Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku oikeasti taloyhtiön hallituksen asioista tietävä paikalla? Tarvitsen apua nyt

Vierailija
28.09.2016 |

Taloyhtiössä oli pyykkejä kuivaushuoneessa liian pitkään. Viime keväänä ennen yhtiökokousta tuli lappu, että kaikki pyörävarastossa olevat tavarat on merkittävä perjantaihin mennessä ja siihen mennessä on myös kuivaushuone tyhjennettävä.
Perjantaina kuivaushuone oli tyhjä.
Operaation yhteydessä muista kellaritiloista löytyi koiperhosia.
Tämän johdosta minä aloin pyykätä heti samana viikonloppuna runsaasti.
Vasta maanantaina isännöitsijä oli tarkistanut kuivaushuoneen ja todennut, että siellä on yhä pyykkiä (jotka oli siis aivan eri pyykit kuin perjantaina, jolloin kuivaushuone oli pitänyt tyhjentää).
Yhtiökokous oli tiistaina ja siellä sitten todettiin, että kuivaushuoneessa on yhä pyykkiä.
Sanoin, että ne on meidän, perjantaina tila kyllä oli tyhjä, kävin siellä.
Isännöitsijä sanoi, että no, minä kävin maanantaina.
Totesin, että löysin koiperhosia ja nyt on aikeina käydä kaikki tekstiilit läpi.
Isännöitsijä totesi, että no, nyt tiedetään, että ne on sun ja katsotaan kun olet ötökkäongelman hoitanut.
Yhtiökokouksessa sovittiin, että pyykkitupaan tulee varausvihko, jonka mukaan tilaa saa varata, muistaakseni puhe oli, että 2 pvää saa pyykkejä pitää kuivaushuoneessa kunhan vihko saapuu.
Vihkoa ei koskaan tullut.
Saunaan kyllä tuli varauslista, josta ei oltu puhuttu. Saunaa ei kukaan käytä.

Olen pyykännyt vaatteita, tekstiilejä tuntuu olevan liikaa ja lisäksi on masennustaustaa, joten en jaksa hoitaa isoja projekteja kovin ripeästi vaikka pitäisi.
Apua en ole saanut.
Olen pyykkituvan tiloissa lajitellut pestyjä pyykkejä ja kantanut niitä takaisin ylös, mutta projekti on valitettavasti kesken.
Tänään tuli kirje, että pyykkitupa laitetaan lukkoon ja tilaan pitää pyytää avain huoltomieheltä.
Ei ollut tietoa siitä, montako avainta tulee, ja miten niitä sitten hallinnoidaan.

Olin yhteydessä hallituksen puheenjohtajaan, että en koe menettelyä oikeana, myönnän, että projektini on viivästynyt, mutta asiasta olisi voinut keskustella kanssani.
Mitään huomautusta tai varoitusta en ole saanut eikä mitään deadlineä olla ilmoitettu.
Ilmoitin myös, että en huvikseni pese kasapäin pyykkiä, mutta tilanne johtuu tuholaisongelmasta.

Kysyin viestitse hallituksen puheenjohtajalta, että missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Mielestäni ensin olisi pitänyt toteuttaa tämä systeemi, koska niin sovittiin.
Hallituksen puheenjohtaja ei vastannut tähän.
Lähetin tuntia myöhemmin uuden viestin, jossa kysyin, että missä viipyy tieto pyykkitupaan sovitusti laitettavasta varausvihkosta, jota ei ole. Mainitsin, että ei ole varausvihkoa, ei varoitusta, ei deadlineä, mutta lukot tulee.

Hallituksen pj vastasi: "Lukot tulee, hommaa vaatteet pois 5.10. mennessä. Kyllä sinä siihen pystyt."
Vastasin, että en kysynyt tuota, vaan kysyin, missä se yhtiökokouksessa sovittu varausvihko viipyy.
Ei vastausta.

Tiedän, että minussa on vikaa tämän asian suhteen, mutta olen yrittänyt huomioida muita, tosin pyykikitupaa ei tässä talossa ole juuri koskaan kovinkaan moni käyttänyt, yksi mummo on siellä lakanoita kuivattanut, ei juuri muuta toimintaa ole.

Mutta menikö ihan oikein kun sovittua varausvihkoa ei ole tullut ja nyt sitten menetellään näin?
Ja olen osakkeenomistaja, mikäli sillä on merkitystä.

Kommentit (384)

Vierailija
321/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä ap. muistella, mistä syystä sitä vihkoa ei ole tullut?

Yhtiökokouksessa valitettiin, jonkun asukkaan käyttävän kiivaushuonetta vastevarastonaan ja säilyttävän pyykkiä tarpeettoman pitkään ja estävän toiminnallaan muiden asukkaiden pyykin kuivauksen.

Ap. annettiin huomautus ja kehoitus poistaa vaatteensa ja pyykkinsä heti. Tämä siis huhtikuussa.

Ja kuivaushuoneeseen tulee varausvihko.

Ap. oman kertomuksen mukaan poistikin vaatteet sunnuntai iltana, mutta edelleen maanantaina (huhtikuu)

vaatevuoret olivatkin kasvaneet yhä suuremmaksi, koska ap. aloitti Kultapölyä-projektinsa, joka jatkuu vielä touko, kesä, heinä, elo ja syyskuussa.

Hallituksen aika käy vähiin, muiden asukkaiden painostuksesta ja siinä vaiheessa on unohdettava ruutuvihkot ja siirryttävä askel eteenpäin, lukitsemalla tilat ja varaamalla aika talohuollosta 5.10 alkaen.

Oliko tämä sen arvoista ja tuskin hallitus on tehnyt tätä ilkeyttään, vaan pakon edestä ja ihanteellinen tilanne kaikille olisi ollut kuivaushuoneen vapaa käyttö, ilman varausta, mutta se edellyttää, ettei kuivaa pyykkiä ja vaatteita säilytetä kuivaushuoneessa.

Siis apua, ap on jo huhtikuussa saanut varoituksen ja kohta on lokakuu! Vaikuttaa siltä, että ap ei halua että koit lisääntyvät omassa kodissaan niin mieluummin uhraa yleisen tilan, eikä välitä muista ihmisistä tai säännöistä.

Ei ole yhtään varoitusta tullut. Kaikki laput mitä on tullut on siis taloyhtiön kaikille asukkaille tulevia tiedotteita. Ei henk.koht. minulle.

ap

:DDDD repesin, tämä on jo viihdettä! Yhtään varoitusta ei ole tullut koikkaalle, kun tiedotteissa ei ollut silloin syyllisen nimeä. Lue, tunnusti vasta taloyhtiön kokouksessa, josta lähti toimenpiteet.

Siinä vaiheessa siellä oli eri pyykit. Jotka oli todellakin mun.

ap

Vierailija
322/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ap sinulla oikeastaan on vielä epäselvää? Etkö tosissasi aio hakea vaatteitasi pois? Luultavasti niin kuin joku sanoikin niin kukaan muu ei ole halunnut pesutupaan mennä sen jälkeen, kun olet kertonut koiongelmasta. Ehkä taloyhytiö odottaa, että saat pyykit kerättyä, jotta tila voidaan desinfioida ym.

Jollet itse saa haettua pyykkejä pois niin pyydä apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ap sinulla oikeastaan on vielä epäselvää? Etkö tosissasi aio hakea vaatteitasi pois? Luultavasti niin kuin joku sanoikin niin kukaan muu ei ole halunnut pesutupaan mennä sen jälkeen, kun olet kertonut koiongelmasta. Ehkä taloyhytiö odottaa, että saat pyykit kerättyä, jotta tila voidaan desinfioida ym.

Ei ole auttajia ap:llä

Vierailija
324/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että taidan olla aika normaali vaikka olenkin pääni takia eläkkeellä... Masennus ja pakko-oireinen häiriö.

Joo, mulla samat (eläkkeellä en ole) ja alkoi tuntua että en mä nyt niin sekaisin ja pihalla taida ollakaan. Verruttuna ap:hen.

Vierailija
325/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä tätä varausvihkojankkausta. Nyt kun ajat pitää varata soittamalla, niin sehän tarkoittaa että on olemassa varausvihko. Eihän sen tarvitse olla fyysinen objekti siellä kuivaushuoneessa!

Vierailija
326/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiöltä olettaisi seuraavan radikaalimipiakin otteita, tulossa on varoitus osakkeenomistajalla. Myöhemmin häätö. Tänä aikana myös isoa laskua ap:lle. Järkyttävää, millainen persoona voi olla tuollaisen toiminnan takana, ettei edes ymmärrä tehneensä vahinkoa muille.

Vierailija
327/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko ap:n etninen alkuperä selvillä?

ilmoittakaa asiattomaksi niin saadaan tämä jankkausketju täältä pois

Vierailija
328/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsesi on? Asutteko lapsen kanssa samassa taloudessa? ??

Vierailija
329/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko ap:n etninen alkuperä selvillä?

ilmoittakaa asiattomaksi niin saadaan tämä jankkausketju täältä pois

Miksi et ilmoita itse?

Vierailija
330/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et ap ole mulle vastannut kertaakaan, mutta ihan oikeasti. Ei sun tarvi pestä kaikkia tekstiilejä joita omistat jos koita ei siellä enää ole. Tarkistat villavaatteet, jos niissä ei ole, ei ole varmasti muuallakaan. Mulla on joskus kaapista löytynyt joku villasukaa tms. jossa on ollut koi, sen olen heittänyt menemään, ja tarkistanut muut, ja vähänkin epäilyttävät hävittänyt, koskaan ei ole koit jääneet pyörimään niihin muihin kuin villavaatteisiin, eikä ole koskaan syöneet kaikkia villavaatteitakaan, yleensä on vain 1-3 sukkaa joutunut pois heittämään, ja niitäkin tilanteita on elämän aikana ollut ehkä pari kertaa. Varmuuden vuoksi voit laittaa niitä myrkkyjuttuja mitä täällä on moni vinkannut. Laita kamppeesi takaisin vaatehuoneeseen ja ole rauhassa. Jos oikein haluat varautua, laita kaikki villaiset tiiviisiin laatikoihin, sitten ei ainakaan mitkään munatkaan jotka on jääneet huomaamatta aiheuta ongelmia kuin niihin vaatteisiin missä ovat.

Vierailija
331/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole auttajia ap:llä

Yläpeukku tälle! 

Vierailija
332/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ap ole mulle vastannut kertaakaan, mutta ihan oikeasti. Ei sun tarvi pestä kaikkia tekstiilejä joita omistat jos koita ei siellä enää ole. Tarkistat villavaatteet, jos niissä ei ole, ei ole varmasti muuallakaan. Mulla on joskus kaapista löytynyt joku villasukaa tms. jossa on ollut koi, sen olen heittänyt menemään, ja tarkistanut muut, ja vähänkin epäilyttävät hävittänyt, koskaan ei ole koit jääneet pyörimään niihin muihin kuin villavaatteisiin, eikä ole koskaan syöneet kaikkia villavaatteitakaan, yleensä on vain 1-3 sukkaa joutunut pois heittämään, ja niitäkin tilanteita on elämän aikana ollut ehkä pari kertaa. Varmuuden vuoksi voit laittaa niitä myrkkyjuttuja mitä täällä on moni vinkannut. Laita kamppeesi takaisin vaatehuoneeseen ja ole rauhassa. Jos oikein haluat varautua, laita kaikki villaiset tiiviisiin laatikoihin, sitten ei ainakaan mitkään munatkaan jotka on jääneet huomaamatta aiheuta ongelmia kuin niihin vaatteisiin missä ovat.

Ok, kiitos.

Ylhäältä tosiaan löytyi se yksi lankakerä, jonka keskellä oli yksi toukka. Sitten oli sellainen lankakerä, jossa lanka oli monesta kohtaa poikki, mutta mitään elämää siinä ei näkynyt. Senkin olen heittänyt pois.

Kellarissa ne matot, jotka oli syöty, oli takimmaisessa nurkassa eli ovat olleet siellä jonkin aikaa... mutta heitetty pois nyt.

Kellarissa oli kastemekko, jonka olen tehnyt itse ja jotain vauvanvaatteita muistona, mutta niissä ei onneksi ollut mitään. Jopa mun äidin mulle tekemä viltti (varmasti sisältää villaa) oli säästynyt. Ne on nyt muovipusseissa.

ap

Vierailija
333/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritäpä ap. muistella, mistä syystä sitä vihkoa ei ole tullut?

Yhtiökokouksessa valitettiin, jonkun asukkaan käyttävän kiivaushuonetta vastevarastonaan ja säilyttävän pyykkiä tarpeettoman pitkään ja estävän toiminnallaan muiden asukkaiden pyykin kuivauksen.

Ap. annettiin huomautus ja kehoitus poistaa vaatteensa ja pyykkinsä heti. Tämä siis huhtikuussa.

Ja kuivaushuoneeseen tulee varausvihko.

Ap. oman kertomuksen mukaan poistikin vaatteet sunnuntai iltana, mutta edelleen maanantaina (huhtikuu)

vaatevuoret olivatkin kasvaneet yhä suuremmaksi, koska ap. aloitti Kultapölyä-projektinsa, joka jatkuu vielä touko, kesä, heinä, elo ja syyskuussa.

Hallituksen aika käy vähiin, muiden asukkaiden painostuksesta ja siinä vaiheessa on unohdettava ruutuvihkot ja siirryttävä askel eteenpäin, lukitsemalla tilat ja varaamalla aika talohuollosta 5.10 alkaen.

Oliko tämä sen arvoista ja tuskin hallitus on tehnyt tätä ilkeyttään, vaan pakon edestä ja ihanteellinen tilanne kaikille olisi ollut kuivaushuoneen vapaa käyttö, ilman varausta, mutta se edellyttää, ettei kuivaa pyykkiä ja vaatteita säilytetä kuivaushuoneessa.

Siis apua, ap on jo huhtikuussa saanut varoituksen ja kohta on lokakuu! Vaikuttaa siltä, että ap ei halua että koit lisääntyvät omassa kodissaan niin mieluummin uhraa yleisen tilan, eikä välitä muista ihmisistä tai säännöistä.

Ei ole yhtään varoitusta tullut. Kaikki laput mitä on tullut on siis taloyhtiön kaikille asukkaille tulevia tiedotteita. Ei henk.koht. minulle.

ap

:DDDD repesin, tämä on jo viihdettä! Yhtään varoitusta ei ole tullut koikkaalle, kun tiedotteissa ei ollut silloin syyllisen nimeä. Lue, tunnusti vasta taloyhtiön kokouksessa, josta lähti toimenpiteet.

Siinä vaiheessa siellä oli eri pyykit. Jotka oli todellakin mun.

ap

Noniin, nyt palsta kiinni ja keräämään ne pyykit. Etkä vie sinne uusia ennen kuin olet varannut kuivaushuoneen huoltoyhtiön kautta.

Vierailija
334/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos.

Ylhäältä tosiaan löytyi se yksi lankakerä, jonka keskellä oli yksi toukka. Sitten oli sellainen lankakerä, jossa lanka oli monesta kohtaa poikki, mutta mitään elämää siinä ei näkynyt. Senkin olen heittänyt pois.

Kellarissa ne matot, jotka oli syöty, oli takimmaisessa nurkassa eli ovat olleet siellä jonkin aikaa... mutta heitetty pois nyt.

Kellarissa oli kastemekko, jonka olen tehnyt itse ja jotain vauvanvaatteita muistona, mutta niissä ei onneksi ollut mitään. Jopa mun äidin mulle tekemä viltti (varmasti sisältää villaa) oli säästynyt. Ne on nyt muovipusseissa.

ap

Ok. Sulla ei siis ole mitään hätää, eikä mitään syytä pestä puhtaita pyykkejä. Tarkistat vain oman mielenrauhan takia, ja takas hyllyyn. Mikä on pahinta mitä voi käydä jos sieltä ilmaantuu taas joskus koiperhonen? Se/ne syö taas jonkun sun villasukan? Ei sun elämä siihen kaadu. Ne on ällöjä, mutta ei ällöimpiä mitä ihmisen kämppään voi tulla. Villat laatikoihin. Tärkeimmät muistotekstiilit laatikoihin turvaan. Ei mitään hätää.

Vierailija
335/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton ketju! :D Koko tämänkin päivän jankkauksen ajan AP:n pyykit on lojuneet pyykkituvassa. Ja ei suostu hakemaan niitä sieltä eikä käsitä. Vastaa nyt AP: Miksi et vain hae niitä kaikkia pyykkejä ja laita vaikka väliaikaisesti tiiviisti jätesäkkeihin asunnon nurkkaan? Oikeasti kerro yksikin syy miksi et ole jo sitä tehnyt tänään?

Vierailija
336/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ap pyytää apua vaikka naapureilta esim se mummo ja se naapuri jolle soitit. Jos meette yhdessä pakkaamaan ne sun pyykit säkkeihin ja kannatte sinne sun kämppään. Joku muukin naapuri vois innostua auttamaan, kun sais kuivaushuoneen sitten muidenkin käyttöön.

Vierailija
337/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19 sivua jo, eikä ap edelleenkään tajua olevansa sekaisin kuin seinäkello.

On muuten pisin ketjuni ikinä.

ap

Kumma juttu, kun ketjusta katoaa jatkuvasti viestejä.

Ihan muistutuksena vaan ap, että Hyvä provo -palkinto tulee sulle postissa. Älä siis ihmettele kun saat paketin kultaista jauhetta. Pusuja! <3

Vierailija
338/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan muistutuksena vaan ap, että Hyvä provo -palkinto tulee sulle postissa. Älä siis ihmettele kun saat paketin kultaista jauhetta. Pusuja! <3

Onko sulla paljonkin koiperhosia jos kultaista jauhetta on lähetettäväksi asti?

" Vinkki koin tunnistamiseksi

Koi saattaa esiintyä kaikkina vuodenaikoina. Ellet ole varma lajista, muserra hyönteinen sormella kämmenellesi. Mikäli raadosta jäljelle jää jäljelle kullanhohtoinen hile, on kyseessä vaatekoi. "

Vierailija
339/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko sulla paljonkin koiperhosia jos kultaista jauhetta on lähetettäväksi asti?

" Vinkki koin tunnistamiseksi

Koi saattaa esiintyä kaikkina vuodenaikoina. Ellet ole varma lajista, muserra hyönteinen sormella kämmenellesi. Mikäli raadosta jäljelle jää jäljelle kullanhohtoinen hile, on kyseessä vaatekoi. "

Miksi se kultainen  jauhe olisi koiperhosesta? Onko youtuben timanttinen play button tehty timantista?

Vierailija
340/384 |
30.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko joku vantaalla asuva tehdä minulle pyykkituvan varausvihkon? olen etsinyt sopivaa ja mistään ei löydy,joten nyt etsin sitten ihmistä joka tekisi minulle pyykkituvan varausvihkon ja ainoa toive,että tekijä asuisi vantaalla tai helsingissÄ.Onko täällä ketään joka voisi tehdä minulle varausvihkon? 

p.s. löysin koiperhosen munsalan kansallispuvusta, pitää pestä kaikki pyykit ja tekstiilit nyt heti

Ketju on lukittu.