Susanna Koski antoi Ylellä vinkin työttömille: "Riittää, kun katsoo metsään"
Kommentit (254)
Kuka minut palkkaa risusavottaan? Vai ajanvietteestä 9 euroa vastaanko oli kyse?
Noin pätevältä henkilöltä olisi varmasti konkreettisempaakin esimerkkiä irronnut. Eiks ni?
Jokamiehenoikeuksilla ei voi metsänhoitotöihin tarttua, ei todellakaan! Kaksi aivan eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Risusavotassa ei tarvita kielitaitoakaan. Puistojen ja katujen siivoaminen myös voisivat hyvin olla edellytyksenä rahan saamiselle ainakin maahanmuuttajille. Vähentäisi onnenonkijoita.
Ongelma on siinä, että Suomessa ei ole omistajatonta metsää, eli kaiken omistaa joko yksityinen, yhteisö tai valtio. Ei sinne vain mennä risusavottaan tai hakemaan polttopuuta tai muutakaan puutavaraa ilmaiseksi. No niitä marjoja tai sieniä tietysti, tosin se aika on muutama kuukausi syksyllä. Ja kun siitä savotasta pitäisi saada palkkaakin.
Tarpeeksi kun on työttömiä keräämässä kadulla ja puistoissa roskia ilmaiseksi tai halvalla, pian on ne siihen tällä hetkellä palkatutkin tekemässä samaa. Ilmaiseksi tai halvalla. Eihän kunta heitä enää tarvitse, kun vapaaehtoiset tekevät halvemmalla.
Voisin lähteä Suskin kanssa yhdessä metsän ja testata kuinka pehmeää puolukanvarvut ovat paljasta porvaripyllyä vasten =)
Marjoja ja sieniä poimimaan siitä!
"Metsässä on paljon syötäviksi kelpaavia asioita ".
...just'joo joku varmaan käynyt siellä oikein 'isolla asialla'...
Uskomatonta paskaa tuo muija kehtaakin suoltaa suustaan!
Ok, eli voin tästä mennä hakemaan jostain vanhainkodista vanhuksen ulkoilutettavaksi?
Juu ja kohta ei tarvitse maksaa edes työttömyyskorvauksia kun vapaaehtoistyö rinnastetaan työntekoon! hiphei, Suomi on pelastettu! hyvä suskii!
Metsänomistajana minua kiinnostaa, että kuka ottaa vastuun, jos joku nyt saa ton akan puheista päähänsä alkaa tehdä oma-aloitteisesti risuhommia minun metsissäni.
Susanna Koski itse?
Ei hyvää päivää. Kuka tämmöinen Susanna Koski oikein on? Millä avuilla hän kansanedustajana toimii?
Joo o, kyllä meillä mummut tarttis ulkoilutusta. Mutta kun ei meille hoitajille haluta maksaa edes siitä että jaetaan niille elintärkeät lääkkeet ja vaihdetaan vaipat, niin kukas siitä ulkoilutuksesta maksaisi ja kenelle? Vai ilmaseksiko tää rouva ajatteli näitä töitä tehtävän? Onhan sitä töitä vaikka millä mitalla, kun vaan silmänsä avaa. Kys. rouva vois vaikka aloittaa sieltä eduskunnasta, avaa silmänsä ja alkaa tekemään töitä nyt vaan. On siellä sen verran vasemmalla kädellä suhattu viime vuodet ja lopputulot nyt on mitä on... Mutta ainiin, eduskunnan joululomat kolkutteleekin jo ovella ja rouva Koskella on varmaan kiire hipsutella kotia joulukuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että Susanna Koski käskee työttömiä polttamaan metsät protestiksi.
Sitähän voisi sitten oikeudessa tiukan paikan tullen ja loppuviimeksi puolustaa vaikka yrityksenä perinteisen suomalaisen kaskitalouden harjoittamiseksi...
Koski ilmeisesti kuvittelee, että työttömät tarvitsevat työtä sen vuoksi, että olisi jotain tekemistä, eikä siksi, että työstä maksettaisiin palkkaa... Vai maksaako hän itse palkan kaikille työttömille, jotka lähtevät risusavottaan tai vanhusten kanssa ulkoilemaan?
Siis mitä ihmettä? Kyllä on naisella pokkaa syyllistää työttömiä siitä, kun vanhukset eivät pääse tarpeeksi usein pihalle. Eikö kokoomus ja kumppanit juuri ole niitä, jotka koko ajan vähentävät sairaaloilta ja vanhainkodeilta resursseja ja näin saavat aikaan sen, että vanhusten hoitoa laiminlyödään?
Vierailija kirjoitti:
Jokamiehenoikeuksilla ei voi metsänhoitotöihin tarttua, ei todellakaan! Kaksi aivan eri asiaa.
Niinpä. Aika äkkiä joudut poliisin kanssa tekemisiin, jos menet kaatelemaan puita jonkun muun metsästä, oli sitten millainen ryteikkö tahansa kyseessä.
Noissa Susannan argumenteissa mentiin kyllä pahasti metsään... :D
No mutta eihän vanhustyöstä voi palkkaa vaatia, se on kutsumustyötä!!
Jos sitä työtä kerta on niin paljon niin miksei palkata töihin ihmisiä?
Vai haaveillaanko tässä nyt sellaisesta että työttömät kadulle ja asuntoloihin, palkaksi saa ruokaa ja joulun alla kokoomuksen poliitikot käy tarjoilemassa voileipiä köyhille ja otetaan pari selfietä someen. Siellä sitten kehutaan että Wau oot niin kiltti ihminen <3
Tietty muistutetaan että kaikilla on mahdollisuus menestykseen vaikka kaikille ei ole enää silloin edes pääsyä lääkärille, ilman että on miljoonaveloissa.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että olen tässä viimeisen vuoden aikana oikeastaan vasta kokenut sellaisen ahaa-elämyksen miten typeriä tämän maan johtavat poliitikot ja liike-elämän vaikuttajat ovat. Ei tätä laivaa kukaan ohjaa.
Sama havainto täällä.
Me tiedämme hyvin teidän vihervassareitten halun päästä kokoomuksen pehkuihin piehtaroimaan.