Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei voi viedä ja hakea lapsia tarhasta vaikka on kotona töissä!!

superi.
29.09.2016 |

Onko teidän mielestä tosi tärkeää että päiväkotiin viemiset ja hakemiset hoitaa molemmat vanhemmat, eli esim. isä vie ja äiti hakee? Meillä puoliso tekee joka päivä töitä kotona ja hänen mielestään hän ei voi sekä viedä että hakea lasta vaan minun pitää tehdä oma osuuteni.

Minulla kestää 50min julkisilla työpaikalle per suunta ja vaikka mies veisi lapset klo 8 tarhaan hän ei kuulemma pääse hakemaan lapsia ennen 17 vaikka tekee normi 7,5h päivää. Vaan kun on vienyt lapset hän aloittaa työt vasta 9 koska syö jne... Minä menen aamulla töihin 8.00 ja lähden töistä 16.00 ja nipin napin kerkeän tarhalle 17 aikaan jolloin paikka menee kiinni. Omaa työaikaani en voi muuttaa jos en ala tehdä lyhennettyä päivää.
Se taitaisi olla ainut vaihtoehto että ehdin lapset hakea ajoissa jatkossa, mutta siitäkin mies kitisee kun saisin vähemmän rahaa.. Jos bussit ovat vähänkin myöhässä en kerkeä ajoissa. Silti toinen ei voisi hakea lapsia päiväkodista aiemmin vaikka on kotona ja tarhaan hänellä on n. 5min kävelymatka.

Jotenkin tuntuu että miehen on vaikea saada uhmaikäisiä lapsi päiväkotiin ja siksi kiukuttelee että joutuu itse joustamaan. Mun pitäisi kuulemma löytää parempi työ, että turhaan vetoan siihen että hänellä ei mene työmatkoihin aikaa. Ääh mitä tekisin?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäis ajatella lapsia eikä itseään/laskea lapsiin liittyvien "tehtävien" tasan menemistä! Tosi itsekkäältä kuulostaa.

Vierailija
22/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi viedä itse lapsia aamulla? Eikö se olisi kaikkein kätevintä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin ihan suoraan, että jos hän ei hae lapsia, lasu hakee. Ei tämä ole mikään neuvottelutilanne, SE hakee, jolle se paremmin sopii! 

Vierailija
24/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomaat että sinä et ehdi hakemaan tai menee tiukille, viesti miehelle joka hakee hiukan ennen viittä (jos ei muka aiemmin voi). Tai sitten alunperin sovitte että hakee ainakin välillä jo aikaisemmin, lapsillekin tekii hyvää lyhyemmät päivät. Miehen työt pitäisi olla loppu silloin.  Ottakoon vastuuta. Eikö halua olla lasten kanssa kotona yksin? Miten silloin jos lapsi on kipeänä? Jäätkö sinä hoitamaan?

Vierailija
25/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LuigiVinetto kirjoitti:

Vaikea tapaus.

Näitä sattuu että on neitejä joilla on munat.Siis miehiä joilla on ihmellisiä tapoja toimia. 

Sulla on loukkaava asenne naisiakohtaan, vaikkka mies oikuttelee. Kannattais miettiä ajatusmalliasi.

Vierailija
26/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, missä viipyy kaikki av:lle ominaiset "pitääkö niitä lapsia tehdä jos työ on tärkeämpää, kyllä kunnon äiti hoitaa kotona kolmevuotiaaksi"?

Ap:lle: kyllä olisi inhimillistä että viemiset/hakemiset jaettaisiin vanhempien kesken, ettei vain toisen työ kärsi.

Vierailija
27/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai sinä sitten vastavuoroisesti huolehdit että kaikki muukin menee just tasan? Pyykit, siivous, tiski ym.

Vierailija
28/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trine kirjoitti:

Minä sanoisin ihan suoraan, että jos hän ei hae lapsia, lasu hakee. Ei tämä ole mikään neuvottelutilanne, SE hakee, jolle se paremmin sopii! 

Ai että kun harmittaa, kun en ole tällaista suomikultakimpaletta naisekseni ottanut. Lasu:n voimalla käydään valtataistelua parisuhteessa, jossa lapset ovat äitylille vain riesa. Kyllä suomalainen nainen on sairas päästään.

Vierailija
29/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, missä viipyy kaikki av:lle ominaiset "pitääkö niitä lapsia tehdä jos työ on tärkeämpää, kyllä kunnon äiti hoitaa kotona kolmevuotiaaksi"?

Ap:lle: kyllä olisi inhimillistä että viemiset/hakemiset jaettaisiin vanhempien kesken, ettei vain toisen työ kärsi.

Unohdit tästä "et sitten tajunnut kristallipallosta katsoa millaisen paskahousun valitsit lastesi isäksi".

Vierailija
30/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Niin mielestäni mies ehtisi syödä aamupalan myös ns. työajalla ja hoitaa muut tarpeensa heti kun vienyt lapset päiväkotiin. Voinhan itsekin välillä ottaa jotain evästä työpöydän äärellä ja työaikani alkaa heti kun astun ovesta sisään työpaikalle. Ja kotona kukaan ei ole vahtimassa syötkö töiden äärellä.

Olen asiakaspalvelutöissä ja oltava paikalla aina 8-16, joskus työaika venyy jos viimeiset puhelut tulevatkin vaikka 15.55 en silloin voi vain laittaa luuria kiinni ja lähteä vaan asiakas hoidettava loppuun ja mahdolliset toimenpiteet ainakin kirjattava. 

Eikä mies ole aina ollut noin itsekäs, silloin kun ei ollut lapsia kävimme yhtä matkaa töissä autolla. Miehellä on paljon töitä ja vastuullisempia kuin ennen. Minä en aja autoa eikä kyllä olisi työpaikan lähellä parkkipaikkaakaan, ainakaan mitään edullista. 

Tuntuu että mies ei saa töitään tehtyä työajallaan ja hommat venyvät vaikka sanookin että tekee töitä koko työajan. Melkein tuntuu että jos mies tekisi töitä työpaikalla eikä kotona, asiat sujuisivat paremmin koska olisi pakko lähteä ajoissa sinne päiväkotiin tms. 

Täytyy tästä tosiaan keskustella enemmän ja sitten alkaa lyhentää päivää jos muu ei auta. En haluaisi että lapset tekevät päiväkodissa pitkää päivää. Jos hän hakisi lapset aiemmin luulen että istuttaisi muksut vaan katsomaan telkkaria ja jatkaisi itse töitä. Kun tulen töistä ja olen hakenut lapset alan yleensä vielä tekemään ruokaa koska toisella usein työt kesken tai hän ei vaan jaksa. Ei jaksaisi edes isompaa lasta harrastuksiin viedä. Kaikki tuntuu niin vaikealta. Olenkin ehdottanut että jos hänellä on niin paljon töitä molemmat vanhemmat voi sitten tehdä lyhennettyä työpäivää, mutta sekään ei kuulemma käy kun menettää rahaa. 

Vierailija
31/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten miehen työ kärsii jos hän vie lapset hoitoon kahdeksaksi, syö tunnin ja aloittaa työt yhdeksältä, tekee 7,5 tunnin työpäivän ja hakee lapset hiukan ennen viittä? Ei niin mitenkään. 

Jos mies vaatii että nuo on jaettava tasan niin sitten ap, vie sinä lapset aamulla vaikka se tarkoittakin lapsille lähes tuntia pidempää hoitoaikaa  ja mies hoitaa sitten poishakemisen. Ehkä mies onnistuu näin aloittamaan työtkin vähän aikaisemmin jos saa syötyä jo ennen yhdeksää kun ei tarvitse viedä lapsia. 

Vierailija
32/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trine kirjoitti:

Ai että kun harmittaa, kun en ole tällaista suomikultakimpaletta naisekseni ottanut. Lasu:n voimalla käydään valtataistelua parisuhteessa, jossa lapset ovat äitylille vain riesa. Kyllä suomalainen nainen on sairas päästään.

Et sitten aloitusviestiin keksinyt kommentoitavaa?

Vierailija
33/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

superi. kirjoitti:

Onko teidän mielestä tosi tärkeää että päiväkotiin viemiset ja hakemiset hoitaa molemmat vanhemmat, eli esim. isä vie ja äiti hakee? Meillä puoliso tekee joka päivä töitä kotona ja hänen mielestään hän ei voi sekä viedä että hakea lasta vaan minun pitää tehdä oma osuuteni.

Minulla kestää 50min julkisilla työpaikalle per suunta ja vaikka mies veisi lapset klo 8 tarhaan hän ei kuulemma pääse hakemaan lapsia ennen 17 vaikka tekee normi 7,5h päivää. Vaan kun on vienyt lapset hän aloittaa työt vasta 9 koska syö jne... Minä menen aamulla töihin 8.00 ja lähden töistä 16.00 ja nipin napin kerkeän tarhalle 17 aikaan jolloin paikka menee kiinni. Omaa työaikaani en voi muuttaa jos en ala tehdä lyhennettyä päivää.

Se taitaisi olla ainut vaihtoehto että ehdin lapset hakea ajoissa jatkossa, mutta siitäkin mies kitisee kun saisin vähemmän rahaa.. Jos bussit ovat vähänkin myöhässä en kerkeä ajoissa. Silti toinen ei voisi hakea lapsia päiväkodista aiemmin vaikka on kotona ja tarhaan hänellä on n. 5min kävelymatka.

Jotenkin tuntuu että miehen on vaikea saada uhmaikäisiä lapsi päiväkotiin ja siksi kiukuttelee että joutuu itse joustamaan. Mun pitäisi kuulemma löytää parempi työ, että turhaan vetoan siihen että hänellä ei mene työmatkoihin aikaa. Ääh mitä tekisin?

Osta auto?

Vierailija
34/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

superi. kirjoitti:

Ap täällä taas. Niin mielestäni mies ehtisi syödä aamupalan myös ns. työajalla ja hoitaa muut tarpeensa heti kun vienyt lapset päiväkotiin. Voinhan itsekin välillä ottaa jotain evästä työpöydän äärellä ja työaikani alkaa heti kun astun ovesta sisään työpaikalle. Ja kotona kukaan ei ole vahtimassa syötkö töiden äärellä.

Olen asiakaspalvelutöissä ja oltava paikalla aina 8-16, joskus työaika venyy jos viimeiset puhelut tulevatkin vaikka 15.55 en silloin voi vain laittaa luuria kiinni ja lähteä vaan asiakas hoidettava loppuun ja mahdolliset toimenpiteet ainakin kirjattava. 

Eikä mies ole aina ollut noin itsekäs, silloin kun ei ollut lapsia kävimme yhtä matkaa töissä autolla. Miehellä on paljon töitä ja vastuullisempia kuin ennen. Minä en aja autoa eikä kyllä olisi työpaikan lähellä parkkipaikkaakaan, ainakaan mitään edullista. 

Tuntuu että mies ei saa töitään tehtyä työajallaan ja hommat venyvät vaikka sanookin että tekee töitä koko työajan. Melkein tuntuu että jos mies tekisi töitä työpaikalla eikä kotona, asiat sujuisivat paremmin koska olisi pakko lähteä ajoissa sinne päiväkotiin tms. 

Täytyy tästä tosiaan keskustella enemmän ja sitten alkaa lyhentää päivää jos muu ei auta. En haluaisi että lapset tekevät päiväkodissa pitkää päivää. Jos hän hakisi lapset aiemmin luulen että istuttaisi muksut vaan katsomaan telkkaria ja jatkaisi itse töitä. Kun tulen töistä ja olen hakenut lapset alan yleensä vielä tekemään ruokaa koska toisella usein työt kesken tai hän ei vaan jaksa. Ei jaksaisi edes isompaa lasta harrastuksiin viedä. Kaikki tuntuu niin vaikealta. Olenkin ehdottanut että jos hänellä on niin paljon töitä molemmat vanhemmat voi sitten tehdä lyhennettyä työpäivää, mutta sekään ei kuulemma käy kun menettää rahaa. 

Älä mene ehdottamaan että syö aamupalaa työaikana, sano, että herää aikaisemmin syömään sen. Ja ehdottomasti jos sulla menee aina haku tiukille ja miehelläs on 5min hakumatka, niin mies hakee. Vie sinä aamulla jos miehelle on tärkeää että toinen vie jos toinen hakee.

Vaihtoehtojahan siis tilanteeseen on

-hankkikaa auto ja maksatte sen kalliinkin pysäköintimaksun. Sekä bensat, vakuutukset ja korjaukset.

-mies hakee lapset

-lyhennät päivääsi ja miehesi ei marise vähentynyttä palkkaa

Sano miehellesi, että valitsee näistä mieleisensä, koska et enää kestä jatkaa vanhaan malliin.

Meillä kans yritetään aina silloin tällöin rojahtaa sohvalle, kun molemmat pääsevät töistä... Ihan hetken vaan lepään, samalla kun lapsi kirkuu nälkäänsä. Sanoin siihen, että ei auta, jaksettava on vielä siihen asti, että tavarat on jääkaapissa ja lapsella ruokaa edessään. Sitten vasta levätään.

Vierailija
35/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saa naisen alistumaan tuollaiseen?

Onko täydellinenäiti-syndrooma, että lasten isältä ei sovi vaatia mitään? Sitä kuin voi leimautua huonoksi äidiksi ja marttyyrikruunukin siinä häviää.

Huolehtiiko mies edes muuten kodista, ja onko teille ruoka valmiina kun tulette kotiin?

Ei voi olla kenellekään yllätys, että monessa perheessä se on AINA sama vanhempi, joka sekä vie että hakee lapsen. Yllätys, vaikkakin ihmettelyn aihe ei ole sekään, että useimmiten se on äiti, vaikka hänellä olisi pitempi työpäivä ja kulkisi julkisillä, kun isä ajaa sillä hienolla työsuhdeautollaan.

Vierailija
36/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka tänään se, että soitat miehelle noin varttia vaille 5, että nyt menee pitempään etkä millään ehdi hakemaa lasta ajoissa. Hakekoon mies - ja suljet puhelun tämän jälkeen.

Katsot, mitä sitten tapahtuu. 

Tai ehkä maanantai on parempi päivä siltä varalta, että sossut ehtivät tulla sulkemisajan jälkeen paikalle, kun miestä ei ole näkynyt.

Vierailija
37/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän päiväkodissa on tuntiperusteinen laskutus. maksuluokkia on 4 tai 5, todellakin se kuka menee myöhempään  tai on aiemmin kotona niin hakee lapset. tai jossei niin mene niin minun puolestani mies saa maksella niitä korkeimpia hoitomaksuja ihan vapaasti, jos "turhaan" pitää lapsia hoidossa

Vierailija
38/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et aja autoa? Onko kortti jäähyllä vai etkö ole sellaista koskaan hankkinutkaan? Autokouluun mars jos niin on. Helpottaa arkea selvästi, eikä ole mitään syytä toisen heittäytyä passiiviseksi tuossakaan asiassa. Tosi kivaa varmaan pitemmilläkin matkoilla kun toinen vain ajaa ilman lepotaukoa ja toinen istuu?

Nykyisessä tilanteessa varmaan miehen kannattaisi tosiaan viedä ja hakea lapset. MUTTA, silloin sinä teet jotain muuta kotihommaa sen verran enemmän ja annat miehelle rauhan tehdä työnsä loppuun jos on tarvetta. Se, että joku tekee töitä kotoa, ei tarkoita että päivä olisi vain leppoisaa kotona istuskelua ja jouten olemista. Se on työntekoa ihan yhtä lailla kuin sinunkin työsi. Tietämättä tarkalleen mitä miehesi tekee, se kotona hoidettava työ voi vaatia intensiivisempääkin työpanosta, koska deadlinet ja suoritetun työn määrä on oleellisempaa kuin se että kellotetaan itsensä tiettyyn aikaan sisään ja ulos.

Minun ja avokkini yhdessäasumisen alkuaikoina tuli joskus jopa kommenttia tyyliin, miten tää kämppä voi olla näin räjähtänyt vaikka oot ollut koko päivän kotona! Joo kyllä, se on ihan yhtä "räjähtänyt" kuin se oli aamulla lähtiessäsikin, koska minä olen tehnyt päivän töitä ihan kuten sinäkin, ei ole ollut sekuntiakaan luppoaikaa siivousta tai kotitöitä varten! Kyllä tuo nykyään jo asian ymmärtää, mutta tuo tokaisu kuvastaa hyvin, miten paljon jotkut aliarvioivat kotona työskentelyä. Vaikka kotona ollaankin, niin silloin ollaan töissä.

Vierailija
39/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty antamaan ap sulle neuvoja, koska mulla on itsellä vähän vastaava tilanne. Ei ole muuta selitystä kuin että mieheni osaa olla lapsellinen kusipää, mutta en nyt lähde eroa hakemaan sillä perusteella, että jouduin viemään lapsen päiväkotiin, vaikka miehen työpäivä alkoi myöhemmin. Täytyy vain purra hammasta ja kestää. Yritän ottaa sellaiset aamut yhteisenä aikana lapsen kanssa ja nauttia, vaikka töistä myöhästynkin ja muutenkin ottaa pattiin.

Vierailija
40/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä teen 2-3 päivää viikossa etätöitä.

Etätyöpäivinä huolehdin lasten kuskaukset. Ei ole koskaan tullut mieleen että en hoitaisi.

Etäpäivinä pystyn myös helposti hoitamaan vanhempainvartit ja muut päivällä olevat menot. Teen vaan sen verran pidempään töitä kuin johonki pakolliseen menoon on mennyt aikaa, tai aloitan aikaisemmin että ehdin tehdä päivän työt ennen sitä pakollista menoa.

Mies hoitaa kuskauksista suurimman osan silloin kun käyn toimistolla töissä, sillä silloin kuskaamiset ovat hänelle helpompia kuin minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi