Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei voi viedä ja hakea lapsia tarhasta vaikka on kotona töissä!!

superi.
29.09.2016 |

Onko teidän mielestä tosi tärkeää että päiväkotiin viemiset ja hakemiset hoitaa molemmat vanhemmat, eli esim. isä vie ja äiti hakee? Meillä puoliso tekee joka päivä töitä kotona ja hänen mielestään hän ei voi sekä viedä että hakea lasta vaan minun pitää tehdä oma osuuteni.

Minulla kestää 50min julkisilla työpaikalle per suunta ja vaikka mies veisi lapset klo 8 tarhaan hän ei kuulemma pääse hakemaan lapsia ennen 17 vaikka tekee normi 7,5h päivää. Vaan kun on vienyt lapset hän aloittaa työt vasta 9 koska syö jne... Minä menen aamulla töihin 8.00 ja lähden töistä 16.00 ja nipin napin kerkeän tarhalle 17 aikaan jolloin paikka menee kiinni. Omaa työaikaani en voi muuttaa jos en ala tehdä lyhennettyä päivää.
Se taitaisi olla ainut vaihtoehto että ehdin lapset hakea ajoissa jatkossa, mutta siitäkin mies kitisee kun saisin vähemmän rahaa.. Jos bussit ovat vähänkin myöhässä en kerkeä ajoissa. Silti toinen ei voisi hakea lapsia päiväkodista aiemmin vaikka on kotona ja tarhaan hänellä on n. 5min kävelymatka.

Jotenkin tuntuu että miehen on vaikea saada uhmaikäisiä lapsi päiväkotiin ja siksi kiukuttelee että joutuu itse joustamaan. Mun pitäisi kuulemma löytää parempi työ, että turhaan vetoan siihen että hänellä ei mene työmatkoihin aikaa. Ääh mitä tekisin?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ovat näin pirun itsepäisiä? Olisi varmasti kiva joskus olla juoksematta paniikissa bussiin ja jännittää kerkeääkö hakemaan lapsia?

Entäs jos on joku onnettomuus ja sun bussi on myöhässä, istuuko miehesi home perseessä kotona tietokoneen edessä ja lapset odottelee päiväkodissa, ja yksi hoitaja joutuu odottelemaan siellä kanssa että sinä kerkeät päiväkodille?

Laskeeko mies tarkasti myös että pesi 10 paria sukkia, kaksi pyyhettä ja kolme paitaa joten sun pitää pestä sama määrä?

Ihana parisuhde kun ei voi yhtään joustaa. Syökööt herra sen aamupalansa aikaisemmin niin pääsee heti työntekoon, ja lopettaa tollaisen inisemisen.

Meillä minä vien ja haen lapset melkein aina, koska mulla työmatka on alle 2km ja miehellä 8km. Mulla on myös kotipäiviä niin helppohan se on mun hakea kun toisen lähteä pitemmän matkan päästä. Kai siellä on sitten teillä mies jo kattanut ruuan pöytään valmiiksi kun tulette?

Vierailija
42/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeeko mies tarkasti myös että pesi 10 paria sukkia, kaksi pyyhettä ja kolme paitaa joten sun pitää pestä sama määrä?

Joo, ehdottomasti mies pesee tästä lähtien TASAN puolet lapsen vaatteista, käy ostamassa kaupasta TASAN puolet lapsen ruuista, vaateista, pesuaineista yms., hoitaa minuutilleen TASAN puolet ulkoiluista, kylvetyksistä, hammaspesuista, iltasaduista, kavereille vienneistä, neuvolakäynneistä jne jne. Munakello vaan soimaan ja kaikki tasan puoliksi. Ehkä sitten mieskin herää siihen, ettei mennyt kaikki ihan tasan ennekään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mikä tuossa mättää ja missä miehen tulisi joustaa on tuo aamupala.

Syö aamupalansa ennen kuin vie lapset niin silloin voi aloittaa työn tekemisen heti kun tulee takaisin kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän