Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuun laihdutusryhmä

Vierailija
30.09.2016 |

Kuka lähtee mukaan lokakuun laihdutusryhmään? Tyyli on vapaa, mutta tarkoituksena on, että keskusteluun kirjoiteltaisiin mahdollisimman usein laihdutuksen edistymisestä, mielellään voi pitää ruokapäiväkirjaa ja kirjoitella punnitukset päivittäin tai haluamaansa tahtiin. Laihdutusryhmään ovat tervetulleita kaikki laihduttajat lähtöpainoon katsomatta. :) Ryhmän tarkoituksena on tsempata ja kannustaa sekä itseänsä että muita laihdutuksessa.

Voitte mielellään esitellä itsenne haluamallanne tavalla, sekä ilmoittaa lähtöpainon, pituuden ja mahdolliset tavoitteet.

Lyhytmuotoinen esittäytyminen: olen nuorehko kahden pikkulapsen äiti, joka tekee töitä täysaikaisesti ja lisäksi suorittaa toista yliopistotutkintoa täysaikaisesti, joten arki on lievästikin sanottuna hektistä. Olen 163 cm pitkä, ja lähtöpainoni oli yli vuosi sitten 88 kg, nyt painoa on tasan 63 kg, eli 25 kg on jo lähtenyt. Tavoitepainoni on 55 kg, ja haluan päästä tavoitteeseeni vuoden 2016 loppuun mennessä.

Kiireisen elämäntilanteen vuoksi en viikolla ehdi harrastaa liikuntaa, vaan liikunta sijoittuu lähinnä viikonlopuille, ja on lähinnä siis kävelylenkkejä milloin mihinkin. Tämän takia en syö kovin paljoa, jos joku joskus ihmettelee pieniä ruokamääriä. Toisaalta välillä saatan pitää herkkupäiviä.

Aion tulla kirjoittelemaan iltaisin. Kirjoitan silloin aamupainon, päivän syömiset sekä mahdollisesti myös kuulumiset.

Ilmoittautukaa mukaan!

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ilmoittaudun mukaan! 

Pituutta on 161 ja painoa pikkusen reilu 63 kiloa ja tavoite on noin 55 kiloa tammikuuhun mennessä. Syön normaalia kotiruokaa ja tarkoituksena olisi lisätä kasvisten määrää ruokavaliossa entisestään. Normaalipäivänä syön aamupalaksi 1 ruisleivän tai pienen kotitekoisen sämpylän, lasin maitoa ja hedelmän tai vihanneksia. Lounaaksi teen suuren salaatin (salaattia, kaalia, tomaattia, kurkkua, tonnikalaa tms. proteiinia, kananmuna tai salaattijuustoa ja hieman salaatinkastiketta). Päivällisellä syön tavallisia kotiruokia pienen määrän ja täytän loput lautasesta kasviksilla. Pieni määrä tarkoittaa minulle yhtä perunaa, paria rkl kastiketta ja vaikkapa 5-6 lihapullaa. En hyväkarppaa, mutta yritän vältellä perunan, pastan ja riisin liikasyömistä. Iltapalaksi syön joko 2 näkkäriä tai jogurttia hedelmien kanssa tai molemmat jos olen liikkunut paljon tai illallinen on ollut keittoa tms. muuta kevyttä.

Liikun lenkkeilemällä koiran kanssa päivittäin reippaita lenkkejä ja teen satunnaisesti kotijumppia youtubesta, esim. X-hit https://www.youtube.com/user/XFitDaily

Vierailija
2/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana

Pituus 158, paino 65kg

Tavoitepainoa ei ole, tähtään hyvään ja virkeään olotilaan.

Syön kasvispainotteisesti normaalirasvaista ruokaa 3-4 kertaa päivässä. En syö leipää, perunaa enkä pastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sama kuin 700kcal-syyskuu topikin ap?

Vierailija
4/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana. Pituus 171, paino 65. Tavotepaino 54kg.

Vierailija
5/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia ilmoittautumisista, ja tervetuloa mukaan! Muistakaa kirjoittaa viestienne loppuun tästä lähin nimimerkiksi 1 tai 2 jne., jotta muut tunnistavat tekstinne. :) Ellette halua valita nimimerkkiä?

Ykkösellähän on melkein sama tilanne, kuin minulla, eli sama paino ja sama tavoitepaino ja sama tavoiteaikakin kaiken lisäksi. Mahtavaa! 

Ap

Vierailija
6/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap sama kuin 700kcal-syyskuu topikin ap?

Kyllä, sama ap.

Ap

Vierailija
7/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana.

Nainen,30 v.

pituus 173, painoa 105 kg.

tavoite on painaa 90 kg tammikuun loppuun mennessä, ja 79 ens kesään mennessä.

Tiedän että paino putoo nopeaan ai nakin aluksi, kun lopetan turhat hiilarit ja alan liikkua.

Nyt vaan aion jaksaa viedä tämän loppuun, yleensä jaksan pari viikkoa.

Tsemppiä meille kaikille!!!

-E-

Vierailija
8/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mukana! Laihdutuksen aloitin kesäkuun puolessa välissä. Lähtöpaino oli 69,8kg ja tänään aamupaino 59,9kg. Pituutta 161cm ja tavoitepaino 53kg. Vihaan kuntosaleja ja ryhmäliikuntatunteja. Olen liittynyt cassie ho:n blogilates yhteisöön ja seuraan treenikalenteria ja teen treenit kotona 5x viikossa. Tänään poksahtaa auki skumppapullo, kun olen vihdoin saavuttanut välietappini, joka oli 60 kiloa.

Laihdutukseb apuna ja tukena käytän fat secret sovellusta ja punnitsen ruoat tarkasti. Syön hiilaritietoisesti.

Vierailija
9/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään tuolta edellisestä keskustelusta tänne. Olen siis numero 39, mutta nyt näyttäisi siltä, että olen kolmosen kevyempi!

Olen parikymppinen nainen ja asustelen sulhaseni kanssa Suomen seitsemänneksi suurimmassa kaupungissa. Meillä on suunnitelmissa häät, joissa aion painaa saman verran kuin seurustelumme alussa: 70 kiloa. Tänään tuohon on vielä matkaa 8,7 kiloa.

Syyskuun alussa painoin 84,6 kiloa, joten viimeisten viikkojen aikana olen pudottanut lähemmäs kuusi kiloa. Lokakuun aikana tavoitteenani on karistaa vielä kolmisen kiloa. Pudotan painoa kaloreita laskemalla, sillä varsinkin nyt syksyisin sohva houkuttelee viltin, teen sekä neuletöiden pariin. Kun saavutan tavoitepainoni, aloittelen kiinteytysprojektini. Silloin on toivottavasti kuivemmat kelit... 

Listaan tänne päivittäin kahdentoista maissa aamupainon ja edellisten päivien syömiset. Eilen tuli napattua puolet päivän kaloreista jo aamupalalla, sillä löysin jääkaapista viikon vanhan kermapurkin. Tuhottiin se sitten miehen kanssa yhteisvoimin pannulliseen kahvia. Puolikkaassa kermapurkissa on yllättävän paljon kaloreita, mutta se sai kyllä starbuckin kahvin maistumaan taivaalliselta! Tässä eiliset ruoat kokonaisuudessaan:

Aamupala: Raejuusto-omeletti pekonilla, kolme kermaista kahvia ja tee (580 kcal)

Päivällinen: Hernekeittoa ja juustonäkkäri (380 kcal) 

Iltapala: Puolukkamaitoa sekä näkkäri juustolla, meetvurstilla ja kurkulla (200 kcal)

Mukavaa että tänne on löytänyt jo näin moni osallistuja :) Tsemppiä meille!

- (3)9

Vierailija
10/75 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Olen varmaankin repsahtamisen ja jojottelun maailmanmestari. Nyt haluan vihdoin pysyvän elämäntapamuutoksen, joten katsotaan, jos se ryhmän tuella vihdoin onnistuisi. Alan laskemaan kaloreita pitäen tavoitteena 1500 kcal/päivä. Huomenna aloitan, koska tänäänkin tuli syötyä puoli paketillista jäätelöä... Shit! Liikunta on onneksi aina ollut iso osa elämää, eli enää ruokapuoli pitää saada kuntoon.

Pituus: 173 cm

Paino: 86 kg

Tavoitepaino: tämän vuoden puolella 78-82 kg, lopullisesta en vielä tiedä

- Ellu

Vierailija
11/75 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivä             paino            yhteensä

26.9.              82,0               - 2,6 kg

27.9.              80,8               - 3,8 kg

28.9.              79,7               - 4,9 kg

29.9.              79,1               - 5,5 kg

30.9.              78,7               - 5,9 kg

1.10.              77,8               - 6,8 kg

Tässä on tämän viikon aamupainot. Viikonlopun hulinat toivat aika paljon plussakiloja (palasin kolmen viikon takaisiin lukemiini), mutta onneksi karisivat pois lähes yhtä nopeasti kuin tulivatkin. Vielä kun nipistän puoli kiloa, olen puolivälissä 14,6 kilon kokonaistavoitteestani. Käsittämätöntä - eihän tässä ole laihduteltu kun vasta kuukausi!  

Eilisen syömisissä ei ole paljon kerrottavaa. Mies oli viime viikolla täyttänyt pakkasen broilerin jauhelihalla kun en ollut täällä tekemässä ruokaostoksia. En siis jostain syystä saa noita silputtuja saati jauhettuja teurasjätteitä syötyä, vaikka kokonaiset tipuset kyllä maistuvat. Kokeilin kuitenkin tehdä niin persikkaista kanakastiketta, että saisin broilerin tekemään kastikkeeseen katoamistempun. No, eipä se tehnyt. Lautanen on edelleen tuolla jääkaapissa salaatteineen päivineen.     

Aamupala: raejuusto-omeletti, pekonia, kaksi maitokahvia, tee (320 kcal)

Päivällinen: kreikkalaista salaattia, broilerin närppimistä, maitokahvi (200 kcal)

Iltapala: vesikaakao maitotilkalla, kolme kuppia teetä (30 kcal)  

Eilinen jäi kaloreiltaan taas vajaaksi, mutta eiköhän huomiset listaukset ole taas päinvastaisia. Tänään mies saa syödä kanakastiketta kun itse herkuttelen porkkanakeitolla - molemmat ovat tyytyväisiä!

- Ysi

Vierailija
12/75 |
01.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

01.10. 63,0

Aamupala: cheddar-munakasta ja skyr

Lounas: sipsejä

Päivällinen: minisiivu feta-pinaattipiirakkaa

Iltapala: brownies

En todellakaan ole ylpeä tästä aloituspäivän menyystä! :D Vaikka tulikin liikuttua luonnossa parisen tuntia, mutta silti. Kaloreita ehkä 1300-1500. Brownies oli ihan äärettömän helppo tehdä, ja todella hyvää, oli siis ihan yksinkertainen versio. Huomenna mennään taas pienemmillä kaloreilla, ja liikuntaa saa sisältyä päivään myös huomenna. Olen jo henkisesti valmistautunut huomisaamun pettymykseen vaa'alle noustessa. Löydettiin muuten skyriä tarjouksesta 5 kpl eurolla! Ostin 30 purkkia, ja laitoin pakkaseen! Sieltä kun ottaa, ja antaa sulaa puolisen tuntia, niin se on kuin jotain ihanaa sorbettia. :) Eli skyrit kuuluvat jatkossakin päivittäiseen ruokavaliooni. 

Ap

Vierailija
13/75 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taisin ottaa pari sympatiagrammaa :) Aamupaino oli sata grammaa enemmän kuin eilen: 77,9 kg.

Aamupala: raejuusto-omeletti, pekonia, kaksi maitokahvia (320 kcal)

Lounas: porkkanakeittoa, lusikallinen smetanaa (350 kcal)

Päivällinen: kreikkalaista salattia, kolme teetä (220 kcal)

Olen huomannut muutoksia peilikuvassa. Ainakin kasvot ovat kaventuneet, vyötärö tullut esiin ja vatsa litistynyt. Mieskin on tainnut huomata muutoksen, sillä katseli niin intensiivisesti aamuista vaatteiden vaihtoa.

- Ysi

Vierailija
14/75 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

01.10. 63,0

02.10. 64,1

Aika odotettavissa oli aamun lukemat eilisen syömisen jälkeen. Syömiset eivät muuten jääneet siihen, mitä kirjoitin, vaan jatkoin vielä sipseillä ja browniesilla, ja upposihan sitä lasillinen viiniäkin. :)

Tänään on kuitenkin ollut laihdutuksen kannalta hyvä päivä, vaikka ruokavalinnat olisivat toki voineet hieman fiksumpia. Mutta viikonloppuina ollaan usein niin paljon menossa, ettei kauheasti ehdi seisoskella hellan edessä.

Aamupala: skyr (90 kcal)

Lounas: pikkupala munakasta ja skyr (210 kcal)

Päivällinen: puolikas kanahampurilainen, pari ranskalaista, hörppäys pirtelöä (300 kcal)

Iltapala: skyr (90 kcal)

Yhteensä noin 700 kcal.

Ap

Vierailija
15/75 |
02.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen tässä

Söin aamulla 2munaa ja juustowilhelmin, puolikkaan kurkun

päivällä kasslerpihvin herkkusieni-kermakastikkeella ja kasviksia

illalla söin uunilohta voi-tillikastikkeella ja lämpimillä kasviksilla

Paino on menossa alaspäin.

Vierailija
16/75 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiagrammat katosivat, tänään on aamupaino jälleen 77,8 kg.

Aamupala: raejuusto-omeletti, pekonia, omena vaniljakastikkeella, kaksi maitokahvia (430 kcal)

Lounas: porkkanakeitto, lusikallinen smetanaa, sokeriton limsa, tee (360 kcal)

Päivällinen: kreikkalainen salaatti, puolikas omena vaniljakastikkeella, tee (320 kcal) 

- Ysi

Vierailija
17/75 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana! Painoa on nyt 70kg, tarkoituksena olisi hukata tuosta ainakin 6 kiloa. Ei nyt siis välttämättä kuukauden aikana, mutta tästä lähtee kuitenkin. Painoin siis vuoden alussa 80kg, ja sain kevään aikana tiputettua tuon 10kg. Nyt on koko kesän paino pysynyt samassa (ja tunnustan, herkutkin ovat maistuneet oikein hyvin), joten nyt pitäisi taas tehdä korjausliikettä.

Ainakin roskaruuat ja alkoholit aion jättää kauppaan. Myös annoskokoja meinasin taas pienennellä, kun kevään kokemuksella tiedän, että pärjään vähemmälläkin.

Kuukausi ei tosin alkanut hyvin, kun viikonloppuna meni ihan liikaa siideriä napaan, ja nyt morkkistuttaa ihan hirveästi. Mutta ei auta kuin mennä eteenpäin!

Vierailija
18/75 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin liittyä mukaan! Mun pituus on 168cm ja paino tällä hetkellä 76kg. Oon laihduttanut erittäin hitaasti ja rennolla otteella 4 kiloa. Jos lokakuun lopussa painan 74kg olen tyytyväinen :) Tavoitteeni on saavuttaa ensi vuonna 62-64 kg paino. Noissa mitoissa olin parhaimmillani ulkonäön ja jaksamisen suhteen. Mulla ei ole muuta metodia kuin että koitan vähentää herkkuja, alkoholia yms. ja lisätä kasviksia ja kuitua. Liikunnan osalta aion lisätä arkiliikuntaa ja luonnossa liikkumista, sillä en viihdy punttisalilla tai ryhmätunneilla. Haluaisin, että vaatekokoni pienenisi kaiken kaikkiaan sinne 36-38-osastolle. Tällä hetkellä käytän kokoa 42.

Vierailija
19/75 |
03.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

01.10. 63,0

02.10. 64,1

03.10. 64,2

Pistetään tämä paino vielä lauantain piikkiin, mutta huomenna odotan jo mukavampia lukemia vaa'alla. Tänään oli töistä kotiin tullessa ihan kamala nälkä, pakko myöntää.

Aamupala: kahvi täysmaidolla (50 kcal)

Lounas: salaattia, fetaa ja tonnikalaa (150 kcal)

Päivällinen: pala pizzaa ja skyr (300 kcal)

Iltapala: tee, skyr ja omatekoista proteiinipatukkaa (200 kcal)

Ap

Vierailija
20/75 |
04.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 täällä, moi! Aamupaino 59,7kg eli -100g perjantaista. Ymmärrettävää, sillä viikonloppuna söin 100g sipsejä ja join kuohuvaa. Syön kuitenkin sen verran normaalia vähemmän hiilareita, että aina kun niitä puputan normaalia enempi, niin tulee turvotusta ja paino nousee jopa ja sitten kuitenkin putoaa lopulta ihan kivasti. Tämän vuoksi perjantai on yleensä se minun virallinen punnituspäivä, vaikka saatan mulloinkin vaa'alla käydä.

Tässä tulee nyt eilisen ruokailut:

Aamupala:

Vadelmia, maitorahkaa, sokeritonta mehukeittoa, vehnälesettä, kahvia rasvattomalla maidolla. 291 kcal

Lounas: tonnikala salaatti 338 kcal

Päivällinen: wokvihanneksia, broilerin ohutleikettä, oliiviöljyä ja soijakastiketta. 342 kcal

Iltapala: turkkilaista jogurttia, siemensekoitusta, sokeritonta mehukeittoa 229 kcal.

Kalorit yhteensä 1200. Liikuntana 1,5 tuntia fresbeegolfia vaikeassa maastossa. Ei kannata ottaa mallia, jos ei ole lyhyt ja hidas aineenvaihdunta. Itsehän en laihdu sillä 1500 kalorilla...