Susanna Koski antoi Ylellä vinkin työttömille: "Riittää, kun katsoo metsään"
Kommentit (254)
Missä tahansa liikunkin, näen paitsi tekemätöntä työtä, myös palkkaamatonta väkeä ja maksamatonta palkkaa.
Terkkuja Kokoomukselle taas, että puuttukaapa ekana siihen työnantajapuoleen, ja sitten kattokaa onko työttömyys yhtä suuri ongelma. Niin, ja haistakaapa paska tästäkin syyllistämistripistä. Ette te kyllä ole mitään ajattelun ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät metsään ei ole ainoa Susanna Kosken idiotismeista. Kosken tultua kokoomusnuorten puheenjohtajaksi 2013 järjestö vaati kansankiihottamispykälää pois Suomen laista ja vähemmistövaltuutetun viran lakkauttamista. Molemmat ovat olemassa perusoikeuksien suojelemiseksi.
Pelottavaa ja puistattavaa että nuorella naisella on noin kylmä ja sydämetön maailmankatsomus, vihaa ja lietsoo vihaa itseään heikommassa asemassa olevia kohtaan.Vielä pelottavampaa on se, että jotkut oikeasti äänestävät tämän kaltaisia ihmisiä päätyämään maan asioista.
Sehän oli hyvää kaveria sen surullisen kuuluisan kokoomusnuoren kanssa, joka pahoinpiteli koiriaan ja tappoi yhden ulkopuolisen henkilön, joka yritti mennä väliin.
Siinä vähän esimerkkiä kokoomusnuorista, järjestö lähinnä seuraava s* nasta jos multa kysytään.
Ongelma tässä on se, että jos metsänomistaja palkkaa jonkun työttömän tekemään vaikkapa taimikon raivausta tai istutusta, niin sitten ne nyt tällaista työkseen tekevät henkilöt istuu siellä kortistossa.
Joillekin metsänomistajille metsänhoito on päivätyö, eli metsää hoidetaan itse ja sitten myyntituotolla eletään. Jos nämä henkilöt maksavat palkkaa tästä työstä muille, niin sitten he ovatkin seuraavat tuen tarvitsijat, kun myyntituotot menee ulkopuolisten palkkoihin.
Ei kukaan hyvää hyvyyttään halua maksaa jollekin siellä metsässä touhuamisesta, jos sillä ei ole metsästä saatavaan tuottoon mitään vaikutusta. Tällä hetkellä puukauppakaan ei käy kovin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
"Metsässä on paljon syötäviksi kelpaavia asioita ".
...just'joo joku varmaan käynyt siellä oikein 'isolla asialla'...
Ei helvetti. 😂 Hyvin lohkaistu. 😂
Tulee kyllä joskus mieleen tuommoisista laukomisista ihan se "Ministeriön erikoisosasto ", Lamm ja sir Pitkin ja Mildred sieltä "Knallista ja sateenvarjosta"...
"Menkää metsään, älkääkä vahingossakaan mihinkään, missä me kokoomuslaiset tienaamme vakuutuskuoriimme"
Mä niin häpeän silmät päästäni!! Koska olen joskus ollut niin idiootti että olen äänestänyt Kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Metsässä on paljon syötäviksi kelpaavia asioita ".
...just'joo joku varmaan käynyt siellä oikein 'isolla asialla'...
Ei helvetti. 😂 Hyvin lohkaistu. 😂
Voihan se 'asia' toki lohjetakin,jos on paksuutta ja pituutta sillä liikaa yhtenä 'sellaisena' ulos 'sieltä' tulemaan...
Niin mitä se sellainen metsän hoito on, jota siellä tarvitsisi tehdä? Tai se usein mainittu risusavotta. Pitääkö ne risut kerätä sieltä metsästä pois, vai mikä olisi tarkoitus? (Minä olen luullut että ne jätetään sinne maatumaan.)
Ja oli miten tahansa, niin miten tuo auttaa minun työttömyyteeni? Työkkärin mielestä minun pitää istua kotona kirjoittamassa työhakemuksia ja juosta haastatteluissa.
Koski ei selvästi ymmärrä. että ongelma ei suinkaan ole TYÖN puute vaan se, että PALKKAA EI MAKSETA. Kansanedustaja on van hyvä, ja ehdottaa lisää rahaa metsänparannustöihin, edes valtion metsiin.
Kyllä tässä näinäkin päivinä metsissä kuljetaan, vaikka paras marja-aika on ohi. Hirvenmetsästys on parhaimmillaan, ja lintuja ja jäniksiä myös metsästetään. Harvemmin kukaan niitä hommia työkseen tekee, ainakaan laillisesti.
Vierailija kirjoitti:
Risusavotassa ei tarvita kielitaitoakaan. Puistojen ja katujen siivoaminen myös voisivat hyvin olla edellytyksenä rahan saamiselle ainakin maahanmuuttajille. Vähentäisi onnenonkijoita.
Mitäs tehdään niille nykyisille puistotyöntekijöille? Kortistoon? Jos et nimittäin ole huomannut niin kunnilla ja kaupungeilla on jo porukkaa siivoamassa puistoja ja katuja. Ja saavat siitä ihan palkkaa.
Niin ja kai sitä voitas joku mamu velvoittaa hoitamaan sinunkin työsi vastineeksi rahan saamiselle. Meet itse kortistoon, ehkä pääset sinäkin risusavottaan! Eikö olis kätevää. Ja halpaa kun kohta kaikki tekis hommia työkkärinrahaa vastaan ja vain aniharvoilla olis kunnon palkkatyö. Suomi nousuun!
Eduskunta on kuin yhtä suurta sketsiä.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä on se, että jos metsänomistaja palkkaa jonkun työttömän tekemään vaikkapa taimikon raivausta tai istutusta, niin sitten ne nyt tällaista työkseen tekevät henkilöt istuu siellä kortistossa.
Niinhän siinä kävisi. Sama myös hoitoalalla. Ja sitten on paikkoja, joissa työt teetetään pitkälti erilaisilla harjoittelijoilla, jotka saavat palkan sijaan jotain työttömyysetuutta.
Mutta enpä tiedä, onko se ongelma, ainakaan Kokoomuksen mielestä. Taitaa pikemmin olla tavoiteltava tila. Palkat valtion maksettaviksi!
Töitä on, mutta kenen töitä ja kuka ottaisi asiakseen palkata jonkun ne tekemään? Metsäalan ammattilaisia on jo käsittääkseni sopivasti, eikä heillä varmaan ole resursseja alaisiin - sitten ei olisi itselle työtä.
Kaupungit ja kunnat säästävät kaikessa mahdollisessa. Lomautuksia ja yt-neuvotteluja, opiskelijoita tai oppisopimusopiskelijoita ei saa ottaa kaupungin tai kunnan palvelukseen säästöjen takia. Yksityinen puoli vetää työntekijöitä itselleen mutta... Ei siellä ole loputtomasti töitä, ja ei kaikki työttömät nuoret mahdu yksityiselle puolelle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Metsänomistajana minua kiinnostaa, että kuka ottaa vastuun, jos joku nyt saa ton akan puheista päähänsä alkaa tehdä oma-aloitteisesti risuhommia minun metsissäni.
Susanna Koski itse?
Minä ilmoittaudun heti työttömien risusavotoijien työnsuunnittelijaksi ja työnjohtajaksi!
Terveisin työtön metsätalousinsinööri.
PS. Kyllä meistä työttömistä löytyy ammattilaisia niin metsähommiin kuin vanhustenulkoiluttajiksi, johon ei missään tapauksessa vastuukysymysten vuoksi kelpaa vapaaehtoinen eikä ensinkään työtön.
Tuo poika muuten ei CV n osaamisesta hyödy, kun ei sinne ole mitään kirjoitettavaa. Netissä on ohjeta pilvin pimein ja muutenkin sitä jauhetaan kursseilla jo liikaakin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko siellä metsässä rahapuita, vai mistä sitä palkkaa saa?
Kävin n.kuukausi sitten metsässä. En pitkälle kerinnyt tieltä kun löysin n 8 kpl puolen litran karjalatölkkiä ja yli kymmenen kukko olutta.
Pikku hiljaa olen niitä juonut. En juo paljon olutta.
Pitää tehdä uusi reissu kohta.
Koskesta näkee hyvin miten kokoomuslaiset suhtautuvat työntekijään. He siirtävät julkiset rahat vanhustenhuollosta kapitalistin "vakuutuskuoreen" ja sitten vittuilevat työntekijälle miten on tämän syytä, että vanhukset eivät pääse ulkoilemaan. Koski pitää työttömiä orjina, joiden velvollisuus on tehdä tasan mitä käsketään.