Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei voi viedä ja hakea lapsia tarhasta vaikka on kotona töissä!!

superi.
29.09.2016 |

Onko teidän mielestä tosi tärkeää että päiväkotiin viemiset ja hakemiset hoitaa molemmat vanhemmat, eli esim. isä vie ja äiti hakee? Meillä puoliso tekee joka päivä töitä kotona ja hänen mielestään hän ei voi sekä viedä että hakea lasta vaan minun pitää tehdä oma osuuteni.

Minulla kestää 50min julkisilla työpaikalle per suunta ja vaikka mies veisi lapset klo 8 tarhaan hän ei kuulemma pääse hakemaan lapsia ennen 17 vaikka tekee normi 7,5h päivää. Vaan kun on vienyt lapset hän aloittaa työt vasta 9 koska syö jne... Minä menen aamulla töihin 8.00 ja lähden töistä 16.00 ja nipin napin kerkeän tarhalle 17 aikaan jolloin paikka menee kiinni. Omaa työaikaani en voi muuttaa jos en ala tehdä lyhennettyä päivää.
Se taitaisi olla ainut vaihtoehto että ehdin lapset hakea ajoissa jatkossa, mutta siitäkin mies kitisee kun saisin vähemmän rahaa.. Jos bussit ovat vähänkin myöhässä en kerkeä ajoissa. Silti toinen ei voisi hakea lapsia päiväkodista aiemmin vaikka on kotona ja tarhaan hänellä on n. 5min kävelymatka.

Jotenkin tuntuu että miehen on vaikea saada uhmaikäisiä lapsi päiväkotiin ja siksi kiukuttelee että joutuu itse joustamaan. Mun pitäisi kuulemma löytää parempi työ, että turhaan vetoan siihen että hänellä ei mene työmatkoihin aikaa. Ääh mitä tekisin?

Kommentit (43)

1/43 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tapaus.

Näitä sattuu että on neitejä joilla on munat.Siis miehiä joilla on ihmellisiä tapoja toimia. 

Vierailija
2/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä suostut tuollaiseen? Joku järki käteen nyt oikeesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietysti voi, kyllä sulle kuuluu oma osuus hommista

Vierailija
4/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh :(

Miten ukollasi on pokkaa? Määrääkö miehesi muutkin käytännön asiat? Ei kuulosta normaalilta parisuhteelta.

Toivottavasti et suostu kynnysmatoksi.

Vierailija
5/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se vie joka myöhempään lähtee töihin, ja se kumpi ensimmäisenä pääsee (tai ehtii hoitopaikalle) hakee. Tässä huomioitu myös se että mies liikkuu autolla, minä kävellen, pyörällä tai bussilla.

Vierailija
6/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa. Jos olet viikonloppuäiti, jää lasten vienti automaattisesti miehelle. Jos olette vuoroviikkosysteemillä, joudut ehkä jäämään osa-aikaiseksi, jolloin varmaan saat elareita mieheltä.

Esitä tämä vaihtoehtona miehellesi.

Vierailija
7/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeskeinen ukko. Ei voi muuta sanoa. Voi tietysti olla, että on parempi lapsille olla tarhassa kuin tuolaisen ukon kanssa kotona.

Vierailija
8/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä hemmettiä... Eikö se mies ole koskaan halunnutkaan lapsia vai? Mitä se sitten oikein tekee sillon kun lapset pitäis hakea tarhasta? 

Sano sille ettei töitä vaihdeta aina noin vain.

Vierailija
9/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LuigiVinetto kirjoitti:

Vaikea tapaus.

Näitä sattuu että on neitejä joilla on munat.Siis miehiä joilla on ihmellisiä tapoja toimia. 

Ohis, mutta miten neitiys liittyy ap:n mieheen ja tämän ilmiselvään laiskuuteen sekä vastuunpakoiluun? Pikkupoikahan tuo on.

Vituttaa vielä näin v. 2016 että omaan sukupuoleen viittaavaa sanaa käytetään haukkumasanana. Koeta tässä sitten kasvattaa vahvoja ja arvonsa tuntevia pikkuneitejä.

Vierailija
10/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, miten ihmiset päätyy näihin suhteisiin jossa ei haluta tehdä toisen puolesta tai tämän elämän helpottamiseksi vaan pidetään kaikin käsin kiinni itsekeksityistä periaatteista ja hankaloitetaan koko perheen elämää :/ 

Meillä ei enää ole päiväkoti-ikäisiä lapsia mutta silloin kun oli niin emme kyllä juuri koskaan kiistelleet tai vääntäneet siitä kumpi lapsia vie tai hakee, yksinkertaisesti viemisen ja hakemisen hoiti se jonka aikatauluun se paremmin sopi. Monesti oli aikoja jolloin kieppaus päiväkodille ei sopinut hyvin kummankaan aikatauluun, mentiin kiireessä ja hermot kireällä mutta mentiin kuitenkin eikä syyllistetty puolisoa siitä jos tälle sopi vieminen tai hakeminen oli vielä vaikeampaa kuin itselle. Onneksi molemmilla muuttui työkuviot jonkun verran vuosian aikana ja loppuaikoina miehen vuorotyö helpotti tilannetta kovasti kun hän pystyi sitten aina viikon kerrallaan joko viemään lapset hoitoon vasta myöhemmin päivällä tai hakemaan ajoissa kun pääsi aamuvuorosta. Pääsimme siten eroon niistä todella ikävistä, lähes kymmentuntisista hoitopäivistä joita lapsilla oli. 

Mutta vastaus kysymykseen niin ei ole minusta tärkeää että kumpikin vanhempi hoitaa yhtä suuren osan viemisistä ja hakemisista, se hoitaa jolle paremmin sopii. Jos tilanne todella on tuo että mies tekee töitä kotona viiden minuutin kävelymatkan päässä päiväkodista niin kyllä ehdottomasti mies hoitaisi hoitoon viemisen ja sieltä hakemisen lähes aina, minä puolestani hoitaisin sitten varmaan lasten iltatoimet tai kaupassakäynnin tms. 

Vierailija
11/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi mielestä: "Sun pitäisi löytää parempi työ."

Mun  mielestä: "Sun  pitäisi löytää parempi mies."

Vierailija
12/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä välillä tekevä kommentoi, että meillä tehtiin aikoinaan niin, että mies vei lapsen päiväkotiin  minun etäpäivinäni ja minä aloitin työpäivän jo ennen miehen ja lapsen lähtöä. Eli seitsemän-puoli kahdeksan aikaan olin jo koneella, mikä tarkoitti, että kolmen-puoli neljän aikaan pystyin lopettamaan työt ja hakemaan lapsen päiväkodista.

Eli meillä töihin pois kotoa menevä vei lapsen ja töissä kotona oleva haki. Joskus tosin minä sekä vein että hain, jos miehellä piti lähteä aikaisin töihin.

Vierailija
13/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet tehnyt lapsia tuollaisen vinkujaluuserin kanssa?

Vierailija
14/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sä lapsi seitsemäksi tarhaan ja isä hakee lapsen neljältä. Eikös tämä olis teille parempi? Näin molemmat hoitaa kuskaamisesta oman osuutensa ja sun ei tartte panikoida, jos myöhästyt bussista kotimatkalla.

Vierailija
15/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarha on eläimille.

Miehesi on laiska paska, mutta lapset ovat teidän yhteisä, eli jos toinen ei tee jotain on toisen pakko se tehdä.

Joko keskustelette tai katkeroidut ja joko elätte hautaan saakka niin että valitat aina miehesyä tai sitten eroatte ja valitat vuosia miehestä kavereillesi.

Miehellehän tuo tilanne sopii hyvin, eikä se hänen elämää haittaa muuten kuin sinun satunnaisten kommenttien aikana.

Vierailija
16/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on laiska idiootti vätys, ei mikään mies. Tee omat johtopäätöksesi.

Vierailija
17/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin tuollaisen mulkun pellolle aivan varmasti!

Vierailija
18/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi masentunut?

Vierailija
19/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaisin tarhalle että mies hakee/tuo, sillä en ehdi omien työaikojeni puitteissa tätä tehdä.

Jos ukko ei kykene hoitamaan hommaa, tekevät taatusti lasun.

Lto

Vierailija
20/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies ajattele lapsia ollenkaan? 9 tunnin tathapäivä on todella pitkä varsinkin, kun sen ei tarvitsisi olla niin pitkä. Hoidossa on varmasti myös pitkäveteistä olla sulkemisaikaan asti, kun suurin osa kavereista on jo haettu kotiin. Miehesi ei edes kuulosta kovin tehokkaalta työntekijältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme