Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuun laihdutusryhmä

Vierailija
30.09.2016 |

Kuka lähtee mukaan lokakuun laihdutusryhmään? Tyyli on vapaa, mutta tarkoituksena on, että keskusteluun kirjoiteltaisiin mahdollisimman usein laihdutuksen edistymisestä, mielellään voi pitää ruokapäiväkirjaa ja kirjoitella punnitukset päivittäin tai haluamaansa tahtiin. Laihdutusryhmään ovat tervetulleita kaikki laihduttajat lähtöpainoon katsomatta. :) Ryhmän tarkoituksena on tsempata ja kannustaa sekä itseänsä että muita laihdutuksessa.

Voitte mielellään esitellä itsenne haluamallanne tavalla, sekä ilmoittaa lähtöpainon, pituuden ja mahdolliset tavoitteet.

Lyhytmuotoinen esittäytyminen: olen nuorehko kahden pikkulapsen äiti, joka tekee töitä täysaikaisesti ja lisäksi suorittaa toista yliopistotutkintoa täysaikaisesti, joten arki on lievästikin sanottuna hektistä. Olen 163 cm pitkä, ja lähtöpainoni oli yli vuosi sitten 88 kg, nyt painoa on tasan 63 kg, eli 25 kg on jo lähtenyt. Tavoitepainoni on 55 kg, ja haluan päästä tavoitteeseeni vuoden 2016 loppuun mennessä.

Kiireisen elämäntilanteen vuoksi en viikolla ehdi harrastaa liikuntaa, vaan liikunta sijoittuu lähinnä viikonlopuille, ja on lähinnä siis kävelylenkkejä milloin mihinkin. Tämän takia en syö kovin paljoa, jos joku joskus ihmettelee pieniä ruokamääriä. Toisaalta välillä saatan pitää herkkupäiviä.

Aion tulla kirjoittelemaan iltaisin. Kirjoitan silloin aamupainon, päivän syömiset sekä mahdollisesti myös kuulumiset.

Ilmoittautukaa mukaan!

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 täällä moi! Eli viime perjantaina painoa oli 59,9kg ja tänään 59.5 -400g viikossa. No, olen ihan tyytyväinen, vähän pettynyt kuitenkin, edellisellä viikolla putosi 900g. Painohan ei putoa lineaarisesti ja pms-turvotuskin saattaa vaikuttaa. 100g jäi nyt vajaaksi kuitenkin, kun tavoite olisi -500g viikossa. Ei saa kuitenkaan olla hirvittävän pettynyt ja täytyy tiedostaa, että näinhän tämä loppuaika menee. Ei voi kilot pudota enää yhtä helposti, kuin laihdutuksen alussa ja nyt olen kuitenkin laihduttanut jo sen huikeat 10 kiloa! Ja niin kauan, kun paino laskee, on suunta oikea.

Eilisen syömiset:

Aamupala: vadelmia, rahkajogurttia, sokeritonta mehukeittoa, vehnälesettä, pari kuppia kahvia rasvattomalla maidolla 264 kcal

Lounas: Tonnikalasalaatti ja leipäjuustoa 431 kcal

Lisäksi töissä pari kuppia maitokahvia 58 kcal

Päivällinen: kirjolohta ja pannukasviksia 261 kcal

Iltapala: leipäjuustoa ja mandariini: 188 kcal

Yhteensä: 1202 kcal

Paras elämäntapamuutos on se, että olen oppinut syömään aamupalan ja enää se ei tee pahaa!

-8

Vierailija
42/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hehkuttaa, ruokatunnilla kipasin H&M:lle etsimään pitkää neulemekkoa, kun ilmat viilenee, eikä housut enää oikein istu. Päätin sitten ostaa kaksi mekkoa ja sovituskoppiin raahasin toisesta mekosta koot 36 ja 38 ja toisesta S ja M. Päädyin sitten kokeiltuni ostamaan tuon ensimäisen koossa 36, vaikkakin 38 oli erittäin hyvä, mutta kun se 36 meni kuitenkin päälle, on kyllä aika napakka, mutta näyttää hyvältä, eikä varmasti sitten käy liian isoksikaan. Toisesta mekosta lähti sitten koko S ja se ei ollut kyllä napakka, eikä varmaan ollut tarkoituskaan, istui hyvin ja uskon tämänkin kestävän vielä sen 7 kilon pudotuksen :) tuli hyvä mieli! -8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä mahtuu mukaan niin voisin liittyä:) 20v nainen, painoa nyt noin 55kg ja tavoitteena 50kg. Pituus 158cm.

Failure's burdens are heavier

Vierailija
44/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalinka kirjoitti:

Jos vielä mahtuu mukaan niin voisin liittyä:) 20v nainen, painoa nyt noin 55kg ja tavoitteena 50kg. Pituus 158cm.

On jo täyttä, sori.

Vierailija
45/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin liittyä mukaan! Mun pituus on 168cm ja paino tällä hetkellä 76kg. Oon laihduttanut erittäin hitaasti ja rennolla otteella 4 kiloa. Jos lokakuun lopussa painan 74kg olen tyytyväinen :) Tavoitteeni on saavuttaa ensi vuonna 62-64 kg paino. Noissa mitoissa olin parhaimmillani ulkonäön ja jaksamisen suhteen. Mulla ei ole muuta metodia kuin että koitan vähentää herkkuja, alkoholia yms. ja lisätä kasviksia ja kuitua. Liikunnan osalta aion lisätä arkiliikuntaa ja luonnossa liikkumista, sillä en viihdy punttisalilla tai ryhmätunneilla. Haluaisin, että vaatekokoni pienenisi kaiken kaikkiaan sinne 36-38-osastolle. Tällä hetkellä käytän kokoa 42.

Haha, anorektikot käyneet alapeukuttamassa ilmeisesti :D Kyllä, minä haluan painaa 62 kg, en 52 kg. Mulla on lihasta melko paljon ja sen lisäksi isot rinnat, joten jos painoni alkaisi vitosella menettäisin lihasta ja saisin riippurinnat.

Pari päivää sitten painoni oli 75,5 eli puoli kiloa lähtenyt. Nyt on menkat ja turvotus, paino on 75,8. Edelleenkin jatkan rentoa linjaa, katson viikonlopun jälkeen miltä näyttää puntarissa. Olen syönyt sekalaisesti, mutta pienempiä annoksia kuin ennen.

Vierailija
46/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin liittyä mukaan! Mun pituus on 168cm ja paino tällä hetkellä 76kg. Oon laihduttanut erittäin hitaasti ja rennolla otteella 4 kiloa. Jos lokakuun lopussa painan 74kg olen tyytyväinen :) Tavoitteeni on saavuttaa ensi vuonna 62-64 kg paino. Noissa mitoissa olin parhaimmillani ulkonäön ja jaksamisen suhteen. Mulla ei ole muuta metodia kuin että koitan vähentää herkkuja, alkoholia yms. ja lisätä kasviksia ja kuitua. Liikunnan osalta aion lisätä arkiliikuntaa ja luonnossa liikkumista, sillä en viihdy punttisalilla tai ryhmätunneilla. Haluaisin, että vaatekokoni pienenisi kaiken kaikkiaan sinne 36-38-osastolle. Tällä hetkellä käytän kokoa 42.

Haha, anorektikot käyneet alapeukuttamassa ilmeisesti :D Kyllä, minä haluan painaa 62 kg, en 52 kg. Mulla on lihasta melko paljon ja sen lisäksi isot rinnat, joten jos painoni alkaisi vitosella menettäisin lihasta ja saisin riippurinnat.

Pari päivää sitten painoni oli 75,5 eli puoli kiloa lähtenyt. Nyt on menkat ja turvotus, paino on 75,8. Edelleenkin jatkan rentoa linjaa, katson viikonlopun jälkeen miltä näyttää puntarissa. Olen syönyt sekalaisesti, mutta pienempiä annoksia kuin ennen.

Mun mielestä toi 62 kiloa kuulostaa hyvältä! Ja 52 aivan liian pieneltä painolta! - 8, jolla pituutta 160 ja tavoite 53 kiloa.

Vierailija
47/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi mattimyöhäinen mukana. Olen 165 cm pitkä ja tavoitteena on aluksi 60 kg, sitten katsotaan mikä on tilanne ja miten jatketaan (haluan mahtua vanhoihin vaatteisiini, nyt ovat noin 2 kokoa liian pienet). Aloitin laihdutuksen vajaa kuukausi sitten painossa 65+ kg, tänään paino oli 63.5 kg. En ole lihaksikas, joten paino on ihan vaan läskiä :)

Tyylini on hidas ja rento = en pidä kirjaa kaloreista eikä mikään ole kokonaan kiellettyä (tiukat kuurit on mulla aina loppuneet noin 2 viikon jälkeen). Omat kompastuskiveni ovat ennen kaikkea herkuttelu (sipsit, leivonnaiset, pizza jne), tylsyyteen syöminen ja iltasyöpöttely, joten niitä pyrin hillitsemään, samoin aterioiden korvaamista esim. leivän puputuksella. Liikuntaa lisään pikkuhiljaa.

Tsemppiä kaikille kanssalaihduttajille!

Vierailija
48/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä toi 62 kiloa kuulostaa hyvältä! Ja 52 aivan liian pieneltä painolta! - 8, jolla pituutta 160 ja tavoite 53 kiloa.

Kiitos! Tosi monella näyttää olevan mielipide, että jos on 160-jotain pitkä niin painon TÄYTYY alkaa vitosella. Ihmisillä on kuitenkin erilaisia kropan muotoja ja -koostumuksia. Samanpituisista ja -painoisista toinen voi näyttää sirolta keijukaiselta ja toinen luisevalta kolholta. Minä näyttäisin jälkimmäiseltä jos laihtuisin liikaa.

Vierailija
49/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti, mikä trolli täällä käy alapeukuttamassa kaikkien kommentteja? Antakaa meidän laihduttaa ja tsempata keskenämme!! 😃

Vierailija
50/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Tosi monella näyttää olevan mielipide, että jos on 160-jotain pitkä niin painon TÄYTYY alkaa vitosella. Ihmisillä on kuitenkin erilaisia kropan muotoja ja -koostumuksia. Samanpituisista ja -painoisista toinen voi näyttää sirolta keijukaiselta ja toinen luisevalta kolholta. Minä näyttäisin jälkimmäiseltä jos laihtuisin liikaa.

No, meillä on aikalailla samanmoiset tavoitteet! Olet 8 senttiä pidempi ja tavoitepaino on sulla 9 kiloa enempi kun mulla. Eli tavoitepainoissa bmi aikalailla samaa luokkaa.-8

Vierailija
51/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamupaino 59,8kg. No, viikonloppu tulossa ja herkut saa pöydän notkumaan. Aion nauttia viikonloppuna hyvää ruokaa. Liian tiukaksi vedetty laihdutus tappaa intoni nopeasti.

Tänään kuitenkin 900g vähemmän kuin tiistaina. Mitä lie nestettä ja kaasua poistunut :D

Olen joka päivä lenkkeillyt ja joogannut, kaipa tuolla jotain vaikutusta on ollut. Ainakin vatsassa on kevyempi olo!

Vierailija
52/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin 62 kg kuulostaa aivan hyvältä painolta pituuteesi nähden. Täytyy aina ottaa huomioon yksilölliset erot. Täällä käy yksi ja sama henkilö alapeukuttamassa jokaisen ketjuun tulevan laihdutusviestin, joten totuttaudu siihen jo valmiiksi. Alapeukuttaja jaksoi jo kuukauden alapeukuttaa yli 200 viestiä edellisessä keskustelussa, joten jaksaa varmasti myös tässäkin keskustelussa. ;)

Itse aloittaessani laihdutuksen 88-kiloisena, oli tavoitepainoni 68 kg, ja ajattelin, että jos siihen painoon joskus pääsen, niin olen ikuisesti onnellinen ja kiitollinen. Mutta kun sinne pääsin, niin näin edelleen peilistä saman palleron, kuin aiemminkin... Ja tavoitepaino muuttui matalammaksi. Mutta 62 kg 168-senttiselle on aivan hyvä, itseämmehän varten me laihdutamme, eikö vaan? Sitten kun itse on tyytyväinen, niin kaikki hyvin! 

Ja kuten sanottu, ruumiinrakenteita on paljon erilaisia. Itselläni on sellainen ruumiinrakenne, että tässä painossa, 63 kg (ja pituushan oli 163 cm) kylkiluut näkyvät erittäin selvästi, mutta samalla läskiä on kuitenkin edelleen alamahassa, reisissä ja takamuksessa. 

Ap

Vierailija
53/75 |
07.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi ikuinen laihduttaja. Pituus 168cm, paino viikko sitten 75,1 kiloa. Taustatietona: en syö lihaa (kalaa kylläkin), olen heikkona herkkuihin, liikuntaa harrastan 2-4 kertaa viikossa työpäivien pituudesta riippuen (bodycombat, pilates, kuntosali, juoksumatolla juoksu/hölkkä).

Viikko sitten tuli taas into lähteä pudottamaan painoa, osin varmaan tämän ketjun innoittamana. Kaloreita en laske, enkä kirjaa ylös syömisiä. Edellisen viikon aikana tein kaksi muutosta tavalliseen. Ennen olen syönyt puuroa, mysliä tai leipää aamupalalla ja kiljuva nälkä on iskenyt jo kymmeneltä. Nyt viikon ajan söin aamiaiseksi yhden munan munakkaan, vähän avokadoa sekä maustamamatonta kreikkalaistyylistä jogurttia ja marjoja. Lounasta syön n. klo 12-13 aikaan, eikä nälkä edes ehtinyt tulla ennen sitä. Ja nyt mennyttä viikkoa ajatellessa tajusin etten syönyt leipää juuri ollenkaan. Juustoista pidän, ja hoksasin että juustoa voi syödä pelkästään ilman mitään suolaisia keksejä. (Rakastan myös hyvää leipää, mutta valitettavasti maassa jossa nyt asun sitä on huonosti saatavilla. Höttöleipää en halua syödä koska se ei maistu hyvältä).

Toinen muutos oli se, että aloin hyödyntää toimistossa sähköpöytää. Eli pöytä on koko ajan ylhäällä enkä istu ollenkaan pöytäni ääressä. Teen töitä osittain myös toisessa työpisteessä, jossa istun. Mutta arviolta noi 3/4 työpäivästä siis seison.

Tänä aamuna paino oli 74,4 kiloa. Hyvä pudostu yhdelle viikolle, varsinkin kun en kieltäytynyt esim. töissä tarjotusta suklaasta ja juustokakusta ja kotonakin söin hieman popcorneja, ja viiniä meni myös usea lasillinen viikon aikana. Tosin jos söin jotain herkkua, karsin sitten "normaaleista" aterioista.

En tiedä kuinka usein tänne kirjoittelen, mutta halusin nyt jakaa nämä kokemukset jotka vähän hämmästyttivät itseänikin. Munakasta ja seisomista siis kehiin jatkossakin :D Tavoitteeni on monen mielestä varmasti mitätön, mutta haluan vain painoni alkavan kuutosella. Eli 69 kiloon olen tyytyväinen, vaikka silloin olenkin vielä kaukana hoikasta. Olen joskus kymmenen vuotta sitten sen verran painanut, ja olin tyytyväinen.

t. Mella

Vierailija
54/75 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

01.10. 63,0

02.10. 64,1

03.10. 64,2

04.10. 63,5

05.10. 63,0

06.10. 62,8

07.10. 62,6

08.10. 62,2

Yhteensä -0,8 kg. Tavoitepainoon matkaa 7,2 kg.

Nyt alkaa näyttää siltä, että turvotukset ja jumitukset on vihdoin selätetty, sillä eilisistä syömisistä huolimatta paino oli tänään pudonnut! Jipii.

Eilen söin..

Aamupala: maitokahvi (50 kcal)

Lounas: leipä voilla ja juustolla ja 100 g suklaata (700-800 kcal)

Päivällinen: pizzapala (200 kcal)

Yhteensä 1000 kcal

Ap

Vierailija
55/75 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä laihduttajilla näyttää olevan niin hauskaa, että voisin itsekin liittyä mukaan, vaikka tavoitteeni onkin päinvastainen. :D

168cm, 45kg eli olen todella alipainoinen ja haluan lihottaa itseäni. Tavallisen ruoan päälle (tavoitteena n. 2500 kcal vuorokaudessa, harvoin onnistun) olen alkanut vetelemään 500 kalorin omatekoisia juomia, joihin yritän tunkea marjojen ja hedelmien lisäksi paljon pähkinöitä saadakseni enemmän kaloreita.

Vierailija
56/75 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä ap ymmärrät, että tuolla nykyisellä tyylilläsi et tule ikinä pääsemään niistä mahan, pepun ja reisien läskeistä  eroon? Tulet ikuisesti olemaan selluliittinen laihaläski vaikka painaisit 45 kiloa. Jos oikeasti haluat "kiinteytyä" niin siihen ei ole muuta keinoa kuin raskas punttitreeni 3-5 kertaa viikossa ja syömiset kuntoon. Ja se ei siis tarkoita mahdollisimman alhaisia kaloreita vaan terveellistä, proteiinipitoista ruokavaliota. 

Vierailija
57/75 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä ap ymmärrät, että tuolla nykyisellä tyylilläsi et tule ikinä pääsemään niistä mahan, pepun ja reisien läskeistä  eroon? Tulet ikuisesti olemaan selluliittinen laihaläski vaikka painaisit 45 kiloa. Jos oikeasti haluat "kiinteytyä" niin siihen ei ole muuta keinoa kuin raskas punttitreeni 3-5 kertaa viikossa ja syömiset kuntoon. Ja se ei siis tarkoita mahdollisimman alhaisia kaloreita vaan terveellistä, proteiinipitoista ruokavaliota. 

Varmasti pääsen eroon niistä, koska jo nyt ovat lähes poissa. Selluliitti on hävinnyt lähes kokonaan! Olen todella tyytyväinen jo näkyvään tulokseen. Vielä se 7 kg pois, niin luulen, että olen lopullisesti tyytyväinen.

Aamupala: maitokahvi ja skyr, porkkana (200 kcal)

Lounas: kanawokkia (200 kcal)

Snacksinä muutama sipsi (100 kcal)

Iltapala: pizzapala ja jäätelöä (400-500 kcal)

Yhteensä 900-1000 kcal

Ap

Vierailija
58/75 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja ulkona tuli liikuttua pari tuntia. Huomenna kuitenkin odotettavissa tämänaamuista korkeampi luku.

Ap

Vierailija
59/75 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli herkkupäivä ja en laskenut kaloreita ollenkaan. Herkkupäivään kuului pitsaa ja ben and jerry's jätskiä. Vähän liikaa tuli syötyä. Mutta joskus on kiva höllätä... Aamulla astuin puntarille katsoakseni, paljonko sitä turvotusta tuli. Ylläri oli suuri, kun painoa näytti olevan 59,4 eli 100g vähemmän kuin perjantaina. Tästä on hyvä jatkaa. -8

Vierailija
60/75 |
09.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

01.10. 63,0

02.10. 64,1

03.10. 64,2

04.10. 63,5

05.10. 63,0

06.10. 62,8

07.10. 62,6

08.10. 62,2

09.10. 62,7

Aamupala: maitokahvi ja skyr (150 kcal)

Lounas: näkkäri päällisineen, mustikkapiirakkaa (350 kcal)

Päivällinen: omepiirakkaa vaniljakastikkeella (200 kcal)

Iltapalaksi aion syödä luultavasti paistettua kanan rintafilettä n. 200 kcal edestä. Eli päivän kalorit n. 900 kcal. Viikonloppuisin vähän löysempi meno :)

Ap