivan? Ääliö

Lääkärit edustavat LÄÄKEtiedettä, ei heidän ole tarkoitus sinua parantaa, vaan myydä lääkkeitä! Ääliö!

Olipas typerä näkemyst taas. Jos uskomushoidot tutkitusti toimivat, niin nekin ovat tietysti sitä lääketiedettä, jolloin lääketiedevihasi on typerää. Jos uskomushoidot tutkitusti eivät toimi, ei niitä ole mitään järkeä käyttää eikä niitä lääketieteeksi hyväksytäkään.

Jos lääkäri ei paranna sinua, ei kukaan mene hänen luokseen parannettavaksi koska parannettavan intressissä ei ole ostaa vain lääkkeitä vaan parantua. Koska parannettavat kuitenkin ilmiselvästi menevät lääkäreiden luo, niin parantuvathan he siitä. Muuten eivät menisi. Eivät ihmiset ääliöitä ole, paitsi nimittelyintoinen sinä.

Mikäli näin on, niin on täysin mahdotonta, että ihmiset olisivat evoluutiossa tähän hetkeen päässeet! Hiiva on osattu hoitaa ennen "uskomushoidoilla" ja hoidetaan edelleen lähes 90%:sti koko maailmassa! Mietippäp sitä.

Voisin miettiäkin, jos antaisit vähän enemmän dataa minkä pohjalta miettiä. Miten pitkään hoito entisaikaan niillä uskomushoidoilla kesti? Kuinka tehokkaasti ne paransivat? Kuinka paljon siihen aikaan oli kroonistuneita tulehduksia? Ennen kuin kerrot nuo tiedot, niin ei tässä ole kauheasti mietinnän pohjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun kautta otettava pilleri ei auttanut mua yhtään, raha meni täysin hukkaan. Yhdistelmä emätinpuikko ja voide vasta tehosivat. Kumpa saisit pian niitä hankituksi. Itse asun pienellä paikkakunnalla, joten näkisin mahdollisena käydä kysymässä apteekista velaksi.

Vierailija
64/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama tilanne kuin ap:llä! Paitsi ettei ole varaa edes etikkaan tai piimään. Kai se on lähdettävä varkaisiin apteekkiin, mulla kun tämä alkaa olemaan jo oikeasti kivuliasta :( 

ab-piimä maksaa jotain euron jos ostaa halpismerkkiä.

Mitäs sitten, kun ei ole sitä euroa(kaan)?

Vierailija
65/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voi vittu sun kanssas. Afrikassa on uskomus että vauvan raiskaaminen parantaa HIVin. Pitäiskö myös Suomessa alkaa hoitaa Hiviä uskomushoidoin?

'

Nyt ei taida olla kaikki mamut vokissa? Miten HIV ja hiiva liittyvät toisiinsa? Oletko sellainen valopää, joka kuvittelee hiivalääkkeitä olleen ihmisen alkuajoista saakka? Oletko uskovainen, joka kuvittelee, että ihminen on Jumalan luoma ... ja Jumala loi hiivalääkkeetkin? Haloo daijju!

" Ja seitsemäntenä päivänä hän loi hiivalääkkeet ja lepäsi sen jälkeen." 😁😁 Anteeksi, jatkakaa.

Vierailija
66/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama purkki viljojen tautiainetta, propikonatsolia. Saman kemiallisen ryhmän ainetta kun teidän pimpuloihinne työntämät xxxxnatsolit.

Saat kastaa sormen purkkiin ja hieroa siitä hiivasi pois jos pyydät kauniisti.

Herrasmiehenä en edes ehdota oman sormeni käyttöä.

-maanviljelijäM

Vierailija
67/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on ihan äärimmäisen etuoikeutettuja ihmisiä. Olette varmaan samoja tyyppejä jotka väittävät että kaikilla on samat mahdollisuudet, joten jos menee huonosti niin se on oma valinta?

En ole AP, mutta minä olin ap. Vanhemmat oli päihdeongelmaisia, asuin ongelmalähiössä koko alkuelämäni. Suurin osa vanhoista kavereista on joko kuolleita, vankilassa, moniongelmaisia ja/tai nuoria vanhempia, ei kellään jonka kanssa olin tekemisissä olisi ollut kykyä lainata näin loppukuusta. Vanhemmilla nyt viimeiseksi!

Kun eletään tukien varassa syystä tai toisesta, niin valitettavasti ihan kaikkeen vasn ei voi varautua. Yhteen yllättävään menoon kyllä, mutta jos kuussa näitä menoja tulee kolme niin joku jää pakosta hoitamatta. Ja jos olet yksin niin sitten olet yksin. Sossusta kyllä voi saada apua periaatteessa, mutta pääsääntöisesti lääkkeisiin pitää osata varautua. Lääkärin määräämät kyllä korvataan kuittia vastaan.

Jos hyvät ihmiset kysytään (edullisia) itsehoitovinkkejä ja kerrotaan että lainaa ei nyt saa niin olkaa ystävällisiä ja vastatkaa sen mukaan. Joskus tilanne voi todellakin olla sellainen että muuta vaihtoehtoa ei ole. Varsinkin kun julkinen terveydenhoito on mitä on.

Miten tuo julkinen terveydenhuolto liittyy nyt tähän tapaukseen? Ap tarvitsisi ilman reseptiä saatavaa lääkettä, ei lääkäriaikaa. Lääkärikäynti +reseptilääke olisi todnäk kalliimpi vaihtoehto kuin pelkkä lääke.

Näin "etuoikeutettuna" toivon todella, että verorahoja käytettäisiin juurikin sossun kautta tämänlaisissa tapauksissa, joissa henkilö tarvitsee lääketieteellistä apua vaivaan, joka on vaarattomuudestaan huolimatta huomattavan kiusallinen ja rasittava.

Vierailija
68/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi miten pärjään vitosella: hyvin. Mulla on kyllä ruokaa kotona kivasti!

Ap

No et näköjään pärjää.

Vierailija
69/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisin miettiäkin, jos antaisit vähän enemmän dataa minkä pohjalta miettiä. Miten pitkään hoito entisaikaan niillä uskomushoidoilla kesti? Kuinka tehokkaasti ne paransivat? Kuinka paljon siihen aikaan oli kroonistuneita tulehduksia? Ennen kuin kerrot nuo tiedot, niin ei tässä ole kauheasti mietinnän pohjaa.

Käytä vähän järkeäsi jos sellaista sinulla on. Esimerkiksi kroonisoituneet tulehdukset ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti, vaikka lääkkeitä on saatavilla. Mistä se mielestäsi kertoo?

Vierailija
70/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, mutta taasko kerran on 18 v. noussut niin pahasti päähän, ettei voi pyytää apua vanhemmilta? Näitä tapauksia on ollut aina silloin tällöin tälläkin palstalla. Harvoin kai lapset ja vanhemmat ovat niin katkerissa riidoissa, että apua ei pyydetä eikä anneta. Eri asia on tietysti, jos vanhempia ei enää ole, mutta yleensä on muita sukulaisia, jotka varmasti auttavat. Eihän näille auttajille tarvitse selittää juurta jaksain, mitä tautia lääkitsee. Tulehduslääkkeitä tarvitsen, voi sanoa. Vai mistä se hiiva on tullut, huonosta elämästäkö, jota ei haluta paljastaa läheisille? 

Vierailija
71/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on ihan äärimmäisen etuoikeutettuja ihmisiä. Olette varmaan samoja tyyppejä jotka väittävät että kaikilla on samat mahdollisuudet, joten jos menee huonosti niin se on oma valinta?

En ole AP, mutta minä olin ap. Vanhemmat oli päihdeongelmaisia, asuin ongelmalähiössä koko alkuelämäni. Suurin osa vanhoista kavereista on joko kuolleita, vankilassa, moniongelmaisia ja/tai nuoria vanhempia, ei kellään jonka kanssa olin tekemisissä olisi ollut kykyä lainata näin loppukuusta. Vanhemmilla nyt viimeiseksi!

Kun eletään tukien varassa syystä tai toisesta, niin valitettavasti ihan kaikkeen vasn ei voi varautua. Yhteen yllättävään menoon kyllä, mutta jos kuussa näitä menoja tulee kolme niin joku jää pakosta hoitamatta. Ja jos olet yksin niin sitten olet yksin. Sossusta kyllä voi saada apua periaatteessa, mutta pääsääntöisesti lääkkeisiin pitää osata varautua. Lääkärin määräämät kyllä korvataan kuittia vastaan.

Jos hyvät ihmiset kysytään (edullisia) itsehoitovinkkejä ja kerrotaan että lainaa ei nyt saa niin olkaa ystävällisiä ja vastatkaa sen mukaan. Joskus tilanne voi todellakin olla sellainen että muuta vaihtoehtoa ei ole. Varsinkin kun julkinen terveydenhoito on mitä on.

Tässä tulee myös esille pilleriuskovaisuus: ennen tällaiset ongelmat osattiin hoitaa ihan itse, nykyisin aivot riittävät vain pilleripurkin ajatteluun. Candidan saa takuuvarmasti hoidettua ilman pillereitä, mutta se, miten estää hiivatulehduksen toistuminen edellyttää elämäntapamuutoksia. Lähtien pikkuhousujen materiaalin valinnasta ja seksikumppaneista jne.

On tavallaan onni, että terveydenhoitojärjestelmä romahtaa. Ne ihmiset, jotka osaavat hoitaa itse itseänsä, tulevat menestymään ja pilleriuskovaiset kuolevat pois.

Kyllä ihmisellä pitää olla julmetun palava viha toisinajettelevia kohtaan, koska pitää onnena sitä että he kuolevat pois. Turvapaikanhakijoita ja homoja kohtaan ollaan suvaitsevaisia, koska muuten ollaan rasisteja, mutta lääketieteeseen turvautuvia kohtaan voidaan antaa halveksunnan leimuta. Sellainen sinä olet.

Et nyt löydä ydintä kirjoituksista: ne, jotka uskovat lääketieteeseen, kuolevat pois koska lääkkeitä ei silloin ole, jos systeemi romahtaa. Ne, jotka osaavat hoitaa itseään ihan itse, ilman lääkkeitä, joita siis ei ole jos systeemi romahtaa, selviytyvät. Näinhän elämä on tähänkin asti mennyt. Heikot kuolevat luonnossa aina ensin. Onko tässä jotain epäselvää?

Kyllä minä ytimenkin huomasin, mutta huomasin myös sen kehyksen. Termi pilleriuskovaisuus, jolla yritetään leimata lääketieteeseen turvautuvia hölmöiksi. Ja onnellisuus siitä, että he kuolevat pois. Joutaisit hävetä, siitä ainakaan ei ole epäselvyyttä. Mitä lyödään vetoa, että muuten markkinoit itseäsi suvaitsevaisena ihmisenä, joka puolustaa homoliittoja ja turvapaikanhakijoiden vastaanottamista. Saisit todella tarkastella sisintäsi, niin musta se on.

Vierailija
72/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutama purkki viljojen tautiainetta, propikonatsolia. Saman kemiallisen ryhmän ainetta kun teidän pimpuloihinne työntämät xxxxnatsolit.

-maanviljelijäM

Mulla olis helvetin tulista chilikastiketta, jos nätisti pyydät, voin tuutata sitä perssilmääsi, urpo.

Vierailija
73/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-maanviljelijäM

Järjen äänät! Hiivat ja bakteerit kuolevat myös hapettimella. Hyviä ovat vetoperoksidi ja kaliumpermanganaatti! Ei muuta kuin happea hiivalle, kyllä lähtee!

Vierailija
74/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap:llä ei oo ollut muita kela-korvattavia lääkkeitä tänä vuonna (eli alkuomavastuu ei ole tullut täyteen) niin hän ei saa kela-korvausta! Eli välttämättä reseptillä osto ei tule yhtään halvemmaksi, etenkin kun päälle tulee vielä reseptin toimitusmaksu (2,39€).

Voiko oikeasti olla näin? Järkyttävää, kertakaikkiaan! :(

Vierailija
75/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta taasko kerran on 18 v. noussut niin pahasti päähän, ettei voi pyytää apua vanhemmilta? Näitä tapauksia on ollut aina silloin tällöin tälläkin palstalla. Harvoin kai lapset ja vanhemmat ovat niin katkerissa riidoissa, että apua ei pyydetä eikä anneta. Eri asia on tietysti, jos vanhempia ei enää ole, mutta yleensä on muita sukulaisia, jotka varmasti auttavat. Eihän näille auttajille tarvitse selittää juurta jaksain, mitä tautia lääkitsee. Tulehduslääkkeitä tarvitsen, voi sanoa. Vai mistä se hiiva on tullut, huonosta elämästäkö, jota ei haluta paljastaa läheisille? 

Järkyttävää tekstiä.

Vierailija
76/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei pidä lainailla joutuu muuten kierteeseen josta ei pääse irti.

Vierailija
77/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee myös esille pilleriuskovaisuus: ennen tällaiset ongelmat osattiin hoitaa ihan itse, nykyisin aivot riittävät vain pilleripurkin ajatteluun. Candidan saa takuuvarmasti hoidettua ilman pillereitä, mutta se, miten estää hiivatulehduksen toistuminen edellyttää elämäntapamuutoksia. Lähtien pikkuhousujen materiaalin valinnasta ja seksikumppaneista jne.

On tavallaan onni, että terveydenhoitojärjestelmä romahtaa. Ne ihmiset, jotka osaavat hoitaa itse itseänsä, tulevat menestymään ja pilleriuskovaiset kuolevat pois.

Kyllä ihmisellä pitää olla julmetun palava viha toisinajettelevia kohtaan, koska pitää onnena sitä että he kuolevat pois. Turvapaikanhakijoita ja homoja kohtaan ollaan suvaitsevaisia, koska muuten ollaan rasisteja, mutta lääketieteeseen turvautuvia kohtaan voidaan antaa halveksunnan leimuta. Sellainen sinä olet.

Et nyt löydä ydintä kirjoituksista: ne, jotka uskovat lääketieteeseen, kuolevat pois koska lääkkeitä ei silloin ole, jos systeemi romahtaa. Ne, jotka osaavat hoitaa itseään ihan itse, ilman lääkkeitä, joita siis ei ole jos systeemi romahtaa, selviytyvät. Näinhän elämä on tähänkin asti mennyt. Heikot kuolevat luonnossa aina ensin. Onko tässä jotain epäselvää?

Kyllä minä ytimenkin huomasin, mutta huomasin myös sen kehyksen. Termi pilleriuskovaisuus, jolla yritetään leimata lääketieteeseen turvautuvia hölmöiksi. Ja onnellisuus siitä, että he kuolevat pois. Joutaisit hävetä, siitä ainakaan ei ole epäselvyyttä. Mitä lyödään vetoa, että muuten markkinoit itseäsi suvaitsevaisena ihmisenä, joka puolustaa homoliittoja ja turvapaikanhakijoiden vastaanottamista. Saisit todella tarkastella sisintäsi, niin musta se on.

Niin niin, usko mitä uskot, olet silti hörhö. Kun vastakkain on ihminen, joka ei osaa hoitaa itseään, vaan uskoo pillereihin ja toinen on ihminen, joka osaa hoitaa minkä tahansa sairauden itse, selviää itsensä hoitaja paremmin. Sama pätee siihen, että ne, jotka eivät ole luottaneet pillereihin, ovat tässä ajassa voineet kehittää tehokkaampia itsehoitomenetelmiä kuin lääketiede. Hyvä esimerkki on antibiootit, joiden tie on tulossa loppuun vs. ihmiset jotka ovat oppineet parantamaan immuunipuolustustaan luonnollisin menetelmin. Kumpi elää pidempään, se, joka saa kaiken maailman taudit huonon immuniteetin vuoksi vai ne, joiden immuunipuolustus toimii hyvin?

Vierailija
78/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo julkinen terveydenhuolto liittyy nyt tähän tapaukseen? Ap tarvitsisi ilman reseptiä saatavaa lääkettä, ei lääkäriaikaa. Lääkärikäynti +reseptilääke olisi todnäk kalliimpi vaihtoehto kuin pelkkä lääke.

Näin "etuoikeutettuna" toivon todella, että verorahoja käytettäisiin juurikin sossun kautta tämänlaisissa tapauksissa, joissa henkilö tarvitsee lääketieteellistä apua vaivaan, joka on vaarattomuudestaan huolimatta huomattavan kiusallinen ja rasittava.

Kuvittelin, että lääkärin kautta lääkkeen olisi voinut saada edullisesti, mutta ilmeisesti näin ei enää ole. Mitä sossuun tulee, ainahan saa toivoa. Minäkin toivoisin että siellä ei rikottaisi lakia käsittelyaikojen ym kanssa, vaan eipä se ole kuitenkaan täysin työntekijöistä kiinni. Kuten ei moni muukaan asia siellä.

Vierailija
79/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomaton ketju jälleen. Tarvitaan yksi hiivatulehdus, niin ihminen huomaa, ettei ole varaa ostaa lääkettä, ei ole yhtään kavereita, opiskelukavereita, työkavereita, sukulaisia, joilta saisi sen reilun kympin lääkkeeseen? Joo mä en usko tätä. Miten ylipäätään pärjäätte elämässä, huvittaisi tietää - tai sitten ei...

Vierailija
80/109 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti, eikö sinulla ole ketään, jolta voisit pyytää 20 euroa lainaan, että saat lääkkeitä? Vanhemmillako ei ole rahaa tai halua auttaa? Eikä ole ketään sukulaisia tai opiskelukavereita? Kuulostaa kyllä aika oudolta, jos omilla vanhemmilla ei ole antaa rahaa noinkin oleelliseen kuin lääkkeeseen.

Olen ollut opiskelija ja me kyllä tuossa tilanteessa rahaa lainattiin toisillemme, kun oikeasti toinen sanoi, että kyse on lääkkeistä. Minäkin lainasin kämppiksilleni ja opiskelukavereilleni, kun tiesin, että kyse on oikeasti lääkkeistä eikä esim. viikonlopun viinoista tai viinaveloista. Ja kun tiesi, että toinen maksaa takaisin. Itse olin siitä onnellisessa asemassa, että äiti ja isä lainasi aina, jos oli hätä. Eikä minun vanhemmat olleet mitään rikkaita, kumpikin oli jo silloin pienellä sairaseläkkeellä (nyt olen sitten auttanut äitiäni aina, kun hän tarvitsee jotain).

Jos minä olisin tuossa tilanteessa, etten saisi rahaa mistään ja rahaa olisi tulossa perjantaina, niin ottaisin vaikka 50 euron pikavipin, vaikka muuten olen niitä vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä