Lokakuun laihdutusryhmä
Kuka lähtee mukaan lokakuun laihdutusryhmään? Tyyli on vapaa, mutta tarkoituksena on, että keskusteluun kirjoiteltaisiin mahdollisimman usein laihdutuksen edistymisestä, mielellään voi pitää ruokapäiväkirjaa ja kirjoitella punnitukset päivittäin tai haluamaansa tahtiin. Laihdutusryhmään ovat tervetulleita kaikki laihduttajat lähtöpainoon katsomatta. :) Ryhmän tarkoituksena on tsempata ja kannustaa sekä itseänsä että muita laihdutuksessa.
Voitte mielellään esitellä itsenne haluamallanne tavalla, sekä ilmoittaa lähtöpainon, pituuden ja mahdolliset tavoitteet.
Lyhytmuotoinen esittäytyminen: olen nuorehko kahden pikkulapsen äiti, joka tekee töitä täysaikaisesti ja lisäksi suorittaa toista yliopistotutkintoa täysaikaisesti, joten arki on lievästikin sanottuna hektistä. Olen 163 cm pitkä, ja lähtöpainoni oli yli vuosi sitten 88 kg, nyt painoa on tasan 63 kg, eli 25 kg on jo lähtenyt. Tavoitepainoni on 55 kg, ja haluan päästä tavoitteeseeni vuoden 2016 loppuun mennessä.
Kiireisen elämäntilanteen vuoksi en viikolla ehdi harrastaa liikuntaa, vaan liikunta sijoittuu lähinnä viikonlopuille, ja on lähinnä siis kävelylenkkejä milloin mihinkin. Tämän takia en syö kovin paljoa, jos joku joskus ihmettelee pieniä ruokamääriä. Toisaalta välillä saatan pitää herkkupäiviä.
Aion tulla kirjoittelemaan iltaisin. Kirjoitan silloin aamupainon, päivän syömiset sekä mahdollisesti myös kuulumiset.
Ilmoittautukaa mukaan!
Kommentit (75)
01.10. 63,0
02.10. 64,1
03.10. 64,2
04.10. 63,5
05.10. 63,0
06.10. 62,8
07.10. 62,6
08.10. 62,2
09.10. 62,7
10.10. 63,0
Aamupala: maitokahvi (50 kcal)
Lounas: salaattia ja fetaa ja viinirypäleitä (200 kcal)
Päivällinen: kanawokkia (200 kcal)
Iltapala: pala omenapiirakka ja jäätelöä (300 kcal)
Lisäksi olen napsinut tortillasipsejä ja kaksi palaa suklaata. Kalorit 900-1000.
Ap
Noniin, enpäs ollutkaan hetkeen täällä käynyt.
Tänään herätessä paino 53,3kg (Aloitus 55, tavoite 49)
Pääsääntöisesti kalorit ovat päivittäin 500-1000. Eilen herkuttelin kyllä luomu cashewpahkinöillä ja rusinoilla, ovat sentään parempi vaihtoehto itselle kuin sipsit tai karkki. Ja light-limua, yleensä juon vettä tai vissyä. No, nyt taas paluu ruotuun. :)
Hitaasti mutta varmasti =) Ainakin suunta on oikea, itse en jaksa ottaa liikaa stressiä, tavoitteena on kuitenkin pitää järki päässä ja pysyä terveenä ja pitää painokin kurissa, joten olen oikein tyytyväinen!
- 21. / Blanche
Moi! En ole tällä viikolla käynyt kertomassa kuulumisia, kun ollaan kotona sairastettu. Tänään aamupaino 58,8kg eli -700g viikossa. Oikein tyytyväinen olen. Tavoite kuun loppuun 57,5kg. Toivottavasti sinne pääsen :) Ensi viikonloppuna tulee sukulaisia juhlimaan lapsen synttäreitä, niin silloin tulee kyllä sitten hetkuteltua. -8
01.10. 63,0
02.10. 64,1
03.10. 64,2
04.10. 63,5
05.10. 63,0
06.10. 62,8
07.10. 62,6
08.10. 62,2
09.10. 62,7
10.10. 63,0
-
19.10. 61,9
Onpas taas jäänyt päivittelyt tekemättä pitkän aikaa. No, nyt on siis suunta vihdoin oikea. :)
Tänään söin aamupalaksi pikkupala karppipizzaa ja vähän kotitekoista proteiinipatukkaa. Lounaaksi varmaan vähän siemenleipää tai pizzaa, ja päivällinen samoilla linjoilla. Iltapalaksi rahkaa. Olen nyt vaihtanut ruoat vähän karpimpaan suuntaan, ja vaikuttaa toimivan ruokahalun hillintään oikein hyvin. Toivottavasti painoni olisi korkeintaan 60,9 kg lokakuun loppuun mennessä. :)
Ap
Täällä on keskustelu tyrehtynyt, enkä ole käynyt päivittelemässä kuulumisia itsekään. Viime viikolla paino ei pudonnut yhtään, vaikka pysyinkin ruodussa. Viikonloppuna tulikin sitten herkuteltua, kun oli juhlat meillä kotona, mutta sitten jatkoin taas ihan normaalisti. Viime perjantain paino oli siis sama kuin kaksi viikkoa sitten eli 58.8kg ja tänään 58.0kg, maanantaina sitten puntarille katsomaan, kuinka lähelle tämän kuun tavoitetta pääsin, nyt matkaa siihen puoli kiloa ja sitten jatkan edelleen laihdutusta kunnes puntari näyttää 53kg. Kiva kuitenkin huomata, että tällä kertaa ei tullut pidempää junnausta, elokussa junnasi paino paikoillaan 3 viikkoa, vaikka noudatin dieettiä säntillisesti.
-8
Unohdin maanantaina punnita itseni, mutta tänään kävin puntarilla ja paino oli 57,5 eli aika hyvin pääsin tämän kuukauden tavoitteeseen, luultavasti toissapäivän paino olisi ollut 200g korkeampi. Harmi, että muut eivät ole käyneet päivittelemässä kuulumisia. Kokonaisuudessaan olen pudottanut kesäkuun puolesta välistä 12,4kg ja tässä kuussa putosi reilut 2kg, toivottavasti marraskuun lopulla painoa olisi 55,5kg eli pyrin pudottamaan 2 kiloa tämän kuukauden aikana. Jos ap on edelleen innostunut painonpudotuksesta ja laittaa uuden ryhmän pystyyn marraskuulle, niin liityn kyllä mukaan. -8
Mun osalta tämä meni nyt ihan läskiksi.. Marraskuu pystyyn?
Vierailija kirjoitti:
Mun osalta tämä meni nyt ihan läskiksi.. Marraskuu pystyyn?
Varmaan monella muullakin... tai näin ainakin päättelen ketjun hiljentymisen johdosta! Itsekään en sitten ollut motivoitunut kirjoittamaan ruokapäiväkirjaa tänne, kun ei muutkaan jakaneet kuulumisiaan. -8
Hienoa, huomasin tämän ryhmän vasta nyt vaikka olen jo pitkään yrittänyt löytää tsemppiryhmää. Kaikki keskustelut jotka löysin olivat vanhoja tai sitten rajattu porukkaa niin, etten voinut osallistua. Joten lähden mielelläni mukaan jos pistätte uuden ryhmän käyntiin! Voihan keskustelua tähänkin jatkaa?
Kerron itsestäni enemmän kun tietää mihin kirjoittaa. :D
Niin kai sitä voisi sopia, että lokakuun laihdutusryhmä jatkaa toimintaansa, kunnes se hiljenee tai ainakin vaikka marraskuun ajan! Toivottavasti keskustelu taas vilkastuisi-8
Vierailija kirjoitti:
Mukana
Pituus 158, paino 65kg
Tavoitepainoa ei ole, tähtään hyvään ja virkeään olotilaan.
Syön kasvispainotteisesti normaalirasvaista ruokaa 3-4 kertaa päivässä. En syö leipää, perunaa enkä pastaa.
Olen tämä.
Paino on nyt 62kg ja olo on hyvä. Ruoka on maukasta ja voin syödä riittävästi nälkää näkemättä. Sama tyyli jatkuu tästä eteenkin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukana
Pituus 158, paino 65kg
Tavoitepainoa ei ole, tähtään hyvään ja virkeään olotilaan.
Syön kasvispainotteisesti normaalirasvaista ruokaa 3-4 kertaa päivässä. En syö leipää, perunaa enkä pastaa.
Olen tämä.
Paino on nyt 62kg ja olo on hyvä. Ruoka on maukasta ja voin syödä riittävästi nälkää näkemättä. Sama tyyli jatkuu tästä eteenkin päin.
Sullahan on pudonnut tosi kivasti paino, -3kg kuukaudessa!
Itsekin jatkan samalla tyylillä eli pyrin syömään 1200 kcal päivässä ja syön hiilaritietoisesti. Kerran viikossa herkkupäivä, silloin normaalisti yritän pitää kalorit 1800, mutta toisinaan saattaa mennä jopa 2000 kalorin yli. Ainakin silloin, kun on juhlatunnelmissa. Aluksi olin paljon tiukempi, enkä pitänyt herkkupäivää ollenkaan, sitten painonpudotus tyssäsi ja paino junnasi paikoillaan 3 viikkoa. Päätin parina päivänä syödä nornaalinkulutuksen verran ja jopas paino alkoi taas pudota. Sen jälkeen olen pitänyt herkkupäivän joka viikko, eikä samanlaisia jumituksia ole tullut. Tosin lokakuussa oli yksi viikko, kun paino ei pudonnut. -8
Höh, ei tää keskustelu näytä vilkastuvan enää. Tulin nyt kuitenkin päivättämään omat kuulumiset. Tänään virallinen punnituspäivä ja aamupaino 57,2kg eli -800g viikossa! Huikeeta! Otan ilmeisesti kiriä sen pienen jumin jälkeen. -8
Minulla meni lokakuun laihistelut plörinäksi. Olisiko täällä kenelläkään kiinnostusta aloittaa uutta keskustelua?
Ap
Mun paino vajaassa viikossa 76>75,5>74,7 kg. Eli -1,3 kg. Olen tyytyväinen :) Olen syönyt edelleen normaalin terveellisesti mutta pienempiä annoksia. Liikuntaa alan lisäämään kun paino alkaa kutosella.
Tänään söin mysliä, luonnonjugurttia, pari pihviä, riisiä, vihersalaattia, satsumaa. Jotain iltapalaa ajattelin vielä väsätä.
-18