Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susanna Koski antoi Ylellä vinkin työttömille: "Riittää, kun katsoo metsään"

Kommentit (254)

Vierailija
101/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä tekemätöntä työtä vaikka kuinka paljon, mutta kun ei sen tekemisestä kukaan halua maksaa. Miksi työttömien pitäisi tehdä ilmaiseksi, kun muut saat palkkaa? Vai pitäsikö se palkanmaksajakin poimia sieltä puskista?

Käsittääkseni työtön SAA kyllä rahaa nytkin, jopa tekemättä mitään. Jospa tämä taivaalta tipahtava raha muutettaisiin vastikkeelliseksi siten, että sen eteen pitäisi edes käydä tekemässä jotakin nimettyä yleishyödyllistä askaretta tämän yhteiskunnan hyväksi.

Kuulostaa reilulta näin työtä tekevän veronmaksajan (=työttömien "palkanmaksajan) näkökulmasta.

Minusta kuulostaisi reiluimmalta, että jaetaan työt tasan kaikkien työhaluisten ja -kykyisten kesken. Palkka tietysti myös. Joku kuuden tunnin työpäivä vaikka; tietysti sinun palkkasi pienenisi, mutta saisitpa vastikkeeksi enemmän vapaa-aikaa. Minulla kävisi päinvastoin, sopisi hyvin sekin. Sinunkaan ei tarvitsisi enää harmitella sitä, kuinka joudut elättämään työttömiä.

Vierailija
102/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole enää edes hauskaa, vaan pelottavaa. En muista toista noin todellisuudesta vieraantunutta poliitikkoa. Itsellä on oikeasti tuttuja, joiden mielestä Koski on nainen paikallaan ja ideansa hyviä. He eivät tiedä olevansa työttömän luuserin tuttu (Facebookissa). Ahdistavaa on se, että olen jo sen ikäinen että työtehtävien kirjo kapenee, on lapsia elätettävänä ja kaikki elämässä eteenpäinmeno hiipuu ulottumattomiin, ei tullut omaa autoa tai asuntoa minulle. Tekemätöntä työtä on paljon, Koski on oikeassa, mutta kun ei ole niitä palkanmaksjia!

MIKSI työttömän täytyisi tehdä ilmaiseksi se mistä muut saavat palkkaa? Halutaanko Suomeen orjaluokka, ihan  oikeasti?MITEN tämä on mahdollista, vuonna 2016? Olisiko 10 vuotta sitten lausua tuollaista ääneen? Tuntuu tosiaan siltä että talouden uusjako on totta ja tulevat vuosikymmenet tulevat olemaan aika jäätäviä köyhille. En olisi uskonut, mutta nyt luulen, että joku sota oikeasti voi tulla :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Susanna "järjenjättiläinen" Koski! Kiitos, että avauduit tästä Suomen pikku ongelmasta, siis työttömyydestä. Eduskunnassa et ole juurikaan saanut kaunista suutasi auki.

En tule koskaan äänestämään edustamaasi puoluetta. Kiitos Sinun!

Sinulla oli pikaratkaisu tähän suurtyöttömyyteen, joka on Sinun edustamasi puolueen päämäärä. On helppo hallita köyhää ja epätoivoista työtöntä porukkaa ja vieläpä ketterästi saada heidät tappelemaan keskenään.

En ole itse työtön, mutta tunnen suurta myötätuntoa niitä kohtaan, joilla on käynyt huonosti. Missä on Sinun ja edustamasi puolueen myötätunto? Ei taida edes hävettää eilinen lausuntosi koskien risusavottaa.

Vierailija
104/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä tekemätöntä työtä vaikka kuinka paljon, mutta kun ei sen tekemisestä kukaan halua maksaa. Miksi työttömien pitäisi tehdä ilmaiseksi, kun muut saat palkkaa? Vai pitäsikö se palkanmaksajakin poimia sieltä puskista?

Käsittääkseni työtön SAA kyllä rahaa nytkin, jopa tekemättä mitään. Jospa tämä taivaalta tipahtava raha muutettaisiin vastikkeelliseksi siten, että sen eteen pitäisi edes käydä tekemässä jotakin nimettyä yleishyödyllistä askaretta tämän yhteiskunnan hyväksi.

Kuulostaa reilulta näin työtä tekevän veronmaksajan (=työttömien "palkanmaksajan) näkökulmasta.

Tiedätkös.

Miksi naapurin Irma saa samasta työstä nettona 1800€, kun minä saan siitä tukityöllistettynä kelan päivärahan 600€ netto+ylläpitokorvauksen 180€ ?

Miksi Irman työ on yli puolet arvokkaampaa kuin minun?

Miksi sinun työsi on arvokkaampaa kuin jonkun toisen joka tekee samat työt?

Vierailija
105/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on nää yleishyödylliset askareet? 

Mihin laitan lapset siksi aikaa? Otanko mukaan kun ulkoilutan mummoja? Miksi en saisi siitä palkkaa, jos se kerran on tarpeellista työtä? Nyt työttömänä hoidan lapsiamme (eivät ole hoidossa), autan äitiäni. Miksi minun pitäisi antaa panokseni vieraan pääoman käyttöön? Jos menisin töihin joku muu hoitaisi lapseni ja auttaisi äitiäni, nyt sen teen minä ilmaiseksi.Miksi siis haluaisin tehdä saman vieraalle, ilmaiseksi, kun muut saavat siitä palkkaa?Yksi kysymys: luuletko että työttömät ovat idiootteja?

Vierailija
106/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on työttömiä metsureitakin. Koneet tekevät nykyisin harvennushakkuutkin.

Vierailija
107/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenenkään metsään voi mennä tekemään metsänhoidollisia töitä noin vain! Tietääkö tää ihminen, mitä jokamiehenoikeuksilla saa tehdä? Eikä sieltä voi metsästää syötävää, jos ei ole lupia. Ei voi kalastaa jos ei ole lupia. Marjoja ja sieniä saa poimia. Ei siellä voi raivata ja sahata ihan noin vain. Voi herranjestas tälläsiä edustajia. Ei ihme ettei tule oikein mistään mitään!

Vierailija
108/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin oikein  paljon sitkeähenkisiä  hirvikärpäsiä tuon sanojan  sinne  'yhteen paikkaan'... (tuon henkilön nimeä nyt tässä kuitenkaan   enää mainitsematta)

Vierailija
109/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti Kosken kannattaisi hankkiutua joksikin aikaa oikeisiin töihin. Enkä nyt tarkoita mitään vaipanvaihtoa vanhuksille (vaikka voisi sekin hyvää tehdä), vaan sellaisia johtotehtäviä, joihin kokoomusmaisterilla luulisi olevan edellytykset. Tai vaikka perustaisi oman yrityksen.

Tämä siksi, että oppisi, että ei se työn teettäminen ihan niin yksinkertaista ole! Ei siitä mitään tule muuta kuin sotkua, jos jonnekin työpaikalle yhtäkkiä pölähtää lauma uusia ihmisiä, joille pitäisi kaikki opettaa ja toiminta jotenkin organisoida.

Laajamittaisen "työttömät metsiä hoitamaan" -projektin organisointi tulisi kalliiksi. 

Suomessa on kyllä takavuosina järkätty isoja savottoja työttömille, mutta niistä on luovuttu juuri siksi kun olivat kannattamattomia.

Vierailija
110/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi uskonut, mutta nyt luulen, että joku sota oikeasti voi tulla :/

Viime sisällissodasta tulee kohta sata vuotta, otettaisiinko juhlavuoden kunniaksi uusiksi?

Vierailija
111/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suski puski nyt kyllä  päätään ihan  päin mäntyä...

Vierailija
112/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tässä tuijottanut jonkun aikaa metsään, mutta mitään ei ole tapahtunut. 

Vierailija
113/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, siis Kosken mukaan voin vain marssia hoivakotiin ja viedä vanhuksen ulkoilemaan. Selvä asia! Ei siinä sitten mitään.

Olen itse kaupunkilaisnuori (19 v) ja ymmärrän, ettei metsiinkään noin vain kajota. Miten tämä kansanedustaja on näin todellisuudesta vieraantunut?

Vierailija
114/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jos ei nää metsää puilta..niin kuin tämä Koski.

Vierailija
115/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt täällä metsässä. Mitä täällä pitäisi tehdä?

Vierailija
116/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas sekoomuksen edustaja huutelee norsunluutornistaan.

Vierailija
117/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoa tekemätöntä työtä.

Vierailija
118/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin panna Suskia rajusti takaapäin.

T: Työtön vihervassarimies

Metsässä tavataan.

Susanna Koski on näin syksyisin tatin tarpeessa.

Vierailija
119/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun katsot sitä. Niinhän se Suski sanoi.

Vierailija
120/254 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää 8 tuntia sieniä ja myy niitä naapureille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi